Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-04-05, 13:13   #18076
lördagsgrogg
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 30
Citat:
Ursprungligen postat av Baldr Visa inlägg
[B]

Nightflyers - Året är 2093 och jorden plågas av ett dödligt virus. Astrofysikern Eoin Macken upptäcker ett misstänkt utomjordiskt rymdskepp långt ute i rymden och lyckas dra igång en expedition för att genskjuta dem och möjligtvis få hjälp av deras teknologi för att rädda mänskligheten. Sedan spårar serien ordentligt och där är fyra eller fem olika handlingar i ett. Skådespelarna är under all kritik och slutet är fenomenalt dåligt. Bygger på en novellserie av George R. R. och serien har redan blivit nerlagd av Syfy.

Umbrella Academy - Tänk X-men med tidsresor och familjedrama istället för skurkar. Bygger på en tecknad serie och enligt skaparen så är Netflix största bidrag att man skapat "diversity" som inte fanns. Otroligt långsam, byggd på en grund av klichéer och Ellen Page är fenomenalt dålig. Förstår verkligen inte dess höga betyg. Tydligen har den nyss blivit godkänd för en andra säsong vilket lär behövas då säsong 1 inte gav några svar alls.
+1 på dessa. Mördande tråkiga bägge två.
lördagsgrogg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-05, 17:54   #18077
Akerhage
Horny user
 
Akerhages avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Gräddhyllan Göteborg
Inlägg: 360
Kollade precis första avsnittet av Our Planet
https://www.imdb.com/title/tt9253866...1?ref_=nv_sr_1

Det är så jääääkla bra! Vill inte fortsätta titta ens, för vill inte det skall ta slut.
Akerhage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-05, 18:12   #18078
Termy
理学療法士
 
Termys avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 205
Citat:
Ursprungligen postat av Akerhage Visa inlägg
Kollade precis första avsnittet av Our Planet
https://www.imdb.com/title/tt9253866...1?ref_=nv_sr_1

Det är så jääääkla bra! Vill inte fortsätta titta ens, för vill inte det skall ta slut.
Ack så vackert!
Termy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-06, 13:18   #18079
Pudzianovski
Trankil.
 
Pudzianovskis avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Inlägg: 5 680
Måste säga att jag tycker Doom Patrol är jäkligt bra. Inte så barnsligt som typ Smallville och Flash. Snyggt gjort och lite udda på ett bra sätt
Pudzianovski är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-07, 11:35   #18080
gohei
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 222
Citat:
Ursprungligen postat av Baldr Visa inlägg



Nightflyers - Året är 2093 och jorden plågas av ett dödligt virus. Astrofysikern Eoin Macken upptäcker ett misstänkt utomjordiskt rymdskepp långt ute i rymden och lyckas dra igång en expedition för att genskjuta dem och möjligtvis få hjälp av deras teknologi för att rädda mänskligheten. Sedan spårar serien ordentligt och där är fyra eller fem olika handlingar i ett. Skådespelarna är under all kritik och slutet är fenomenalt dåligt. Bygger på en novellserie av George R. R. och serien har redan blivit nerlagd av Syfy.


Jag började kika på Nightflyers direkt när den kom för jag är en riktigt sucker för sci-fi och ger allt en ärlig chans. Tyckte väl egentligen att den enbart var okej men kände precis som du att det var väldigt många trådar i luften samtidigt och efter avsnittet
så har jag inte bemödat mig med att se klart resten.
Dock så tycker jag inte din sista mening har någon betydelse eftersom det verkar vara Syfy's grej att ständigt lägga ner serier som många tydligen tycker om, kolla bara på The Expanse t.ex.


Citat:
Ursprungligen postat av Nattljus Visa inlägg
Första säsongen av Chilling adventures of Sabrina var inte särskilt bra. Nu är jag osäker på om jag vill se andra säsongen. Borde jag ge den en chans?
Även denna började jag kika på och tyckte den var helt sevärd till en början och tyckte det var lite komiskt hur de vände på allting som var heligt till att bli oheligt i och med att man dyrkar djävulen och inte gud. Intresset svalnade dock efter typ halva säsongen och det har inte blivit mer där heller.

Senast redigerad av gohei den 2019-04-07 klockan 11:37.
gohei är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-07, 11:39   #18081
gohei
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 222
Citat:
Ursprungligen postat av Pudzianovski Visa inlägg
Måste säga att jag tycker Doom Patrol är jäkligt bra. Inte så barnsligt som typ Smallville och Flash. Snyggt gjort och lite udda på ett bra sätt
När serien utannonserades så hade jag inte en susning om vilka Doom Patrol var och jag var inte superförtjust i deras introduktion i Titans. Men den verkar få en hel del lovord så det blir definitivt att jag testar den när den väl kommer till Netflix.
gohei är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-07, 13:41   #18082
Baldr
Registered User
 
