Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2018-07-17, 19:12   #2221
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av Magnus N Visa inlägg
Visst, ett rejält skyfall är bättre än inget, men utan ett mer ihållande så fuktar det enbart ytan och sedan torkar ut direkt igen :/
Men ett skyfall av Tor's nåde varar i ett halvt månvarv!
Tis' be known!
Citat:
Ursprungligen postat av Sparven från Minsk Visa inlägg
Enda rätta är att flytta upp i norrland till riksgränsen.
Där är det nog fortfarande hyfsat svalt och kommer nog att hålla sig relativt svalt i några årtionden till innan växthuseffekten fuckar upp oss alla.

Skrämmande om detta är framtiden....
Nu tror jag iof till stor del att det här bara är en vanlig värmebölja, men visst, den kanske hade varit 0.5 grader lägre utan klimatförändringarna. Det krävs nog några decennier till innan det skulle bli ett helvete av rang på riktigt.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.

Senast redigerad av Bob90 den 2018-07-17 klockan 19:16.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-17, 19:13   #2222
Bärsärk
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 1 171
Har också 28-30 inomhus, svårt att öppna fönster med för det kommer in insekter direkt.
Bärsärk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-17, 19:17   #2223
Danomax
Banned User
 
Reg.datum: Dec 2013
Ort: Umeå
Inlägg: 604
Citat:
Ursprungligen postat av MaxTheMarketer Visa inlägg
Haha precis, det är därför jag skrattar åt alla som säger att man ska börja spara till pensionen. Det finns inget att spara till. Vi får vara glada om vi får leva till 2030 i bästa fall.



Det är därför jag försökt tagit ut mina pensionspengar redan nu och vill att mina föräldrar ska göra samma sak så de hinner njuta av livet innan Moder Natur oundvikligen utplånar oss alla tidigare än vi trodde.



Och alla som tror att "forskningen kommer att lösa alla problem, jag behöver inte göra något" innebär att många då kanske fortsätter med ogynnsamma beteenden för miljön för de tror att de lämnar noll avtryck på miljön. Jag tänker inte säga jag är ett dugg bättre, men just saying. Science ain't that magic-bullet u might think it is.



Njut av livet redan nu, krama om dina barn och föräldrar NU (snart har du bara gravstenar kvar att krama om), var glad om du och de får leva fram till 2030!



Därför tänker jag inte gnälla på värmen utan vara tacksam för den tid vi fortfarande har kvar. För det kmr bara bli värre även om vi tycker det redan är jobbigt nu.



Och löses problemen, ja fucking fantastic, men bättre att njuta nu och förbereda sig på det värsta. Detta är verkligen bara aptitretaren inför aptitretaren innan huvudrätten som kommer att steka oss alla till döds!


Kul med pålästa människor Vi är ett utdöende släkte.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Danomax är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-17, 19:21   #2224
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av Danomax Visa inlägg
Kul med pålästa människor Vi är ett utdöende släkte.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
"Påläst" i en betraktares ögon, "foliehattsbärande domedagsprofet" i en annans.
Jag tror inte att det går att vara påläst om när det gäller såna här prognoser stora och långsiktiga saker.

Men vi får se 2030 om kolo finns kvar då antar jag
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-17, 19:23   #2225
Danomax
Banned User
 
Reg.datum: Dec 2013
Ort: Umeå
Inlägg: 604
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
"Påläst" i en betraktares ögon, "foliehattsbärande domedagsprofet" i en annans.

Jag tror inte att det går att vara påläst om när det gäller såna här prognoser stora och långsiktiga saker.



Men vi får se 2030 om kolo finns kvar då antar jag


Vet du vad albedo är?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Danomax är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-17, 19:28   #2226
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av Danomax Visa inlägg
Vet du vad albedo är?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Bara vad jag kommer ihåg från fysiken på gymnasiet :p
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-17, 21:33   #2227
MaxTheMarketer
Banned User
 
Reg.datum: Nov 2013
Ort: Sverige
Inlägg: 501
Thumbs up

Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
"Påläst" i en betraktares ögon, "foliehattsbärande domedagsprofet" i en annans.
Jag tror inte att det går att vara påläst om när det gäller såna här prognoser stora och långsiktiga saker.

Men vi får se 2030 om kolo finns kvar då antar jag
Jag tänker inte gå mer utanför trådämnet än att säga att värmen som vi kan "gnälla" på nu kommer bara att bli värre med de kommande åren.

Sedan när det "verkligen smäller till" med diverse naturkatastrofer (eller bara en simpel gamma-blixt) är nog vad vi kan debattera i evigheter om.

Men för att citera Game of Thrones-författaren: "The global inescapable natural disasters are coming, they are on their way!" - George R. R. Martin.

Jag hoppas iaf inte att din attityd är att "vad mysigt det skulle vara om det var 23+ grader på Julafton" som jag hörde en programledare i TV4 sa för något år sedan när en meteorolog visade hur det kunde bli inom några decennier i Sverige...
MaxTheMarketer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-17, 22:03   #2228
TranceII
Registered User
 
TranceIIs avatar
 
Reg.datum: Jun 2013
Inlägg: 225
Citat:
Ursprungligen postat av MaxTheMarketer Visa inlägg
Haha precis, det är därför jag skrattar åt alla som säger att man ska börja spara till pensionen. Det finns inget att spara till. Vi får vara glada om vi får leva till 2030 i bästa fall.

....

