Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum
Visa resultat för omröstning: Är Mental bäst?
Ja. 7 38.89%
Nej, han är bättre än bäst. 11 61.11%
Antal röster: 18. Du får inte rösta i den här omröstningen


Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-07-12, 16:42   #1006
skyffelmördarn
Registered User
 
skyffelmördarns avatar
 
Reg.datum: Dec 2019
Inlägg: 972
Du bevisar ju min poäng och problemet när jag aldrig nämnt dig eller någon annan heller för den delen vid namn i mitt inlägg men citerar det som att det var exakt dig det handlade om.

Så släpp det bara, tro att det handlade om dig men tills du vet 100% ta inte upp det utan gå vidare bara.


Senast redigerad av skyffelmördarn den 2020-07-12 klockan 16:45.
skyffelmördarn är inte uppkopplad  
Gammal 2020-07-12, 16:44   #1007
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 235
För att vända tråden till något positivt. Beskriv din drömdejt! Inte personen utan miljön och vad ni gör (minus sex).
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad  
Gammal 2020-07-12, 16:46   #1008
EagleEye
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2019
Inlägg: 212
Tror nätdejting är oerhört destruktivt. Speciellt för män. Dissarna man åker på tär för mycket på självkänslan. Och att försöka spela något man inte är egentligen. Ska aldrig mer göra det själv. Nu ska jag vardagsragga istället. Kanske hitta min framtida fru på Ica. Men det måste vara en kristen brud.
EagleEye är inte uppkopplad  
Gammal 2020-07-12, 16:47   #1009
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Du bevisar ju min poäng och problemet när jag aldrig nämnt dig eller någon annan heller för den delen vid namn i mitt inlägg men citerar det som att det var exakt dig det handlade om.

Så släpp det bara, tro att det handlade om dig men tills du vet 100% ta inte upp det utan gå vidare bara.
Nej, jag tänker inte släppa detta.

Du sa att diskussionen hade gått från att handla om ”en specifik person bor hos föräldrarna” till ”att bo hos föräldrarna i allmänhet”, och att tråden var på väg att spåra ur för att den där specifika personen trodde att tråden fortfarande handlade om den personens situation istället för problemet i allmänhet. JAG är den specifika personen som bor hos mina föräldrar. Så hur kan du INTE syfta på mig?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad  
Gammal 2020-07-12, 16:47   #1010
skyffelmördarn
Registered User
 
skyffelmördarns avatar
 
Reg.datum: Dec 2019
Inlägg: 972
Citat:
Ursprungligen postat av EagleEye Visa inlägg
Tror nätdejting är oerhört destruktivt. Speciellt för män. Dissarna man åker på tär för mycket på självkänslan. Och att försöka spela något man inte är egentligen. Ska aldrig mer göra det själv. Ni ska jag vardagsragga istället. Kanske hitta min framtida fru på Ica. Men det måste vara en kristen brud.
Ja problemet med nätdejting är att du letar efter någon specifikt vilket gör att du missar helt och hållet det spontana. Du sveper ju inte höger på någon som inte stämmer överens med din bild av hur du vill att någon ska vara men i verkligheten har man ju ingen aning om sånt.
skyffelmördarn är inte uppkopplad  
Gammal 2020-07-12, 16:49   #1011
EagleEye
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2019
Inlägg: 212
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
För att vända tråden till något positivt. Beskriv din drömdejt! Inte personen utan miljön och vad ni gör (minus sex).
Min drömdejt är att träffa en kristen brud. En djupare dejt med filosofiskt samtal. Inte så mycket snack om jobb och fritidsintressen. Under dejten få reda på saker jag önskade. Det vore härligt.
EagleEye är inte uppkopplad  
Gammal 2020-07-12, 16:55   #1012
en stor stark
Den soeda tösapågen
 
