Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-06-04, 17:55   #2101
Termy
理学療法士
 
Termys avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 205
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Jag har tre linnen, två shorts och två par strumpor till gymmet. Får byta linne halvvägs genom kardion. Och då är jag ändå svårsvettad. På vintern blir det knappt en droppe per timme, samma intensitet.
Kör du inte med handdukar för att torka av svetten med jämna mellanrum? Hade jag inte haft tre sådana att ta mig igenom hade jag inte kunnat crosstraina överhuvudtaget...
Termy är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-06-04, 18:19   #2102
baktung
cool bispes kung
 
baktungs avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 271
Nu vet jag inte vad de håller på med här i området, men de har lagt nya gräsmattor runt ett nybyggt bostadskomplex och för andra gången har de nu rullat upp allting igen och slängt på nytt gräs. De första två försöken (?) ligger i stora högar och ser helt livlösa och färglösa och förstörda ut. Skiten har vattnats typ dygnet runt och jag börjar nästan tro att de dränker gräset. Bevattning är väl inte min starkaste sida men vad tusan sysslar de med? Det är ju mina skattepengar som de bygger höskullar av.
__________________
Om: Försöker styrkebygga och bli bra på knäböj. 176 cm, född 87.
Pers: Knäböj: 185 kg Hantelpreachercurl: 30 kg Benspark: hela magasinet
So Journalistic

Senast redigerad av baktung den 2018-06-04 klockan 18:21.
baktung är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-04, 20:33   #2103
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av baktung Visa inlägg
Nu vet jag inte vad de håller på med här i området, men de har lagt nya gräsmattor runt ett nybyggt bostadskomplex och för andra gången har de nu rullat upp allting igen och slängt på nytt gräs. De första två försöken (?) ligger i stora högar och ser helt livlösa och färglösa och förstörda ut. Skiten har vattnats typ dygnet runt och jag börjar nästan tro att de dränker gräset. Bevattning är väl inte min starkaste sida men vad tusan sysslar de med? Det är ju mina skattepengar som de bygger höskullar av.
Säkert att det är kommunen som står för det? Känns som det är brf's kostnad och då är dina surt fördärvade skattepengar säkra
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-04, 22:44   #2104
baktung
cool bispes kung
 
baktungs avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 271
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Säkert att det är kommunen som står för det? Känns som det är brf's kostnad och då är dina surt fördärvade skattepengar säkra
"Surt fördärvade."
Den var fyndig!

Känns som ett 100 % kommunalt område. Tvåvåningsbaracker som lyftes på plats och plötsligt bara stod där. Hög flyktingkänsla över arkitekturen alltså men behöver förstås inte vara kommunalt för det.

Gick förbi ikväll och vattnet sprinklade för fullt som vanligt. Ser komiskt ut för det har vuxit sig högt som ogräs nu och precis bredvid ligger två högar med gulbruna gräsrullar slarvigt staplade på varandra. Till och med jag hade skött det där bättre.

Edit: Googlade och fick bekräftat att modulbostäderna tillhör det kommunalägda företaget. Fick också bekräftat att samtliga bostäder är för nyanlända. Och dit betalar JAG hyra!

Rantgubbe.
__________________
Om: Försöker styrkebygga och bli bra på knäböj. 176 cm, född 87.
Pers: Knäböj: 185 kg Hantelpreachercurl: 30 kg Benspark: hela magasinet
So Journalistic

Senast redigerad av baktung den 2018-06-04 klockan 22:52.
baktung är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-04, 23:04   #2105
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av baktung Visa inlägg
"Surt fördärvade."
Den var fyndig!

Känns som ett 100 % kommunalt område. Tvåvåningsbaracker som lyftes på plats och plötsligt bara stod där. Hög flyktingkänsla över arkitekturen alltså men behöver förstås inte vara kommunalt för det.

