Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-10-10, 14:52   #16261
Scratch89
Klädsamt knubbig
 
Scratch89s avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Ort: Strömmensberg, Göteborg
Inlägg: 19 852
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Jag har aldrig lyckats ta mig igenom ett JRPG om inte Final Fantasy XV räknas. :o
Det tog jag mig inte ens en fjärdedel igenom. Kanske för att jag hade andra spel som lockade, men det är nästan så att plasten sitter kvar på fodralet. Nog för att JRPG är grindiga men det var rätt så ointressant överlag.
__________________
Leg. fysioterapeut.
Skribent på Styrkelabbet
Scratch89 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-10, 14:58   #16262
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 283
Första halvan av FF XV när det var open world var trevlig. Andra halvan var en vedervidrig korridorupplevelse. Jag har läst att de gjort om den delen av spelet senare, men inte spelat om det.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-10, 15:05   #16263
Gregow
Registered User
 
Gregows avatar
 
Reg.datum: May 2019
Ort: Bondeska palatset
Inlägg: 4
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Jag spelar Ghost Recon Breakpoint. Gratis med testmånaden på Uplay+. Det är buggigt och "janky" som bara den, men beroendeframkallande roligt. Gillade man inte Wildlands kommer man dock att hata det. Mer av samma, fast med större variation i miljöerna och mer av en looter-shooter. Det har fått mest uppmärksamhet på grund av att det finns mikrotransaktioner för allt, men jag ser inte problemet. Jag ignorerar Store-sidan och spelar det som vilket spel som helst. Spelet tvingar mig inte att köpa något och uppmärksammar mig inte att det finns något att köpa annat än i menyerna.

Dåligt optimerat och buggigt är det däremot, som alla Ubisofts open world-spel första månaderna. Jag har en 9700K plus ett RTX 2080 och når inte 60 fps i 1440p. Det finns en funktion som heter temporal injection som gör att fps stiger till 90-100, men den gör allt "mjukt" och oskarpt i stället.
Är det typ som ett bättre Wildlands, fast microtransaktioner som egentligen inte påverkar spelupplevelsen? Isåfall blir det att skaffa det efter första eller andra patchen.
Gregow är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-10, 15:20   #16264
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 283
Mikrotransaktionerna påverkar inte spelandet alls, i alla fall inte om du spelar själv. Det folk har problem med är att man kan köpa allt med riktiga pengar. Jag bryr mig inte i PVE-spel. Jag bara ignorerar det. Hade det varit PVP hade det varit ett problem. Breakpoint har PVP, men jag är inte intresserad av det, så jag vet inte riktigt hur det fungerar där.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-10, 15:29   #16265
Gregow
Registered User
 
Gregows avatar
 
Reg.datum: May 2019
Ort: Bondeska palatset
Inlägg: 4
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Mikrotransaktionerna påverkar inte spelandet alls, i alla fall inte om du spelar själv. Det folk har problem med är att man kan köpa allt med riktiga pengar. Jag bryr mig inte i PVE-spel. Jag bara ignorerar det. Hade det varit PVP hade det varit ett problem. Breakpoint har PVP, men jag är inte intresserad av det, så jag vet inte riktigt hur det fungerar där.
Topp! Jag är bara ute efter singel player så då borde det bli bra. Tyckte Wildlands var riktigt underhållande.
Gregow är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-10, 15:34   #16266
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-10, 16:23   #16267
Helgehorse
Registered User
 
Helgehorses avatar
 
Reg.datum: May 2018
Inlägg: 496
Citat:
Ursprungligen postat av KT81 Visa inlägg
Storyn är väl typ exakt samma skräpmall som alla annan drama från Japan. Sen har det blivit lite av en identitetsmarkör att tycka att sjuan är genial. Men det är ju egentligen samma skitrecept typ all manga har där män utan någon form av erfarenhet av vare sig relationer, kvinnor eller komplext vuxenliv ska skriva manus. All drama blir på ett barns nivå intellektuellt och emotionellt fast i en vuxen kontext.
Så mycket hat Sjuan är lite mainstream ja, Men jag älskart.
Helgehorse är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-10, 16:27   #16268
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 283
Grafiskt har tidigare delar åldrats med mer värdighet. Pixelgrafik ser alltid bra ut. Tidiga polygonspel ser rent förskräckliga ut.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-10, 19:35   #16269
Ett Orm
Silver lifter
 
Ett Orms avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Ort: Mitt i Sverige, lite åt sidan..
Inlägg: 2 620
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Överskattat grind med medioker story. Jag ska spela remaken, men originalet var inget att ha.
Tyckte FFVII var fantasktiskt bra då, men man ska nog inte minnas det i efterhand kanske.

