Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2018-07-17, 23:05   #2236
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av Angel Visa inlägg
Vad bor ni i för lägenheter egentligen? Min är hur sval som helst, sover med mitt vanliga täcke och som jag skrev så fick jag plocka fram filten när jag kollade tv för fötterna blev lite kalla utan strumpor
Liten 1:a näst högst upp i söderläge. Så solen ligger på mina fönster från att den går upp, tills att den går ner

Jag kan inte ens vistas i underkläder i lägenheten, jag ligger helt utan kläder och täcke (givetvis inte ens påslakanet), kippar efter andan och väntar på att väckarklockan ska ringa så att jag får börja ge mig ner i t-banan på väg till jobbet där tempen är förmodligen närmare kyliga 25-26
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-17, 23:17   #2237
MaxTheMarketer
Banned User
 
Reg.datum: Nov 2013
Ort: Sverige
Inlägg: 501
Thumbs up

Citat:
Ursprungligen postat av TranceII Visa inlägg
Ja, konsensus. Vad ni säger är inte konsensus utan en extrem.

http://ar5-syr.ipcc.ch/topic_summary.php
WTF. Jag kikar ju nu där och ser jag bara stabilt stigande i alla de första graferna som visas. På vilket sätt menar du att det jag exempelvis föreslår är extremt?

Observera även att rapporten är från 2014 och att det har kommit många nya studier där vissa visat på att forskarna ibland har överskattat och ibland har underskattat människans påverkan på klimatet och dess modeller för hur snabbt det kommer att förvärras eller inte.

Kardemumman är ändå att detta måste tas på allvar och att en stigande trend enligt de grafer som syns i din länkade rapport måste stannas upp genast för som jag ser det: mer energi som fastnar på en och samma plats kommer att kunna övergå oftare, lättare och med större andel till naturfenomen som vi tolkar som katastrofer såsom våldsam åska, tsunamis, översvämningar, jordbävningar, vulkanutbrott och så vidare.

En sak är vi ense om: energi går ej att "förstöra" utan bara övergå till andra former och så länge mer energi stannar kvar på jorden än som åker ut, ju värre kommer dessa effekter att kunna bli och möjligen ske oftare. Jag fattar inte varför ett av jordens möjligen största hot genom jordvarelsernas historia inte vill tas på allvar.

Jag fattar inte. Vad är det roliga med att vara ett potentiellt klimattroll. Det gynnar ingen. Knappast dina möjliga framtida barn.
MaxTheMarketer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-17, 23:21   #2238
TranceII
Registered User
 
TranceIIs avatar
 
Reg.datum: Jun 2013
Inlägg: 225
Citat:
Ursprungligen postat av MaxTheMarketer Visa inlägg
WTF. Jag kikar ju nu där och ser jag bara stabilt stigande i alla de första graferna som visas. På vilket sätt menar du att det jag exempelvis föreslår är extremt?

Observera även att rapporten är från 2014 och att det har kommit många nya studier där vissa visat på att forskarna ibland har överskattat och ibland har underskattat människans påverkan på klimatet och dess modeller för hur snabbt det kommer att förvärras eller inte.

Kardemumman är ändå att detta måste tas på allvar och att en stigande trend enligt de grafer som syns i din länkade rapport måste stannas upp genast för som jag ser det: mer energi som fastnar på en och samma plats kommer att kunna övergå oftare, lättare och med större andel till naturfenomen som vi tolkar som katastrofer såsom våldsam åska, tsunamis, översvämningar, jordbävningar, vulkanutbrott och så vidare.

En sak är vi ense om: energi går ej att "förstöra" utan bara övergå till andra former och så länge mer energi stannar kvar på jorden än som åker ut, ju värre kommer dessa effekter att kunna bli och möjligen ske oftare. Jag fattar inte varför ett av jordens möjligen största hot genom jordvarelsernas historia inte vill tas på allvar.

