Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2019-09-10, 10:12   #1
Victuhh
Registered User
 
Victuhhs avatar
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Kalmar
Inlägg: 1 609
Stel i höften efter böj! Adductur?



Hej, kört tunga böj länge och ofta nu och har blivit otroligt stel kring min högra höft i inringat område. Inte ont medan jag böjer utan mest obehag och stelt i vardagen bara jag ska promenera och höger ben är bakom, vissa vridningar osv.

Någon som kan tänka sig vad som spökar? Kör nu lite stretch för quads och utfallsstretch.

Jaha, nu har jag provat flera sidor men kan inte ladda upp bild, nedanför midjan typ precis bredvid skrevet och nedåt en dm ca!
__________________
Numera Styrkelyft

Senast redigerad av Victuhh den 2019-09-10 klockan 10:15.
Victuhh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-12, 10:59   #2
Scratch89
Klädsamt knubbig
 
Scratch89s avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Ort: Strömmensberg, Göteborg
Inlägg: 19 842
Det är ju svårt att säga såhär bara. Men kanske någon bristning i adduktorerna eller en tendinos?

https://physioworks.com.au/injuries-...r-tendinopathy
__________________
Leg. fysioterapeut.
Skribent på Styrkelabbet
Scratch89 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-16, 18:55   #3
Victuhh
Registered User
 
Victuhhs avatar
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Kalmar
Inlägg: 1 609
Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89 Visa inlägg
Det är ju svårt att säga såhär bara. Men kanske någon bristning i adduktorerna eller en tendinos?

https://physioworks.com.au/injuries-...r-tendinopathy
Jag är väldigt tacksam för gissningar! Kan böja på fullt normalt men har lite obehag i vardagen, är väl det.
Blivit något bättre sen jag tagit rehaben på lite mer allvar. Tränar som vanligt men försöker stretcha så som jag skrev, kan vara jävligt men känns med ens bättre direkt efter stretch. Att sitta i en stol och föra knät uppåt bröstet verkar "få igång" höften också.

Kommer prova ovannämnda tillsammans med lite Voltaren ett tag till och se vad som händer, är jag rätt ute?
__________________
Numera Styrkelyft
Victuhh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-17, 11:25   #4
Scratch89
Klädsamt knubbig
 
Scratch89s avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Ort: Strömmensberg, Göteborg
Inlägg: 19 842
Citat:
Ursprungligen postat av Victuhh Visa inlägg
Jag är väldigt tacksam för gissningar! Kan böja på fullt normalt men har lite obehag i vardagen, är väl det.
Blivit något bättre sen jag tagit rehaben på lite mer allvar. Tränar som vanligt men försöker stretcha så som jag skrev, kan vara jävligt men känns med ens bättre direkt efter stretch. Att sitta i en stol och föra knät uppåt bröstet verkar "få igång" höften också.

Kommer prova ovannämnda tillsammans med lite Voltaren ett tag till och se vad som händer, är jag rätt ute?
Om det är en bristning hade jag inte hållit på och stretcha det. Snarare jobba med rörligheten aktivt (men ej töja så hårt) och jobba specifikt och funktionellt med musklerna. Göra knäböj utan att det gör ont, jobba lite att dra benet inåt i kablar eller i "gynstol"-maskinen.
__________________
Leg. fysioterapeut.
Skribent på Styrkelabbet
Scratch89 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-17, 18:21   #5
Victuhh
Registered User
 
Victuhhs avatar
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Kalmar
Inlägg: 1 609
Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89 Visa inlägg
Om det är en bristning hade jag inte hållit på och stretcha det. Snarare jobba med rörligheten aktivt (men ej töja så hårt) och jobba specifikt och funktionellt med musklerna. Göra knäböj utan att det gör ont, jobba lite att dra benet inåt i kablar eller i "gynstol"-maskinen.
Schysst för svar, skulle det kunna vara en bristning även om jag bara känner ett obehag utan att det gör ont?
__________________
Numera Styrkelyft
Victuhh är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:48.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)