Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-06-17, 20:35   #1
Vattenflaska
Registered User
 
Reg.datum: May 2012
Inlägg: 130
Vikbar plattbänk för hemmaträning?

Har tidigare haft hemmagym, men bor nu mindre så rack + internationell skivstång och bumpers får inte riktigt plats =(

Gillar dock att träna hemma och tänkte skaffa en stabil och enkel platt bänk för att träna med hantlar, som går att stuva undan under soffan när den inte används.

Har sökt på google och hittat vettiga varianter när jag söker på "Foldable flat bench", typ: https://www.amazon.com/Finer-Form-Fo...ble+Flat+Bench

Dock verkar de ej skicka till Sverige. Någon som har sett något liknande hos någon aktör som skickar till Sverige? Den ska vara byggt på ett sådant sätt att man även kan använda den till sälrodd (om man såklart pallar upp bänken eller liknande). Ska vara stabil nog för minst ca 250kg (mig + vikter).

Tips mottages tacksamt.
Vattenflaska är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-18, 17:22   #2
NickeSthlm
Registered User
 
NickeSthlms avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 392
Jag har denna, är nöjd med den.
Nu behöver jag inte fälla ihop den längre men förut fick jag in den under sängen när jag var klar..

https://traningsprodukter.se/produkt...sbank-pfid125/

Höjd 45cm Längd 147 cm Bredd 48 cm

Bänken i hopfällt läge mått
Höjd 22 cm Längd 137 cm Bredd 48 cm

Kapacitet: + 325 kg



Skickat från min FRD-L19 via Tapatalk
NickeSthlm är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-18, 17:24   #3
NickeSthlm
Registered User
 
NickeSthlms avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 392
Ska dock tillägga att jag varken pallat upp den eller kört sälrodd på den..

Skickat från min FRD-L19 via Tapatalk
NickeSthlm är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-25, 22:08   #4
Vattenflaska
Registered User
 
Reg.datum: May 2012
Inlägg: 130
Den jag tittar på kostar ca 200USD med frakt, sedan tillkommer väl moms på 25%, så runt 2300-2500SEK inkl frakt och tull. Det är väl egentligen inte ett vansinnigt dyrt pris för en bänk som ska klara 450kg? Känner mig inte helt kalibrerad på bänk-priser =)

Den du länkade ser ju intressant ut, tror du att det går att köra sälrodd med skivstång med den? Dvs. är det tillräckligt fritt på undersidan av bänken så att det inte hindrar själva rörelsen?

Den jag länkade till verkar vara ca 20cm hög, din är ju något liknande samt har ju du fler inställningsmöjligheter, samt är den ju lite billigare också. Vad betalade du för den?
Vattenflaska är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:04.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)