Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-05-02, 06:17   #1
Tvåtusenett
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 15
Allvar!

Nu är det allvar. Har alltid börjat gymma till och från när jag fått ångest för min taniga kropp. Men gymmandet rinner alltid ut i sanden efter två till åtta veckor. Jag tänker inleda de första tolv veckorna stenhårt med Kris Gethins 12-veckorsprogram(http://www.bodybuilding.com/fun/kris...y-trainer.html). Eftersom jag tidigigare bara gymmat hemma, men nu skaffat Friskis-kort har jag nu alla förutsättningar.

Jag har alltid fått höra att låga repps är optimalt för att bygga muskler. Ska bli intressant att köra detta program, då det bygger på i stort sett raka motsatsen.

Jag tror att journalen kan hjälpa mig att hålla diciplin samtidigt som jag förhoppningsvis kan få motivation och pepp av er som läser

Mål: Efter:
Jag vill känna resultat(behöver inte märkas i spegeln), de första två-tre veckorna
Lära känna min kropp - början
Lära mig övningar på rätt sätt - början
Gå upp några kg efter de 12 veckorna
Se större ut efter avslutat program

Jag väger just nu 60kg och är 174 cm lång. Jag ska försöka logga varje pass, inklusive dagens vikt och ungefärligt kaloriintag.
Tvåtusenett är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-05-02, 06:23   #2
jinx88
Registered User
 
jinx88s avatar
 
Reg.datum: Apr 2013
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 109
Det låter bra! Det ska bli kul att följa din utveckling, välkommen till Kolozzeum .

- Jinx
__________________
Följ mina tankar kring träningen i min journal.
Instagram: rhulth
jinx88 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-05-02, 17:25   #3
Tvåtusenett
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 15
Citat:
Ursprungligen postat av jinx88 Visa inlägg
Det låter bra! Det ska bli kul att följa din utveckling, välkommen till Kolozzeum .

- Jinx
Tack!

Sätter igång med programmet imorgon då jag lyckats glömma plånboken med Friskis-kortet hemma och jag har ett större antal kilometer mellan mitt hem och orten jag pluggar och gymmar på.

Tror ni att Kris Gethins program funkar lika bra för byggande som fettbränning. När han börjar programmet är han ju överviktig och troligtvis har han muskler under fettet, men jag kan nog lägga på mig en hel del med rätt kost ändå va?
Tvåtusenett är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-05-03, 22:01   #4
Tvåtusenett
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 15
Benpress 45*20, 45*20, 45*20, 45*20
Sittande bencurl 26*15, 34*20, 39*20
Sittande benspark 36*20, 41*20, 46+20, 46*20

Hittade ingen liggande bencurl-maskin och var helt slut när jag skulle köra hack squats.. Kondisen är sjukt kass, plus att jag drack för lite vatten innan passet. Var helt skakis i benen och gick hem väldigt sladdrigt. Skönt att vara igång!
Har fått i mig cirka 3600kcal och ska ta någon nattmacka snart, så ska försöka landa på 3800 ungefär.

Imorgon blir det bröst och triceps!
Tvåtusenett är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:01.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)