Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2018-06-19, 19:57   #691
frys
Registered User
 
fryss avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 1 851
Citat:
Ursprungligen postat av 1x0 Visa inlägg
Bra med journalåterupptagande!

Hipshift menar du att du sätter dig mer på ena benet? I botten? På ned- och uppvägen också?
Du står lite staggered, vilken fot är längst fram och vilket ben hipshiftar du åt?
Har du kollat om du roterar på väg upp när du grindar böjen? Min rumpa sticker åt vänster i både böj och mark när jag grindar. Tror det är min vänstra skinka som är svag!

Förresten. Fick du något nytt PB av SBD-knävärmarna? Vad har du böjt som mest utan och med dem? Tror du de ger mer i highbar än lowbar; blir snävare knävinkel med stången högt (knäna trackar mer framåt) och du kanske går lite djupare (än lowbar)? Känns som djupare böj ger mer skjuts av knävärmarna.
jag tkr jag känner att ena benet får massa kontakt o andra benet känns ingenting alls. jag står med höger fot någon cm bakåt o den tar emot all kontakt så det är vänster som blir konstig. Kanske ifall jag supersplitar börjar med typ enbens-glutebridge/hipthrust kanske jag kan se ifall något är fel där ;P

helt ärligt fick jag nog aldrig något av dom i lowbaren eller så gav mina eleiko värmare redan samma sak på 1rm medan sbd hjälper mer i reppande. borde fortsatt med eleiko kanske o aldrig köpt sbd xD
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av HopplösDeff Visa inlägg
ska man behöva suga *** för lite vägledning här ?
frys är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-20, 11:20   #692
frys
Registered User
 
fryss avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 1 851
20/6

Lowbar

130x2
130x2
130x2
130x2@6.5

Bänk

75x6
80x6
85x6
85x6
85x6@6

Frenchpress(1h, kabel) 1x15, 1x12
Splitböj SS hipthrust 2x12 - blev en-bens hip först o sen båda samtidigt.

Böj: fyfan vad ovant för rörligheten att ha stången så lågt ner. känns som jag har 1 ton på ryggen också. Man kommer rätt fort ur hålet med bra fart. lite vana krävs antar jag :P

Bänk: insåg att jag faktiskt inte bänkat på en hel vecka(!) sen min amrap. Kändes sjukt ovant och bryggan tog ett tag o få till. knappt snedpress.

splitböj fick mjölksyra deluxe inom 12 reps med bara kv. i hipthrusten kände jag ingen kontakt alls tror jag gjorde fel. kanske ska göra vanliga "walking lunges" för att få rumpan att jobba mer + att jag får enbenträning.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av HopplösDeff Visa inlägg
ska man behöva suga *** för lite vägledning här ?
frys är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-21, 10:47   #693
frys
Registered User
 
fryss avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 1 851
21/6

Chins

x6
x6
x6
x6

Pendlayrodd

70x2
70x2
70x2
70x2

Sned Hantelcurl(myo) 1x12+6(x2)
Sidolyft(maskin, myo) 1x12+6(x2)
Omv Flies(maskin, myo) 1x12+6(x2)
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av HopplösDeff Visa inlägg
ska man behöva suga *** för lite vägledning här ?
frys är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-24, 07:56   #694
frys
Registered User
 
fryss avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 1 851
23/6

Lowbar

120x2
127.5x2
135x2
135x2@6

StoppBänk

90x2
95x2
95x2
95x2
95x2@6

Lårcurl(1 ben, myo) 1x12+6(x2)
Sittande Hantelpress(myo) 1x12+6(x2)

glömde skriva att jag tränade igår ;p

Böj: vikten känns lättare på ryggen. dock verkar det som det blir lite mkt goodmorning även ifall vikten är lätt. ska försöka brösta upp mig mer nästa gång.

Bänk: inga problem, körde med stopp för första gången på länge.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av HopplösDeff Visa inlägg
ska man behöva suga *** för lite vägledning här ?
frys är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-24, 13:07   #695
frys
Registered User
 
fryss avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 1 851
24/6

Sumo

160x2
167.5x2
177.5x2@7.5
170x2@6.5

Bänk

90x2
95x2
100x2
100x2
100x2@7.5

LTExt(402-tempo) 2x12

Sumo: ovant, lite för tungt viktval såhär tidigt på blocket. första gången jag markat utan att ha böjt före på över 2 månader så kanske äntligen kan komma igång med styrkan lite.

