Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum
Visa resultat för omröstning: Är Mental bäst?
Ja. 7 38.89%
Nej, han är bättre än bäst. 11 61.11%
Antal röster: 18. Du får inte rösta i den här omröstningen


Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-07-05, 18:42   #751
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 958
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Migrationsverket tror 10-30k såg jag då jag googlade för ett tag sedan (alltså en halvtimme sedan). Jag tittade bara som hastigast dock, och såg inte när denna uppskattning gjordes.
beräkningar ifrån 2010

Nog inte orimligt att anta den är dubbelt/trippelt idag med tanke på 2015 och framåt
Magnus N är uppkopplad nu  
Gammal 2020-07-05, 18:43   #752
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Gregow Visa inlägg
Då är 100K fullt rimligt. Migrationsverket kan inte hitta sina egna rövar med en indian-guide, röksignaler och neonskyltar till hjälp.
Kanske. Jag vet inte vad de fått siffran ifrån. Det kan ju mycket väl ha varit nån annan som klurat fram denna också.
svenbanan är inte uppkopplad  
Gammal 2020-07-05, 18:44   #753
wintersnowdrift
special snowflake
 
wintersnowdrifts avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Ort: Obygden
Inlägg: 3 163
Citat:
Ursprungligen postat av Gregow Visa inlägg
Jaja, du är en brud i förnekelse.
Jag lärde mig det för mångas d år sen. Att de flesta tjejer uppskattar mig mer när jag lyfter fram mina nördigare sidor. O get jag försökt gömma, men när man sitter och nördar vid datorn och plötsligt har en snygg tjej som är som en löpande katthona i knät... Alltså, det ger lite perspektiv.
Det perspektivet är också rätt nice när man blir dissad av en tuff blattebrud som tycker en IQ över 75 och avsaknad av unibrow är avtändande.
För mig gjorde det mycket för självförtroendet att verkligen se det i praktiken. Jag förstod det intellektuellt innan men sen blev det verkligt på ett annat sätt.
Numera är jag mer som en gammal gubbe. Jag gillar den jag är och tänker inte göra mer än bli mer av det. Vill du inte ligga med mig för det så är det helt okej. Finns säkert någon som vill göra det, och om inte... Tråkigt, men jag har mycket annat som gör livet värt att leva.

För egen del tycker jag snarare det är svårast att hitta bra tjejer som dessutom är singlar och vill ha mig. Mycket som ska klaffa så det blir svårt. Men, mitt ego behöver ju inte ta stryk om det inte funkar.
Det finns inget sexigare än nördighet. Eller jo, intelligens. Intelligens OCH nördighet och jag är kissekatten. Jag känner mig helt off i alla diskussioner om bilar och inredning, det är liksom helt irrelevant i min värld. (Men ja, jag bor inte bakom en sten och fattar att det finns kvinnor som bryr sig om detta.)

Jag tycker mao att man ska äga sin nördighet, och kan man exponera den på ett sätt som dessutom visar att man är självmedveten och rolig så är det verkligen alla rätt. I praktiken kan jag väl bara tala för mig själv, men eftersom jag verkar vara en +1 på din upplevelse så är jag uppenbarligen inte ensam om att tycka så.

Jag håller även med om att det är mycket som ska klaffa, men jag kan inte se hur det ska leda till långvarig lycka och välgång att försöka bli någon annan för att attrahera en partner.

Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Nej, alltså, jag tyckte absolut inte att hon gjorde något fel, eller verkade vara någon som gick igång på att dissa. Jag är inte sur på henne, jag är sur över min otur.

Diss, dumpning, avfärdande, underkännande; vad man än kallar det kvarstår faktum: Jag dög inte, jag var otillräcklig.

Jag vet inte varför jag tar det så jävla hårt. Kanske är en rest från när jag var liten och inte fick leka med de coola barnen. Eller så handlar det om att mitt utbud är så litet att när jag väl hittar någon intressant blir hon värd sin vikt i guld för mig. Det sistnämnda kanske löser sig när jag flyttat till Sydamerika/Afrika/Stockholm och har fem intressanta konversationer igång samtidigt vid varje givet tillfälle.

