Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2020-01-09, 19:40   #1
Wrista
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2013
Inlägg: 248
Smärta smalben/vrist = för mycket mjölksyra?

Jag har kört en hel balans och höftstabiliserande övningar på ett ben i taget. Men fick i höstas fruktansvärt ont nere kring smalbenet/vristen. Gjorde röntgen för att utesluta stressfraktur. Doktorn trodde på överbelastning.

Sprang inte på flera veckor pga smärta. När jag kör spinning/trainer riktigt fort så det bildas mycket mjölksyra i benen så får jag fruktansvärt ont på samma ställe nere vid smalbenet/vristen. Står jag still på ett ben i mindre än en minut så blir jag otroligt stel i fotleden och måste skaka loss fotleden sen så det knakar. Då lägger sig smärtan. Har ni någon aning om varför jag drar på mig så mycket mjölsyra vid fotleden? Några förslag på åtgärder?
Wrista är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-11, 22:57   #2
Sheogorath
Förslag?
 
Sheogoraths avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: Malmö
Inlägg: 23 774
Kan vara kroniskt kompartmentsyndrom. Framsida underben är det vanligaste stället att ha det på.
__________________
Jag ger inte sjukgymnastisk rådgivning via PM. Om vi etablerat en vårdrelation svarar jag inte på PM som rör din skada: Ring mig på arbetstid.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-11, 23:36   #3
Wrista
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2013
Inlägg: 248
Citat:
Ursprungligen postat av Sheogorath Visa inlägg
Kan vara kroniskt kompartmentsyndrom. Framsida underben är det vanligaste stället att ha det på.
Mäter man trycket i underbenet eller hur får jag fram om jag har detta?
Wrista är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-11, 23:47   #4
Sheogorath
Förslag?
 
Sheogoraths avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: Malmö
Inlägg: 23 774
Citat:
Ursprungligen postat av Wrista Visa inlägg
Mäter man trycket i underbenet eller hur får jag fram om jag har detta?
Det kan man eventuellt göra men det är först om det blir tal om operation, skulle jag säga. Uppsök en fysioterapeut som är van vid idrottsskador och prata med hen.
__________________
Jag ger inte sjukgymnastisk rådgivning via PM. Om vi etablerat en vårdrelation svarar jag inte på PM som rör din skada: Ring mig på arbetstid.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-18, 05:18   #5
Wrista
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2013
Inlägg: 248
Jag har gått på behandling hos erkänt duktigt kiropraktor. Han trodde absolut inte att det var akut kompartment. Men att jag har har cirkulationsproblem i vrist/smalben. Jag har god rörlighet i vristen. Kan springa en mil utan smärta. Men efteråt kan det göra skapligt ont. Vi har slut på idéer. Någon som har något förslag?
Wrista är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:45.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)