Bänk: min brygga har blivit så stor att jag ibland har svårt att kontrollera stången. känns som jag ska tappa den ibland xD. Joggingskor idag. också tyngre än vad jag hade velat.

Lite tempoträning för armar. osäker på ifall jag gillar det :p

Första introveckan är nu färdig. tänkte köra en till där jag försöker sikta på @6.5-7 i topseten.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av HopplösDeff Visa inlägg
ska man behöva suga *** för lite vägledning här ?
frys är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-26, 21:27   #696
frys
Registered User
 
fryss avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 1 851
26/6

Löpband
Pendlayrodd 70x6(x5)
Chins +3x2(x5)
Ezcurl(tempo) 4x6
Sidolyft(kabel, tempo) 1x10, 2x8
Omv Flies(kabel) 3x15

inringd igår på lediga dagen. fick ledigt idag. blev inringd igen. stressade iväg till gymmet med typ 1.5h mindre tid än vanligt på förmiddagen för jag försov mig. Hann precis med det jag behövde göra(förutom en fet hög av disk xD) innan jobbet
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av HopplösDeff Visa inlägg
ska man behöva suga *** för lite vägledning här ?
frys är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-27, 11:19   #697
frys
Registered User
 
fryss avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 1 851
27/6

Highbar

102.5x6
107.5x6
112.5x6
112.5x6
112.5x6@6

Sumo

160x2
170x2
170x2
170x2
170x2@7.5

Hypers 3x12

Böj: 112orna lättare än 107an. ibland kanske man måste bara komma igång :P -böjde från spegeln för första gången på länge. kände inte av någon snedhet eller hipshift då.

Sumo: känns förjävligt. försöker hålla mig extra upprätt när vikterna är "låga"
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av HopplösDeff Visa inlägg
ska man behöva suga *** för lite vägledning här ?
frys är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-27, 12:54   #698
1x0
Wall of text
 
1x0s avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 5 048
Citat:
Ursprungligen postat av frys Visa inlägg
böjde från spegeln för första gången på länge. kände inte av någon snedhet eller hipshift då.
Från spegeln menar du att inte tittade på dig själv, som du brukar? Annars hade du skrivit "böjde mot spegeln"?
Herregud vad jag avskyr att knäböja och titta in i spegeln!

Har du någon bra film som visar hur brett du står i knäböjen? Eller om du hittar google-bild som ser ut som din stansbredd.
1x0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-27, 21:04   #699
frys
Registered User
 
fryss avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 1 851
Citat:
Ursprungligen postat av 1x0 Visa inlägg
Från spegeln menar du att inte tittade på dig själv, som du brukar? Annars hade du skrivit "böjde mot spegeln"?
Herregud vad jag avskyr att knäböja och titta in i spegeln!

Har du någon bra film som visar hur brett du står i knäböjen? Eller om du hittar google-bild som ser ut som din stansbredd.
böjde från är ryggen ifrån. böjde mot är böjde när man tittar på sig sj väl xD

du har ju sett mina böjfilmer. kanske man ska filma något lowbarset imorrn så fåru se hur förjävligt det ser ut xD
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av HopplösDeff Visa inlägg
ska man behöva suga *** för lite vägledning här ?
frys är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-27, 23:12   #700
1x0
Wall of text
 
1x0s avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 5 048
Citat:
Ursprungligen postat av frys Visa inlägg
böjde från är ryggen ifrån. böjde mot är böjde när man tittar på sig sj väl xD

du har ju sett mina böjfilmer. kanske man ska filma något lowbarset imorrn så fåru se hur förjävligt det ser ut xD
Som jag trodde (och själv skrivit)!

