Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-04-01, 10:05   #1
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 740
Min uppladdning inför optimala perspass

När man kör t.ex ett pass i veckan där man ska (helst) klara en tyngre och tyngre vikt i t.ex 5x5, version X, hirvis eller dylikt kan man med fördel se till att optimera ens leverne inför det passet, och har kommit fram till den optimala formeln.

Först men inte störst är en veckas celibat. Det finns studier på att det fria testot ökar och peakar efter 10 dagar av celibat, men vi ska ju köra en gång i veckan så därför måste vi resetta klockan var sjunde dag, i samband med passet. Det gör man alltså rimligtvis DIREKT passet är slut, för att hinna få upp en optimal mängd fritt testo inför nästa pass 7 dagar senare.

Mycket sömn är viktigt, därför kan man med fördel se till att sova progressivt mindre under veckan för att sedan sova extra mycket natten innan. Det bästa sömnschemat ser ut såhär:
Måndag 8, Tisdag 6, Onsdag 4, Torsdag 2, Fredag 2, Lördag 0, Söndag 18

Även kosten dagen innan är viktig, eftersom man ska carbloada och sånt är det viktigt att på samma sätt som med sömnen kompensera de övriga dagarna för att inte gå bananas (på tal om det...) med kalorierna. Ni har ju hört talas om periodisk fasta och det tycker jag är riktigt bra men alldeles för mesigt. Det bästa är att helt enkelt äta enbart dagen innan man ska lyfta. Såhär kan (och kan i det här fallet betyder måste) det se ut:
600 g salta chips
3 paket ballerinakakor med messmör
10 liter Zingo
20st chicken nuggets med messmör
2400 g broccoli
1 kg jordnötter

Sist och minst är mindset. Det är allra viktigast. Ni vet hur Daredevil blir svinstark av att han blev blind? Det här ska vi också dra nytta av. Dock så är det ju logiskt av att allt eftersom att han vänjer sig vid att vara blind, så minskar hans andra sinnen i förmåga. Vi ska därför tvärchocka kroppen genom att enbart på morgonen samma dag som vi ska lyfta ta på oss ögonbindel, hörselkåpor med proppar och sniffa lim för att bli av med inte bara bli tillfälligt blinda, utan även döva och inkapabla att lukta på saker. Det här kommer tredubbla våra chockartaded styrkeökningar och det här är 100% garanterat att öka ditt pers med 30%, 20% av gångerna.
__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-01, 15:12   #2
Laksen
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2012
Inlägg: 531
Låter vettigt. Själv brukar jag dessutom rekommendera starksprit 3-4 dagar i sträck från morgon till kväll efter ett tungt pass, hjälper att koppla av.

Din första poäng är mycket viktig. Jag har alltid med mig två handdukar till gymmet, just pga detta.

Sömn tycker jag inte man behöver alls, finns mycket bra stimulanter som hjälper en hållas vaken veckor i sträck. Om man gillar sömn rekommenderar jag att periodisera starka stimulanter och värkmediciner.
Laksen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-01, 15:40   #3
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Jag gick på det fram tills sista stycket. Jag är svagbegåvad.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-01, 16:12   #4
Illustrerade mannen
Jag vill inte ha någon avatartext.
 
Illustrerade mannens avatar
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 1 375
Bäst idag!!!
__________________
"Als Gregor Samsa eines Morgens aus unruhigen Traumen erwachte, fand er sich in seinem Bett zu einem ungeheueren Ungeziefer verwandelt."
Franz Kafka
Die Verwandlung
Illustrerade mannen är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:58.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)