Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2018-11-19, 17:57   #1
Brusalot
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2018
Ort: Göteborg
Inlägg: 2
Inaktiv Biceps!

Tjo, har alldeles för länge haft problem med min vänstra biceps, och problemet grundar sig ifrån Skuldra/Axel är jag rätt säker på.

Skulle jag göra ett tappert försök till ett bicepspass, så blir jag inte trött i vänster biceps, utan det känns som att det är Skuldran, alltså Trapezius / Axeln som gör jobbet och bicepsen slipper undan både träningsvärk och trötthet. Nu är det inte jordens undergång då jag klarar av att köra baslyft och annat på gymmet utan bekymmer, men ska inte skjuta under stolen med att det är jävligt irriterande.
Sjukgymnasterna har ju inte heller briljerat, det blir mest Voltaren T och vila 2 veckor.

Har någon varit med om något liknande någon gång? Eller har bra tips för rehabträning av något slag?

Tack på förhand!
Brusalot är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-19, 18:12   #2
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
En övning jag tycker om som ger riktigt bra kontakt är cablecurl med en rak stång. Ledordet är lätt vikt och många reps. Jag brukar köra 15-20 reps i 4-5 set med stegrande vikt. När man använder lätt vikt så kan man koncentrera sig på att krama upp vikten och ha en långsam negativ fas. Just den långsamma negativa fasen tycker jag gör att man får extra bra kontakt med biceps.

Man bygger ingen styrka och förmodligen ingen vidare volym heller men bra pump får man och lär sig hitta igen biceps. Sen får man ta det därifrån.
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-19, 19:31   #3
Brusalot
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2018
Ort: Göteborg
Inlägg: 2
Tack för svar, det ska jag ta och prova, och ger de ingen kontakt så får jag helt enkelt ta mig till en sportskadeklinik. Det irriterar inte bara gymmandet utan även yrkeslivet i viss mån, så får gå till botten med det nu!
Brusalot är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-21, 11:16   #4
oldman
Registered User
 
oldmans avatar
 
Reg.datum: Apr 2018
Inlägg: 232
https://youtu.be/RqZIRSUqQ7Y

oldman är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:43.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)