Du hade faktiskt ett böjklipp där fötterna nästan syns, filmat framifrån. Minns nu att Lennix tycker din böj ser ut som Issabella W's. :P Smal fotstans, framåtpekande tår och knän.
Marissa Inda böjer så också, men hon sa i ett av hennes nya klipp hon ska prova stå bredare och skicka ut knäna mer, denna träningsperiod. Om hon ökar satan får du ansluta dig! :P
1x0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-28, 21:20   #701
frys
Registered User
 
fryss avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 1 851
28/6

Lowbar

137.5x2
137.5x2@8.5 - Film, dom tyngsta 2 seten.
132.5x2
132.5x2
132.5x2@7.5

Bänk

80x6
85x6
90x6
90x6
90x6@7.5-8
85x6@7.5

Frenchpress 3x15
Utfall 1x12, 2x10

Böj: ville se ifall jag kunde göra 2or på 5% under x2@7 från rpetabellen men det gick sådär. kändes rätt jäkla tungt även ifall jag är väldigt snabb på filmen. man vilken röv jag har. lennix nivå nästan xD

Bänk: Tungt, tyckte jag pressade lite snett. faaan bänken kom igen nu kan inte få problem redan på 90kg xD
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av HopplösDeff Visa inlägg
ska man behöva suga *** för lite vägledning här ?
frys är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-29, 00:39   #702
1x0
Wall of text
 
1x0s avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 5 048
Satan vad djupt du lowbarböjer! Är ju djupare än din högstångböj! Har du jämfört de två stilarna, vinklarna? Filma highbarböjen samma kameravinkel som klipp2 från dagsböjen. Vill se skillnad i ryggvinkel.

Hur känns skillnaden i stilarna? Känner du mer posterior chain (baksida) -involvering av lowbar? Mer framlår av highbar? Vilken stil hjälper bältet och knävärmarna mest?

Ser inte ut som du har stången så lågt för att vara lowbar, för din rygg är ju upprätt även med monsterdjup. Sen har du smal fotstans (mer upprätt rygg med bredare fotstans).

Högerarmbågen är fortfarande högre än vänstra! :P
1x0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-29, 11:18   #703
frys
Registered User
 
fryss avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 1 851
29/6

löpband

Chins +4x6(x5)
Pendlayrodd 75x2(x5)
Sned Hantelcurl(myo) 1x8+5, 4, 4
Sidolyft i maskin(tempo, myo) 1x10+5, 5, 5 - AAAH xD
Facepulls(tempo, myo) 1x10+5, 5, 5

Citat:
Ursprungligen postat av 1x0 Visa inlägg
Satan vad djupt du lowbarböjer! Är ju djupare än din högstångböj! Har du jämfört de två stilarna, vinklarna? Filma highbarböjen samma kameravinkel som klipp2 från dagsböjen. Vill se skillnad i ryggvinkel.

Hur känns skillnaden i stilarna? Känner du mer posterior chain (baksida) -involvering av lowbar? Mer framlår av highbar? Vilken stil hjälper bältet och knävärmarna mest?

Ser inte ut som du har stången så lågt för att vara lowbar, för din rygg är ju upprätt även med monsterdjup. Sen har du smal fotstans (mer upprätt rygg med bredare fotstans).

Högerarmbågen är fortfarande högre än vänstra! :P
tycker det kan ibland vara svårare än vända för tidigt. blir tyngre då. kanske skulle redan ha 200kg ifall jag halvböjde? xDD

nästa highbar är på tisdag. får se ifall jag får tag på samma rack o att det är tomt nog för filmning

Tyckte det kändes mest i ryggen av lowbaren men när jag kollar på filmen tycker jag inte att det är särskilt brytigt?

smalare stance borde va enklare att komma djupt med tänker jag? Sen är det också lättare att ta sig ur hålet men sämre på att grinda halvvägs då.

yeah får typ acceptera att armbågarna är som dom är xD. verkar inte som stången ligger snett eller att jag blir sned i självaste böjen så det funkar ;p
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av HopplösDeff Visa inlägg
ska man behöva suga *** för lite vägledning här ?
frys är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-29, 11:34   #704
1x0
Wall of text
 
