Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-07-18, 10:46   #19381
Alexton
Registered User
 
Alextons avatar
 
Reg.datum: Oct 2006
Ort: Frankrike
Inlägg: 524
Då får man väl nämna det i sådant fall istället för att sitta som en förståndshandikappad barbar och sparka på sätet. Iofs med tanke på var planet flög ifrån är det väl inte sådär super förvånande.
__________________
“If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality.”

/ Desmond Tutu
Alexton är inte uppkopplad  
Gammal 2017-07-18, 10:53   #19382
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Citat:
Ursprungligen postat av Alexton Visa inlägg
Då får man väl nämna det i sådant fall istället för att sitta som en förståndshandikappad barbar och sparka på sätet. Iofs med tanke på var planet flög ifrån är det väl inte sådär super förvånande.
Haha ja det håller jag med om.
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad  
Gammal 2017-07-18, 11:01   #19383
kaer
Gillar just DIG!
 
Reg.datum: May 2005
Ort: Södermalm
Inlägg: 479
Ingen av personerna var särskilt stor eller lång, tant/mamma med två mer eller mindre vuxna döttrar, problemet satt i deras huvud. Framför mig satt en gigantisk snubbe lång och bred, han verkade klara sig alldeles utmärkt.
__________________
Rome wasn't built in a day

Senast redigerad av kaer den 2017-07-18 klockan 11:03.
kaer är inte uppkopplad  
Gammal 2017-07-18, 11:13   #19384
Blomkål
Registered User
 
Blomkåls avatar
 
Reg.datum: Jan 2015
Inlägg: 297
Citat:
Ursprungligen postat av kaer Visa inlägg
Jag flög hem ifrån semestern igår. I raden bakom sitter några som tycker att man inte har rätt att fälla ner ryggsätena, typ i två timmar satt de och sparkade oss i ryggen och vägrade ta reson. Samma personer trängde sig fram i gången för att komma till sina platser snabbare vid bordningen, i passkontrollen trände de sig med före i kön. Vad fan är det för fel på folk.

Funderade på att ta det med flygvärdinnorna, men sket i det, de ska ju kunna lösa sån't, men jag är alltid skeptisk till att eskalera en konflikt med folk som är helt dumma i huvudet. Hade det varit tanterna på SAS hade jag nog gjort det, men de försynta tjejerna på qatar är nog för konflikträdda.
Varför inte bara säga till själv? De kanske inte ens fattar att de stör. Jag kan bli helt ursinnig av att gå runt i tunnelbanan nu på sommaren med turister som tycks vara efterblivna och skita i en men så fort man ropar så hajar de till. Folk är sällan taskiga med vilje.

På flyg, tåg, ja eller egentligen överallt, måste man säga till direkt om någon stör. Låter man det gå för långt kommer man själv framstå som idioten om man plötsligt klagar över något de hållit på med i en timme redan.
Blomkål är inte uppkopplad  
Gammal 2017-07-18, 11:21   #19385
kaer
Gillar just DIG!
 
Reg.datum: May 2005
Ort: Södermalm
Inlägg: 479
Citat:
Ursprungligen postat av Blomkål Visa inlägg
Varför inte bara säga till själv? De kanske inte ens fattar att de stör.
Jo, vi sa till, flera gånger, det blev en verbal dispyt. De sparkade med flit på sätena för att vi inte ville fälla upp dem.
__________________
Rome wasn't built in a day
kaer är inte uppkopplad  
Gammal 2017-07-18, 11:39   #19386
TheOne1994
Registered User
 
TheOne1994s avatar
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 530
Citat:
Ursprungligen postat av kaer Visa inlägg
Jo, vi sa till, flera gånger, det blev en verbal dispyt. De sparkade med flit på sätena för att vi inte ville fälla upp dem.
du kunde bara fällt upp sätet, så farligt är det inte väl. Sitta upprätt fick man lära sig i skolan nja jag förstår både och. En del fäller sätet det första de gör på planet, det ska vara bekvämt att sitta...tycker det är lite fel att bara tänka på sig själv. Normalt är att man vänder sig om och frågar: är det okej om jag fäller sätet lite ? Om personen svarar JA, fäller man sätet och frågar : är det okej så här ?