Remaken är ett fett säkert köp iaf.
Ett Orm är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-13, 06:04   #16270
Bailah
Registered User
 
Bailahs avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Ort: Lund.
Inlägg: 3 973
Citat:
Ursprungligen postat av Ett Orm Visa inlägg
Tyckte FFVII var fantasktiskt bra då, men man ska nog inte minnas det i efterhand kanske.

Remaken är ett fett säkert köp iaf.
Ff7 och ff8 fullkomligt älskar jag. Nu spelar jag bara mhw iceborne men kommer ta en paus för Ff7 remake självklart.
__________________
Bailah goes carnivore
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=234733
Bailah är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-13, 08:13   #16271
Kräket
Registered User
 
Kräkets avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: Uppsala
Inlägg: 579
Tips på smidiga lättsamma spel på Ipad? Sällan tid numera att spela på datorn, men vill ibland fördriva 15 - 20 minuter. Börjar ledsna på schack....
Kräket är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-13, 09:18   #16272
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 298
Citat:
Ursprungligen postat av Kräket Visa inlägg
Tips på smidiga lättsamma spel på Ipad? Sällan tid numera att spela på datorn, men vill ibland fördriva 15 - 20 minuter. Börjar ledsna på schack....
TripleTown är den bästa tidsdödaren på ios enligt mig. Ett enkelt pusselspel utan tidspress. Man behöver dock köpa det, gratisversionen ger ett begränsat antal drag och då får man inte ut något av det.
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-13, 22:51   #16273
svag74
Registered User
 
svag74s avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Inlägg: 1 002
Citat:
Ursprungligen postat av Kräket Visa inlägg
Tips på smidiga lättsamma spel på Ipad? Sällan tid numera att spela på datorn, men vill ibland fördriva 15 - 20 minuter. Börjar ledsna på schack....
Enkel men bra strategi, med korta partier (vilket namnet antyder).
Lätt att lära, men kan underhålla länge om man kör lite casual då och då.

https://apps.apple.com/se/app/eight-...e/id1164894268
__________________
Gripper: CoC#1.5 - RB130
svag74 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-14, 20:04   #16274
Kräket
Registered User
 
Kräkets avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: Uppsala
Inlägg: 579
Tack för tipsen! Har ni fler förslag tar jag gärna emot dem!
Kräket är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-14, 20:19   #16275
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Citat:
Ursprungligen postat av Helgehorse Visa inlägg
Så mycket hat Sjuan är lite mainstream ja, Men jag älskart.
Sjuan är inte mainstream så mycket som att den består av japanska karaktärer. Och är det någonting japanskt drama och teater är rätt dålig på, så är det att skriva eller porträttera nyanserade figurer som inte faller in i klyschade fack.

Vad sägs om följande karaktärbeskrivningar:

Surmulen tonåring lär sig uppskatta saker.

På vägen träffar han en stor afroamerikan som uttrycker sig väldigt afroamerikanskt och överlag beter sig som en arg gorilla.

Det finns även en hund med brinnande svanstipp som verkar häftig, men snart skiftar helt då en annan karaktär informerar spelaren att hundens 45-åriga ålder är likställt med tonåren (hunden lever väldigt länge). Och helt plötsligt uttrycker han sig som en tonåring! För att sen nästan tappa all signifikans.

Kvinnorna då: du har den tuffa lagspelaren (Tifa) som inte gör särskilt mycket. Du har Aeris, som är världens snällaste och av någon anledning gillar Cloud, trots att han är ett själviskt svin; givetvis kan hon inte rädda världen själv heller; hon kan inte ta hand om en Midgar-vakt enligt storyn, medan hon kan smälla ned Jenovah efter lite tid. Och avslutningsvis har vi Yuffie som alltså är den stereotypiska tomboy-tjejen med allt vad det innebär.

På den vägen är det. FF7 har en väldigt omspännande värld och kom i precis rätt tid. Men själva dramat och storyn är hyfsat banal, även om den i stundens hetta känns stor och 'viktig'.

Vi hade ett annat perspektiv som barn eller tonåringar. FF7 har inte åldrats väl överhuvudtaget.

Senast redigerad av Rahf den 2019-10-14 klockan 20:25.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:15.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)