Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-06-08, 09:09   #5896
mela
#curl4lajf
 
melas avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 13 880
Håller tummarna för idag.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Mela, jag gillar dig.
Citat:
Ursprungligen postat av Nattljus Visa inlägg
Jag älskar henne, så jag vinner
mela är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-08, 11:24   #5897
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Var hos läkaren nu, verkar vara väldigt liten chans att få psykolog och sen en medicinjustering. Känns hoppfullt ��
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-08, 11:40   #5898
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Du kan inte få psykolog genom studenthälsan?
Angel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-08, 11:43   #5899
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av Anton Fräs Visa inlägg
Var hos läkaren nu, verkar vara väldigt liten chans att få psykolog och sen en medicinjustering. Känns hoppfullt ��
men det fanns en chans eller?
Vad sjutton rekommenderar läkaren istället?
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-08, 19:19   #5900
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Citat:
Ursprungligen postat av Angel Visa inlägg
Du kan inte få psykolog genom studenthälsan?
Jag studerar inte nu utan har aktivitetsersättning på 100% så jag tror inte det tyvärr.

Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
men det fanns en chans eller?
Vad sjutton rekommenderar läkaren istället?
Medicinjusteringar och kunde erbjuda samtal med sjuksköterska, problemet är att det inte hjälper mig och dom två sjuksköterskor som kan erbjuda mig har jag redan haft samtal med. Den ena är hon som bemött mig så otroligt dåligt och den andra är en nog så vänlig person men han har ärligt talat bara förvärrat mina problem, orkar inte riktigt gå in på detaljer men en vanlig del i borderline är att vanlig terapi för ångest/depression av en rad olika skäl faktiskt kan förvärra borderlinesjukdom och efter noggrann själagranskning har jag kommit fram till att det är precis det som skett i min terapi hos mottagningen tyvärr. Kort sagt har de tillåtit mig att sätta mina alldeles för höga målsättningar eller uppmuntrat dom (som jag själv inte är medveten om är för höga), så lyckas jag inte uppnå dom, så hamnar jag i kris, så blir det krishantering och så blir det repeat på det i all oändlighet. Det resulterar bara i försämrad självkänsla, mer självhat och ja en helt enkelt ännu sämre självtillit.

Senast redigerad av Anton Fräs den 2018-06-08 klockan 19:21.
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-08, 19:27   #5901
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Herregud, det låter helt galet. Sjuksköterska istället för psykolog eller terapeut. Byt vårdgivare om du kan. Det kanske känns jobbigt att starta om men det är väl bättre om du får en skjuts framåt än att stå och trampa vatten.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-08, 20:37   #5902
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Mållös inför det fullständigt vrickade "vårdbolag" du besöker.
Hade jag vart dig hade jag lyssnat på skuggan,han är en faktiskt en ganska smart kille om vi bortser från det här med skidåkningen och klättrandet på världens högsta berg.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-09, 06:10   #5903
mela
#curl4lajf
 
melas avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 13 880
Men vad i... hur kan du inte bli erbjuden ordentlig samtalsterapi!? Jag blir förbannad så det skriker om det.

Kan GUs psykoterapimottagning vara något? Gå till de som nästan är färdiga psykologer på samtal. Där kostar det 150kr per samtal. Länk
Det är det väl först aktuellt till hösten men det kan vara värt att kika på iaf om det är ekonomin som sätter stopp att gå till någon privat.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Mela, jag gillar dig.
Citat:
Ursprungligen postat av Nattljus Visa inlägg
Jag älskar henne, så jag vinner
mela är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-20, 14:20   #5904
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Halloj, hur går det för dig?
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-21, 06:03   #5905
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Jag har i ärlighetens namn typ gett upp, eller pendlar mellan det och ett visst pyttelitet hopp. Jag kan inte lösa det själv och det finns ingen hjälp att få från vården och jag kan inte begära av mina föräldrar att de ska bidra mer ekonomiskt än vad de redan gör. Jag har skickat en egenremiss till en annan psykiatrimottagning men den kommer bli nekad nästan garanterat så jag har inget hopp kvar. Jag orkar inte kämpa längre då det inte ger något, så det blir att vara i limbo och ligga i sängen större delen av dagen i typ 10 månader tills jag får komma i utredning för borderline om nu kötiden håller vilket jag knappt vågar hoppas på det heller. Jag kanske kan tillåta mina föräldrar att hjälpa mig ekonomiskt men det känns verkligen inte bra alls om jag skulle göra det, dom har redan gjort så otroligt mycket för mig och jag bara tar och tar.

Den nya medicinen jag fick har bara gett mig biverkningar och ingen positiv effekt alls, givetvis har inte läkaren heller hört av sig som lovat..

Senast redigerad av Anton Fräs den 2018-06-21 klockan 06:05.
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-21, 06:48   #5906
Klein
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 696
Har du funderat på att starta en youtube-kanal och ta donationer?
Det skulle ju i teorin kunna hjälpa dig både psykiskt och ekonomiskt.
Klein är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-21, 08:46   #5907
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Vill dina föräldrar hjälpa (vilket de så klart vill) så låt inte ditt eget samvete vara ett hinder. Jag förstår känslan och brukar ha svårt själv för att ta hjälp, men kommer man till ett sådant här läge så får samvetet läggas på hyllan.

Drar du igång en donationskampanj någonstans så kommer jag med ett bidrag också.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-21, 19:13   #5908
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Citat:
Ursprungligen postat av Klein Visa inlägg
Har du funderat på att starta en youtube-kanal och ta donationer?
Det skulle ju i teorin kunna hjälpa dig både psykiskt och ekonomiskt.
Jag hade funderingar på det för några månader sedan när jag mådde något bättre, youtube eller blogg om nutrition, träning och psykisk hälsa/ohälsa, forskningsbaserat såklart. Jag tror jag hade tyckt det var väldigt roligt. Men idagsläget är det inget alternativ tyvärr. Jag är alltså så sjuk att jag knappt orkar duscha eller borsta tänderna.

Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Vill dina föräldrar hjälpa (vilket de så klart vill) så låt inte ditt eget samvete vara ett hinder. Jag förstår känslan och brukar ha svårt själv för att ta hjälp, men kommer man till ett sådant här läge så får samvetet läggas på hyllan.

Drar du igång en donationskampanj någonstans så kommer jag med ett bidrag också.
Ja du har ju självklart rätt gällande samvetet, ska ha det i åtanke, väntar till remisssvaret kommer så får jag se. Tack!
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-21, 20:16   #5909
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av Anton Fräs Visa inlägg
Jag hade funderingar på det för några månader sedan när jag mådde något bättre, youtube eller blogg om nutrition, träning och psykisk hälsa/ohälsa, forskningsbaserat såklart. Jag tror jag hade tyckt det var väldigt roligt. Men idagsläget är det inget alternativ tyvärr. Jag är alltså så sjuk att jag knappt orkar duscha eller borsta tänderna.



Ja du har ju självklart rätt gällande samvetet, ska ha det i åtanke, väntar till remisssvaret kommer så får jag se. Tack!
vänd på steken, youtuba eller blogga om hur jävligt allt är! det var ju så jag började med mitt jäkla hus.. trodde ingen brydde sig och idag är det sveriges största byggblogg.. bara för att jag kräkts ur mig hur jävla jobbigt allt är hela tiden
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-21, 20:17   #5910
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
do it, skapa en "fyfan så här jävla illa är det"-blogg eller kanal.. jag preppar lätt
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:49.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)