Case closed !
__________________
född 1973 , fel vid registrering
TheOne1994 är inte uppkopplad  
Gammal 2017-07-18, 12:08   #19387
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 102
Av princip hade jag startat bråk med bakomvarande personer. Idioter ska inte få diktera vad jag får göra eller inte bara för att de tycker saker. Ja, jag är en bitter person.
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är inte uppkopplad  
Gammal 2017-07-18, 12:14   #19388
TheOne1994
Registered User
 
TheOne1994s avatar
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 530
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Av princip hade jag startat bråk med bakomvarande personer. Idioter ska inte få diktera vad jag får göra eller inte bara för att de tycker saker. Ja, jag är en bitter person.
Är man stor och stark så är man oftast snäll

Du får titta på mer seriefiguren Bamse CJ !
__________________
född 1973 , fel vid registrering
TheOne1994 är inte uppkopplad  
Gammal 2017-07-18, 12:15   #19389
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 102
Bamse är en narcissistisk björn som endast förlitar sig på sin honung för att hantera vardagen.
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är inte uppkopplad  
Gammal 2017-07-18, 12:17   #19390
ApexProcyon
Biggus Dickus
 
ApexProcyons avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 368
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Bamse är en narcissistisk björn som endast förlitar sig på sin honung för att hantera vardagen.
Det värsta är ändå hans slang till farmor som bor uppe på berget där myndigheter får svårt att granska.
__________________
Citat:
Man skall inte glädja sig i onödan.
ApexProcyon är inte uppkopplad  
Gammal 2017-07-18, 12:21   #19391
TheOne1994
Registered User
 
TheOne1994s avatar
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 530
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Bamse är en narcissistisk björn som endast förlitar sig på sin honung för att hantera vardagen.
ha ha ha då är det honung du behöver !

det var en enkel lösning tycker jag...oftast de små medlen som kan rädda dagen.
__________________
född 1973 , fel vid registrering
TheOne1994 är inte uppkopplad  
Gammal 2017-07-18, 13:36   #19392
Blomkål
Registered User
 
Blomkåls avatar
 
Reg.datum: Jan 2015
Inlägg: 297
Citat:
Ursprungligen postat av TheOne1994 Visa inlägg
du kunde bara fällt upp sätet, så farligt är det inte väl. Sitta upprätt fick man lära sig i skolan nja jag förstår både och. En del fäller sätet det första de gör på planet, det ska vara bekvämt att sitta...tycker det är lite fel att bara tänka på sig själv. Normalt är att man vänder sig om och frågar: är det okej om jag fäller sätet lite ? Om personen svarar JA, fäller man sätet och frågar : är det okej så här ?

Case closed !
Och om jag svarade nej när du artigt vänder dig om och frågar, hur skulle det kännas för dig? Sätet går att fälla ner, då får man göra det. Dock svår situation för kaer, ensam kvinna med barn är svårare att få sin vilja igenom med då hot inte längre fungerar som taktik.
Blomkål är inte uppkopplad  
Gammal 2017-07-18, 13:57   #19393
TheOne1994
Registered User
 
TheOne1994s avatar
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 530
Citat:
Ursprungligen postat av Blomkål Visa inlägg
Och om jag svarade nej när du artigt vänder dig om och frågar, hur skulle det kännas för dig? Sätet går att fälla ner, då får man göra det. Dock svår situation för kaer, ensam kvinna med barn är svårare att få sin vilja igenom med då hot inte längre fungerar som taktik.
nu är jag gammal och har mer förståelse föra andra människor. Du hade fått svaret : no problems !

Bara för att sätet går att fälla betyder det inte per automatik att det måste fällas, det beror på situationen så klart. Jag ger mig alltid i sådana situationer...jag tycker alltid "synd" om andra...

Kan jag flytta mig för någon annan gör jag det med glädje.
__________________
född 1973 , fel vid registrering
TheOne1994 är inte uppkopplad  
Gammal 2017-07-18, 14:05   #19394
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 102
Så svenskt.
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är inte uppkopplad  
Gammal 2017-07-18, 14:09   #19395
TheOne1994
Registered User
 
TheOne1994s avatar
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 530
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Så svenskt.
yes I know !

men det är väl lite så att det finns snart bara en bunke idioter snart...bästa att hålla sig i skinnet så man inte blir skjuten eller huggen.

Vara "förlåtande" är ganska najs.

Nu ska det klargöras att jag flyttar mig inte om personen ifråga är helt bakom flötet...då blir det överslag på andra hållet. Då kan Bamse ta hans honung och stoppa där solen aldrig lyser !
__________________
född 1973 , fel vid registrering
TheOne1994 är inte uppkopplad  


Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:48.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)