Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-06-30, 17:26   #19306
*Flash*
Now You See Me
 
*Flash*s avatar
 
Reg.datum: May 2003
Ort: Uppsala
Inlägg: 1 885
En beställning från utlandet kom inte ens fram.
En annan tog 1 vecka+ att ta sig från typ Tyskland till Sverige.
Något annat också från typ Tyskland tog väl 3 dagar.
Shit happens helt enkelt.

Jag är för övrigt förbannad på min kropp, att jag inte har pengar att fixa min kropp (snett bäcken, behöver gå till kiropraktorn väldigt många gånger och väldigt ofta en period) och min handläggare på försäkringskassan som ännu inte ringt upp mig, blev lovad att bli uppringd i tisdags senast och föraökäkrade mig om att ifall hon var sjuk skulle jag ändå bli uppringd av någon annan...på onsdagen ringde en annan upp mig och sa att min handläggare skulle vara tillbaka dagen efter och det är hon som ska besluta om fortsatt sjukpenning eller ej.
Jag vet inte ens om jag kommer få några mer pengar därifrån trots sjukskrivning för samma sak som innan och med en väntetid på 5 månader till det jag blivit remitterad till.
Läst att det är eller kan vara hyfsat lukrativt att tigga fast det kanske bara gäller om man inte är svensk?

Och till er som vill böla över det, gå och dränk er.
Resten av min närmsta familj betalar mer i skatt än summan jag får från försäkringskassan.
__________________
"She is not perfect. You are not perfect. The question is whether or not you are perfect for each other."
Robin Williams
foreverstrong86
*Flash* är inte uppkopplad  
Gammal 2017-06-30, 17:39   #19307
WHITEFOLKS
Registered User
 
WHITEFOLKSs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 4 745
Citat:
Ursprungligen postat av *Flash* Visa inlägg
En beställning från utlandet kom inte ens fram.
En annan tog 1 vecka+ att ta sig från typ Tyskland till Sverige.
Något annat också från typ Tyskland tog väl 3 dagar.
Shit happens helt enkelt.

Jag är för övrigt förbannad på min kropp, att jag inte har pengar att fixa min kropp (snett bäcken, behöver gå till kiropraktorn väldigt många gånger och väldigt ofta en period) och min handläggare på försäkringskassan som ännu inte ringt upp mig, blev lovad att bli uppringd i tisdags senast och föraökäkrade mig om att ifall hon var sjuk skulle jag ändå bli uppringd av någon annan...på onsdagen ringde en annan upp mig och sa att min handläggare skulle vara tillbaka dagen efter och det är hon som ska besluta om fortsatt sjukpenning eller ej.
Jag vet inte ens om jag kommer få några mer pengar därifrån trots sjukskrivning för samma sak som innan och med en väntetid på 5 månader till det jag blivit remitterad till.
Läst att det är eller kan vara hyfsat lukrativt att tigga fast det kanske bara gäller om man inte är svensk?

Och till er som vill böla över det, gå och dränk er.
Resten av min närmsta familj betalar mer i skatt än summan jag får från försäkringskassan.
Nu är ju du svensk medborgare antar jag och har rätt till socialt skyddsnät oavsett hur mycket skatt dina föräldrar etc betalar och jag har inga synpunkter angående att du inte borde få hjälp.

Dock om du nu ska dra upp att din familj betalar mer skatt än vad du får ut så måste du tänka på att det är ju inte direkt den enda sociala kostnaden din familj orsakar. Det finns en hel del annat som man kostar för samhället också. Så jag tycker inte riktigt det spelar någon roll hur mycket skatt folk betalar eller inte, har man rätt till något så har man men ska man dra upp det argumentet så bör man iaf använda det rätt (speciellt eftersom det inte ska vara nödvändigt att nämna öht).
WHITEFOLKS är inte uppkopplad  
Gammal 2017-06-30, 17:47   #19308
Gearhead85
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2015
Ort: Svenstavik Jamtland
Inlägg: 257
MyProtein som inte ens lagt in ordern jag gjorde på deras kundkonto, en enda på hela företaget i kundtjänsten som inte pratade danska samt längre än utlovad leveranstid. På köpet har jag fått fel grejor till bilen med nu när jag höll på att bygga om till brytarlöst.
__________________
#fuckreumatism #fuckfunkofobi
Gearhead85 är inte uppkopplad  
Gammal 2017-07-01, 07:06   #19309
*Flash*
Now You See Me
 
*Flash*s avatar
 
Reg.datum: May 2003
Ort: Uppsala
Inlägg: 1 885
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Nu är ju du svensk medborgare antar jag och har rätt till socialt skyddsnät oavsett hur mycket skatt dina föräldrar etc betalar och jag har inga synpunkter angående att du inte borde få hjälp.

Dock om du nu ska dra upp att din familj betalar mer skatt än vad du får ut så måste du tänka på att det är ju inte direkt den enda sociala kostnaden din familj orsakar. Det finns en hel del annat som man kostar för samhället också. Så jag tycker inte riktigt det spelar någon roll hur mycket skatt folk betalar eller inte, har man rätt till något så har man men ska man dra upp det argumentet så bör man iaf använda det rätt (speciellt eftersom det inte ska vara nödvändigt att nämna öht).
Enda anledningen till att jag drog upp det är pga vissa människors attityd innan angående det hela, de som har koll på det jag syftar på har. Andra inte tydligen.
Och just att jag inte orkar mer skit från folk som bör hålla sin käft stängd eller som över internet, sina fingrar i styr.

Och nej det svenska skyddsnätet är ett skämt, självfallet fungerar det säkert väldigt bra för vissa personer men mina erfarenheter och flera vänner/bekantas är inte alls bra.
Jag hade varit bostadslös utan mina föräldrar och deras hjälp på olika sätt mer än en gång i mitt liv.