Jag fattar inte. Vad är det roliga med att vara ett potentiellt klimattroll. Det gynnar ingen. Knappast dina möjliga framtida barn.
Det är du som trollar. Läs på istället och få en rimlig uppfattning om vilka projektioner som finns och vad det skulle innebära. Det där med att allt är borta 2030 är bara löjligt och totalt ovetenskapligt.
TranceII är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-17, 23:26   #2239
MaxTheMarketer
Banned User
 
Reg.datum: Nov 2013
Ort: Sverige
Inlägg: 501
Thumbs up

Citat:
Ursprungligen postat av TranceII Visa inlägg
Det är du som trollar. Läs på istället och få en rimlig uppfattning om vilka projektioner som finns och vad det skulle innebära. Det där med att allt är borta 2030 är bara löjligt och totalt ovetenskapligt.
Haha ja, det är överdrivet. Men många är dumihuvve och tänker som jag beskriver, "äh, forskningen fixar det där om några år, jag fortsätter att leva som en idiot och förstöra miljön och påskynda klimatförändringarna".

Därför skriver jag som en domedagsprofet. Folk har inte tid att bryr sig om vett utan måtse ha "allt eller inget". Tråkigt men sant. #Instagram #GiveMeApprovalPlz

Å andra sidan så kan det komma nya projektioner om det visar sig att modellerna som använts inte varit tillräckligt pålitliga, "valida".
MaxTheMarketer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-18, 05:05   #2240
baktung
cool bispes kung
 
baktungs avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 271
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Liten 1:a näst högst upp i söderläge. Så solen ligger på mina fönster från att den går upp, tills att den går ner

Jag kan inte ens vistas i underkläder i lägenheten, jag ligger helt utan kläder och täcke (givetvis inte ens påslakanet), kippar efter andan och väntar på att väckarklockan ska ringa så att jag får börja ge mig ner i t-banan på väg till jobbet där tempen är förmodligen närmare kyliga 25-26
Har du inga persienner att dra för?

Jag sover alltid naken. Det är ju enda chansen man har att lufta kalsongpaketet. Känns hygieniskt önskvärt.
__________________
Om: Försöker styrkebygga och bli bra på knäböj. 176 cm, född 87.
Pers: Knäböj: 185 kg Hantelpreachercurl: 30 kg Benspark: hela magasinet
So Journalistic
baktung är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-18, 05:06   #2241
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av baktung Visa inlägg
Har du inga persienner att dra för?

Jag sover alltid naken. Det är ju enda chansen man har att lufta kalsongpaketet. Känns hygieniskt önskvärt.
Jo, de är konstant neddragna
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-18, 17:16   #2242
xcv
Registered User
 
xcvs avatar
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Stockholm
Inlägg: 260
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Liten 1:a näst högst upp i söderläge. Så solen ligger på mina fönster från att den går upp, tills att den går ner

Jag kan inte ens vistas i underkläder i lägenheten, jag ligger helt utan kläder och täcke (givetvis inte ens påslakanet), kippar efter andan och väntar på att väckarklockan ska ringa så att jag får börja ge mig ner i t-banan på väg till jobbet där tempen är förmodligen närmare kyliga 25-26
Har samma problem! Lider med dig. Det tar emot att skriva detta inlägg för jag gillar sommar och värme, men;

Har cirka 34 grader i lägenheten från typ lunch till 21:00. Täcker för fönster så gott det går, då solen ligger på HELA DAGEN. Först på kvällen när solen går ner kan man öppna rejält och köra korsdrag, så sjunker det några grader.

Kan knappt vara hemma. Det bara rinner svett. Skulle man behöva laga mat med ugn eller spis blir det direkt värre. Har fått jävla värmeeksem/utslag i typ armhålor och ljumskar. Man får fan nästan panik, helt ärligt, det bara RINNER.

