Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-09-27, 23:30   #31
registerfly
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2018
Inlägg: 5
Som ung:





Samma sak där.




Vetenskaplig studie på vad för män kvinnor vill ha sex med. Desto längre åt vänster, desto högre attraktivitet för engångsligg under sin mest fertila period:





Desto längre till vänster: Högre sexuell attraktivitet, högre våldsamhet, högre aggressivitet och manlighet, styrka, pondus, snabbhet, effektivitet, dominans.

Desto längre till vänster: Lägre sexuell attraktivitet, lägre våldsamhet, lägre aggressivitet, mer femininitet, mindre styrka, pondus, snabbhet, effektivitet, mer undergivenhet.


Det finns en stark stark koppling mellan testosteronnivåer i livmoder/pubertet, fysisk attraktivitet/manlighet, atletisk förmåga och våldsamhet.

Kvinnor är väldigt attraherade av dessa egenskaper då de i en mer primitiv tid där vi utvecklades betydde att man med största sannolikhet var en bra jägare och beskyddare av flocken.

I dagens samhälle? Inte allt för bra.
registerfly är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-27, 23:41   #32
Bjorneman
Registered User
 
Bjornemans avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 3 410




Möjligt att det stämmer överlag, men inte på t.ex. dessa två i mitt objektiva tycke.

Senast redigerad av Bjorneman den 2018-09-27 klockan 23:46.
Bjorneman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-28, 00:08   #33
registerfly
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2018
Inlägg: 5
Citat:
Ursprungligen postat av Bjorneman Visa inlägg




Möjligt att det stämmer överlag, men inte på t.ex. dessa två i mitt objektiva tycke.
Pudzianowski har utan tvekan väl utvecklade maskulina ansiktsdrag, när han var i 20 och 30 års åldern var han med största sannolikhet väldigt attraktiv, förutsatt att han inte var tjock.

Mannen under honom ser man klart och tydligt har en kompakt ansiktsstruktur, problemet är återigen kroppsfetman. Ta ner honom till 10% kroppsfett och du kommer se ett väl definerat käkparti.

När man vet vad man ska kolla efter blir det väldigt enkelt att med stor sannolikhet gissa vad människor är bra/dåliga på.

Det finns en anledning till varför vi människor är så "besatta" i andra människors ansikten.
registerfly är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-28, 07:41   #34
Ishnak
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 25
Var ju bara en grupp av sex som tyckte att atleterna var "snyggare" än "average" så man skulle ju också kunna sammanfatta det som att eliteidrottare och amatöridrottare uppfattas som medelsnygga eller mindre snygga än snittet..
Ishnak är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-28, 08:20   #35
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 831
Citat:
Ursprungligen postat av Bjorneman Visa inlägg




Möjligt att det stämmer överlag, men inte på t.ex. dessa två i mitt objektiva tycke.
Att Pudz inte skulle gå hem hos kvinnorna har jag väldigt svårt att tro. Vad är det för fel på honom? Knappast ful och en jävla pondus och manlighet. Brian är en annan femma då han faktiskt är ganska ful. Sen spelar ju fetman in också. Det är t.ex. ganska stor utseendemässig skillnad på 200 respektive 150(?) kg Savickas. Kagge och runt ansikte vs definierade muskler och käkparti
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-28, 22:42   #36
Bjorneman
Registered User
 
Bjornemans avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 3 410
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Att Pudz inte skulle gå hem hos kvinnorna har jag väldigt svårt att tro. Vad är det för fel på honom? Knappast ful och en jävla pondus och manlighet. Brian är en annan femma då han faktiskt är ganska ful. Sen spelar ju fetman in också. Det är t.ex. ganska stor utseendemässig skillnad på 200 respektive 150(?) kg Savickas. Kagge och runt ansikte vs definierade muskler och käkparti
Jag vet inte. Har alltid tyckt att Pudz är ful upptill. Kanske kunde tagit med Savatinov, men fetman gör nog mycket där också. Sen är ju inte han lika framgångsrik heller.
Bjorneman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-29, 10:16   #37
smerk
Lägg in nått kul
 
smerks avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 1 655
Citat:
Ursprungligen postat av Bjorneman Visa inlägg
Jag vet inte. Har alltid tyckt att Pudz är ful upptill. Kanske kunde tagit med Savatinov, men fetman gör nog mycket där också. Sen är ju inte han lika framgångsrik heller.
Det är nog få av dessa folk med grova drag som är ''vackra'' så som modeller med smalare ansikte är. Dock kan de fortfarande vara mycket attraktiva pga de manliga dragen.
smerk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-29, 12:37   #38
Bjorneman
Registered User
 
