Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum
Visa resultat för omröstning: Är Mental bäst?
Ja. 7 38.89%
Nej, han är bättre än bäst. 11 61.11%
Antal röster: 18. Du får inte rösta i den här omröstningen


Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-06-29, 14:43   #586
Klein
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 696
Citat:
Ursprungligen postat av inZane Visa inlägg
@Klein, har du barn själv?
Ja. Samt hund.
Klein är inte uppkopplad  
Gammal 2020-06-29, 14:49   #587
Löpare
Registered User
 
Löpares avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Inlägg: 113
Även fast det är ett till viss del angränsande ämne som nu diskuteras, skulle vi kunna återgå till mer direktrelaterade dejtingdiskussioner så inte denna tråd ballar ur (som vanligt) och blir låst? Känns helt klart som det är åt det hållet vi är på väg just nu.
Löpare är inte uppkopplad  
Gammal 2020-06-29, 16:24   #588
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Det känns ju hyfsat troligt att Klein snart kommer gå helt bananas och dra igång en sjujävla harang om vilket monster han tycker snödrivan är. Ifall han inte drar i sig hela veckoransonen av av medicin nu så kommer det snart slå över. En kvinnlig akademiker som inte har som högsta önskan i livet att stoppa sin makes pipa och laga söndagsstek. Hur har hon mage att inte känna att hon uppnått livets mening till 100% när hon födde barn? Jag kan riktigt föreställa mig hur det ryker ur öronen på honom nu.
svenbanan är inte uppkopplad  
Gammal 2020-06-29, 17:20   #589
Klein
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 696
Åter till ämnet.

Jag har med tiden insett att valet av partner inte är så avgörande som vissa här vill låta påskina. Det har blivit tydligt att man måste leda genom exempel om man vill ha en bra relation. Det är alldeles för lätt att skylla ifrån sig. Vill du ha en lycklig partner så börja med att vara lycklig själv. Vill du ha en tryggare ekonomi så slösa mindre och spara mera av egen del av kakan. Vill du leva i en gnällfri relation så gnäll inte. Vill du att din fru ska laga mat, städa, och tvätta så visa uppskattning när hon gör det. Är du trots allt missnöjd med din fru så klarlägg först om hon är missnöjd innan du öppnar den dörren. Man bör vara medveten om att kvinnan har alla mannens oförätter, misstag, och snedtramp sedan tidernas begynnelse hugfästa i minnet och kommer vid konfrontation att dra så många kort som krävs ur leken för att sätta honom på plats. Den enda lösningen är således att vara bra, rejäl, och redig. Att leka "men du då" slutar alltid med förlust för relationen.
Klein är inte uppkopplad  
Gammal 2020-06-29, 17:41   #590
Plasttiger
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2020
Inlägg: 120
Citat:
Ursprungligen postat av wintersnowdrift Visa inlägg
..., till att inse att barnet var en färdig person redan när hon föddes och att det snarare handlar om att lära känna henne (och kanske försöka guida lite så gott man förmår).
Vad betyder det?

De barn jag har känt har varit dumma som skåp under flera år.
Typ inte kunna klara sig själva och kunna försätta sig i livsfarliga situationer om de inte skyddas (trappor, trafik, el, värme, sol).
Plasttiger är inte uppkopplad  
Gammal 2020-06-29, 18:45   #591
wintersnowdrift
special snowflake
 
wintersnowdrifts avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Ort: Obygden
Inlägg: 3 163
Jaha, så allmän konsensus är alltså att jag ska sitta på händerna för att inte Klein och Aryt ska få chansen att ta ut sina undertryckta aggressioner på mig och därmed låsa tråden?

Personligen är jag helt okej med att göra en insats för mina medmänniskor (jag kan till och med tänka mig att skriva ett inlägg om vad jag tjänar samt spela lite på mina prinsess-fasoner för att Klein ska få sitt lystmäte stillat), men det vore såklart trist om tråden med dess fina rubrik ryker.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Studien kanske bör utökas till en hel hög äpplen under soffan som tas ut under olika stadier av föruttnelsen/förtorkningen. Även wintersnowdrifts lukt och städförmåga kanske bör undersökas med kontrollgrupper.
Brevis esse laboro, obscurus fio

Senast redigerad av wintersnowdrift den 2020-06-29 klockan 18:49.
wintersnowdrift är inte uppkopplad  
Gammal 2020-06-29, 18:55   #592
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Härmed öppnar jag upp Kolozzeum Autonomous Zone, KAZ, i denna tråden. Moderatorer, era regler gäller inte här längre.

Fortsätt diskutera, gott folk.
Brofessorn är inte uppkopplad  
Gammal 2020-06-29, 19:08   #593
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av wintersnowdrift Visa inlägg
Jaha, så allmän konsensus är alltså att jag ska sitta på händerna för att inte Klein och Aryt ska få chansen att ta ut sina undertryckta aggressioner på mig och därmed låsa tråden?

