Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Matlagning & Recept

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-09-15, 18:31   #61
Doctor Snuggles
Pink belt
 
Doctor Snuggless avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Var du bor
Inlägg: 5 490
Citat:
Ursprungligen postat av Grandmaster Visa inlägg
En annan sak när jag väl är igång, är det någon som fått till en respektabel fluff utan bär? Har fått rätt många förfrågningar om low carb fluff (efter http://www.leangains.com/2010/09/hig...3d-review.html). Går det kanske att svänga ihop någonting med kasein, kvarg, minimjölk etc?
Borde inte en bra stavmixer fixa biffen? För mig att jag sett fluffad "skim milk" på ngn infomertial ngnstans.
Annars såg jag detta lätt bökiga recept:
http://www.cooks.com/rec/view/0,173,...240197,00.html
Vet inte hur bra det funkar tillsammans med proteinpulver, men men...
__________________
Har någon varit riktigt långt även som beslutat att använda ens gå vill göra ser mer ut?
Doctor Snuggles är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-15, 18:47   #62
Rickard
Registered User
 
Rickards avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Göteborg
Inlägg: 4 160
Citat:
Ursprungligen postat av Grandmaster Visa inlägg
Någon som provat med ON vassle?
Jepp, fungerar bra.
Citat:
Ursprungligen postat av Grandmaster Visa inlägg
En annan sak när jag väl är igång, är det någon som fått till en respektabel fluff utan bär? Har fått rätt många förfrågningar om low carb fluff (efter http://www.leangains.com/2010/09/hig...3d-review.html). Går det kanske att svänga ihop någonting med kasein, kvarg, minimjölk etc?
Riktigt kall minimjölk går att vispa till någon form utav fluff, dock så blir det ju knappast färre kolhydrater än med bär.

Äggvita och kvarg går väl att vispa ihop till något fluff.

Men om man är ute efter low-carb fluff så varför inte köra på det ultimata fluffet? Vispad grädde.
Rickard är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-15, 18:52   #63
Nible
Getbigordievirgin!!1
 
Nibles avatar
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 484
Misslyckades med en batch med Double Pro Chocolate idag trots att jag trodde att jag gjorde likadant som igår, men icket. Fyllde på med mer pulver allt eftersom men då drog den ihop sig ännu mer bara.

Testade också att göra en med BS Whey 100, ~25 g, 100 gram hallon och 20 gram lättmjölk. Den blev bra.
Nible är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-15, 19:23   #64
Ristretto
Risotto
 
Ristrettos avatar
 
Reg.datum: Oct 2009
Inlägg: 5 687
Hittills har mina alltid blivit bäst med vassleprotein. Kommer få hem Casein FX med vaniljsmak snart och ska testa med den, chokladsmaken funkar dock inte speciellt bra.

Jag börjar misstänka att det är något i chokladsmaken som sabbar fluffet, whey fx choklad blir inte lika bra som vanilj tex.
__________________
Journal: Scuderia Gluteus
Ristretto är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-15, 20:43   #65
Onigiri
Registered User
 
Onigiris avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Narnia
Inlägg: 2 417
Ska testa att fluffa en ica 0.1% kvarg imorgon med 40-50g vassle + lite vatten om det behövs. Återkommer om hur det gick.
__________________
TELL THEM
Onigiri är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-15, 20:56   #66
creperiet
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 1 529
Citat:
Ursprungligen postat av Grandmaster Visa inlägg
En annan sak när jag väl är igång, är det någon som fått till en respektabel fluff utan bär? Har fått rätt många förfrågningar om low carb fluff (efter http://www.leangains.com/2010/09/hig...3d-review.html). Går det kanske att svänga ihop någonting med kasein, kvarg, minimjölk etc?
Absolut. BS Whey och lättmjölk + elvisp = kanon.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Landström Visa inlägg
Att ligga jävligt lågt i fettprocent har inte många fördelar... Man får inte ens ligga mer. Och skulle man få det så är det inte ens säkert att man orkar det...
Citat:
Ursprungligen postat av Tricklew Visa inlägg
Jag har haft internet i 15år, mina krav för onanerande går upp avsevärt för varje år. Jag har passerat den ålder då jag kunde onanera till Mtv och inkorrekt fakta.
creperiet är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-16, 07:35   #67
Nible
Getbigordievirgin!!1
 
Nibles avatar
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 484
Citat:
Ursprungligen postat av Onigiri Visa inlägg
Ska testa att fluffa en ica 0.1% kvarg imorgon med 40-50g vassle + lite vatten om det behövs. Återkommer om hur det gick.
Jag har testat med kvarg några gånger tidigare utan vidare framgång. Sen vet jag inte om det var själva kvargen som var boven eftersom jag hade inte testat samma blandning utan kvarg. Jag tror att det kommer bli för mastigt för att få något vidare fluff med kvarg.

