Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-08-15, 20:18   #1156
High1ander
Mycket Irriterande
 
High1anders avatar
 
Reg.datum: May 2004
Ort: Mitt privata universum, och du är inte inbjuden
Inlägg: 2 637
Citat:
Ursprungligen postat av agazza Visa inlägg
Tänkte köpa på black Friday. Ska va bäst då.

Minst 65 tum, bra ljusstyrka, gärna hdr, 4k är inte ett måste för bardagsrummet

Ska ha en c9 I sovrummet är det tänkt. Den här kommer ockuperas av barnen eller familjen för det mesta

Skickat från min VOG-L29 via Tapatalk
Black Friday är generellt sett bäst eller julrean. Så smart att du väntar.

Allt som inte är OLED är ganska ljusstarkt så ska klara HDR, t.ex. så finns det HDR från 6500kr och upp på 65"...

Sen att OLED inte är lika ljusstarkt som vanliga LEDs gör sällan något. Jag hade inte problem att kolla på TV:en dagtid i ett ljust rum, och när man väl kör HDR och är i ett mörkt rum så är kontrasten ändå mycket högre på OLED.

Jag skulle tippa på att det kommer finnas 65" OLED runt 15000-16000kr under Black Friday eller/och julrean.
__________________
There can be only ONE...
Citat:
Ursprungligen postat av Tricklev Visa inlägg
Söta tjejer är dom man tänker på när man är lite småkär allmänt och saknar någon. -
Snygga brudar är dom man tänker på medans man knullar sin söta tjej så aggresivt man kan, samtidigt som man hatar henne för att hon inte är snygg nog.
High1ander är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-16, 06:37   #1157
hahavaffan
tuff shit
 
hahavaffans avatar
 
Reg.datum: May 2005
Ort: Skåné
Inlägg: 2 528
Håller på att sälja av nuvarande hemmabio. Vad tror ni man kan ta för en Panasonic plasma idag? Det är en 65ST60Y, så en av de sista och bästa plasmorna. Ingen stjärna i dagsljus men i ett biorum eller mörkt TV-rum är den fortfarande sjukt bra. Men tror att många idag flyr plasma p.g.a. hög strömförbrukning och inbränningsrädsla. Men iaf, vad tror ni? 3-4000 iaf?
__________________
IN SOILWORK we trust
hahavaffan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-16, 07:13   #1158
agazza
Registered User
 
agazzas avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Reser runt
Inlägg: 3 905
Citat:
Ursprungligen postat av hahavaffan Visa inlägg
Håller på att sälja av nuvarande hemmabio. Vad tror ni man kan ta för en Panasonic plasma idag? Det är en 65ST60Y, så en av de sista och bästa plasmorna. Ingen stjärna i dagsljus men i ett biorum eller mörkt TV-rum är den fortfarande sjukt bra. Men tror att många idag flyr plasma p.g.a. hög strömförbrukning och inbränningsrädsla. Men iaf, vad tror ni? 3-4000 iaf?
Jag hade lätt betalat 4000 för en bra plasma i 65 tum utan inbränningar.

Annars måste jag ju punga ut över 20 för att få likvärdig bild.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Jag ber om ursäkt å hela kvinnosläktets vägnar. Vi skäms. Vi är dåliga flickor.
20:35 2009-11-08
öh, jag har börjat träna igen.
agazza är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-16, 09:32   #1159
hahavaffan
tuff shit
 
hahavaffans avatar
 
Reg.datum: May 2005
Ort: Skåné
Inlägg: 2 528
Kom och köp då
__________________
IN SOILWORK we trust
hahavaffan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-16, 12:51   #1160
galtasar
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 26
Citat:
Ursprungligen postat av hahavaffan Visa inlägg
Håller på att sälja av nuvarande hemmabio. Vad tror ni man kan ta för en Panasonic plasma idag? Det är en 65ST60Y, så en av de sista och bästa plasmorna. Ingen stjärna i dagsljus men i ett biorum eller mörkt TV-rum är den fortfarande sjukt bra. Men tror att många idag flyr plasma p.g.a. hög strömförbrukning och inbränningsrädsla. Men iaf, vad tror ni? 3-4000 iaf?
Har en likadan, sjätte året nu, sjukt nöjd och kommer köra den tills den rasar.
Ville bara säga det, har dock ingen aning vad man kan få för den
galtasar är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-16, 22:55   #1161
High1ander
Mycket Irriterande
 
High1anders avatar
 
Reg.datum: May 2004
Ort: Mitt privata universum, och du är inte inbjuden
Inlägg: 2 637
Plasma: Åkte förbi ett Media Markt som det fortfarande står "PLASMA" på och det är först när det kommer till allt "LED TV, VITVAROR..." Tyckte det var komiskt redan för något år sen, men nu är det i princip 5 år sen Plasman dog ut och börjar närma sig sorgligt att dom har den kvar som saker de "säljer" på sitt hus.
__________________
There can be only ONE...
Citat:
Ursprungligen postat av Tricklev Visa inlägg
Söta tjejer är dom man tänker på när man är lite småkär allmänt och saknar någon. -
Snygga brudar är dom man tänker på medans man knullar sin söta tjej så aggresivt man kan, samtidigt som man hatar henne för att hon inte är snygg nog.
High1ander är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-17, 20:19   #1162
agazza
Registered User
 
agazzas avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Reser runt
Inlägg: 3 905
Citat:
Ursprungligen postat av hahavaffan Visa inlägg
Kom och köp då
Kör den till norrland