1x0s avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 5 048
Citat:
Ursprungligen postat av frys Visa inlägg
tycker det kan ibland vara svårare än vända för tidigt. blir tyngre då. kanske skulle redan ha 200kg ifall jag halvböjde? xDD

nästa highbar är på tisdag. får se ifall jag får tag på samma rack o att det är tomt nog för filmning

Tyckte det kändes mest i ryggen av lowbaren men när jag kollar på filmen tycker jag inte att det är särskilt brytigt?

smalare stance borde va enklare att komma djupt med tänker jag? Sen är det också lättare att ta sig ur hålet men sämre på att grinda halvvägs då.

yeah får typ acceptera att armbågarna är som dom är xD. verkar inte som stången ligger snett eller att jag blir sned i självaste böjen så det funkar ;p
Du får en fördel för småstudsar lite i botten, vet inte om du vunnit mycket på kapa djupet, om du inte ändrar något annat samtidigt (fotstans, hur mycket du trycker ut knäna etc).

Hade velat se hur din böj ser ut med platta skor och bredare fotstans, utan monsterdjup.

Ingen brytböj! Däremot reagerade jag över att din rygg är mer upprätt i botten, än halvvägs upp. Kan tänka mig det förvärras när maxtungt.

Har du provat kolla högre upp, blicken? Du har blicken rätt lågt och nacken är böjd. Kanske smittar av sig till övre rygg? Men ja, generella tipset angående blick i knäböj är kolla rakt fram, lite nedåt, som du gör.


Skulle säga det blir lättare att gå djupt med smal stans, om en har bra fotleds/ankelrörlighet.
Ska jag knäböja med platta skor måste jag stå brett, annars vill hälarna lyfta från golvet. Jag har okej rörlighet i höfter/ljumskar och dålig fotledsrörlighet.
1x0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-30, 22:41   #705
frys
Registered User
 
fryss avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 1 851
30/6

Lowbar

125x2
132.5x2
140x2
140x2
140x2@6.5-7

Stoppbänk

95x2
97.5x2
97.5x2
97.5x2
97.5x2
97.5x2@7-7.5

Lårcurl(1 ben, tempo, myo) 1x8+4, +3+3
Sittande HP(tempo, myo) 1x8+4+3+3 - känns fortf av i sidoaxeln xD

Böj: seten upp till 140 va riktigt snabba. lätt obehag i någon ryggkoto på set 1 & 2 av 140. på tredje setet försökte jag kontrollera vägen ner och då försvann det. kanske tappar spänningen.

Bänk: låg bänkställning lite konstigt med nedtagningen till bröstet och lite varierande rpe:er.


Citat:
Ursprungligen postat av 1x0 Visa inlägg
Du får en fördel för småstudsar lite i botten, vet inte om du vunnit mycket på kapa djupet, om du inte ändrar något annat samtidigt (fotstans, hur mycket du trycker ut knäna etc).

Hade velat se hur din böj ser ut med platta skor och bredare fotstans, utan monsterdjup.

Ingen brytböj! Däremot reagerade jag över att din rygg är mer upprätt i botten, än halvvägs upp. Kan tänka mig det förvärras när maxtungt.

Har du provat kolla högre upp, blicken? Du har blicken rätt lågt och nacken är böjd. Kanske smittar av sig till övre rygg? Men ja, generella tipset angående blick i knäböj är kolla rakt fram, lite nedåt, som du gör.


Skulle säga det blir lättare att gå djupt med smal stans, om en har bra fotleds/ankelrörlighet.
Ska jag knäböja med platta skor måste jag stå brett, annars vill hälarna lyfta från golvet. Jag har okej rörlighet i höfter/ljumskar och dålig fotledsrörlighet.
tror du aldrig kommer få se mig böja i platta skor ifall mina skor inte går sönder någon period i framtiden. tänker mig converse med jättesvaga väggar då kmr min böj bli livsfarlig xD

yeah även ifall jag sätter mig rakt tror jag att det lätt blir tendens till goodmorning.

känns bara konstigt som man blir svagare då. att luta huvudet gör så det känns bättre genom helt lyftet. kanske blir konstigt då jag oftast tittar i spegeln nu för tiden.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av HopplösDeff Visa inlägg
ska man behöva suga *** för lite vägledning här ?
frys är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:13.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)