Extra frustrerande blir det eftersom jag är utled att bli dissad just pga min specifika sexuella avvikelse. Jag börjar bli galen på att inte verka kunna få lite kontakt med någon utan att höra de tre magiska orden: ”Jag kräver våldssex.” Det får mig att känna mig som en kortväxt man måste känna sig när han läser att alla kvinnor på Tinder vill att man ska vara minst 1,80.
Jag förstår att det kan ta hårt, och att man inte styr över sina reaktioner trots att de är irrationella. Jag har heller aldrig fått leka med de coola barnen och har ett gravt imposter syndrome, dvs jag tror aldrig att någon på riktigt tycker om mig pga jag är ju (enligt mig själv) helt värdelös som människa. Allt negativt någon någonsin sagt till mig kan jag däremot rabbla utan och innan om jag så blir väckt kl 03:00.

Med det sagt så är du inte mindre värd för att du har "en sexuell avvikelse". Och alltså på riktigt så tycker jag att det hedrar dig att du inte tänder på att strypa eller slå kvinnor. Om folk som vill kissa på varandra hittar partners så kommer du också kunna göra det, vad du vill göra i sängen är inte ett hinder.

Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Jag vet, jag stalkar henne på instagram, hennes avatar här gör henne inte rättvisa.
Haha, jag som tycker att den där avataren är en av mina bättre bilder (även om jag har den mest för att den alltid retar något troll lite extra). Mitt instagramkonto måste ju vara ett av Sveriges osexigaste.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Studien kanske bör utökas till en hel hög äpplen under soffan som tas ut under olika stadier av föruttnelsen/förtorkningen. Även wintersnowdrifts lukt och städförmåga kanske bör undersökas med kontrollgrupper.
Brevis esse laboro, obscurus fio
wintersnowdrift är inte uppkopplad  
Gammal 2020-07-05, 18:47   #754
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Magnus N Visa inlägg
beräkningar ifrån 2010

Nog inte orimligt att anta den är dubbelt/trippelt idag med tanke på 2015 och framåt
Kanske. Fast är inte en stor del av grejen med många invandrare till sverige just att de drar nytta av välfärdssyystemet. Så det är ju inte alls säkert att illegala invandrare ökar bara för att den "vanliga" invandringen ökat.

Ifall större delen av de papperslösa invandrarna är här av helt andra anledningar än de vanliga invandrarna. Så kan det ju ändå tänkas att denna siffra hållit sig konstant. Eller så kan den ju såklart ha stigit i ännu snabbare takt, beroende på hur dessa samband ser ut. Känns svårt att sia om tycker jag.
svenbanan är inte uppkopplad  
Gammal 2020-07-05, 18:48   #755
wintersnowdrift
special snowflake
 
wintersnowdrifts avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Ort: Obygden
Inlägg: 3 163
Okej, nu är det nog jag som måste vara partypoopern och den vuxne i rummet. Släpp invandringen, tack.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Studien kanske bör utökas till en hel hög äpplen under soffan som tas ut under olika stadier av föruttnelsen/förtorkningen. Även wintersnowdrifts lukt och städförmåga kanske bör undersökas med kontrollgrupper.
Brevis esse laboro, obscurus fio
wintersnowdrift är inte uppkopplad  
Gammal 2020-07-05, 18:50   #756
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av wintersnowdrift Visa inlägg
Okej, nu är det nog jag som måste vara partypoopern och den vuxne i rummet. Släpp invandringen, tack.
Äsch. Du är bara avundsjuk för att vi är så vassa på statistik.
svenbanan är inte uppkopplad  
Gammal 2020-07-05, 18:50   #757
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 958
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Kanske. Fast är inte en stor del av grejen med många invandrare till sverige just att de drar nytta av välfärdssyystemet. Så det är ju inte alls säkert att illegala invandrare ökar bara för att den "vanliga" invandringen ökat.

