Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum
Visa resultat för omröstning: Är Mental bäst?
Ja. 7 38.89%
Nej, han är bättre än bäst. 11 61.11%
Antal röster: 18. Du får inte rösta i den här omröstningen


Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-07-01, 12:46   #646
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
För mig kan det vara tröstande att tänka att jag har andra kvalitéer. Man väljer inte sina gåvor. Jag får inte ligga, jag har inte vad som krävs, men jag är bättre på att uttrycka mig i bild och skrift än 99,9 % av befolkningen. Någonstans därute finns en man som är lyckligt kär, men avundsjuk på alla som kan rita. Och nån stackars jävel som varken kan rita eller får ligga.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad  
Gammal 2020-07-01, 12:51   #647
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Det är svårt att nöja sig med många alternativ. Det hade vart minst lika svårt för oss om vi blev uppvaktade.

Har du 3 att välja en av kan det vara lätt. Välja bland 30? 300? Inte så lätt att nöja sig då.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad  
Gammal 2020-07-01, 13:00   #648
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 102
Ligga är ju askul och det är fan svårt att få hjärnan att nöja sig med 1 under en överskådlig tid.
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är inte uppkopplad  
Gammal 2020-07-01, 13:04   #649
wintersnowdrift
special snowflake
 
wintersnowdrifts avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Ort: Obygden
Inlägg: 3 163
Ojoj, här var det muntert.

De flesta av oss är rätt mediokra ja, men den där personen som alltid är rik, snygg, trevlig, glad och kåt finns ju bara i fantasin. Jag tycker precis som Dio att det kan hjälpa att tänka på att alla asheta, leende, lyckade brudar på Instagram med största sannolikhet inte har samma naturliga fallenhet för att köra traktor som jag har. Eller förstår sig på ett neuralt nätverk. Eller kan göra åtta typ strika chins.

Hur är den där klyschan? "Be yourself because everyone else is already taken" eller nåt sånt. Det, eller att bli buddhistmunk och försöka förenas med Nirvana tror jag mest på som life approach.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Studien kanske bör utökas till en hel hög äpplen under soffan som tas ut under olika stadier av föruttnelsen/förtorkningen. Även wintersnowdrifts lukt och städförmåga kanske bör undersökas med kontrollgrupper.
Brevis esse laboro, obscurus fio
wintersnowdrift är inte uppkopplad  
Gammal 2020-07-01, 13:09   #650
egge
Det var en gång en tråd-master!
 
egges avatar
 
Reg.datum: Jun 2005
Ort: E4 Norr
Inlägg: 952
Citat:
Ursprungligen postat av EagleEye Visa inlägg
Där har du fel. Både kvinnor och män hade blivit lyckligare om kvinnorna bara kunde nöja sig. På det stora hela.
Nöja sig med mindre attraktiva män så att mindre attraktiva män kan ligga runt med snyggare kvinnor? Eller hade du omvärderat att stadga dig om du fick ligga med en snyggare kvinna? Jag frågar inte (enbart) för att vara dryg utan jag har svårt att följa tankegången.
__________________
Tacka vet jag konstruktivt livsknarkande. - Doctor Snuggles

Fanns aldrig i kravspecifikationen att livet skulle vara rättvist. Försent att koda om allting nu så vi får fortsätta simulationen. Kanske kan vi patcha? - stridis
egge är inte uppkopplad  
Gammal 2020-07-01, 13:11   #651
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Fast det handlar ju om självförtroende Har man ett bra sådant så funderar man väl inte så mycket på hur skit man är? Dessutom så vill väl alla ha nån som är pålitlig,trevlig och kul och det har mera med beteendet att göra än att man grundar sin personlighet på att vara bäst i bänkpress eller att rita. Fundera på vad ni själv vill ha, är personligheten eller en tight röv viktigare i långa loppet?
Läskeblask är inte uppkopplad  
Gammal 2020-07-01, 13:16   #652
Fredszky
Kämpa! Kämpa! Kämpa!
 
Fredszkys avatar
 
Reg.datum: Aug 2001
Inlägg: 398
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Självklart är det inte kvinnors fel att de är kräsna. Det är som att säga att det är bögars fel att de är bögar. Man gillar det man gillar, och ingen kan göra något åt det. Inte fan ska man dejta någon man inte är attraherad av, bara för att vara snäll.
Citat:
Ursprungligen postat av EagleEye Visa inlägg
Där har du fel. Både kvinnor och män hade blivit lyckligare om kvinnorna bara kunde nöja sig. På det stora hela.
Det är ingens fel att dejtingmarknaden ser ut som den gör. Det är en blandning av biologi och teknologi.

Om inte killar vore så "på" och vilja ligga med allt med puls hade inte tjejer varit lika kräsna. Om inte tjejer hade varit så kräsna hade inte killar inte varit lika desperata.

Men nu är det så det är och den bakomliggande orsaken är hårdkodat i DNA:t, ingens fel.

Tack...

Kristendomen, tuffare livsförhållanden, frånvaro av urval (internet, förmågan att flytta/resa längre än den lokala byn), tack frånvaro av en välfärdsstat, tack för att kvinnor inte haft samma möjligheter att leva på sin lön som män...

...så att kvinnor har funnit sig med en och samma man genom tiderna.

