Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-10-10, 22:45   #46
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Haschrökning är dekadent vänsterbeteende. Röka braj, låtsas att världen är fin bakom sin egen haschdimma. Har ni spelat eller sett storyn till spelet "We happy few"? Där har ni haschet. En verklighetsflykt för att inte behöva konfronteras med världens fulhet.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-11, 08:31   #47
sumialic
Banned User
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 1 411
Ingen mening att diskutera med vissa drogmotståndare - har försökt i snart 15 år av mitt liv. De tycker vi är rubbade och vi tycker dem är rubbade.

Det spelar ingen roll hur mycket erfarenhet man har av drogen själv, hur många andra länder man har bott i där det är en mer avslappnad syn på drogen eller vad forskningsrapporter säger.

"jag känner en socionom....."

"jag vet en kille som rökte cannabis och han var helt misslyckad...."

"Självklart ökar drogbruk om det är lagligt, duh..."

Etc, etc, etc anses alltid vara mer värt för dessa individer. Varför de är som de är? Jag vet inte. Generationer av indoktrinering?

Jag slutade i alla fall försöka få dem att förstå för det var ofta som att prata med en vägg. Gjorde mig bara väldigt irriterad och till slut väldigt deprimerad över att klimatet är som det är.

Så jag lämnade Sverige och flyttade till ett av otaliga ställen i världen där man inte har en sådan här avskyvärd syn. Tror det är bäst så. Vi vet alla vart Sverige är på väg. Låt landet gå under tillsammans med alla trångsynta idioter.
sumialic är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-11, 08:37   #48
sumialic
Banned User
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 1 411
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Indica vs sativa är ganska mycket "myt" imo och skillnaderna i effekt handlar om olika fördelning av cannabinoider+terpener. Sedan har man bestämt att en viss sorts egenskaper är sativa/indica/hybrid och definierar så att säga bakvänt vilken sort det är baserat på effekt.

Vid dnatest av moderna strains så är i princip alla hybrider och sativa vs indica är bara ett omvänt sätt att benämna effekterna.
Där ser man.

Menar du att en ren sativa skulle kunna ha hög % CBD och lägre % THC för att göra ruset mer body high?

Att effekten avgörs av vad plantan innehåller vet jag, men trodde att om man köper en viss strain som är t.ex. Sativa så innehåller den en fördelning som gör den till just en Sativa. D.v.s hög % thc och låg cbd.

Kanske precis det du säger. Rökte lite för mycket hasch för två månader sedan så hänger inte med (sarkasm).
sumialic är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-11, 09:35   #49
Scratch89
Klädsamt knubbig
 
Scratch89s avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Ort: Strömmensberg, Göteborg
Inlägg: 19 852
Citat:
Ursprungligen postat av sumialic Visa inlägg
Där ser man.

Menar du att en ren sativa skulle kunna ha hög % CBD och lägre % THC för att göra ruset mer body high?

Att effekten avgörs av vad plantan innehåller vet jag, men trodde att om man köper en viss strain som är t.ex. Sativa så innehåller den en fördelning som gör den till just en Sativa. D.v.s hög % thc och låg cbd.

Kanske precis det du säger. Rökte lite för mycket hasch för två månader sedan så hänger inte med (sarkasm).
Jag har väldigt svårt att tro att folk, under blindade förhållanden, faktiskt skulle kunna känna skillnad på indica och sativa. Får man höra att det är det ena eller andra upplever man säkert det, men jag vågar påstå att det är sällskap, situation och sinnesstämning som avgör det.
__________________
Leg. fysioterapeut.
Skribent på Styrkelabbet
Scratch89 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-11, 10:08   #50
sumialic
Banned User
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 1 411
Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89 Visa inlägg
Jag har väldigt svårt att tro att folk, under blindade förhållanden, faktiskt skulle kunna känna skillnad på indica och sativa. Får man höra att det är det ena eller andra upplever man säkert det, men jag vågar påstå att det är sällskap, situation och sinnesstämning som avgör det.
Beror hur långt ut på skalorna vi snackar. Pratar vi om rena sativor och rena indicor där vi har hög thc och låg cbd mot låg thc och hög cbd så känner man skillnad till 100%. I alla fall som erfaren. THC sätter sig väldigt mycket i huvudet och man känner definitivt hur "väck" man blir.

Nu får någon rätta mig om jag har fel, men cbd sätter sig inte i huvudet på det sättet. I alla fall inte naturligt förekommande. Vissa syntetiska cannabinoider kan däremot vara riktigt trippga.
sumialic är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-11, 10:33   #51
WHITEFOLKS
Registered User
 
WHITEFOLKSs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 4 745
Citat:
Ursprungligen postat av sumialic Visa inlägg
Där ser man.

Menar du att en ren sativa skulle kunna ha hög % CBD och lägre % THC för att göra ruset mer body high?

