Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum
Visa resultat för omröstning: Är Mental bäst?
Ja. 7 38.89%
Nej, han är bättre än bäst. 11 61.11%
Antal röster: 18. Du får inte rösta i den här omröstningen


Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-06-30, 21:42   #616
Tolkia
Moralistmoderator
 
Tolkias avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Ort: Lycksele
Inlägg: 15 502
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Jag tror att den värsta barnlängtan först kommer i klimakteriet. Med depression, ifrågasätta sina livsval bli allmänt bitter osv. Som grädde på moset med klimakteriebesvären. Det blir något/några väldigt tuffa år där man fräser åt allt och alla, sedan blir man sig själv igen.

Runt 35 Har ni också en sådan period. Fast troligtvis utan klimakteriebesvär. Ett slags sociokulturellt klimakterie orsakat av att det är någon slags "gräns" där en kvinna "skall" vara "färdig" med allt i livet och det borde gå på räls från dess till döden annars är man misslyckad som kvinna.

Jag har ingen annan källa på det än att jag har haft många kvinnliga kollegor dock.
Det du beskriver är väl snarare det som när jag var ung kallades "fyrtioårskrisen". Klimakteriet är ju en fysiologisk entitet och inträffar rätt oberoende av samhällets förväntningar på när man skall vara "färdig" med något, och för de flesta betydligt senare än vid 35.
Tolkia är inte uppkopplad  
Gammal 2020-06-30, 22:33   #617
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Tror ni verkligen barnlängtan kommer efter 40 om man inte haft det innan? Känns tveksamt att man skulle vakna upp efter 40 där och känna det. Känns ju mer naturligt att det kommer runt 30 när alla ens vänner skaffar familj osv.
Tänker också att man nog har funderat på det en hel del mellan 30-40 och gjort sitt val på något sätt.
Angel är inte uppkopplad  
Gammal 2020-07-01, 08:04   #618
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Jag tror snarare att det är känslan av att inte ha nån avkomma kanske. Tänk när man är 60 och ens föräldrar ev. är döda så vore det najs med att ha lite barnbarn runt julbordet...kanske.
Läskeblask är inte uppkopplad  
Gammal 2020-07-01, 08:26   #619
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Citat:
Ursprungligen postat av Läskeblask Visa inlägg
Jag tror snarare att det är känslan av att inte ha nån avkomma kanske. Tänk när man är 60 och ens föräldrar ev. är döda så vore det najs med att ha lite barnbarn runt julbordet...kanske.
Har du barn?
Angel är inte uppkopplad  
Gammal 2020-07-01, 08:57   #620
kvarnis
Registered User
 
kvarniss avatar
 
Reg.datum: Jul 2015
Ort: Linköping
Inlägg: 703
Citat:
Ursprungligen postat av Läskeblask Visa inlägg
Jag tror snarare att det är känslan av att inte ha nån avkomma kanske. Tänk när man är 60 och ens föräldrar ev. är döda så vore det najs med att ha lite barnbarn runt julbordet...kanske.
Att skaffa avkomma är den starkaste driften en kvinna har, den som säger att de ej vill ha barn lurar sig själv och är troligtvis hjärtvättad eller en genetisk mutant, givetvis är det så att det säkert finns outliers med det är ovanligt.

'Sex and the City' author Candace Bushnell regrets not having kids, says she was 'truly alone'
https://www.foxnews.com/entertainmen...as-truly-alone
kvarnis är inte uppkopplad  
Gammal 2020-07-01, 09:08   #621
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Majoriteten skaffar ju barn, t.o.m. de som biologiskt inte kan. Så det är ju inget att shamea någon för om de inte gör.

Dessutom har jag väldigt svårt att tro att fortplantning är människans starkaste drift. Överlevnad brukar väl komma absolut först.

