Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2017-04-25, 10:30   #19171
leo1
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 701
Citat:
Ursprungligen postat av Mantus Visa inlägg
Menar du att du hyr ett rum och när du kommer dit första gången framkommer det att värden röker och låter sin sönderavlade kisse kissa lite överallt?
Typ så. Nu är det bara en månad det gäller men ändå

Edit: känner detta är irriterande då det hänt 2-3 gånger förr.

Det syns att det inte blivit städat på väldigt länge. Ändå ska man städa då man flyttar ut.

Måste också säga att jag har haft tur framförallt 2 gånger. Ena gången hyrde jag ett rum i en fin 5-rummare på Gullmarsplan med egen toalett och dusch för 3500. Den andra gången hyrde jag ett litet hus på en gräsplätt i ett radhus ute på Ekerö, 3000 i månaden.
__________________
"Grungen var den sista egentliga kraftansträngningen" Ulf Lundell

Senast redigerad av leo1 den 2017-04-25 klockan 10:39.
leo1 är inte uppkopplad  
Gammal 2017-04-26, 04:08   #19172
J.V
Registered User
 
J.Vs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Sydney
Inlägg: 9 477
Citat:
Ursprungligen postat av shut teh face Visa inlägg
Det där är tyvärr vanligt förekommande bland hantverkare.
Och diverse leverantorsforetag.

Fattar inte hur DHL, FedEx, UPS, osv, etc inte kan lyckas ge en battre tidsuppskattning an "nagon gang under torsdagen", och ibland stammer inte ens det. Om det inte ar superduperexpressleverans (som anda skots av separata bilar) sa ar ju alla deras paket lastade och rutterna bestamda pa morgonen. Hur kan man inte lyckas ge ett 3-4 timmars fonster i alla fall?
__________________
Journal: 53% magic, 61% science, 102% results.
Science. It reduces the stupid.
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Mätt i klassiskt styrkelyft, så tror jag att man kan bli ungefär: 180-150-220 stark utan att dopa sig med lång tid och hård träning.

Senast redigerad av J.V den 2017-04-26 klockan 04:09.
J.V är inte uppkopplad  
Gammal 2017-04-27, 08:16   #19173
mela
#curl4lajf
 
melas avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 13 880
Att rekryteraren på bemanningsföretaget inte går att få tag på.
I fredags ringde hon och ville ha in mig på intervju. Eftersom jag bor på annan ort bad jag om att få dubbelkolla logistiken med kidsen och återkomma på eftermiddagen. Ringde två gånger fredag eftermiddag, och sedan måndag, tisdag och idag. Inget svar. Inte ringer hon upp heller.

Less punkt com.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Mela, jag gillar dig.
Citat:
Ursprungligen postat av Nattljus Visa inlägg
Jag älskar henne, så jag vinner
mela är inte uppkopplad  
Gammal 2017-04-27, 08:31   #19174
grondahl
Dryg, slö & långsam
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 418
Citat:
Ursprungligen postat av J.V Visa inlägg
Och diverse leverantorsforetag.

Fattar inte hur DHL, FedEx, UPS, osv, etc inte kan lyckas ge en battre tidsuppskattning an "nagon gang under torsdagen", och ibland stammer inte ens det. Om det inte ar superduperexpressleverans (som anda skots av separata bilar) sa ar ju alla deras paket lastade och rutterna bestamda pa morgonen. Hur kan man inte lyckas ge ett 3-4 timmars fonster i alla fall?
Det finns nog inte avtalskrav på bättre precision. Vanliga tjänster är ju utformade för B2B-hantering där det för personalen på mottagande företaget inte spelar någon större roll när de dumpar lasten på deras lastkaj.
grondahl är inte uppkopplad  
Gammal 2017-04-27, 15:29   #19175
timoat
Registered User
 
timoats avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 147
Unvis.it/http://www.expressen.se/nyheter/tre-frias-fran-valdtakt-av-funktionshindrad/


Funkar inte Unvis.it?

Senast redigerad av timoat den 2017-04-27 klockan 15:30.
timoat är inte uppkopplad  
Gammal 2017-04-27, 18:26   #19176
ARMSTARK
BÄNKPRESSARE
 
ARMSTARKs avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 2 745
Man skriver ett långt inlägg på mobilen och helt plötsligt försvinner allt och man kastas tillbaka till förstasidan. Och det finns inte kvar i nåt utkast där man plocka upp det och fortsätta.
__________________
[/QUOTE]
Citat:
Ursprungligen postat av Petoria Visa inlägg
Varför skulle man faktakolla sånt som stödjer ens åsikter lol
ARMSTARK är inte uppkopplad  
Gammal 2017-04-27, 20:58   #19177
Snubben
är en liten legend.
 
Snubbens avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 125
Sitter och bygger en hemsida.

Startar upp min Node-app eller vad man ska kalla det och inget funkar. Får felmeddelande och söker, rotar, ändrar och donar.

Ger upp och tänker "jag börjar om från början. Öppnar skiten igen och startar upp, förväntar mig exakt samma fel.

Allt fungerar.

__________________
Mvh Snubben - Lyfta vikter + Löpning = #curl4lajf

Citat:
Ursprungligen postat av TomasB Visa inlägg
Yes! Ser ut som rena rama fett-boven. Tror det där är orsaken till södra USA's fettma-epedemi också. Jävla tallriksmodell!
Snubben är inte uppkopplad  
Gammal 2017-04-27, 21:33   #19178
timoat
Registered User
 
timoats avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 147
Kan inte sluta sjunga svenska versionen av fraggelsången i huvudet och jag vill sova!

timoat är inte uppkopplad  
Gammal 2017-04-27, 21:56   #19179
Snubben
är en liten legend.
 