Lång rant..
__________________
"She is not perfect. You are not perfect. The question is whether or not you are perfect for each other."
Robin Williams
foreverstrong86
*Flash* är inte uppkopplad  
Gammal 2017-07-02, 10:36   #19310
J.V
Registered User
 
J.Vs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Sydney
Inlägg: 9 477
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Haha, stackars SnusJV.
Det loste sig, syrran hade varit forutseende och bestallt en dosa at mig sa jag fick mig en fodelsedagssnus i alla fall.
__________________
Journal: 53% magic, 61% science, 102% results.
Science. It reduces the stupid.
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Mätt i klassiskt styrkelyft, så tror jag att man kan bli ungefär: 180-150-220 stark utan att dopa sig med lång tid och hård träning.
J.V är inte uppkopplad  
Gammal 2017-07-02, 10:42   #19311
TranceII
Registered User
 
TranceIIs avatar
 
Reg.datum: Jun 2013
Inlägg: 225
Hur länge har du tagit Oxycodone Flash?
TranceII är inte uppkopplad  
Gammal 2017-07-02, 11:07   #19312
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 105
Citat:
Ursprungligen postat av J.V Visa inlägg
Det loste sig, syrran hade varit forutseende och bestallt en dosa at mig sa jag fick mig en fodelsedagssnus i alla fall.
Köpte du finsnus i mängder eller var det typ knox?
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är uppkopplad nu  
Gammal 2017-07-03, 15:54   #19313
baktung
cool bispes kung
 
baktungs avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 271
När man ska betala och bara vet att man glömt något. Man är också lika säker på att man ändå inte kommer på det förrän man lämnat affären. Avdelning: hur fan kunde jag glömma kycklingen?
__________________
Om: Försöker styrkebygga och bli bra på knäböj. 176 cm, född 87.
Pers: Knäböj: 185 kg Hantelpreachercurl: 30 kg Benspark: hela magasinet
So Journalistic
baktung är inte uppkopplad  
Gammal 2017-07-03, 18:54   #19314
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 105
Citat:
Ursprungligen postat av baktung Visa inlägg
När man ska betala och bara vet att man glömt något. Man är också lika säker på att man ändå inte kommer på det förrän man lämnat affären. Avdelning: hur fan kunde jag glömma kycklingen?
Fan, jag glömde att köpa dasspapper.
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är uppkopplad nu  
Gammal 2017-07-03, 19:24   #19315
MasterChief
Världens Största Kyk®
 
MasterChiefs avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 5 071
Citat:
Ursprungligen postat av TranceII Visa inlägg
Hur länge har du tagit Oxycodone Flash?
Fruktansvärd medicin...kan göra vemsomhelst till narkoman på några veckor.
MasterChief är inte uppkopplad  
Gammal 2017-07-03, 19:28   #19316
ApexProcyon
Biggus Dickus
 
ApexProcyons avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 368
Allt gör mig förbannad just nu av någon anledning. Somliga dagar vill man bara att eld och svavel ska regna från himlen.
__________________
Citat:
Man skall inte glädja sig i onödan.
ApexProcyon är inte uppkopplad  
Gammal 2017-07-03, 20:13   #19317
Yes
Banned User
 
Yess avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 382
Citat:
Ursprungligen postat av ApexProcyon Visa inlägg
Allt gör mig förbannad just nu av någon anledning. Somliga dagar vill man bara att eld och svavel ska regna från himlen.
Då ska du prova att vänta paket från UPS.

Det lär spruta eld och svavel när jag hänger på låset imorgon...
Yes är inte uppkopplad  
Gammal 2017-07-04, 05:17   #19318
J.V
Registered User
 
J.Vs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Sydney
Inlägg: 9 477
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Köpte du finsnus i mängder eller var det typ knox?
Anvander Knox White som brukssnus, men nu var det lite Siberia White jag vantade pa till finare tillfallen. Superstark och fiiin. 43mg nikotin per gram. Blir lite snusfull nar jag tar min forsta sadan for en dag, sa den ar tillfor morgonkaffet och forsta whiskeyn vid fest.
__________________
Journal: 53% magic, 61% science, 102% results.
Science. It reduces the stupid.
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Mätt i klassiskt styrkelyft, så tror jag att man kan bli ungefär: 180-150-220 stark utan att dopa sig med lång tid och hård träning.
J.V är inte uppkopplad  
Gammal 2017-07-04, 06:30   #19319
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 834
Citat:
Ursprungligen postat av J.V Visa inlägg
Anvander Knox White som brukssnus
Underskattad snus! Kör själv antingen på den eller på portion, ganska ofta några av dom extrastarka varianterna. Blir ofta hånad för att jag köper "snål-snus" men tycker fan att Knox smakar som en lite dyrare snus-sort. Prisvärd!

Jag är inte förbannad, men däremot matt. Går upp 04:40 eftersom att jag ska morgonträna. Gillar att ha gott om tid på mig hemma, käka, se lite träningsvideos på YT och dricka kaffe. Är på gymmet strax efter 06. Då har fanskapen börjat med sommaröppettider vilket innebär att de inte öppnar förrän 08.

... och medan jag skriver detta så ser jag att det var den andra lokalen som öppnade 08, lokalen jag tränar i öppnade 06:30. Hade jag väntat 15 min utanför så hade jag kunnat få morgonträningen gjord. Snälla, ta livet av mig.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad  
Gammal 2017-07-04, 09:26   #19320
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 105
knox white är rätt trevlig. Siberia skulle jag nog inte våga mig på. Extra starkt snus räcker alldeles ypperligt om jag vill bli snushög.
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är uppkopplad nu  


Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:15.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)