Ifall större delen av de papperslösa invandrarna är här av helt andra anledningar än de vanliga invandrarna. Så kan det ju ändå tänkas att denna siffra hållit sig konstant. Eller så kan den ju såklart ha stigit i ännu snabbare takt, beroende på hur dessa samband ser ut. Känns svårt att sia om tycker jag.
Med tanke på att rätt många fått avslag och inte har rätt att stanna i landet, men vi inte har en fungerande utvisningsprocess så säger iaf logiken mig att vi har fler papperslösa idag än 2010, före en enorm flyktingkris och allt det medförde


edit: såg winters inlägg nu och håller med om det är ot, så släpper det

Senast redigerad av Magnus N den 2020-07-05 klockan 18:53.
Magnus N är uppkopplad nu  
Gammal 2020-07-05, 18:52   #758
Gregow
Registered User
 
Gregows avatar
 
Reg.datum: May 2019
Ort: Bondeska palatset
Inlägg: 4
Citat:
Ursprungligen postat av wintersnowdrift Visa inlägg
Okej, nu är det nog jag som måste vara partypoopern och den vuxne i rummet. Släpp invandringen, tack.
Ja, släpp det innan någon moderator blir sur och tar bort tråden. Nu har vi ju en ny datingtråd som många velat ha.
Ignorera trollen, skit i allt för kontroversiella ämnen och gå vidare. Det kan ju faktiskt vara kul att ha kvar tråden.
Gregow är inte uppkopplad  
Gammal 2020-07-05, 19:34   #759
Gregow
Registered User
 
Gregows avatar
 
Reg.datum: May 2019
Ort: Bondeska palatset
Inlägg: 4
Citat:
Ursprungligen postat av wintersnowdrift Visa inlägg
Det finns inget sexigare än nördighet. Eller jo, intelligens. Intelligens OCH nördighet och jag är kissekatten. Jag känner mig helt off i alla diskussioner om bilar och inredning, det är liksom helt irrelevant i min värld. (Men ja, jag bor inte bakom en sten och fattar att det finns kvinnor som bryr sig om detta.)

Jag tycker mao att man ska äga sin nördighet, och kan man exponera den på ett sätt som dessutom visar att man är självmedveten och rolig så är det verkligen alla rätt. I praktiken kan jag väl bara tala för mig själv, men eftersom jag verkar vara en +1 på din upplevelse så är jag uppenbarligen inte ensam om att tycka så.

Jag håller även med om att det är mycket som ska klaffa, men jag kan inte se hur det ska leda till långvarig lycka och välgång att försöka bli någon annan för att attrahera en partner.
Jag är inte särskilt bekymrad över intelligens. Det är rätt ovanligt med nördar som är tröga i skallen. Och jag bryr mig inte heller så mycket om någon är trögare eller smartare än mig. Både funkar så länge vi förstår varandra och kan ha ett givande utbyte. Det kan också finnas mycket att lära av personer som är mindre intelligenta, så det är ett allvarligt misstag att avfärda dem för lättvindigt (vilket många intelligenta tenderar att göra).

Men visst, man ska äga sin nördighet. Äg den du är. Fan, om monstertrucks och gyttjebrottning är det bästa du vet så kör hårt. Min lillebrorsa är lite den typen. Han är världens finaste människa och jävligt mycket smartare än de flesta tror, men han gillar sina skjutvapen, motorfordon och dylikt.

En gammal polare brukade alltid klaga på att tjejer inte gillar intelligens. Han var jävligt smart, jag tror han numera är senior programmerare på en AAA-studio... och, jag har sett honom bränna så många klockrena chanser bara för att han levde i bubblan av att vara så speciell att ingen ville ha honom. En självuppfyllande profetia.

Den person jag känner som fått ligga mest var en djupt inbiten nörd som gillade rollspel och datorer. Sjukt karismatisk och intelligent. Han var inte jättesnygg men hade alltid kondomer med sig, för man vet ju aldrig.

Hursomhelst, det största problemet med män idag är att de inte vet hur de ska vara sig själva. Alla naturliga drifter är fel, och skulle de vara rätt är de inte tillräckligt extrema. Bland mer intelligenta män blir det problem för man vill göra rätt, kanske i nte gillar just strypsex, och får skit vilken fot man ön står på.

Sen har vi problemet med män som försökt bli kameleonter och anpassar sig till allt, bara för att ligga.

