Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-01-31, 20:39   #1
Pimpiim
Registered User
 
Reg.datum: May 2012
Inlägg: 5
Question 60 dagars deff, hur är mitt upplägg egentligen(?)

Hallå,

Jag har nyligen inlett en liten micro-deff som ska sträcka sig över 60-dagar. Är för närvarande inne på min 11:e dag, och det rullar på bra. Använder mig av MFP (Myfitnesspal) för kaloriräkning och planering. Då jag tänkt göra en förändring på enbart 60 dagar har jag valt att börja på ett lågt intag/dag. Men jag har börjat undra om det var rätt väg att gå. För lite mer insikt kommer statistik nedan:

Längd: 175 cm
Startvikt: 81 kg
Träning: 6-7 dagar i veckan (aktiv vila ca 2 dagar)
Rek. beräknat intag/dag: ca. 2200 Kcal
Valt intag/dag: ca. 2000 Kcal

Jag har hittills, dvs. 11 dagar in, haft ett dagligt kaloriintag på ca 2000 Kcal. Jag har inga direkta hungerkänslor och min energi är bra både i vardagen och under träningspassen.

Mina frågor är som följer: Är detta intaget egentligen för lågt? Bör jag höja det, eller köra på? Samt: kan jag sänka mitt intag efter ca 30 dagar för en potentiell ökad fettförbränning, eller bör jag göra succesiva sänkningar, om ens några över huvud taget? (Med tanke på min restrektiva start).

Tack!
Pimpiim är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-20, 11:28   #2
geoff
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2018
Inlägg: 462
Hur ser viktminskningen ut hitills? På ca 2000 kcal och den aktiviteten bör du tappa vadå, 0.5-1kg i veckan ca? Är du nöjd med det så är du ju bara köra på. 2000kcal per dag är hållbart att köra under väldigt lång tid, inte för stort eller för litet underskott.
geoff är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-20, 12:42   #3
ghettobird
Registered User
 
ghettobirds avatar
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 28
Citat:
Ursprungligen postat av Pimpiim Visa inlägg
Samt: kan jag sänka mitt intag efter ca 30 dagar för en potentiell ökad fettförbränning, eller bör jag göra succesiva sänkningar, om ens några över huvud taget? (Med tanke på min restrektiva start).

Tack!
Måste ju anpassa efter resultatet. börjar du rasa för fort så kan du höja intaget lite. Sen måste man oftast sänka sitt intag om man vill fortsätta gå ned i vikt, då vikten blir lägre och därmed ditt energibehov.
ghettobird är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:29.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)