Senast redigerad av Angel den 2020-07-01 klockan 09:12.
Angel är inte uppkopplad  
Gammal 2020-07-01, 09:51   #622
EagleEye
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2019
Inlägg: 212
Vill gärna ha barn. Men tråkigt att behöva ha sex med samma kvinna hela tiden. Och att den blir slappare. Ett jävla jobb att behöva gå upp mitt i natten också.
EagleEye är inte uppkopplad  
Gammal 2020-07-01, 09:59   #623
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 235
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Det du beskriver är väl snarare det som när jag var ung kallades "fyrtioårskrisen". Klimakteriet är ju en fysiologisk entitet och inträffar rätt oberoende av samhällets förväntningar på när man skall vara "färdig" med något, och för de flesta betydligt senare än vid 35.
Japp. Men den livskrisen verkar ofta infinna sig runt 35 på er (personlig betraktelse) 30 och 40 årskris är mer något man ironiserar kring.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad  
Gammal 2020-07-01, 10:06   #624
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Citat:
Ursprungligen postat av Angel Visa inlägg
Har du barn?
Joo ett
Läskeblask är inte uppkopplad  
Gammal 2020-07-01, 10:09   #625
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 235
Citat:
Ursprungligen postat av EagleEye Visa inlägg
Vill gärna ha barn. Men tråkigt att behöva ha sex med samma kvinna hela tiden. Och att den blir slappare. Ett jävla jobb att behöva gå upp mitt i natten också.
Oroa dig inte alltför mycket för det. När du får barn blir det inte så mycket sex ändå.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad  
Gammal 2020-07-01, 10:09   #626
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Citat:
Ursprungligen postat av kvarnis Visa inlägg
Att skaffa avkomma är den starkaste driften en kvinna har, den som säger att de ej vill ha barn lurar sig själv och är troligtvis hjärtvättad eller en genetisk mutant, givetvis är det så att det säkert finns outliers med det är ovanligt.

'Sex and the City' author Candace Bushnell regrets not having kids, says she was 'truly alone'
https://www.foxnews.com/entertainmen...as-truly-alone
Vad jag menade var att fastän man ev inte är säker på att man vill ha barn som 35 åring pga hektiskt liv eller nåt annat så kanske det senast vid pensionsåldern känns ensamt. T.ex så ringer både min morsa och tjejen till sina mammor 2-3 ggr per dag
Läskeblask är inte uppkopplad  
Gammal 2020-07-01, 10:09   #627
Livet
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 807
Citat:
Ursprungligen postat av EagleEye Visa inlägg
Vill gärna ha barn. Men tråkigt att behöva ha sex med samma kvinna hela tiden. Och att den blir slappare. Ett jävla jobb att behöva gå upp mitt i natten också.
Får du ut något positivt av att ****** olika kvinnor?
Livet är inte uppkopplad  
Gammal 2020-07-01, 10:34   #628
egge
Det var en gång en tråd-master!
 
egges avatar
 
Reg.datum: Jun 2005
Ort: E4 Norr
Inlägg: 952
Jag har gått igenom ett par olika stadier gällande barnalstring.

egge, 20 år, deppig och emo: Att sätta ett barn till världen med mina gener är att fördöma den stackars ungen till ett livslångt lidande. Dessutom får jag inte ens ligga så det är ett icke-problem.
egge 25 år, lever det glada studentlivet: Barn? Kanske om 20 år. Först ska jag tjäna pengar och leva loppan!
egge 30 år: Hur ska jag kunna ha tid att uppfostra ett barn mellan övertidsjobb, träning, resor och andra väldigt viktiga saker som jag inte kan prioritera bort?
egge 33 år: Är meningen med livet att jag hålla på såhär i 40 år till för att sedan gå i pension och förhoppningsvis ha kvar hälsan så att jag kan njuta av högen av pengar jag har sparat ihop eftersom jag inte skaffat villa, Volvo och vovve? Det verkar ju ganska mysigt med en bebis och då har jag något vettigt att fokusera på vid sidan av jobbet.

Typ så. Sorry för OT.
__________________
Tacka vet jag konstruktivt livsknarkande. - Doctor Snuggles

Fanns aldrig i kravspecifikationen att livet skulle vara rättvist. Försent att koda om allting nu så vi får fortsätta simulationen. Kanske kan vi patcha? - stridis
egge är inte uppkopplad  
Gammal 2020-07-01, 10:41   #629
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Måste säga också att ”driften” att fortplanta sig blev större med nuvarande partner. Ouff så biologisk man är!
Angel är inte uppkopplad  
Gammal 2020-07-01, 11:20   #630
Fredszky
Kämpa! Kämpa! Kämpa!
 
Fredszkys avatar
 
Reg.datum: Aug 2001
Inlägg: 398
Citat:
Ursprungligen postat av Angel Visa inlägg
Måste säga också att ”driften” att fortplanta sig blev större med nuvarande partner. Ouff så biologisk man är!
Go for it!
__________________
P r o f e . t
Fredszky är inte uppkopplad  


Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:37.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)