Bjornemans avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 3 410
Citat:
Ursprungligen postat av smerk Visa inlägg
Det är nog få av dessa folk med grova drag som är ''vackra'' så som modeller med smalare ansikte är. Dock kan de fortfarande vara mycket attraktiva pga de manliga dragen.
Det var väl så jag tänkte. Han är väldigt kantig och grov i nyllet. Sen är det mycket möjligt att fruntimmer attraheras av honom.
Bjorneman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-29, 13:19   #39
Bärsärk
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 1 171
Citat:
Ursprungligen postat av Bjorneman Visa inlägg




Möjligt att det stämmer överlag, men inte på t.ex. dessa två i mitt objektiva tycke.
Shaw ser nog inte så jävla illa ut om han bara skulle deffa ner sig kraftigt.

Bärsärk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-29, 14:14   #40
Krampus
Jag kan en rolig historia.....
 
Krampuss avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Kwontario
Inlägg: 10 486
Styrkelyft begs to differ.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Osten80 Visa inlägg
Jag gillar Krampus. Kraftfullt, men ändå lite halvbögigt.
Krampus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-29, 22:52   #41
registerfly
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2018
Inlägg: 5
Citat:
Ursprungligen postat av Krampus Visa inlägg
Styrkelyft begs to differ.
Nej, det gör det inte alls det. En stor del av framgångsrika styrkelyftare har väldigt maskulin och välutvecklad benstruktur i ansiktet. "Problemet" är att styrkelyftare ofta trycker i sig kopiösa mängder mat vilket gör att de ansamlar otroligt mycket fett, även i ansiktet, vilket döljer dessa drag och ger dom potatis-ansikten.

Nu finns det till och med studier som bekräftar att människor - och särskilt kvinnor, intressant nog - kan peka ut vilken man som är starkast, genom att enbart se deras ansiktsstruktur, dvs ingen skymt av kroppen över huvud taget.


Våra ansikten visar "vad och vilka vi är". Styrka - eller potential för styrka, snabbhet, intelligens, empati, aggressivitet, osv osv, rent sannolikhetsmässigt.
registerfly är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-30, 00:02   #42
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 235
Snygga människor uppmuntras ju mer, vilket säkerligen spelar in. Är en ful och en snygg lika bra (eller dåliga för den delen) på idrott, och bara en får plats i laget så går platsen till din snygge. Källa på det? Har jag inte. Jag bara antar det. Speciellt kanske för kvinnor med manliga tränare (Jag antar igen).
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-30, 08:14   #43
Ishnak
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 25
Citat:
Ursprungligen postat av registerfly Visa inlägg
Nej, det gör det inte alls det. En stor del av framgångsrika styrkelyftare har väldigt maskulin och välutvecklad benstruktur i ansiktet. "Problemet" är att styrkelyftare ofta trycker i sig kopiösa mängder mat vilket gör att de ansamlar otroligt mycket fett, även i ansiktet, vilket döljer dessa drag och ger dom potatis-ansikten.

Nu finns det till och med studier som bekräftar att människor - och särskilt kvinnor, intressant nog - kan peka ut vilken man som är starkast, genom att enbart se deras ansiktsstruktur, dvs ingen skymt av kroppen över huvud taget.


Våra ansikten visar "vad och vilka vi är". Styrka - eller potential för styrka, snabbhet, intelligens, empati, aggressivitet, osv osv, rent sannolikhetsmässigt.
Måste säga att du dra väldigt långtgående slutsatser på ett väldigt osäkert forskningsläge. Och som sagt tidigare, i den studie som diskuteras så var det bara en grupp av 6 som tyckte atleterna var mer attraktiva än medel.
Ishnak är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-30, 08:30   #44
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Många bilder här på strongmen, och allt vad det är som då tydligen ska räknas till de allra snyggaste för att de har "maskulina drag"...

Är dessa fejjor verkligen så väldigt snygga? Det är inte så typiska manliga fotomodeller eller filmstjärnor brukar se ut i alla fall.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-30, 12:01   #45
Whizzlarn
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2012
Inlägg: 173
Intressant läsning, har själv såna där ögonbryn som lutar inåt och ögonen sitter djupt. Relativt bred käke men inget överdrivet och när jag gick i skolan var det extremt många brudar som ville ha sex med mig, trots att jag är efterbliven socialt (tackade alltid nej ).

När ni diskuterar styrkelyftare om de är snygga osv. Kan det inte vara så att de "kommit runt naturen" så att säga m.h.a främst AAS?
Whizzlarn är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:03.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)