Liksom, det är okej att vara nördig, gilla stora tuttar och en tjej som kan laga mat. Det är även okej att gilla gyttjebrottning och små tuttar. Fan, du behöver inte ens gilla tjejer. Hitta någon som passar just dig. Om någon inte gillar dig tillbaka så, tuff skit. Det gör varken dig eller henne till dåliga personer.
Gregow är inte uppkopplad  
Gammal 2020-07-05, 19:41   #760
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Jag som alltid tillhört ”nörd-laget” har aldrig någonsin uppfattat det som att tjejer blir avtända av intelligens. Tvärtom har jag alltid sett det som en slags intelligens att komma på vad man ska säga för att få folk att tända på en.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad  
Gammal 2020-07-05, 20:28   #761
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Jag som alltid tillhört ”nörd-laget” har aldrig någonsin uppfattat det som att tjejer blir avtända av intelligens. Tvärtom har jag alltid sett det som en slags intelligens att komma på vad man ska säga för att få folk att tända på en.
Jag tror inte det finns något "magiskt" man kan säga eller göra. Det handlar så väldigt mycket om vem som säger eller gör. Särskilt när det gäller humor.

Jag lärde mig redan på högstadiet att samma lustighet från mig som från min kompis alltid gav bättre resultat om han sade den istället för jag. Det var närmast poänglöst att försöka vara rolig själv, fick vara rolig genom ombud istället. Det var bittert och gjorde mig avundsjuk, men jäkligt lärorikt.

Jag tror det är så med mycket. Därför tror jag inte ett jota på PUA tex. Det handlar om vem man är, och är man inte rätt person är sådant rent kontraproduktivt.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad  
Gammal 2020-07-05, 20:41   #762
EagleEye
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2019
Inlägg: 212
Jag har kört med PUA. Fick rätt bra resultat men kan inte rekommendera det till någon. Det är att radera hela sin personlighet.

Och den värsta ångesten kommer efteråt när man blir avslöjad. För det blir man alltid till slut. Då får man skämmas.

Att äga sin nördighet är nog bra. Men tyvärr är det kört när man är äldre. Då är det redan försent. Det är bara skadat gods kvar på marknaden. De bästa försvinner tidigt.

Jag ser tyvärr inget hopp för Dio. Och Argentina är bara att glömma. Det mest realistiska vore att hämta en thailändska. Tyvärr.
EagleEye är inte uppkopplad  
Gammal 2020-07-05, 20:44   #763
en stor stark
Den soeda tösapågen
 
en stor starks avatar
 
Reg.datum: Jul 2009
Ort: Lund/Malmö
Inlägg: 370
__________________
Journal
en stor stark är inte uppkopplad  
Gammal 2020-07-05, 21:04   #764
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av EagleEye Visa inlägg
Jag har kört med PUA. Fick rätt bra resultat men kan inte rekommendera det till någon. Det är att radera hela sin personlighet.

Och den värsta ångesten kommer efteråt när man blir avslöjad. För det blir man alltid till slut. Då får man skämmas.

Att äga sin nördighet är nog bra. Men tyvärr är det kört när man är äldre. Då är det redan försent. Det är bara skadat gods kvar på marknaden. De bästa försvinner tidigt.

Jag ser tyvärr inget hopp för Dio. Och Argentina är bara att glömma. Det mest realistiska vore att hämta en thailändska. Tyvärr.
Du tror att hoppet är ute, och du tror ändå att jag kan få en thailändska? Kan jag få en thailändska är hoppet inte ute, min vän.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad  
Gammal 2020-07-05, 21:09   #765
Gregow
Registered User
 
Gregows avatar
 
Reg.datum: May 2019
Ort: Bondeska palatset
Inlägg: 4
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Du tror att hoppet är ute, och du tror ändå att jag kan få en thailändska? Kan jag få en thailändska är hoppet inte ute, min vän.
Fast jo, thailändskor är bara bra om du gillar penis eller spelmissbruk och åka berg- och dalbana med deras östrogen.

Undvik, kompis.

Om du inte gillar ladyboys förstås. Jag dömer inte.
Gregow är inte uppkopplad  


Stängt ämne

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:38.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)