Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2008-05-03, 10:41   #61
Yankeee
Registered User
 
Yankeees avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 25 295
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbes Visa inlägg
På något ser jag dig "äga mig" i "Murph"
Var inte så säker på det. Det är inte direkt mina starka sidor som kommer att få jobba idag.

Delade du upp pull up, push up och squat på något sätt?
Jag ska nog köra 5, 10, 15 eller 10, 20, 30. Annars lär det ta en evighet
Yankeee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-03, 11:10   #62
Hobbes
En Svensk Tiger.
 
Hobbess avatar
 
Reg.datum: Oct 2003
Ort: Calgary, Alberta, Canada
Inlägg: 3 197
Citat:
Ursprungligen postat av Yankeee Visa inlägg
Var inte så säker på det. Det är inte direkt mina starka sidor som kommer att få jobba idag.

Delade du upp pull up, push up och squat på något sätt?
Jag ska nog köra 5, 10, 15 eller 10, 20, 30. Annars lär det ta en evighet
Jag önskar dig lycka till - må bäste man vinna! Det är en rolig WOD, min maxpuls var 172 och snitt var 162, så den kräver en hel del.

Ja, jag delade upp pullups i 10, pushups 10-20 och squats i 20-30, höll de rullande på det sättet. Det är helt i enlighet med instruktionerna. Fördelen om vi ska ta den med är att du är "fit" vid varje ansträngning. Jag har lättast för squats exempelvis - det var min "vila" så kunde jag ge järnet på armhävningar och pull-ups. Kippade givetvis! Armhävningarna var med bröstet i backen upp till fullt sträck!

Handen på hjärtat - jag väger 102kg nu och löpningen har blivit lidande pga. smärtande fotleder. Mina löptider drog ner rätt rejält, sprang första rundan på 10 min exakt och andra lyckades jag pressa ner till 9.10 minuter (andra andningen kalla det vad ni vill).
Hobbes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-03, 12:44   #63
Yankeee
Registered User
 
Yankeees avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 25 295
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbes Visa inlägg
Jag önskar dig lycka till - må bäste man vinna! Det är en rolig WOD, min maxpuls var 172 och snitt var 162, så den kräver en hel del.

Ja, jag delade upp pullups i 10, pushups 10-20 och squats i 20-30, höll de rullande på det sättet. Det är helt i enlighet med instruktionerna. Fördelen om vi ska ta den med är att du är "fit" vid varje ansträngning. Jag har lättast för squats exempelvis - det var min "vila" så kunde jag ge järnet på armhävningar och pull-ups. Kippade givetvis! Armhävningarna var med bröstet i backen upp till fullt sträck!

Handen på hjärtat - jag väger 102kg nu och löpningen har blivit lidande pga. smärtande fotleder. Mina löptider drog ner rätt rejält, sprang första rundan på 10 min exakt och andra lyckades jag pressa ner till 9.10 minuter (andra andningen kalla det vad ni vill).
46.28
Finns detaljer här om du är intresserad.

Blir ganska imponerad av din insats. Du tappade 6 minuter mot mig på löpningen, men du gjorde det andra 4,5 min snabbare än mig. Då är inte jag överdrivet dåligt tränad och du väger mer än 10 kg mer än mig. Riktigt bra gjort!
Yankeee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-03, 12:55   #64
Hobbes
En Svensk Tiger.
 
Hobbess avatar
 
Reg.datum: Oct 2003
Ort: Calgary, Alberta, Canada
Inlägg: 3 197
Citat:
Ursprungligen postat av Yankeee Visa inlägg
46.28
Finns detaljer här om du är intresserad.

Blir ganska imponerad av din insats. Du tappade 6 minuter mot mig på löpningen, men du gjorde det andra 4,5 min snabbare än mig. Då är inte jag överdrivet dåligt tränad och du väger mer än 10 kg mer än mig. Riktigt bra gjort!
Hail to the king!

Mycket bra jobbat, kul att du gilllade det. Vidhåller som sagt styrkan med CrossFit som just komplement till många tränande - dels för den ökade motivationen de just ger. Inbillar mig att du var hyfsat motiverad att slita lite extra med en klocka i ryggen och måltid (läs: min ).

Såg dina pulstider, du hade en högre maxpuls men 4 slag lägre snittpuls, vi låg rätt lika där med andra ord. Ja, löpningen tappar jag mycket på, har (handen på hjärtat) inte sprungit på många år.

Hur upplevde du pull-ups med kip - knepiga eller bara "enklare"?

Mer om mig här - Kolla din pmbox!
Hobbes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-03, 16:24   #65
Chris-Dawg
Registered User
 
Chris-Dawgs avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Brisbane
Inlägg: 169
[QUOTE=Yankeee;2966069]46.28
Finns detaljer här om du är intresserad.
QUOTE]

Mycket bra jobbat! jag kommer nog att få hålla ¨på ett tag till om jag ska komma ner i dom tiderna Hoppas reda ut min usla chinförmåga de närmsta månaderna
Chris-Dawg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-04, 08:48   #66
Chris-Dawg
Registered User
 
Chris-Dawgs avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Brisbane
Inlägg: 169
Dagens övning:
Sunday 080504
For time:
50 Burpees

Jump one foot above reach each rep.