en stor starks avatar
 
Reg.datum: Jul 2009
Ort: Lund/Malmö
Inlägg: 370
Citat:
Ursprungligen postat av EagleEye Visa inlägg
Min drömdejt är att träffa en kristen brud. En djupare dejt med filosofiskt samtal. Inte så mycket snack om jobb och fritidsintressen. Under dejten få reda på saker jag önskade. Det vore härligt.
Vad tycker gud om otrohet?
__________________
Journal
en stor stark är inte uppkopplad  
Gammal 2020-07-12, 17:02   #1013
EagleEye
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2019
Inlägg: 212
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Ja problemet med nätdejting är att du letar efter någon specifikt vilket gör att du missar helt och hållet det spontana. Du sveper ju inte höger på någon som inte stämmer överens med din bild av hur du vill att någon ska vara men i verkligheten har man ju ingen aning om sånt.
Jag gillar inte nätdejting oavsett. Har väldigt sällan lett till något bra. Dejting överhuvudtaget känns inte bra. Att försöka penetrera hela tiden med att imponera med saker. Status och pengar. Det är att sätta kvinnan på pidestal och sänka sig själv samtidigt. Lägger man mycket energi på det blir smällen extra hård sen när och om dissen kommer. Flera gånger har det hänt mig att de inte ens svarar. Inget tack för fikat eller något.

Att sätta sig i den situationen är inte bra. Och även om det lyckas måste man prestera hela tiden. Tror inte det kommer något bra av det. Jag tror inte det går att basera ett äktenskap på det. Det tycker jag visar sig när kändisar gifter sig och det spricker trots allt.

Jag vill inte gå in i sån skit igen. Det är bättre att vara ärlig om allt med en gång. Inte ens klä upp sig speciellt. Vara sig själv helt från början. Det tror jag är receptet för riktigt kärlek.

Annars är det bättre att gå rakt på sak och lägga upp en sexannons. För dejting leder oftsst bara till sex ändå tills någon tröttnar
EagleEye är inte uppkopplad  
Gammal 2020-07-12, 18:25   #1014
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Okej, eftersom det blev en sån jättegrej bestämde jag mig för att räkna lite på det.

Enligt vad jag har lyckats lirka ur dem är päronens kostnader per månad (för alla som bor där):

Huset: 3 000
Bilen: 3 000
Mat: 10 000
Höns, Netflix och lite annat: Drar en siffra ur röven, 5 000 säger vi.

Medan deras inkomster efter skatt är ungefär:
Pensioner: 50 000
Räntor, extraknäck och lite annat: Drar en siffra ur röven, 5 000 säger vi.

Jag får det till att de går 34 000 plus varje månad, eller 17 000 per skalle, utan att medvetet spara in på något.

Jag kan naturligtvis inte låta dem leva i sådan misär, så jag har bestämt mig för att göra som delta_mats säger och börja donera 5 000 i månaden till Greenpeace.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad  
Gammal 2020-07-12, 18:31   #1015
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 105
Alltså, trivs du att bo hemma hos päronen och att det i framtiden kan ge det du vill ha så är det ju helt ok liksom.
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är inte uppkopplad  
Gammal 2020-07-12, 18:33   #1016
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Alltså, trivs du att bo hemma hos päronen och att det i framtiden kan ge det du vill ha så är det ju helt ok liksom.
Jag hade faktiskt vaga planer på att flytta så fort jag får en stadig inkomst, men efter att ha förstått hur upprörda folk blir över att jag bor där har jag bestämt mig för att bo kvar i minst tio år till.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad  
Gammal 2020-07-12, 19:28   #1017
rooz
Legimtimerad flaggstång
 
roozs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Hos Mor & far
Inlägg: 9 962
Ett hus som kostar 3k i månaden, hur i helvete går det ihop?
__________________
Citat:
Man vill bli älskad, i brist därpå beundrad, i brist därpå fruktad, i brist därpå avskydd och föraktad. Man vill ingiva människorna något slags känsla
rooz är inte uppkopplad  
Gammal 2020-07-12, 19:55   #1018
kvarnis
Registered User
 
kvarniss avatar
 
Reg.datum: Jul 2015
Ort: Linköping
Inlägg: 703
Citat:
Ursprungligen postat av rooz Visa inlägg
Ett hus som kostar 3k i månaden, hur i helvete går det ihop?
Har man inte någon amortering på huset är det väl ingen orimlig kostnad?
kvarnis är inte uppkopplad  
Gammal 2020-07-12, 19:59   #1019
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av rooz Visa inlägg
Ett hus som kostar 3k i månaden, hur i helvete går det ihop?
Citat:
Ursprungligen postat av kvarnis Visa inlägg
Har man inte någon amortering på huset är det väl ingen orimlig kostnad?
Där har du svaret.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad  
Gammal 2020-07-12, 20:01   #1020
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 105
Bara elkostnad i ett hus borde vara 1500+kr i månaden.
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är inte uppkopplad  


Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:46.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)