Baldrs avatar
 
Reg.datum: Jun 2018
Inlägg: 22
Citat:
Ursprungligen postat av gohei Visa inlägg
Dock så tycker jag inte din sista mening har någon betydelse eftersom det verkar vara Syfy's grej att ständigt lägga ner serier som många tydligen tycker om, kolla bara på The Expanse t.ex.
Nej, det var väl mest irritationen över att ha ett icke-slut och veta att där inte kommer mer.
Baldr är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-07, 13:48   #18083
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 958
Att syfy lade ner expanse var för att tittarsiffrorna dalade och de har bara rättigheterna till livesändningarna, oavsett hur populär en serie är bland fans så bär inte serien kostnaden för att skapa den så är det inte rimligt att tro att de kan fortsätta göra den
Magnus N är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2019-04-13, 10:41   #18084
Termy
理学療法士
 
Termys avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 205
Vad vi vet om Witcher hittills.
Termy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-16, 17:43   #18085
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Citat:
Ursprungligen postat av Nattljus Visa inlägg
Första säsongen av Chilling adventures of Sabrina var inte särskilt bra. Nu är jag osäker på om jag vill se andra säsongen. Borde jag ge den en chans?
Tvåan ska tydligen vara fetare än ettan. Detta får nog bli nästa serie, är
svag för denna typ av mysrys-serie.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-18, 00:51   #18086
Kaalle
Registered User
 
Kaalles avatar
 
Reg.datum: Nov 2013
Inlägg: 242
Black Summer

Zombie serie, rätt kasst betyg men har kollat 1.5 episod och det är fan 10 ggr bättre än fear the walking dead hittils.

Sent from my MI 5 using Tapatalk
Kaalle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-18, 03:34   #18087
TotteShaped4Life
Registered User
 
TotteShaped4Lifes avatar
 
Reg.datum: Jul 2016
Inlägg: 721
Citat:
Ursprungligen postat av Kaalle Visa inlägg
Black Summer

Zombie serie, rätt kasst betyg men har kollat 1.5 episod och det är fan 10 ggr bättre än fear the walking dead hittils.

Sent from my MI 5 using Tapatalk
Första säsongen av Walking Dead var enligt mig riktigt bra... kanske några till, svårt att riktigt komma ihåg, men nu har det ballat ur totalt. Jag har varit en inbiten WD-följare, men gav upp i avsnitt 9 den här säsongen.
__________________
I’ve been too fucking busy – or vice versa.
TotteShaped4Life är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-18, 12:47   #18088
Kaalle
Registered User
 
Kaalles avatar
 
Reg.datum: Nov 2013
Inlägg: 242
Citat:
Ursprungligen postat av TotteShaped4Life Visa inlägg
Första säsongen av Walking Dead var enligt mig riktigt bra... kanske några till, svårt att riktigt komma ihåg, men nu har det ballat ur totalt. Jag har varit en inbiten WD-följare, men gav upp i avsnitt 9 den här säsongen.
Tyckte nästan alla säsonger av Walking dead var riktigt bra, jag skrev Fear the walking dead dock, den sög från början. Fear... och denna är väldigt lika varann, detta är så mycket bättre dock. Jag är extremt kräsen, jag kan starkt rekommendera denna.
Kaalle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-18, 15:16   #18089
TotteShaped4Life
Registered User
 
TotteShaped4Lifes avatar
 
Reg.datum: Jul 2016
Inlägg: 721
Citat:
Ursprungligen postat av Kaalle Visa inlägg
Tyckte nästan alla säsonger av Walking dead var riktigt bra, jag skrev Fear the walking dead dock, den sög från början. Fear... och denna är väldigt lika varann, detta är så mycket bättre dock. Jag är extremt kräsen, jag kan starkt rekommendera denna.
Japp, det gjorde du... Trött gubbjävel här...sorry

Då ska jag absolut kolla upp denna... Läste omdömena och fick kalla fötter
__________________
I’ve been too fucking busy – or vice versa.

Senast redigerad av TotteShaped4Life den 2019-04-18 klockan 15:18.
TotteShaped4Life är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-18, 15:27   #18090
TotteShaped4Life
Registered User
 
TotteShaped4Lifes avatar
 
Reg.datum: Jul 2016
Inlägg: 721
Grymt bra böcker och grymt bra TV-serie. I helgen kör en ny säsong igång av Bosch.


"Lagom till påskhelgen kommer Amazons ruggigt välgjorda Michael Connelly-deckare "Bosch", med Titus Welliver i titelrollen, tillbaka med en femte säsong. Den här gången är handlingen huvudsakligen baserad på "Två sorters sanning", och en av de många handlingstrådar som jongleras med imponerande skicklighet följer Bosch på ett farligt undercoveruppdrag. Snyggt, smart, klassiskt och hårdkokt, med känsla för noir och tuffa Los Angeles-miljöer.
Amazon Prime Video, 19 april/HBO Nordic, 20 april"
__________________
I’ve been too fucking busy – or vice versa.
TotteShaped4Life är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:51.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)