Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2018-08-16, 08:04   #76
Peter.B
Registered User
 
Peter.Bs avatar
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Sundbyberg
Inlägg: 1 479
Märkligt hur man kan vara så otroligt ojämt stark. I bänk är jag långt ifrån alla i tråden i 1RM och i denna utmaning, tror jag skulle ha problem med att göra mycket mer än 10-12 reps på KV. Uppdelat på flera set skulle jag kanske klara 5x5 eller nåt sånt utan orimlig vila.

I dips har jag gjort 8:or med 40 kg extra och 12:or med 20 kg extra, ungefär. Så borde kunna slå 14 på 15 kg extra, om jag bara faktiskt skulle träna dips.
__________________
Här är en signatur.

Tränar och coachar/är tränare på www.berserkmma.com
Peter.B är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-08-16, 08:22   #77
Ribcage
Registered User
 
Ribcages avatar
 
Reg.datum: Jan 2017
Inlägg: 1 006
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Gör så. Tror 14 st var ett ärligt max, siktade på 15.
Trodde att det var 100 st du skulle köra? På ett pass dvs. 14 känns det som att jag fixar, får testa till helgen, blev bänk igår.
Ribcage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-16, 09:52   #78
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Citat:
Ursprungligen postat av Ribcage Visa inlägg
Trodde att det var 100 st du skulle köra? På ett pass dvs. 14 känns det som att jag fixar, får testa till helgen, blev bänk igår.
Aha. Det pallar jag fan inte, tyckte detta var en lagom utmaning. Vi skiter i tid och kör bara max antal reps på +15 kg i dips.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-16, 10:16   #79
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Citat:
Ursprungligen postat av Peter.B Visa inlägg
Märkligt hur man kan vara så otroligt ojämt stark. I bänk är jag långt ifrån alla i tråden i 1RM och i denna utmaning, tror jag skulle ha problem med att göra mycket mer än 10-12 reps på KV. Uppdelat på flera set skulle jag kanske klara 5x5 eller nåt sånt utan orimlig vila.

I dips har jag gjort 8:or med 40 kg extra och 12:or med 20 kg extra, ungefär. Så borde kunna slå 14 på 15 kg extra, om jag bara faktiskt skulle träna dips.
Vi är nog inte alltför olika ändå. 12 reps vs 15 reps i kv-bänk.

Dina prestationer i dips skulle jag typ kunna matcha om jag lägger de först i passet. Har gjort 40x5 tror jag efter några tunga set bänkpress. Rätt övertygad om att närmare åtta reps skulle gå. Nu har jag kört en del dips den senaste tiden men historiskt sett så har övningen inte varit med så mycket.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-16, 14:32   #80
Peter.B
Registered User
 
Peter.Bs avatar
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Sundbyberg
Inlägg: 1 479
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Vi är nog inte alltför olika ändå. 12 reps vs 15 reps i kv-bänk.

Dina prestationer i dips skulle jag typ kunna matcha om jag lägger de först i passet. Har gjort 40x5 tror jag efter några tunga set bänkpress. Rätt övertygad om att närmare åtta reps skulle gå. Nu har jag kört en del dips den senaste tiden men historiskt sett så har övningen inte varit med så mycket.
Okej då, det var väl kanske inte så olika som jag trodde. Men ditt 1RM i bänk är/var ju 145. Mitt all time high är kanske 105, just nu är jag glad om jag får upp 100. Är ändå lite skillnad liksom.
__________________
Här är en signatur.

Tränar och coachar/är tränare på www.berserkmma.com
Peter.B är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-08-16, 14:48   #81
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Citat:
Ursprungligen postat av Peter.B Visa inlägg
Okej då, det var väl kanske inte så olika som jag trodde. Men ditt 1RM i bänk är/var ju 145. Mitt all time high är kanske 105, just nu är jag glad om jag får upp 100. Är ändå lite skillnad liksom.
Okej då, det 1RM:et gör väl att jag kan hålla med. Tar ca 127,5 kg i dagsläget, tng med hyfsat utförande. Men dips är ju kul att vara bra i så det är ju något positivt för din del!
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-18, 17:46   #82
Hirvis
My warm-up>your 1RM
 
Reg.datum: Sep 2006
Inlägg: 564
Får vem som helst vara med på detta? Eller, det är ju typ ett fritt land så vem som helst kan väl go crazy i sitt källargym liksom. Tänkte mer om det anses som dålig stil om någon som låt säga har tävlat på elitnivå i bänkpress under hela sitt vuxna liv skulle få för sig att dra iväg 100 reps
Hirvis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-18, 18:45   #83
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 791
Citat:
Ursprungligen postat av Hirvis Visa inlägg
Får vem som helst vara med på detta? Eller, det är ju typ ett fritt land så vem som helst kan väl go crazy i sitt källargym liksom. Tänkte mer om det anses som dålig stil om någon som låt säga har tävlat på elitnivå i bänkpress under hela sitt vuxna liv skulle få för sig att dra iväg 100 reps
På kroppsvikt. Do it! Filma gärna. Alltid kul att se 100 reps i ett set!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-19, 09:07   #84
bighulken
Live my Dream
 
bighulkens avatar
 
Reg.datum: Dec 2011
Ort: hemma
Inlägg: 3 587
Jao jao,,,alltid lika intressant och se hur det diskuteras, kroppsvikt osv, ungefär som om detta vore något slags, rättvisa, eller dylikt!!.....
Eller som i extremfall, ett set.......på 100 reps.....men men, det faller bort ganska omgående, som tur är.