Ser ganska soft ut, men jag kommer inte göra då jag ligger hemma bakis Ni som gör den kan väl skriva tid
Chris-Dawg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-04, 10:01   #67
Hobbes
En Svensk Tiger.
 
Hobbess avatar
 
Reg.datum: Oct 2003
Ort: Calgary, Alberta, Canada
Inlägg: 3 197
Citat:
Ursprungligen postat av Chris-Dawg Visa inlägg
Dagens övning:
Sunday 080504
For time:
50 Burpees

Jump one foot above reach each rep.

Ser ganska soft ut, men jag kommer inte göra då jag ligger hemma bakis Ni som gör den kan väl skriva tid
Jag kommer inte att göra den idag - VILODAG idag, igår avverkade jag 5e dagen rad med träning.

Troligen gör jag den imorgon, då är det "RESTDAY" enligt schemat! Återkommer med tider!
Hobbes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-04, 11:55   #68
Yankeee
Registered User
 
Yankeees avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 25 295
Kan säga som så att jag har en sjuk träningsvärk i överkroppen idag, särskilt bröst och triceps :\
Yankeee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-04, 12:02   #69
Hobbes
En Svensk Tiger.
 
Hobbess avatar
 
Reg.datum: Oct 2003
Ort: Calgary, Alberta, Canada
Inlägg: 3 197
Citat:
Ursprungligen postat av Yankeee Visa inlägg
Kan säga som så att jag har en sjuk träningsvärk i överkroppen idag, särskilt bröst och triceps :\
Det är nu jag skall skriva något i stil med: "det är vekhet som lämnar kroppen" - å andra sidan är det ju rätt pinsamt.

Hade sjuk träningsvärk i början, tränade 2 dagar vilade en osv. Nu klarar kroppen att köra 3 träningsdagar och en vilodag rullande!

Jag slet igår med löpningen, det är den som stal tid för mig! Kul med sparringspartners!
Hobbes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-05, 11:18   #70
grulf
Registered User
 
grulfs avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Inlägg: 11
En fråga till er som är insatta.. när det står till exempel:

Shoulder press 1-1-1-1-1 reps
Push press 3-3-3-3-3 reps
Push Jerk 5-5-5-5-5 reps

Hur skall detta utföras? Inte övningarna, utan hur man gör med set och reps. Gör man ettor på shoulder press för att sedan gå över till treor på push press eller gör man 1-3-5 och börjar om?
__________________
second best is the first loser
grulf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-05, 14:32   #71
Chris-Dawg
Registered User
 
Chris-Dawgs avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Brisbane
Inlägg: 169
50 Burpees tid 3:19. Jobbigare än väntat :P
Chris-Dawg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-05, 14:34   #72
Chris-Dawg
Registered User
 
Chris-Dawgs avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Brisbane
Inlägg: 169
Citat:
Ursprungligen postat av grulf Visa inlägg
En fråga till er som är insatta.. när det står till exempel:

Shoulder press 1-1-1-1-1 reps
Push press 3-3-3-3-3 reps
Push Jerk 5-5-5-5-5 reps

Hur skall detta utföras? Inte övningarna, utan hur man gör med set och reps. Gör man ettor på shoulder press för att sedan gå över till treor på push press eller gör man 1-3-5 och börjar om?
tanken är nog att man skall betaav en övning i taget.
Chris-Dawg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-05, 17:12   #73
Hobbes
En Svensk Tiger.
 
Hobbess avatar
 
Reg.datum: Oct 2003
Ort: Calgary, Alberta, Canada
Inlägg: 3 197
Citat:
Ursprungligen postat av grulf Visa inlägg
En fråga till er som är insatta.. när det står till exempel:

Shoulder press 1-1-1-1-1 reps
Push press 3-3-3-3-3 reps
Push Jerk 5-5-5-5-5 reps

Hur skall detta utföras? Inte övningarna, utan hur man gör med set och reps. Gör man ettor på shoulder press för att sedan gå över till treor på push press eller gör man 1-3-5 och börjar om?
Jag genomförde den med en övning åt gången. Det står inte uttryckligen, men gör det som känns bäst. Jobba upp till ett max på varje övning!
Hobbes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-06, 19:18   #74
Cocadona
Yo soy el Diego!!!
 
Cocadonas avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Ort: Örebro
Inlägg: 199
"Elizabeth"

Körde en skalad variant av denna övning idag.

Cleans 50kg och vanliga dips
15-9-5 reps

tid: 9.34min


Detta var riktigt jäkla intensivt och jag svettades som en gris! Vågade inte köra den riktiga vikten eller antalet på grund att mina cleans inte direkt är tekniskt fulländade. Har ingen tillgång till ringar heller så det fick bli vanliga dips. Däremot så orkade jag inte köra tre gånger så många dips som man ska göra för jag är svag...

Crossfit är fan riktigt kul! Hoppas jag hinner med några pass mellan fotbollen bara.
__________________
[
Cocadona är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-08, 06:58   #75
Chris-Dawg
Registered User
 
Chris-Dawgs avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Brisbane
Inlägg: 169
Fan blev helt slaktad av Elizabeth, måste nog ta x antal vilodagar. Känns nästan som jag fått en inflammation i lats o trapz :P Kanske inte så bra att gå från 0 dips i sin träning till 135 i samma pass? :P men men...det som inte dödar en, härdar en
Chris-Dawg är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:52.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)