Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2018-05-29, 18:09   #10771
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 040
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Jag har också, för ovanlighetens skull, varit hungrig förmiddagen/morgonen som var. Tror jag måste börja äta mer om dagarna för att inte tappa onödigt mycket i vikt.

Bra jobbat, snart sub 120 kg då! Rena tarmen.
Så som du springer och cyklar så är en chokladkaka berättigad framför Tv:n varje kväll!

Tack! Jag är börjar fundera om att det går för fort ner.. men enligt uträkningarna borde jag inte tappa så mycket muskler ändå trotts stort underskott. Försöker hålla protein på runt 200 men blir nog ibland lite mindre också.

Jag tycker det är rätt skönt att vara hungrig är man knepig då eller?
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-30, 07:02   #10772
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Citat:
Ursprungligen postat av Lennix Visa inlägg
Så som du springer och cyklar så är en chokladkaka berättigad framför Tv:n varje kväll!

Tack! Jag är börjar fundera om att det går för fort ner.. men enligt uträkningarna borde jag inte tappa så mycket muskler ändå trotts stort underskott. Försöker hålla protein på runt 200 men blir nog ibland lite mindre också.

Jag tycker det är rätt skönt att vara hungrig är man knepig då eller?
Vägde 86 kg idag trots att jag tyckte att jag fyllde på lite igår. Blir att införa närmare litern mjölk per dag samt något mellanmål. Klagar jag inte över då jag har en långt gången crush på just mjölk

Jag tycker inte att du är knepig, förstår exakt vad du menar. Skulle beskriva det som att man känner sig lite "fräsch" när man är hungrig. Svårt att förklara men typ ren i kroppen och med viss tillfredsställelse över att man inte har gett vika för kroppen för bara vill ha, ha och ha. Lät det flummigt?
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-30, 08:07   #10773
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 040
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Vägde 86 kg idag trots att jag tyckte att jag fyllde på lite igår. Blir att införa närmare litern mjölk per dag samt något mellanmål. Klagar jag inte över då jag har en långt gången crush på just mjölk

Jag tycker inte att du är knepig, förstår exakt vad du menar. Skulle beskriva det som att man känner sig lite "fräsch" när man är hungrig. Svårt att förklara men typ ren i kroppen och med viss tillfredsställelse över att man inte har gett vika för kroppen för bara vill ha, ha och ha. Lät det flummigt?
Helt klart superflummigt. Men jag antar att det blir någon form av positiv förstärkning på att det man gör fungerar.
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-30, 17:41   #10774
waspen123
Registered User
 
Reg.datum: May 2013
Ort: Söderhamn
Inlägg: 423
Inte gymmat senaste 6 veckorna på grund av sjukdom, övertid på jobb sen sjukdom igen. Gått ner ca 5kg pga. detta och tog till min förvåning samma vikt i bänken på 5 reps som innan breaket, positivt överraskad. Tänkte att jag tappat massa muskelmassa och inte ens lär få upp mer än möjligtvis 1 rep men icke! Funderar pga detta att fortsätta ner 10kg till så ligger man på 100 jämt.
__________________
#Trasigmengårändå
waspen123 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-30, 22:58   #10775
zol
Registered User
 
zols avatar
 
Reg.datum: Nov 2014
Inlägg: 350
Aldrig haft en deff som gått såhär bra. Gått ner 6,5 kg på 8 veckor och otroligt nog ökat i alla övningar. Detta trots att jag gått från 4 till 3 pass i veckan där jag även minskat seten med kanske 30 %.

Endast fokus på basövningar, en gissning till att jag ökat är att jag kör så fåtal set så att jag verkligen fokuserar 100 % på varje set.
__________________
Zols Journal
zol är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-31, 07:50   #10776
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Citat:
Ursprungligen postat av zol Visa inlägg
Aldrig haft en deff som gått såhär bra. Gått ner 6,5 kg på 8 veckor och otroligt nog ökat i alla övningar. Detta trots att jag gått från 4 till 3 pass i veckan där jag även minskat seten med kanske 30 %.

Endast fokus på basövningar, en gissning till att jag ökat är att jag kör så fåtal set så att jag verkligen fokuserar 100 % på varje set.
Grymt jobb, ändå en relativt snabb viktnedgång. Jag är inne på ditt spår vad gäller volym och styrka. Det känns bättre att ge järnet i ett fåtal set när orken kanske inte är den bästa. I kombination med att man är lite orolig över att tappa både muskler och styrka så anstränger man sig dessutom kanske lite mer än vanligtvis.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-31, 08:11   #10777
forslund
Registered User
 
forslunds avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 2 314
Gått från 88.0 kg den 28 mars till 79.8 kg i morse 31 maj.
Har inte räknat kalorier, all styrka är intakt.