Funkar inte riktigt så, kanske, att det blir linjärt, liksom....
Skulle vilja se Brian Shaw, göra 100 reps på 200kg i bänken där....huuga...

Men men, för de med (lite) i kroppsvikt, är det väl alltid roligt....kanske.

Om man vill vara rättvis, så kanske?.....man bör gå på, Kofficient, när man ska jämföra osv, ....kanske......Hepp............Med vänlig hälsning/.....

PS: Men hur som.....så är det imponerande, att göra 100 reps i bänken....på tid, och på en viss vikt osv.....Även fast vikten för personer är olika.
Men, tungt är tungt, och jobbigt är jobbigt........Med vänlig hälsning/
__________________
[ youtube kanalen

Att se stark ut, eller att (Vara stark), det är skillnad.....
bighulken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-19, 10:11   #85
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 230
Citat:
Ursprungligen postat av Hirvis Visa inlägg
Får vem som helst vara med på detta? Eller, det är ju typ ett fritt land så vem som helst kan väl go crazy i sitt källargym liksom. Tänkte mer om det anses som dålig stil om någon som låt säga har tävlat på elitnivå i bänkpress under hela sitt vuxna liv skulle få för sig att dra iväg 100 reps
Du väger väl fortfarande 100+ ? Då får jag önska dig lycka till, elitnivå i bänkpress tror jag inte hjälper så värst.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-19, 10:52   #86
spoon
Spån
 
spoons avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Nyboda
Inlägg: 14 397
Citat:
Ursprungligen postat av Hirvis Visa inlägg
Får vem som helst vara med på detta? Eller, det är ju typ ett fritt land så vem som helst kan väl go crazy i sitt källargym liksom. Tänkte mer om det anses som dålig stil om någon som låt säga har tävlat på elitnivå i bänkpress under hela sitt vuxna liv skulle få för sig att dra iväg 100 reps
Ja för fasen! Kör på. Det är ju det roligaste med Kolozzeum. Att Eliten samlas på samma plats som motionärerna. Sätt ett resultat så kanske Svensson eller Smultner kan kontra.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
__________________
Foxtrot Uniform Charlie Kilo
spoon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-19, 11:02   #87
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 685
Måste nästan testa detta om någon vecka. Testade ett set bänk idag för första gången på kanske sex månader, fixade iallafall 12 reps på kroppsvikten efter att ha kört lite militärpressar innan, så helt sämst ska man nog inte vara om man får träna lite bänk först
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-08-19, 11:26   #88
DiktatorN
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2017
Inlägg: 449
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
du väger väl fortfarande 100+ ? Då får jag önska dig lycka till, elitnivå i bänkpress tror jag inte hjälper så värst.

DiktatorN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-19, 11:28   #89
DiktatorN
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2017
Inlägg: 449
Citat:
Ursprungligen postat av bighulken Visa inlägg
Jao jao,,,alltid lika intressant och se hur det diskuteras, kroppsvikt osv, ungefär som om detta vore något slags, rättvisa, eller dylikt!!.....
Eller som i extremfall, ett set.......på 100 reps.....men men, det faller bort ganska omgående, som tur är.

Funkar inte riktigt så, kanske, att det blir linjärt, liksom....
Skulle vilja se Brian Shaw, göra 100 reps på 200kg i bänken där....huuga...

Men men, för de med (lite) i kroppsvikt, är det väl alltid roligt....kanske.

Om man vill vara rättvis, så kanske?.....man bör gå på, Kofficient, när man ska jämföra osv, ....kanske......Hepp............Med vänlig hälsning/.....

PS: Men hur som.....så är det imponerande, att göra 100 reps i bänken....på tid, och på en viss vikt osv.....Även fast vikten för personer är olika.
Men, tungt är tungt, och jobbigt är jobbigt........Med vänlig hälsning/
100 kg är ju en bra och jämn siffra. Det kan man ju använda som vikt. Så då blir det 100x100. Jämnt och bra 10,000 kg liksom.
DiktatorN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-19, 13:06   #90
Hirvis
My warm-up>your 1RM
 
Reg.datum: Sep 2006
Inlägg: 564
Okej, jag provade igår kväll, men jag ser det som en testomgång inför när jag kör "på riktigt". Jag kanske uttryckte mig oklart, men jag har inga illusioner om att jag kan dra iväg 100 reps i ett enda set utan min plan är mer att göra det på tre set med repsen 40, 30, 30 eller något liknande. Jag är inte fantastisk på att högreppa, men i mitt fall blir vikten, med risk för att låta dryg, så relativt lätt att jag inte hinner märka att det är jobbigt förrän en bra bit in i setet. En optimal dag gör jag kanske 50 reps, men inte två set i rad så hur jag än gör kommer jag att behöva tre set för att komma upp i 100 reps.

Hur som helst så gjorde jag 4x25 på 105 kilo igår. Kändes ganska bekvämt, men brutal träningsvärk idag. Tog inte tid, men skulle gissa att jag vilade två minuter mellan seten. Ska tjuvträna lite till på detta innan jag går all-in, men jag räknade ut att jag ligger någonstans i närheten av 30 000 utförda set bänkpress under mitt träningsliv och nästan 200 tävlingar så det vore väl själva fan om man inte skulle ha någon fördel av den nerlagda tiden.

Jag provade även dips med +15 kilo. Gick inte till absolut fail, men rätt nära. Gjorde 35 reps och det är jag rätt nöjd med då jag tränat väldigt lite dips dom senaste åren. Men som sagt, 30 000 set bänk...
Hirvis är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:21.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)