Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum
Visa resultat för omröstning: Är Mental bäst?
Ja. 7 38.89%
Nej, han är bättre än bäst. 11 61.11%
Antal röster: 18. Du får inte rösta i den här omröstningen


Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-07-11, 13:41   #931
Fredszky
Kämpa! Kämpa! Kämpa!
 
Fredszkys avatar
 
Reg.datum: Aug 2001
Inlägg: 398
Jag håller med Dio här.

Att det skulle vara dåligt eller fel att bo hemma är utifrån dagens normer här i norden. En norm behöver inte betyda att det är rätt eller fel (för vem avgör vad som är rätt eller fel).

Om man inte har mer argument än att "jo men alla andra bor själv vid den åldern" så säger man ungefär att man är ett lättpåverkat menlöst får som gör och tänker som alla andra.

Normer ändrar sig över tid och kulturer kan man ha klart för sig. Det finns andra framgångsrika, lyckliga sätt att leva än att göra precis som alla andra.

Om en tjej exempelvis hade ratat någon för att personen bodde hos sina familjer så gjorde hon det p.g.a. fördomar. Hon tänker att personen inte är förmögen att försörja sig själv, har dålig karaktär, eller något annat vilket gör personen oattraktiv. Eftersom personen går såpass mot normen.

I själv verket kanske personen bara trivs med sin familjs sällskap och att kunna bo där personen växt upp och känner sig hemma. Personen kanske värdesätter att spendera tid med sina föräldrar medan det ännu finns tid. Personen kanske kör sin internetbaserade verksamhet från källaren under tiden och tjänar mer än vad andra bara kan drömma om.

Om hon istället fick den senare bilden klart för sig så skulle hon kanske ändrat uppfattning och tyckt att personen istället var väldigt attraktiv.

Med det sagt så är det fortfarande ok att ha fördomar, de kan mycket väl stämma. Det är också ok att tänkta utanför boxen.
__________________
P r o f e . t

Senast redigerad av Fredszky den 2020-07-11 klockan 13:42.
Fredszky är uppkopplad nu  
Gammal 2020-07-11, 13:44   #932
EagleEye
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2019
Inlägg: 212
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Va, hur då?
Du suger ju ut pengar som skulle kunna gå till deras sparande. Det är hemskt. Inget jag skulle kunna leva med. Alldeles förfärligt.

Om du betalade för dig själv skulle jag inte se lika stora problem med det. Men det är ändå inte sunt. Du drar ner hela din familj i skiten.
EagleEye är inte uppkopplad  
Gammal 2020-07-11, 13:50   #933
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av EagleEye Visa inlägg
Du suger ju ut pengar som skulle kunna gå till deras sparande. Det är hemskt. Inget jag skulle kunna leva med. Alldeles förfärligt.

Om du betalade för dig själv skulle jag inte se lika stora problem med det. Men det är ändå inte sunt. Du drar ner hela din familj i skiten.
Oroa dig inte, de har råd med god marginal.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad  
Gammal 2020-07-11, 14:00   #934
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Drar nu. Min dejt kommer om två timmar, jag måste vara på gott humör då. Har inte råd att få humöret nerdraget genom att sitta här och argumentera självklarheter med er pappskallar.

Ni kan äta skit hela högen.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad  
Gammal 2020-07-11, 14:40   #935
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Om du inte förstår det störda i att snylta på päronen, oavsett hur gott ställt dom har det så förstår jag varför alla tjejer snabbt tappar intresset för dig. Du måste framstå som en extremt snål person. Det kan vara nr:1 av den mest avtändande egenskapen hos en person.
Du sitter med en kvarts mille på banken och betalar ingenting av hyra eller mat när du som vuxen människa med egen inkomst bor hemma.
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad  
Gammal 2020-07-11, 14:43   #936
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Drar nu. Min dejt kommer om två timmar, jag måste vara på gott humör då. Har inte råd att få humöret nerdraget genom att sitta här och argumentera självklarheter med er pappskallar.

Ni kan äta skit hela högen.
Jag tycker du kan ta och vara aningens mer ödmjuk inför att andra kan ha andra åsikter än du själv. Hela denna diskussion om huruvida det är vettigt att bo hemma eller inte är det du själv som har inbjudit till. Det var du som började prata om varför din pappa behandlade dig som ett barn. En väldigt rimlig förklaring till detta är just att du bor hemma, och i hans ögon blir du då automatiskt hans lilla pojk igen, och han är ansvarig för att du mår bra och din cykel är hel osv. Resten av denna diskussion är en följd från detta. Vill du inte ha en diskussion om ditt privatliv, och ifall du tycker att folk kan sköta sig själva och skita i andra, så kan du bara ge fan i att skriva en massa om ditt privatliv. Annars kan du bara tugga i dig att folk kommer att ha åsikter.
svenbanan är inte uppkopplad  
Gammal 2020-07-11, 15:02   #937
skyffelmördarn
Registered User
 
skyffelmördarns avatar
 
Reg.datum: Dec 2019
Inlägg: 963
Citat:
Ursprungligen postat av EagleEye Visa inlägg
Du suger ju ut pengar som skulle kunna gå till deras sparande. Det är hemskt. Inget jag skulle kunna leva med. Alldeles förfärligt.