Ska höra av mig till hyresvärden, men risken är väl att de måste komma hit och mäta temperaturen själva, och att det dröjer innan ev. åtgärd. Behöver ju hjälp NU. Funderar helt seriöst på att bara åka iväg till någon galleria med AC imorgon och sitta där hela dagen :'(
xcv är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-18, 17:30   #2243
leo1
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 701
Bra inblick när dom försöker släcka skogsbrand. Går att se fast det är bakom betalvägg till 19.15 någon kunnig kanske kan "spela in klippet" så att det går att se ändå ännu senare

https://www.dt.se/artikel/dalarna/ma...rna-som-vi-har
__________________
"Grungen var den sista egentliga kraftansträngningen" Ulf Lundell
leo1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-18, 17:32   #2244
EyeOfTiger
Banned User
 
Reg.datum: Jul 2018
Inlägg: 15
Om det ändå kunde bara vara soligt men inte så varmt
EyeOfTiger är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-18, 18:09   #2245
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av xcv Visa inlägg
Har samma problem! Lider med dig. Det tar emot att skriva detta inlägg för jag gillar sommar och värme, men;

Har cirka 34 grader i lägenheten från typ lunch till 21:00. Täcker för fönster så gott det går, då solen ligger på HELA DAGEN. Först på kvällen när solen går ner kan man öppna rejält och köra korsdrag, så sjunker det några grader.

Kan knappt vara hemma. Det bara rinner svett. Skulle man behöva laga mat med ugn eller spis blir det direkt värre. Har fått jävla värmeeksem/utslag i typ armhålor och ljumskar. Man får fan nästan panik, helt ärligt, det bara RINNER.

Ska höra av mig till hyresvärden, men risken är väl att de måste komma hit och mäta temperaturen själva, och att det dröjer innan ev. åtgärd. Behöver ju hjälp NU. Funderar helt seriöst på att bara åka iväg till någon galleria med AC imorgon och sitta där hela dagen :'(
Ja det är fruktansvärt. Enligt vissa källor skall hyresvärden se till att innertemperaturen inte stiger över 28 grader. Så länge man bor i en hyresrätt då. Bor man i bostadsrätt som jag gör, kan jag bara gnälla för mig själv på ett forum..
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-18, 18:13   #2246
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 958
Regnat hela dagen här i Skåne, fint med blötan men satan vad fuktigt det blivit 95-100% luftfuktighet, men välkommet med en dag utan den brännande solen.
Magnus N är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-18, 18:19   #2247
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av Magnus N Visa inlägg
Regnat hela dagen här i Skåne, fint med blötan men satan vad fuktigt det blivit 95-100% luftfuktighet, men välkommet med en dag utan den brännande solen.
Vi skulle ha fått svala 27 och regn idag och på fredag. Nu är prognosen ersatt med sol och 30 grader istället
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-18, 18:20   #2248
An Iron Soul
Galten från Mjölby
 
An Iron Souls avatar
 
Reg.datum: Feb 2014
Inlägg: 957
Jag är inte sugen på någon mat.
Jag tappar aptiten helt.
Det som kan vara gott är monster loco, is te, mjölk och en riktigt kall öl. I matväg Cesarsallad.

Inget man blir direkt grov på..

Kroppsvikten är den lägsta på väldigt länge. Känner mig liten.

Vågen går inte att lita på vätskebalansen i kroppen åker bergochdalbana

Senast redigerad av An Iron Soul den 2018-07-18 klockan 18:21.
An Iron Soul är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-18, 20:51   #2249
Ladugårdsdörr
Registered User
 
Ladugårdsdörrs avatar
 
Reg.datum: Oct 2011
Inlägg: 795
Varmt som satan i morse och fram lunch då det på bara några minuter tornade upp sig mörka moln, fåglarna tystnade och åskan drog igång. Därefter fyra timmar rejält regn. Frihet!
Ladugårdsdörr är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-18, 20:53   #2250
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 086
Citat:
Ursprungligen postat av Ladugårdsdörr Visa inlägg
Varmt som satan i morse och fram lunch då det på bara några minuter tornade upp sig mörka moln, fåglarna tystnade och åskan drog igång. Därefter fyra timmar rejält regn. Frihet!
skicka till uppsala pls
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är uppkopplad nu   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:52.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)