Gick förbi ikväll och vattnet sprinklade för fullt som vanligt. Ser komiskt ut för det har vuxit sig högt som ogräs nu och precis bredvid ligger två högar med gulbruna gräsrullar slarvigt staplade på varandra. Till och med jag hade skött det där bättre.

Edit: Googlade och fick bekräftat att modulbostäderna tillhör det kommunalägda företaget. Fick också bekräftat att samtliga bostäder är för nyanlända. Och dit betalar JAG hyra!

Rantgubbe.
Ibland får man sig en släng av Göteborssjukan
Ah, ja eftersom det är kommunalägt slöseri så har du min välsignelse att vara sur
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-10, 11:46   #2106
Termy
理学療法士
 
Termys avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 205
30 grader. Ingen vind överhuvudtaget. Gult gräs överallt. wattafack
Termy är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-06-10, 12:24   #2107
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 283
Vilken njutning att just nu komma in på gymmet och se att luftkonditioneringen är inställd på 17,5 grader.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-10, 12:47   #2108
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 235
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Vilken njutning att just nu komma in på gymmet och se att luftkonditioneringen är inställd på 17,5 grader.
Vad gubbig du har blivit, eller har du slöat till temporärt i värmen? Du brukade väl träna klockan 5 på morgonen och inte lunchtid som nån slags pensionär?
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-10, 12:54   #2109
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 283
Det var många år sedan. Det gymmet med dom personerna som samlades där på morgonen finns inte längre. Huset är rivet och dom som tränade där spreds.

Här är det bara pensionärer på morgonen. På KAC kunde man komma ner halv sex på morgonen så stod Stor-Johan där och knäböjde 200 iklädd ninjamask, därför att han trodde att han skulle få rappa ben av det. Fast han egentligen bara fick ont om luft och var nära att svimma. Det var roligare.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-10, 13:34   #2110
Termy
理学療法士
 
Termys avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 205
AC på detta gym är obefintligt i stora salen där crosstrainers finns, Stora panoramafönster direkt bakom dem finns dock, så att solen kan steka in så jävligt att man kan fräsa bacon på min rygg när jag står där.
Termy är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-06-11, 10:02   #2111
Zivanbre
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2017
Ort: Malmö
Inlägg: 4
Prova att sitta i en fullproppad stadsbuss när det är 29 grader ute och ingen ventilation/AC i bussen, då blir det satans lökigt
__________________
Veni Vidi Vici
Zivanbre är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-11, 10:23   #2112
baktung
cool bispes kung
 
baktungs avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 271
Citat:
Ursprungligen postat av Zivanbre Visa inlägg
Prova att sitta i en fullproppad stadsbuss när det är 29 grader ute och ingen ventilation/AC i bussen, då blir det satans lökigt
Hemskt är det. Man kan verkligen bli sittande droppandes av svett om man hamnar på fel buss.
__________________
Om: Försöker styrkebygga och bli bra på knäböj. 176 cm, född 87.
Pers: Knäböj: 185 kg Hantelpreachercurl: 30 kg Benspark: hela magasinet
So Journalistic
baktung är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-14, 16:45   #2113
Bärsärk
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 1 171
Lever ni eller?

SMHI gick precis ut med en klass 1 varning på grund av det varma vädret

https://www.krisinformation.se/nyhet...a-temperaturer

Helvete vilken pina det har varit att jobba fysiskt den här sommaren, borde inte vara lagligt. Å andra sidan skulle jag inte vilja sitta hemma heller för det finns inte mycket man kan göra förutom att ligga i eller intill vatten.
Bärsärk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-14, 16:53   #2114
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
30 grader. Inomhustemperatur. Fml.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-14, 16:56   #2115
Nattljus
Ljuset i mörkret
 
Nattljuss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Vintergatan, nånstans..
Inlägg: 584
Citat:
Ursprungligen postat av Bärsärk Visa inlägg
Lever ni eller?
Nej, det går inte i det här vädret
Nattljus är uppkopplad nu   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:42.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)