Snubbens avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 125
Jaha.

Annat ¤%## problem - mellanslag i en kod.
Går och lägger mig nu. Bajskod.
__________________
Mvh Snubben - Lyfta vikter + Löpning = #curl4lajf

Citat:
Ursprungligen postat av TomasB Visa inlägg
Yes! Ser ut som rena rama fett-boven. Tror det där är orsaken till södra USA's fettma-epedemi också. Jävla tallriksmodell!
Snubben är inte uppkopplad  
Gammal 2017-04-29, 12:52   #19180
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 686
Det öppnar en napolitansk pizzeria i Luleå och så har dom ingen Quattro formaggio?! nu blev dom fem milen dit dubbelt så långa.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är uppkopplad nu  
Gammal 2017-04-30, 13:40   #19181
shut teh face
Mother love bone
 
shut teh faces avatar
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 709
Spenderat en helg mitt i sthlm bland folk och det är helt galet hur folk har åsikter, som verkar utvecklats på senare tid.

Man är jättemån om vilket område man bor i, undersöker vad folk röstar på och nästan frågar ut folk kring värderingar och tankar. Målet är att undvika folk som röstar SD. Samtidigt undviker man själv områden med mycket invandrare, säger rakt ut att man inte vill ha barnen i skolor med mycket invandrare, det är stökigt.

Sådan bubbla alltså. Och man sitter och betalar 6-7 miljoner för en trea för att hamna i rätt område med likasinnade, om man nu kan. Alla andra är bittra och bor kvar i 2an på 40 kvm med två ungar. Att flytta därifrån finns inte på kartan. Alla andra är inskränkta för de kanske röstar på SD.

Jag försökte säga att det kanske är lätt att sitta här i en skyddad verksamhet och se ned på andra som inte har något val än att bo i områden där de ser alla problem och faktiskt kopplar endel problem till invandringen (inte invandrare).

Jag kunde lika gärna sagt att jag var seriemördare eller pedofil.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av lectris Visa inlägg
Är shut teh face knäpp som klagar över att en tjej skickar porr?
shut teh face är inte uppkopplad  
Gammal 2017-04-30, 14:22   #19182
BelowAverage
Kärvt maskulin
 
BelowAverages avatar
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 1 000
Citat:
Ursprungligen postat av shut teh face Visa inlägg
snip
Nazist!
__________________
Do I have potential?
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Jag tror att den kan överleva om den får tillräckligt mycket konstgjord andning:
The bodybuilding industry is a scam meant to prey on your insecurities for the purpose of selling you worthless, overpriced supplements, while showing off bodybuilders with enough prescription and or illegal drugs in them to stock a pharmacy.
BelowAverage är inte uppkopplad  
Gammal 2017-04-30, 16:05   #19183
baktung
cool bispes kung
 
baktungs avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 271
Citat:
Ursprungligen postat av shut teh face Visa inlägg
Spenderat en helg mitt i sthlm bland folk och det är helt galet hur folk har åsikter, som verkar utvecklats på senare tid.

Man är jättemån om vilket område man bor i, undersöker vad folk röstar på och nästan frågar ut folk kring värderingar och tankar. Målet är att undvika folk som röstar SD. Samtidigt undviker man själv områden med mycket invandrare, säger rakt ut att man inte vill ha barnen i skolor med mycket invandrare, det är stökigt.

Sådan bubbla alltså. Och man sitter och betalar 6-7 miljoner för en trea för att hamna i rätt område med likasinnade, om man nu kan. Alla andra är bittra och bor kvar i 2an på 40 kvm med två ungar. Att flytta därifrån finns inte på kartan. Alla andra är inskränkta för de kanske röstar på SD.

Jag försökte säga att det kanske är lätt att sitta här i en skyddad verksamhet och se ned på andra som inte har något val än att bo i områden där de ser alla problem och faktiskt kopplar endel problem till invandringen (inte invandrare).

Jag kunde lika gärna sagt att jag var seriemördare eller pedofil.
Vad sägs om att byta umgänge och slippa dras med idioter?
__________________
Om: Försöker styrkebygga och bli bra på knäböj. 176 cm, född 87.
Pers: Knäböj: 185 kg Hantelpreachercurl: 30 kg Benspark: hela magasinet
So Journalistic
baktung är inte uppkopplad  
Gammal 2017-04-30, 16:25   #19184
timoat
Registered User
 
timoats avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 147
Citat:
Ursprungligen postat av ApexProcyon Visa inlägg
Bara att ta semester och hoppas på att du inte är och handlar mat medan tiden infinner sig.
Hehe, de dök upp i fredags eftermiddag
timoat är inte uppkopplad  
Gammal 2017-04-30, 17:17   #19185
Starke75an
Mulkku of Sweden
 
Starke75ans avatar
 
Reg.datum: Jan 2015
Ort: I en by på landet
Inlägg: 882
När man hör att en person får blodöverföring pga att han är missbrukare, och när han dricker ska alltså nån stackars sate ge honom sitt blod som kunde gott till nån som behöver det påriktigt.
Starke75an är inte uppkopplad  


Stängt ämne

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:28.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)