Men testa gärna, ska bli intressant och se om du får det att funka (fluffa)!
Nible är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-16, 09:11   #68
MilkmaN
Mjölkad användare
 
MilkmaNs avatar
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 5 831
Varför dricker ni inte bara proteinet rätt upp och ner med vatten?
__________________
Milkman försöker blir urstark!
He conquers who endures - Virgil
MilkmaN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-16, 09:17   #69
Baboom
Dwarfar bulkig Axon varje dag i veckan.
 
Babooms avatar
 
Reg.datum: Jun 2007
Ort: Sthlm
Inlägg: 1 535
Citat:
Ursprungligen postat av MilkmaN Visa inlägg
Varför dricker ni inte bara proteinet rätt upp och ner med vatten?
Pga. smak och mättnad.
__________________
Följ mig på Facebook -> FB-sida
Eller på min blogg -> www.andreazengstrom.se
Baboom är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-16, 19:03   #70
Onigiri
Registered User
 
Onigiris avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Narnia
Inlägg: 2 417
Blandade 1 ½ skopa chokladvassle (BS) i cirka halva kvargburken (125) och tillsatte någon matsked vatten och en överfylld tesked kakao.

Det blev ganska gott, men inte fluff. Snarare en tung kompakt tjock pudding. Likt DP fast tjockare.

Så kvarg + vassle är uteslutet vid fluffning.
__________________
TELL THEM
Onigiri är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-16, 19:23   #71
Rusk
Banned User
 
Reg.datum: May 2009
Inlägg: 2 197
Innan jag testar så vill jag bara dubbelkolla, är det såhär man ska göra?

30-40g Night pro tillsammans med en skvätt fun light, 0,5Dl Mjölk och krossade frysta bär/jordgubbar.
Sedan vispa tills det är fluffigt? Kommer det inte bara damma omkring?
Rusk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-16, 19:45   #72
Onigiri
Registered User
 
Onigiris avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Narnia
Inlägg: 2 417
Du kan nog skippa funlight och eventuellt ha ännu mindre mjölk. Annars blir det risk att du får det för blaskigt och då måste du ha mera proteinpulver och det är ju inte tänkt att det ska gå åt 60-100g pulver per fluff.

Ta lite bär och lite mjölk och tillsätt lite mer bär och/eller mjölk medans du vispar. Men annars är du på helt rätt spår. Återkom gärna med ditt resultat!
__________________
TELL THEM
Onigiri är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-16, 20:47   #73
Rickard
Registered User
 
Rickards avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Göteborg
Inlägg: 4 160
Citat:
Ursprungligen postat av Onigiri Visa inlägg
Du kan nog skippa funlight och eventuellt ha ännu mindre mjölk. Annars blir det risk att du får det för blaskigt och då måste du ha mera proteinpulver och det är ju inte tänkt att det ska gå åt 60-100g pulver per fluff.

Ta lite bär och lite mjölk och tillsätt lite mer bär och/eller mjölk medans du vispar. Men annars är du på helt rätt spår. Återkom gärna med ditt resultat!
Mjölk verkar hjälpa till med volymen en del. Och man kan vispa in en hel del vätska i fluffet.
Rickard är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-17, 05:00   #74
tho123
Registered User
 
tho123s avatar
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 180
Citat:
Ursprungligen postat av Onigiri Visa inlägg
Blandade 1 ½ skopa chokladvassle (BS) i cirka halva kvargburken (125) och tillsatte någon matsked vatten och en överfylld tesked kakao.

Det blev ganska gott, men inte fluff. Snarare en tung kompakt tjock pudding. Likt DP fast tjockare.

Så kvarg + vassle är uteslutet vid fluffning.

Så behöver det inte vara, det är nämligen kakaon som gör att det inte går att fluffa tyvär :P Testa göra vilket fluff som helst, kasta ner en tesked kakao och blanda lite så kommer hela fluffet att lägga sig
tho123 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-17, 05:56   #75
Nible
Getbigordievirgin!!1
 
Nibles avatar
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 484
Citat:
Ursprungligen postat av tho123 Visa inlägg
Så behöver det inte vara, det är nämligen kakaon som gör att det inte går att fluffa tyvär :P Testa göra vilket fluff som helst, kasta ner en tesked kakao och blanda lite så kommer hela fluffet att lägga sig
Innehåller inte Double Pro chocolate kakao? Kanske var därför den sjönk ihop för mig när jag blandade i mer pulver medan köksassistenten höll på vispa.

Det konstiga är dock att jag fick till den dagen innan med Double Pro'n. Då hade jag i o f s i mindre vätska och lite extra Whey också.
Nible är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:38.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)