Skickat från min VOG-L29 via Tapatalk
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Jag ber om ursäkt å hela kvinnosläktets vägnar. Vi skäms. Vi är dåliga flickor.
20:35 2009-11-08
öh, jag har börjat träna igen.
agazza är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-10, 14:20   #1163
agazza
Registered User
 
agazzas avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Reser runt
Inlägg: 3 905
https://m.sweclockers.com/nyhet/2815...-nvidia-g-sync



Skickat från min VOG-L29 via Tapatalk
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Jag ber om ursäkt å hela kvinnosläktets vägnar. Vi skäms. Vi är dåliga flickor.
20:35 2009-11-08
öh, jag har börjat träna igen.
agazza är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-20, 19:08   #1164
agazza
Registered User
 
agazzas avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Reser runt
Inlägg: 3 905
Har ett problem. Har funderat på köpa en marantz 8805 eller liknande och dra xlr till alla olika rum

Men det verkar va ovanligt med stöd för Google music eller Google cast, har Heos stöd för Google cast? Hur fan gör jag för att slippa byta till apple och airplay för att då smidighet?

Skickat från min VOG-L29 via Tapatalk
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Jag ber om ursäkt å hela kvinnosläktets vägnar. Vi skäms. Vi är dåliga flickor.
20:35 2009-11-08
öh, jag har börjat träna igen.
agazza är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-21, 08:37   #1165
smerk
Lägg in nått kul
 
smerks avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 1 654
Vet inte om det är rätt tråd men jag har haft en 15 år gammal 720p TV hemma sedan jag flyttade in. Känner att det är dags att uppgradera till en 4k TV så att det faktiskt är najs att kolla via TV-skärmen. Har ni några tips på sådana för en prisklass <=10k? Är student så lägger helst inte mer.
smerk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-21, 08:41   #1166
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Citat:
Ursprungligen postat av smerk Visa inlägg
Vet inte om det är rätt tråd men jag har haft en 15 år gammal 720p TV hemma sedan jag flyttade in. Känner att det är dags att uppgradera till en 4k TV så att det faktiskt är najs att kolla via TV-skärmen. Har ni några tips på sådana för en prisklass <=10k? Är student så lägger helst inte mer.
Black Friday är hyfsat nära nu, väntar själv tills dess på någon schyst deal. TVs brukar faktiskt få bättre priser den dagen.
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-21, 20:40   #1167
agazza
Registered User
 
agazzas avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Reser runt
Inlägg: 3 905
Citat:
Ursprungligen postat av smerk Visa inlägg
Vet inte om det är rätt tråd men jag har haft en 15 år gammal 720p TV hemma sedan jag flyttade in. Känner att det är dags att uppgradera till en 4k TV så att det faktiskt är najs att kolla via TV-skärmen. Har ni några tips på sådana för en prisklass <=10k? Är student så lägger helst inte mer.
Tcl 660p för budget

Lg c9 för topp of the line budget

Skickat från min VOG-L29 via Tapatalk
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Jag ber om ursäkt å hela kvinnosläktets vägnar. Vi skäms. Vi är dåliga flickor.
20:35 2009-11-08
öh, jag har börjat träna igen.
agazza är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-02, 09:16   #1168
Gober
Surgubbe
 
Gobers avatar
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 5 511
Tjena!
Fråga om oled och svärta. Har en LG Oled C8 som jag är väldigt nöjd med. Har gjort inställningar efter rtings calibration (bra?). Är mycket nöjd förutom vid streaming i mörka scener. Framförallt upplever jag detta med HBO. Det är alltså i mörka partier som övergår i ljusa där det blir ”blockigt” som dålig upplösning. Som att skärmen inte klarar en snygg övergång. Främst HBO, en del i viaplay men t.o.m. med Netflix och deras ultra-hd (dock betydligt bättre där). Så frågan är om detta är enbart ett problem pga streaming eller om det även är teven som är begränsad? Har stabilt 100/100 fiber. Har ännu inte kopplat in bluray pga flytt, barn osv men har ändå bara ett ps4 utan 4K för tillfälligt så kan ej testa med full potential ännu.

Senast redigerad av Gober den 2019-12-02 klockan 09:17.
Gober är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-02, 10:13   #1169
G.W
Registered User
 
G.Ws avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 160
Citat:
Ursprungligen postat av Gober Visa inlägg
Tjena!
Fråga om oled och svärta. Har en LG Oled C8 som jag är väldigt nöjd med. Har gjort inställningar efter rtings calibration (bra?). Är mycket nöjd förutom vid streaming i mörka scener. Framförallt upplever jag detta med HBO. Det är alltså i mörka partier som övergår i ljusa där det blir ”blockigt” som dålig upplösning. Som att skärmen inte klarar en snygg övergång. Främst HBO, en del i viaplay men t.o.m. med Netflix och deras ultra-hd (dock betydligt bättre där). Så frågan är om detta är enbart ett problem pga streaming eller om det även är teven som är begränsad? Har stabilt 100/100 fiber. Har ännu inte kopplat in bluray pga flytt, barn osv men har ändå bara ett ps4 utan 4K för tillfälligt så kan ej testa med full potential ännu.
Har samma problem med HBO. Har för mig att det beror på vilket kvalitet som de skickar ut bilden i. Riktigt kasst var det i GoT episoden då de slogs mot de odöda utanför Winterfell, såg inte ett skit.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Jag minns alla storheter där på forumen, jag var med från början och jag var och är nog den störste legenden någonsin. En legend dom gjorde allt för att tysta. Jag styrde fan Kolo... Men dom fixade så jag inte kunde logga in. Men då och då nämns mitt gamla nick.
G.W är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-02, 10:37   #1170
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
HBO brukar vara skit både i ljud- och bildväg.
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:08.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)