Att effekten avgörs av vad plantan innehåller vet jag, men trodde att om man köper en viss strain som är t.ex. Sativa så innehåller den en fördelning som gör den till just en Sativa. D.v.s hög % thc och låg cbd.

Kanske precis det du säger. Rökte lite för mycket hasch för två månader sedan så hänger inte med (sarkasm).
Det tycks vara mer än bara The/cbd som spelar in och sen är det som scratch89 även väldigt mycket förväntningar och miljö.

Det jag menade är att i princip alla strains som säljs är hybrider rent genetiskt och sedan väljer man att kalla det sativa, indica och hybrid baserat på effekt mer än på faktisk genetik. Sen så spelar när det skördas och hur det behandlats in en hel del eftersom thc->cbn osv.

Det är väl en del landraces som är ganska rena men när de testade det som såldes på dispensaries så är i princip alla häftiga namn hybrider oavsett vad de kallar sig själva.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-11, 15:17   #52
Bruteforce
Registered User
 
Bruteforces avatar
 
Reg.datum: Sep 2019
Inlägg: 23
Jaså, skapar inte knark laglydiga medborgare???
Bruteforce är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-11, 16:58   #53
sumialic
Banned User
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 1 411
Citat:
Ursprungligen postat av Bruteforce Visa inlägg
Jaså, skapar inte knark laglydiga medborgare???
Jo.

När det inte är kriminaliserat så blir en stor del av befolkningen helt plötsligt laglydiga. Drar ner på brottsligheten rejält med andra ord.
sumialic är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-12, 17:50   #54
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Det är intressant det där med haschrökare. Ni beskriver det ju själva, hemmasittande, äta snacks och se på film. Börja med den livsstilen, låt åren rulla på och se vart man hamnar i livet. Risken är överhängande att man sitter där med samma polare, i samma inrökta lägenhet bland pizzakartonger och man är inte 20åriga snubbar som softar längre, utan 40 åriga gubbar som sitter där och softar.

Parallellerna till Inceltråden är inte solklar men åt samma håll.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-12, 22:10   #55
ChuckTesta
Nope! Chuck Testa
 
ChuckTestas avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 674
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Det är intressant det där med haschrökare. Ni beskriver det ju själva, hemmasittande, äta snacks och se på film. Börja med den livsstilen, låt åren rulla på och se vart man hamnar i livet. Risken är överhängande att man sitter där med samma polare, i samma inrökta lägenhet bland pizzakartonger och man är inte 20åriga snubbar som softar längre, utan 40 åriga gubbar som sitter där och softar.

Parallellerna till Inceltråden är inte solklar men åt samma håll.
Och det här gäller exklusivt för cannabis? Ingen alkis har "fastnat" och sitter 20 år senare med samma pizzakartong och samma folköl i handen? Blir alla haschrökare på sättet som du beskriver?
ChuckTesta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-13, 09:44   #56
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Citat:
Ursprungligen postat av ChuckTesta Visa inlägg
Och det här gäller exklusivt för cannabis? Ingen alkis har "fastnat" och sitter 20 år senare med samma pizzakartong och samma folköl i handen? Blir alla haschrökare på sättet som du beskriver?
En alkis (Inte alla men majoriteten) har under en period i livet i början på sin alkoholism haft roligt. Upplevt grejer. Kanske träffat tjejer, vart ute på krogen, gått på fest, hamnat i slagsmål osv. Haschtomten (som ni själva beskriver den) har ätit snacks och somnat framför en film.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-13, 10:45   #57
WHITEFOLKS
Registered User
 
WHITEFOLKSs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 4 745
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
En alkis (Inte alla men majoriteten) har under en period i livet i början på sin alkoholism haft roligt. Upplevt grejer. Kanske träffat tjejer, vart ute på krogen, gått på fest, hamnat i slagsmål osv. Haschtomten (som ni själva beskriver den) har ätit snacks och somnat framför en film.
Kanske lite beroende på att ena drogen är laglig och man kan köpa i sociala sammanhang?

Går inte riktigt att sätta sig i en park med ett par joints och grilla och chilla.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-13, 11:43   #58
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Kanske lite beroende på att ena drogen är laglig och man kan köpa i sociala sammanhang?

Går inte riktigt att sätta sig i en park med ett par joints och grilla och chilla.
Sommarkvällar på västkusten, sillvik, lilleby osv. gör en del haschtomtar just det. Fast då är det alkohol med, och en gitarrjävel. Jävla hippies.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-13, 11:45   #59
WHITEFOLKS
Registered User
 
WHITEFOLKSs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 4 745
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Sommarkvällar på västkusten, sillvik, lilleby osv. gör en del haschtomtar just det. Fast då är det alkohol med, och en gitarrjävel. Jävla hippies.
Ja och då sitter man inte i soffan och äter pizza eller hur utan det blir socialt och kul.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-13, 11:56   #60
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Ja och då sitter man inte i soffan och äter pizza eller hur utan det blir socialt och kul.
Beror på ens definition av kul, men visst.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:41.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)