Om du betalade för dig själv skulle jag inte se lika stora problem med det. Men det är ändå inte sunt. Du drar ner hela din familj i skiten.
Vi får helt enkelt hoppas att hans föräldrar totalt saknar lån och är ekonomiskt oberoende.

Själv skickar jag pengar till mina föräldrar även fast vi inte ens bor i samma land. Jag har inga intressen och pengar på hög. Finns så många värdelösa föräldrar där ute, mina kunde varit precis som någon av dom, precis som alla andra. Men dom valde att älska mig över allt annat och för det kommer jag vara evigt tacksam. Jag firar inte ens min egna födelsedag längre, sen många år tillbaka firar jag mina föräldrar istället.

Senast redigerad av skyffelmördarn den 2020-07-11 klockan 15:06.
skyffelmördarn är inte uppkopplad  
Gammal 2020-07-11, 15:13   #938
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Vi får helt enkelt hoppas att hans föräldrar totalt saknar lån och är ekonomiskt oberoende.

Själv skickar jag pengar till mina föräldrar även fast vi inte ens bor i samma land. Jag har inga intressen och pengar på hög. Finns så många värdelösa föräldrar där ute, mina kunde varit precis som någon av dom, precis som alla andra. Men dom valde att älska mig över allt annat och för det kommer jag vara evigt tacksam. Jag firar inte ens min egna födelsedag längre, sen många år tillbaka firar jag mina föräldrar istället.
Du är en bra kille du. Kudos
Brofessorn är inte uppkopplad  
Gammal 2020-07-11, 15:17   #939
skyffelmördarn
Registered User
 
skyffelmördarns avatar
 
Reg.datum: Dec 2019
Inlägg: 963
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Man får göra vad man vill sålänge man inte skadar någon annan.
Att skada sig själv är värre än att skada någon annan.
skyffelmördarn är inte uppkopplad  
Gammal 2020-07-11, 15:36   #940
Librish
Registered User
 
Librishs avatar
 
Reg.datum: Mar 2008
Inlägg: 285
Måste säga att det är förvånande hur extremt starkt många i tråden reagerar på*att någon bor hemma hos föräldrarna.

Jag bor utomlands och om jag är i Sverige bor jag hemma hos mamma och pappa, kan bli en månad plus ibland. I vår relation skulle det kännas jättekonstigt att betala hyra för detta. Nu ser jag till att bidra med annat (måltider, semestrar etc) så jag hamnar på pluskontot men detta pga av att jag tjänar bättre än vad mina föräldrar gör. Om dom hade haft det bättre ekonomiskt ställt än mig tror jag inte att jag hade haft så mycket skuldkänslor om att det blev så att jag tog mer än jag gav.

Så länge alla är glada, alla hjälper till runt huset, och summan är bättre än parterna känns det ju som en bra lösning. Vad tycker ni som är så anti är så hemskt med detta?
Librish är inte uppkopplad  
Gammal 2020-07-11, 15:41   #941
Plasttiger
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2020
Inlägg: 120
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
finns ju inga fördelar att bo hemma som 30+.
Slipper betala hyra.
Slipper städa.
Behöver inte skaffa jobb.
Behöver inte skaffa flickvän för att få hjälp med matlagning och tvätt.

Mer tid för twich, youtube, eller att skriva p å internet
Plasttiger är inte uppkopplad  
Gammal 2020-07-11, 15:41   #942
Köttis
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2009
Inlägg: 611
Hade inte dio blivit så jävla provocerad av att folk gnäller på att han bor hemma, får alla trådar att handla om sig själv, inte tar i när han tränar osv. så hade ingen brytt sig om något av ovanstående.

Sent from my FRD-L19 using Tapatalk
Köttis är inte uppkopplad  
Gammal 2020-07-11, 15:46   #943
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Det finns väl andra anledningar till att Dio bor hemma som vuxen förutom de rent ekonomiska också om jag tolkat han rätt. Nåväl, lycka till med dejten.
Angel är inte uppkopplad  
Gammal 2020-07-11, 15:54   #944
Librish
Registered User
 
Librishs avatar
 
Reg.datum: Mar 2008
Inlägg: 285
Citat:
Ursprungligen postat av Köttis Visa inlägg
Hade inte dio blivit så jävla provocerad av att folk gnäller på att han bor hemma, får alla trådar att handla om sig själv, inte tar i när han tränar osv. så hade ingen brytt sig om något av ovanstående.

Sent from my FRD-L19 using Tapatalk
Fast gnäll är väl i underkant här? Tycker många av kommentarerna vart på nivån typ "hur kan du se dig själv i spegeln ditt patetiska kräk".
Librish är inte uppkopplad  
Gammal 2020-07-11, 16:10   #945
kvarnis
Registered User
 
kvarniss avatar
 
Reg.datum: Jul 2015
Ort: Linköping
Inlägg: 703
Är upp till hans föräldrar sätta ner sin fot och säga till om de ej vill att han ska bo där, som jag förstått det är alla parter nöjda just nu?

Kan vara så att de ej vågar men det är deras problem isåfall.
kvarnis är inte uppkopplad  


Stängt ämne

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:17.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)