Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2019-02-19, 13:29   #6121
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Nice! Är det att du är väldigt matt eller mest deppig som gör att du inte kan ta dig ut? Tänkte typ armhävningar eller köpa hem hantlar eller något. Annars får kompisen ta med dig på fler promenader helt enkelt. 8-)
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-19, 13:30   #6122
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Citat:
Ursprungligen postat av Lafayette Visa inlägg
Nice! Är det att du är väldigt matt eller mest deppig som gör att du inte kan ta dig ut? Tänkte typ armhävningar eller köpa hem hantlar eller något. Annars får kompisen ta med dig på fler promenader helt enkelt. 8-)
Just gällande att ta sig ut är det mest ångesten som hindrar mig, rädd för att bli sedd och liknande. Hemmaträning däremot ska jag prova igen, tack för påminnelsen.
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-19, 13:36   #6123
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Hur funkar du angående att "tvinga" dig att aktivera dig fastän du inte har lust, typ gå en promenad när du mest vill ligga och vila? För mig gör det nästan alltid nytta när jag känner mig nere.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-19, 21:42   #6124
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Hur funkar du angående att "tvinga" dig att aktivera dig fastän du inte har lust, typ gå en promenad när du mest vill ligga och vila? För mig gör det nästan alltid nytta när jag känner mig nere.
Fick fundera länge på detta, det är väldigt olika. Ibland men inte oftast kommer trötthet ivägen, mest handlar det om ångest och rädsla för ångest. Även när jag (ofta) gör positiva saker så blir efterverkningarna väldigt negativa, gyllene exemplet är när jag städade rummet när det var grisigt som fan, hade försökt göra det i cirka 2 veckor. Slutsumman var att efter städning så fick jag brutalångest av att det inte var bra nog, att jag borde gjort det för länge sedan osv. Det finns nästan alltid aldrig en positiv feedback som jag upplevde avsevärt mer när jag var frisk, det händer ibland men det är sällan. Behöver ju se det mer långsiktigt men det är inte lätt, att jag allt som oftast upplever i princip allt som helt meningslöst adderar till svårigheten. Är tacksam för all input och förslag!
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-19, 22:08   #6125
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Nu kanske jag inte är rätt man och tala men jag förstår att du har dessa tankar när du har en rejäl dipp, men nu när du skriver såhär känns du mer rationell och lugn. Du är ju så ung fortfarande och verkar ha fina vänner, är skarp så du hade ju kunnat hoppa på en utbildning när som. Och vem bryr sig om vad någon tycker, alla är så självupptagna på gymmet så ingen bryr sig, gör din grej och gör saker du må bra av.

Men förstår såklart att ångesten tar över helt, nu får vi hoppas på bättre hjälp så du kan bryta det negativa tankemönstret. Jag tycker absolut du ska försöka träna bara en kvart om det är så, sömn och allt blir ju bättre och skönt att ta ut sig.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-19, 23:04   #6126
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Citat:
Ursprungligen postat av Lafayette Visa inlägg
Nu kanske jag inte är rätt man och tala men jag förstår att du har dessa tankar när du har en rejäl dipp, men nu när du skriver såhär känns du mer rationell och lugn. Du är ju så ung fortfarande och verkar ha fina vänner, är skarp så du hade ju kunnat hoppa på en utbildning när som. Och vem bryr sig om vad någon tycker, alla är så självupptagna på gymmet så ingen bryr sig, gör din grej och gör saker du må bra av.

Men förstår såklart att ångesten tar över helt, nu får vi hoppas på bättre hjälp så du kan bryta det negativa tankemönstret. Jag tycker absolut du ska försöka träna bara en kvart om det är så, sömn och allt blir ju bättre och skönt att ta ut sig.
Ja det hoppas jag verkligen. Ska försöka
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-20, 11:47   #6127
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Jag vågade inte tro, men nu ska utredningen påbörjas förste mars!
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-20, 11:50   #6128
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Wohoo!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-20, 19:30   #6129
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Citat:
Ursprungligen postat av Lafayette Visa inlägg
Wohoo!
Ja det känns riktigt bra. Ska bli intressant att se utfallet av utredningen!
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-20, 21:12   #6130
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Tänkte på dig idag då jag läste forskningsrapporter om yoga.. något som jag själv förkastat som mumbojumbo, men de studier som är gjorda kopplade till hjärnforskning fick mig att lyfta på ögonbrynen deluxe. Alltså veteskaplig fakta på vad 10 min mediation kan göra om man gör det dagligen. Jag känner fortfarande att det känns som mumbojumbo, men med tanke på resultatet som är vetenskapligt bevisat så kan jag inte låta bli att testa
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-20, 21:33   #6131
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Tänkte på dig idag då jag läste forskningsrapporter om yoga.. något som jag själv förkastat som mumbojumbo, men de studier som är gjorda kopplade till hjärnforskning fick mig att lyfta på ögonbrynen deluxe. Alltså veteskaplig fakta på vad 10 min mediation kan göra om man gör det dagligen. Jag känner fortfarande att det känns som mumbojumbo, men med tanke på resultatet som är vetenskapligt bevisat så kan jag inte låta bli att testa
Jag pratade faktiskt om detta med min närmsta vän häromdagen. Jag har ju provat att meditera tidigare och även om jag uppnått ett åtminstone delvis tankelöst tillstånd och att vara i nuet så efter en stund så kommer min känsla av tomhet från ingenstans x 1000 och gör det extremt obehagligt. Men vafan, jag ska prova igen.
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-20, 21:40   #6132
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Jag börjar märka ett mönster - när du gör må-bra-grejer så följs det av en ännu värre må-dåligt-känsla. Vad händer om du, när den må-dåligt-känslan kommer, fortsätter göra må-bra-grejer?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-21, 17:14   #6133
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Jag börjar märka ett mönster - när du gör må-bra-grejer så följs det av en ännu värre må-dåligt-känsla. Vad händer om du, när den må-dåligt-känslan kommer, fortsätter göra må-bra-grejer?
Jag har nog inte lyckats något vidare med att fortsätta med det sedan min maniska period i början av förra året. Ångesten/obehaget vinner över mig helt enkelt.
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-25, 12:43   #6134
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Bedrövlig ångest och tämligen extra sömnsvårigheter och hetsätningar som följd som jag inte orkat kämpa emot tillräckligt senaste tiden tyvärr. Tid hos psykolog för att påbörja utredning nu på fredag.
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-25, 12:56   #6135
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Lite nervositet och rädsla för fredag? Trist med en dipp men skönt för fredag känns nära! Hoppas det lägger sig snart.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:14.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)