Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition > Träningsskador & Rehab

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-07-12, 08:18   #1
Jallesnalle
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2019
Inlägg: 69
Skippa kudde med diskbråck i nacken?

Hej! Jag har ett diskbräck längst ned i nacken (C6-C7) som ger mig en del problem i form av smärtor i övre bröstryggen, och jag undrar om man med detta kanske bör skippa att sova med en kudde när man ligger på rygg? För elevationen av huvudet som en kudde ger borde väll orsaka en liten flexion i halsryggen?
Vad säger ni fysioterapeuter här på brädan? Har ni någon nackvänlig kudde att rekommendera?
Jallesnalle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-03, 23:08   #2
CoKEmaN
Registered User
 
CoKEmaNs avatar
 
Reg.datum: Jan 2006
Ort: Norrköping
Inlägg: 1 869
Citat:
Ursprungligen postat av Jallesnalle Visa inlägg
Hej! Jag har ett diskbräck längst ned i nacken (C6-C7) som ger mig en del problem i form av smärtor i övre bröstryggen, och jag undrar om man med detta kanske bör skippa att sova med en kudde när man ligger på rygg? För elevationen av huvudet som en kudde ger borde väll orsaka en liten flexion i halsryggen?
Vad säger ni fysioterapeuter här på brädan? Har ni någon nackvänlig kudde att rekommendera?
Alla diskbråck svarar inte likadant, har du inga ökade besvär av att använda kudde jämfört med att inte använda kudde så är det hugget som stucket enligt mig. Prova 1 natt med varje, märker du ingen skillnad, prova 2-4 dagar i sträck, därefter längre tid om du vill kunna utvärdera mera.
__________________
Nån måste lyfta vikterna, det kan lika gärna vara du!
CoKEmaN är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:59.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)