Känns skönt att deffen är klar en månad innan plan.
__________________
MP -182 cm Tyngre Classic I 2015
Athletic Fitness 180+ cm SM 2016
forslund är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-01, 07:36   #10778
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
V.22

Kv: 86,1 kg

Ned fyra kg sedan deffstart i januari(jag har inte deffat non-stop sedan dess ). Det var en jävla tur att jag faktiskt tog mig en funderare kring mitt kcal-intag och lade till en måltid, annars hade jag nog bokstavligt talat rasat i vikt.

Jag vägde 89 kg 26:e juni 2017 så jag har förbättrat mig ganska markant mot förra året. Har uppnått mitt viktmål för året och kan väl därmed räkna in deffen som avslutad.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-01, 07:46   #10779
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Så här blev det(nu vs januari):



Inget extremt på något sätt men likväl ett uppfyllt mål. Trodde jag skulle vara betydligt mer rippad på 86 pannor men fick mig istället en liten reality-check.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-01, 09:09   #10780
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 040
Snyggt Macke! Är du nöjd med utseendet eller vill du ner mer?

---------

Dag 17 120.5kg -4.1kg

Ser redan lite skillnad! Tror ni det mesta vatten/gegg har släppt och att det börjar ta på lite fettkostymen?
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-01, 09:21   #10781
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Citat:
Ursprungligen postat av Lennix Visa inlägg
Snyggt Macke! Är du nöjd med utseendet eller vill du ner mer?

---------

Dag 17 120.5kg -4.1kg

Ser redan lite skillnad! Tror ni det mesta vatten/gegg har släppt och att det börjar ta på lite fettkostymen?
Tack! Magen är platt, något som jag kanske tycker är viktigast av allt. Därefter kommer midjan och efter det definition. Det är godkänt men inte mer än så på dessa två punkter.

Jag är egentligen där jag vill vara, i tillståndet mellan min starka kroppsvikt och min snygga kroppsvikt. Jag är även i bättre form än 2017 vilket var huvudmålet. Dock hade jag i min naivitet trott att 86 kg kv skulle innebära lite mer än det som syns på bilden. Överskattade hur jag såg ut förra året i.o.m. att det var första gången som jag lyckats gå ned i vikt.

Så vad ska man säga? Semi-nöjd kanske, godkänd-nöjd, tre på en femgradig skala.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-04, 21:38   #10782
Martinf93
Registered User
 
Martinf93s avatar
 
Reg.datum: Jun 2015
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 16
Feb - 87kg, 93cm i midjan

Maj - 75kg, 81cm i midjan

Nöjd med deffen över lag, ska bara försöka hålla mig där omkring nu under sommaren!
Martinf93 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-05, 07:48   #10783
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 040
Dag 22:
119.6kg -5kg
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-07, 23:45   #10784
zol
Registered User
 
zols avatar
 
Reg.datum: Nov 2014
Inlägg: 350
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Så här blev det(nu vs januari):



Inget extremt på något sätt men likväl ett uppfyllt mål. Trodde jag skulle vara betydligt mer rippad på 86 pannor men fick mig istället en liten reality-check.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
Bra fysik!

Får man fråga varför du kört en deff i sådan snigelfart? Min erfarenhet är att man har väldigt lite att vinna på det.

Precis som du säger, man kan alltid gå ner mer än vad man tror jag slutar aldrig förvånas, några kg gör knappt någon skillnad. Vill du bli riktigt rippad ser det ut som att du skulle kunna skala bort 6-7 kg på dagens fysik. Bra massa dock!!
__________________
Zols Journal
zol är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-08, 08:13   #10785
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Citat:
Ursprungligen postat av zol Visa inlägg
Bra fysik!

Får man fråga varför du kört en deff i sådan snigelfart? Min erfarenhet är att man har väldigt lite att vinna på det.

Precis som du säger, man kan alltid gå ner mer än vad man tror jag slutar aldrig förvånas, några kg gör knappt någon skillnad. Vill du bli riktigt rippad ser det ut som att du skulle kunna skala bort 6-7 kg på dagens fysik. Bra massa dock!!
Tack, och ja, det får man fråga. Det var ingen regelrätt deff i sex månader utan det var mer att jag till sommaren ville väga 87 kg. Sedan har det både tappats, gåtts upp och stått still vad gäller vikten under denna period.

Du har nog rätt vad gäller kg att tappa för att bli rippad. Jag vågar dock inte göra det då jag redan nu har fullt sjå med att behålla den styrka som jag har haft. Kanske blir ett kg till av farten då jag springer mycket och inte är jätteglad i maten men det är inget som är planerat.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:38.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)