Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kosttillskott

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-09-06, 22:14   #16
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 282
Du tar möss där man modifierat deras hjärnceller så de inte kan ta upp glukos och tolkar det som att du kommer att få hjärnskador om du äter lågkolhydratkost en vecka. Det är inte att "kunna det här".

Och som sagt, innan du lyckas ersätta mig som admin kan du inte säga åt mig att lämna tråden.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-06, 22:17   #17
r3mpuh
avatartext
 
r3mpuhs avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Ort: Aspergerland
Inlägg: 1 050
Citat:
Ursprungligen postat av RidingHard Visa inlägg
Tjo.


Först kommer jag att svälta mig själv in i ketos dock.

Är Grabb på ca 32 bast o 190 lång, 130kg.
Du väger ju hur mycket som helst RidingHard, inte behöver du någon vlcd tortyr heller, följ en ketogen kosthållning bara om det nu är det som var det intressanta. Ät max 30 gram kolhydrater om dagen bara & undvik fruktos/socker så kommer aptiten vara nedreglerad med en viktnedgång som följd. Drick kaffe istället för "Berocca".

Förslag på "lchf-aktiga måltider":
1. Stek lite Eldorado Kycklingkebab(Willys) i kokosfett från typ ICA. Lättstek sedan ett par-fem ägg till det. Tada. Om nom nom.
2. Eller köp en gustafskorvsring, skär upp ett par skivor på en tallrik, hyvla ett par hushållsostskivor ovanpå, in i micron tills det smält: Tada!
Båda måltiderna kan ställas in i kylen utifall du blir mätt & micras senare.
3. Reserv måltid efter gym utifall Gustafskorven är slut: Drick 1 dl vassle & koka sedan 3 ägg.

Spammade en massa om keto-kult-dieten i Dio's journal förut: http://www.kolozzeum.com/forum/showp...postcount=1692

Mvh r3mpuh
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
r3mpuh , var det inte du som låg med typ fyra tjejer på en helg? En av dem som blivit sur kanske?
You can do it maybe! ~
r3mpuh:s Träningsjournal ~ Marklyft: 200 kg
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Du verkar vara en person som skulle kunna koka någons katt som kärleksförklaring och sedan inte förstå deras arga reaktion.

Senast redigerad av r3mpuh den 2019-09-06 klockan 22:21.
r3mpuh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-06, 22:19   #18
RidingHard
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2019
Inlägg: 11
@KingGrub

Ojoj. Nu sätter vi ord i min käft också? Ditt påstående var att hjärnceller inte dör om de inte får i sig glukos över en längre period.

Citat:
Hjärnan fungerar inte optimalt utan tillräckligt med glukos. Det tar ett par veckor för den att vänja sig att fungera utan socker.
Du säger här att hjärnan till och med vänjer sig efter ett par veckor att fungera utan socker! Vilket är löjligt.

Vad du säkert menar är det jag skriver. Hjärnan vänjer sig att leva på keton som produceras när du är i ketos och inte har ett glykosförråd.


Jag skriver till och med själv att:
Citat:
Din hjärna klarar sig ett par dagar som det tar att ställa om ifrån en normal diet till en ketosdiet och under den perioden är du som sagt slö.
Det vill säga att hjärnan INTE
Citat:
kommer att få hjärnskador om du äter lågkolhydratkost en vecka
!

Senast redigerad av RidingHard den 2019-09-06 klockan 22:27.
RidingHard är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-06, 22:22   #19
RidingHard
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2019
Inlägg: 11
Citat:
Ursprungligen postat av r3mpuh Visa inlägg
Du väger ju hur mycket som helst RidingHard, inte behöver du någon vlcd tortyr heller, följ en ketogen kosthållning bara om det nu är det som var det intressanta. Ät max 30 gram kolhydrater om dagen bara & undvik fruktos/socker.

Förslag på "lchf-aktiga måltider":
1. Stek lite Eldorado Kycklingkebab(Willys) i kokosfett från typ ICA. Lättstek sedan ett par-fem ägg till det. Tada. Om nom nom.
2. Eller köp en gustafskorvsring, skär upp ett par skivor på en tallrik, hyvla ett par hushållsostskivor ovanpå, in i micron tills det smält: Tada!
Båda måltiderna kan ställas in i kylen utifall du blir mätt & micras senare.
3. Reserv måltid efter gym utifall Gustafskorven är slut: Drick 1 dl vassle & koka sedan 3 ägg.

Spammade en massa om keto-kult-dieten i Dio's journal förut: http://www.kolozzeum.com/forum/showp...postcount=1692

Mvh r3mpuh
Äh du har säkert rätt. Hade hoppats på att kunna "skippa" tortyren genom att lura kroppen att helt enkelt ta ifrån sina lager helt normalt. Dvs "må bra" och ha en hög ämnesomsättning trots en VLCD diet genom att vara i ketos och käka något kosttillskott som håller igång det hela. Till och med gått in i banor att ta effedrin och sånt skit som säkert är förjävligt för mig.

Men det verkar inte finnas så mycket att hämta i den riktningen.

Senast redigerad av RidingHard den 2019-09-06 klockan 22:23.
RidingHard är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-12, 09:20   #20
LunaSpice
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 3 077
Här på forumet finns en hel del personer som har lång erfarenhet och även hög kompetens att förstå vetenskap och dess forskning. Försök visa lite ödmjukhet och en vänligare attityd nästa gång så får du säkert bättre svar på dina frågor.
__________________
"If you like an exercise chances are you´re doing it wrong - Arthur Jones"
LunaSpice är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-12, 10:52   #21
Prost
Registered User
 
Prosts avatar
 
Reg.datum: Jan 2009
Ort: Outer Haven
Inlägg: 674
Citat:
Ursprungligen postat av LunaSpice Visa inlägg
Här på forumet finns en hel del personer som har lång erfarenhet och även hög kompetens att förstå vetenskap och dess forskning. Försök visa lite ödmjukhet och en vänligare attityd nästa gång så får du säkert bättre svar på dina frågor.
Jag förstår däremot inte varför typ ALLA ödslar tid på att besvara uppenbara troll i forumet om och om igen?
Prost är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:33.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)