Varför tror ni det? Era slutsatser är inte samma som de etablerade forskarnas så jag antar att ni själva bara hittar på?
TranceII är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-17, 22:16   #2229
Danomax
Banned User
 
Reg.datum: Dec 2013
Ort: Umeå
Inlägg: 604
Citat:
Ursprungligen postat av TranceII Visa inlägg
Varför tror ni det? Era slutsatser är inte samma som de etablerade forskarnas så jag antar att ni själva bara hittar på?
Det är otroligt svårt att svara på en så svepande kommentar, från forumet största klimattroll.

Länka till en specifik studie som du har läst och som du menar att jag inte har läst, istället, så ska jag ge dig ett seriöst svar.
Danomax är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-17, 22:28   #2230
TranceII
Registered User
 
TranceIIs avatar
 
Reg.datum: Jun 2013
Inlägg: 225
Citat:
Ursprungligen postat av Danomax Visa inlägg
Det är otroligt svårt att svara på en så svepande kommentar, från forumet största klimattroll.

Länka till en specifik studie som du har läst och som du menar att jag inte har läst, istället, så ska jag ge dig ett seriöst svar.
Hur är jag ett troll?

Ok, IPCC rapport: https://www.ipcc.ch/report/ar5/
TranceII är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-17, 22:33   #2231
Danomax
Banned User
 
Reg.datum: Dec 2013
Ort: Umeå
Inlägg: 604
Citat:
Ursprungligen postat av TranceII Visa inlägg
Hur är jag ett troll?

Ok, IPCC rapport: https://www.ipcc.ch/report/ar5/
Jag orkar helt seriöst inte med ditt tramsande, både du och jag vet att du aldrig har och aldrig kommer att läsa en klimatrapport och skulle du göra det så skulle du inte begripa ett enda ord.

Jag svarar dig inte mer nu.

Senast redigerad av Danomax den 2018-07-17 klockan 22:35.
Danomax är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-17, 22:35   #2232
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Vad bor ni i för lägenheter egentligen? Min är hur sval som helst, sover med mitt vanliga täcke och som jag skrev så fick jag plocka fram filten när jag kollade tv för fötterna blev lite kalla utan strumpor
Angel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-17, 22:40   #2233
TranceII
Registered User
 
TranceIIs avatar
 
Reg.datum: Jun 2013
Inlägg: 225
Citat:
Ursprungligen postat av Danomax Visa inlägg
Jag orkar helt seriöst inte med ditt tramsande, både du och jag vet att du aldrig har och aldrig kommer att läsa en klimatrapport och skulle du göra det så skulle du inte begripa ett enda ord.

Jag svarar dig inte mer nu.
Jag har läst hela AR4; en del jag inte förstod men förvånansvärt mycket förstår man. AR5 har jag läst sammanfattningen för policy makers för ett tag sedan och lite annat.

Har du läst klimatrapporterna och varför håller du inte med om forskarnas slutsatser? Jag håller med dem rakt av, fall i fall du misstar mig för någon annan eftersom jag är väl mest vanilla någonsin på forumet när det gäller klimat. Jag anser mainstream forskarna troligtvis har rätt.

Du verkar lite out there och jag undrar vad i hela friden du läser för källor.
TranceII är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-17, 22:47   #2234
MaxTheMarketer
Banned User
 
Reg.datum: Nov 2013
Ort: Sverige
Inlägg: 501
Thumbs up

Citat:
Ursprungligen postat av TranceII Visa inlägg
Jag har läst hela AR4; en del jag inte förstod men förvånansvärt mycket förstår man. AR5 har jag läst sammanfattningen för policy makers för ett tag sedan och lite annat.

Har du läst klimatrapporterna och varför håller du inte med om forskarnas slutsatser? Jag håller med dem rakt av, fall i fall du misstar mig för någon annan eftersom jag är väl mest vanilla någonsin på forumet när det gäller klimat. Jag anser mainstream forskarna troligtvis har rätt.

Du verkar lite out there och jag undrar vad i hela friden du läser för källor.
Kan du länka mer exakt vad man kan läsa "sammanfattningen" av rapporten? Jag kommer bara till en sida med en miljon länkar. Vet ej vart jag skall gå härnäst.

Vad menar du med "mainstream" forskare? Menar du konsensus än snarare outliers som tenderar att få mer uppmärksamhet i massmedia för deras "galna" icke-konsensus hypoteser och spekulationer?

Klimathotet är på riktigt och vi får bara smaka på det allra minsta av vad det kommer att komma att erbjuda inom en snar framtid. Det ska vara banbrytande teknologi som börjar käka upp CO2 i atmosfären men det är inget man kan "sitta och vänta på".
MaxTheMarketer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-17, 22:54   #2235
TranceII
Registered User
 
TranceIIs avatar
 
Reg.datum: Jun 2013
Inlägg: 225
Citat:
Ursprungligen postat av MaxTheMarketer Visa inlägg
Kan du länka mer exakt vad man kan läsa "sammanfattningen" av rapporten? Jag kommer bara till en sida med en miljon länkar. Vet ej vart jag skall gå härnäst.

Vad menar du med "mainstream" forskare? Menar du konsensus än snarare outliers som tenderar att få mer uppmärksamhet i massmedia för deras "galna" icke-konsensus hypoteser och spekulationer?

Klimathotet är på riktigt och vi får bara smaka på det allra minsta av vad det kommer att komma att erbjuda inom en snar framtid. Det ska vara banbrytande teknologi som börjar käka upp CO2 i atmosfären men det är inget man kan "sitta och vänta på".
Ja, konsensus. Vad ni säger är inte konsensus utan en extrem.

http://ar5-syr.ipcc.ch/topic_summary.php
TranceII är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:27.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)