Personligen är jag helt okej med att göra en insats för mina medmänniskor (jag kan till och med tänka mig att skriva ett inlägg om vad jag tjänar samt spela lite på mina prinsess-fasoner för att Klein ska få sitt lystmäte stillat), men det vore såklart trist om tråden med dess fina rubrik ryker.
Det var iaf inte det jag menade med mitt inlägg. Jag tyckte det bara var så uppenbart att Klein fiskade efter ammunition mot dig...
svenbanan är inte uppkopplad  
Gammal 2020-06-29, 19:52   #594
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 231
Citat:
Ursprungligen postat av wintersnowdrift Visa inlägg
Jaha, så allmän konsensus är alltså att jag ska sitta på händerna för att inte Klein och Aryt ska få chansen att ta ut sina undertryckta aggressioner på mig och därmed låsa tråden?

Personligen är jag helt okej med att göra en insats för mina medmänniskor (jag kan till och med tänka mig att skriva ett inlägg om vad jag tjänar samt spela lite på mina prinsess-fasoner för att Klein ska få sitt lystmäte stillat), men det vore såklart trist om tråden med dess fina rubrik ryker.
Det är rätt uppenbart att både Klein och Aryt gillar att diskutera med dig väldigt mycket. Det är inte undertryckt aggression utan undertryckt uppskattning. Annars hade de inte sökt just dina inlägg och svar så mycket som de gör.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad  
Gammal 2020-06-29, 20:03   #595
wintersnowdrift
special snowflake
 
wintersnowdrifts avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Ort: Obygden
Inlägg: 3 163
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Det är rätt uppenbart att både Klein och Aryt gillar att diskutera med dig väldigt mycket. Det är inte undertryckt aggression utan undertryckt uppskattning. Annars hade de inte sökt just dina inlägg och svar så mycket som de gör.
Åh, det är lite forumvärldens motsvarighet till att dra flickan man gillar i håret alltså? Att jag inte fattade det Nä men i ärlighetens namn så gruffas jag ju gärna. Forumvarianten av dunka mig gul och blå sas.

Dock så vill jag faktiskt inte deraila tråden, och även om barn kan vara en följdeffekt av dejting så kanske det trots allt räknas som off topic.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Studien kanske bör utökas till en hel hög äpplen under soffan som tas ut under olika stadier av föruttnelsen/förtorkningen. Även wintersnowdrifts lukt och städförmåga kanske bör undersökas med kontrollgrupper.
Brevis esse laboro, obscurus fio
wintersnowdrift är inte uppkopplad  
Gammal 2020-06-29, 20:06   #596
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Citat:
Ursprungligen postat av chidde Visa inlägg
Det du namner ovan skulle jag vilja pasta ar det lattaste, det hor till uppgifter som jag placerar i kategorin executera. Nagot som "vem som helst" klarar av med lite planering

Men sen utover det tillkommer en massa annat som ror det mentala, oro ar val ett av det storsta har som ror fragor som

1. Sjukdom/Halsa
2. Inskolning
3. Skola
4. Tonar
5. Utbildning
6. Jobb
7. Framtid

Alla punkter ovan tillkommer aven subkategorier, t ex skolan. Hur ar inlarningen? Vad ar mobbing? Kompisar? Busar? Larare?



Foreslar att ha ekonomin och det finansiella stadigt pa plats, har haft alldeles for manga kollegor som valt att jobba in i det sista och komma tillbaks asap for att de maste

Tack, pengar är inget problem för mig. Jag hade nog kunnat vara hemma även utan föräldrapenningen. Det som oroar mig är mest är utebliven barnlängtan, rädsla för graviditet/förlossning samt rädd att inte känna anknytning.
Angel är inte uppkopplad  
Gammal 2020-06-29, 20:20   #597
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Jag har ju problem i dejtingen pga att jag absolut inte vill ha barn eller dejta någon som har barn. Vilket när man närmar sig 30 verkar vara ungefär som ett leta efter en nål i en höstack.

Har även funderat på att en vasektomi länge då en eventuell olycka skulle vara en av mina värsta mardrömmar.
Anton Fräs är inte uppkopplad  
Gammal 2020-06-29, 20:38   #598
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Citat:
Ursprungligen postat av Anton Fräs Visa inlägg
Jag har ju problem i dejtingen pga att jag absolut inte vill ha barn eller dejta någon som har barn. Vilket när man närmar sig 30 verkar vara ungefär som ett leta efter en nål i en höstack.

Har även funderat på att en vasektomi länge då en eventuell olycka skulle vara en av mina värsta mardrömmar.
Ja det kan jag tänka mig. I 30 årssvängen är det nog inte många som har stängt den dörren helt. Ge det 10 år så blir det lättare.
Angel är inte uppkopplad  
Gammal 2020-06-29, 20:41   #599
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 086
Kan tänka mig kids men inte än. Träffar en tjej som är 10 år yngre dock och hon vill garanterat inte ha barn på ett tag heller :P
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är inte uppkopplad  
Gammal 2020-06-29, 20:55   #600
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Kan tänka mig kids men inte än. Träffar en tjej som är 10 år yngre dock och hon vill garanterat inte ha barn på ett tag heller :P

Du var väl inte fyllt 30 så du kan förmodligen chilla ett tag till, men vill du vara ”lugn” så kan du ju gå och kolla upp kvalitet på dina simmare.
Angel är inte uppkopplad  


Stängt ämne

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:57.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)