Nu är det dock nya tider och det finns ingen återvändo. Dags att släppa illusionen att tvåsamhet med någon av samma "1-10"-skala är en mänsklig rättighet. Borsett från om Kim Jon Un trycker på reset-knappen.
__________________
P r o f e . t
Fredszky är inte uppkopplad  
Gammal 2020-07-01, 13:25   #653
Livet
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 807
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Ligga är ju askul och det är fan svårt att få hjärnan att nöja sig med 1 under en överskådlig tid.
Jag uppskattar snarare det i jämförelse med att ligga med många. Dels för att kvaliteten på sexet förmodligen blir högre och dels för att jag inte sätter press på mig själv att ligga med någon ny vilket jag kan göra ibland.
Livet är inte uppkopplad  
Gammal 2020-07-01, 13:26   #654
EagleEye
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2019
Inlägg: 212
Citat:
Ursprungligen postat av egge Visa inlägg
Nöja sig med mindre attraktiva män så att mindre attraktiva män kan ligga runt med snyggare kvinnor? Eller hade du omvärderat att stadga dig om du fick ligga med en snyggare kvinna? Jag frågar inte (enbart) för att vara dryg utan jag har svårt att följa tankegången.
Jag hade nöjt mig med någon av mina drömkvinnor jag uppvaktat. Möjligen att jag varit otrogen i hemlighet någon gång. Det hade varit idealet.

Nu blev det tyvärr inte så. Ingen av dem ville ha mig. Och det är lite lustigt för de var singlar i många år efter det. Familjebildning blev det inte för någon av dem. Hade de bara legat med mig hade det aldrig blivit så. Men de vägrade.

Och appropå detta med självkänsla så vet jag ett par killar, vänner till mig med nästan micropenisar som lyckats. Dock aldrig legat runt men ett par förhållanden och nu gifta med supersnygga barn, bra jobb, fint hus och hela köret. Fast jag vet inte hur de egentligen mår. Väldigt instängda med sina känslor.

Kanske funkar det om man verkligen intalar sig själv. Men ju mer man läser och lär sig desto svårare blir det. Önskar att jag inte visste ens vad alfa, beta och sån skit är. När jag var yngre visste jag ingenting och då mådde jag mycket bättre
EagleEye är inte uppkopplad  
Gammal 2020-07-01, 13:30   #655
Livet
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 807
Citat:
Ursprungligen postat av EagleEye Visa inlägg
Jag hade nöjt mig med någon av mina drömkvinnor jag uppvaktat. Möjligen att jag varit otrogen i hemlighet någon gång. Det hade varit idealet.
Låter som ett osunt förhållande om du känner att du vill vara otrogen. Dessa kvinnor duckade nog en kula om det är så du känner.
Livet är inte uppkopplad  
Gammal 2020-07-01, 13:36   #656
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 102
Citat:
Ursprungligen postat av Livet Visa inlägg
Jag uppskattar snarare det i jämförelse med att ligga med många. Dels för att kvaliteten på sexet förmodligen blir högre och dels för att jag inte sätter press på mig själv att ligga med någon ny vilket jag kan göra ibland.
Man kan ju välja bort de dåliga liggen och fortsätta med de bra
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är inte uppkopplad  
Gammal 2020-07-01, 13:42   #657
Livet
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 807
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Man kan ju välja bort de dåliga liggen och fortsätta med de bra
Ja så är det förstås och man får hoppas att damen i fråga också upplevde det som bra i det fallet så att hon också vill fortsätta. Med risk för att framställa mig själv som dålig i sängen så kan jag säga att det har varit relativt tunnsått med såna relationer i mitt liv.
Livet är inte uppkopplad  
Gammal 2020-07-01, 13:47   #658
kvarnis
Registered User
 
kvarniss avatar
 
Reg.datum: Jul 2015
Ort: Linköping
Inlägg: 703
Citat:
Ursprungligen postat av egge Visa inlägg
Nöja sig med mindre attraktiva män så att mindre attraktiva män kan ligga runt med snyggare kvinnor? Eller hade du omvärderat att stadga dig om du fick ligga med en snyggare kvinna? Jag frågar inte (enbart) för att vara dryg utan jag har svårt att följa tankegången.
Många kvinnor ser helt medelmåttiga utan makeup/fakeup (men de är inte nödvändigtvis fula)

En man med average utseende kan sällan attrahera en average kvinna som är uppsminkad till modellsnygg, bara se exempelvis hur det ser ut på tinder.

Tack vare smink kan medelmåttiga kvinnor ha sex med top 10% av männen.
kvarnis är inte uppkopplad  
Gammal 2020-07-01, 13:53   #659
MasterChief
Världens Största Kyk®
 
MasterChiefs avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 5 071
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
För mig kan det vara tröstande att tänka att jag har andra kvalitéer. Man väljer inte sina gåvor. Jag får inte ligga, jag har inte vad som krävs, men jag är bättre på att uttrycka mig i bild och skrift än 99,9 % av befolkningen. Någonstans därute finns en man som är lyckligt kär, men avundsjuk på alla som kan rita. Och nån stackars jävel som varken kan rita eller får ligga.
Gillar du att teckna?
MasterChief är inte uppkopplad  
Gammal 2020-07-01, 13:57   #660
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Intressant detta med hur den tidigare 80/20 "regeln" verkar ha blivit 90/10.

Vad hände med de där lägre 10% av 20% toppen, när skedde detta och blev det inte jäkligt mentalt tufft att snabbt förpassas från "ligga med 80% av tjejerna" till att få tävla med 90% män om 10% kvinnor?

Just de där nyligen nedgraderade 10% hur mår dem idag? har de anpassat sig?
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad  


Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:18.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)