Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-11-25, 21:54   #57991
Klein
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 696
Verkar vara viktigt att befinna sig riktigt nära varandra för att tinder ska ge utdelning. Inom 1.6 kilometers radius.

http://thechive.com/2014/11/19/study...ups-10-photos/
Klein är inte uppkopplad  
Gammal 2015-11-25, 22:01   #57992
Ljungkvist
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2007
Ort: Uppsala
Inlägg: 124
Citat:
Ursprungligen postat av Klein Visa inlägg
Verkar vara viktigt att befinna sig riktigt nära varandra för att tinder ska ge utdelning. Inom 1.6 kilometers radius.

http://thechive.com/2014/11/19/study...ups-10-photos/
Hur menar du här? Utdelning i form av initial kontakt eller i form av ligga?
Ljungkvist är inte uppkopplad  
Gammal 2015-11-25, 22:45   #57993
Klein
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 696
Citat:
Ursprungligen postat av Ljungkvist Visa inlägg
Hur menar du här? Utdelning i form av initial kontakt eller i form av ligga?
Där jag bor så är hook up synonymt med sex.
Klein är inte uppkopplad  
Gammal 2015-11-25, 23:14   #57994
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Det fantastiska med Tinder är att man får kontakt med massa människor som sedan aldrig svarar på tilltal.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2015-11-25, 23:15   #57995
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Tinder sög ultramegaballe de två veckor eller vad det nu var som jag testade den. Jag har fått fler ragg på Kolo än Tinder, för h-e.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad  
Gammal 2015-11-26, 15:17   #57996
Wain
Three apples high and rising
 
Wains avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 894
Citat:
Ursprungligen postat av Ljungkvist Visa inlägg
Okej. Så vad vi kommit fram till är att Tinder suger om man vill ****** i Nya Zeeland, och att det är svårt att hitta ragg i åldern 20-24 om man är 37. Great. Hur är det med 'riktiga' dejtingsidor, typ match.com och Happypancake -- är det någon som har erfarenhet av dessa och om det är någon skillnad mellan de olika sidor som finns?
Tinder - Verkar fungera bra i Finland, gratis.

Match - Inte gratis, ont om folk (ålder 26-35, Finland).
Happypancake - Gratis, aningen mer folk än Match?

Senast redigerad av Wain den 2015-11-26 klockan 15:18.
Wain är inte uppkopplad  
Gammal 2015-11-26, 15:24   #57997
4623
Getar
 
4623s avatar
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 354
Tinder fungerar hur bra som helst. Även om jag tröttnat då det är mycket fula människor nu.
4623 är inte uppkopplad  
Gammal 2015-11-26, 15:29   #57998
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av 4623 Visa inlägg
Tinder fungerar hur bra som helst. Även om jag tröttnat då det är mycket fula människor nu.
Men i hur många städer sveper du då?
Att svepa förbi alla tjejer inom 100 km från göteborg tog knappt 30 min, sedan var det slut på folk. Känns som om det ska vara något att ha utbudsmässigt så får man ändra stad som man sveper i och ligga och "idlea" lite i olika städer och fiska på de som söker på kortare avstånd?
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2015-11-26, 16:06   #57999
mangemani
Amiga forever
 
mangemanis avatar
 
Reg.datum: Feb 2003
Ort: sundsvall
Inlägg: 5 984
eller så sänker man kraven..ordentligt i detta fallet tydligen.
iofs så tycker ju alla olika och har olik smak, men söker jag på en radie utav 100km, så dyker det kanske upp 3-4 st som jag ger ett "no no" på utseendemässigt. om folk inte kan hitta någon som inte faller dem i smaken på en sådan sökradie, då kanske man bör tänka på att sänka kraven lite och lämna "porrfilmstjärna tjejen" fantasierna på hyllan ett tag
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Livet är inte värt att leva om man inte ligger på minst 60 fps konstant.
"Stora tänkare har alltid mött kraftig opposition från mediokra tänkare"

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information
mangemani är inte uppkopplad  
Gammal 2015-11-26, 16:38   #58000
4623
Getar
 
4623s avatar
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 354
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Men i hur många städer sveper du då?
Att svepa förbi alla tjejer inom 100 km från göteborg tog knappt 30 min, sedan var det slut på folk. Känns som om det ska vara något att ha utbudsmässigt så får man ändra stad som man sveper i och ligga och "idlea" lite i olika städer och fiska på de som söker på kortare avstånd?
Har aldrig tagit slut för mig i Göteborg. Varit där tre gånger senaste året.
4623 är inte uppkopplad  
Gammal 2015-11-26, 16:48   #58001
Frantic
Registered User
 
Frantics avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Ort: Göteborg
Inlägg: 4 155
Citat:
Ursprungligen postat av 4623 Visa inlägg
Har aldrig tagit slut för mig i Göteborg. Varit där tre gånger senaste året.
Samma här. Har dock bott här i 5 år Det tar slut tillfälligt men nästa gång jag loggar in hittar den alltid någon ny. Ibland kan det ta till dagen efter.
Frantic är inte uppkopplad  
Gammal 2015-11-26, 17:01   #58002
filmjölk
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2010
Ort: Hisingen
Inlägg: 4 258
Är det inte lite knepigt för ett ragga på Tinder? Där vet ni ju att tjejerna bara är ute efter sex. Det blir ju(väl?) liksom ingen uppvaktning, inget "raggande", ingen känsla av att man lyckats förföra någon?
filmjölk är inte uppkopplad  
Gammal 2015-11-26, 17:16   #58003
Snubben
är en liten legend.
 
Snubbens avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 125
Citat:
Ursprungligen postat av filmjölk Visa inlägg
Är det inte lite knepigt för ett ragga på Tinder? Där vet ni ju att tjejerna bara är ute efter sex. Det blir ju(väl?) liksom ingen uppvaktning, inget "raggande", ingen känsla av att man lyckats förföra någon?
...mitt ragg slutade med att vi numera bor ihop.
__________________
Mvh Snubben - Lyfta vikter + Löpning = #curl4lajf

Citat:
Ursprungligen postat av TomasB Visa inlägg
Yes! Ser ut som rena rama fett-boven. Tror det där är orsaken till södra USA's fettma-epedemi också. Jävla tallriksmodell!
Snubben är inte uppkopplad  
Gammal 2015-11-26, 17:28   #58004
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av mangemani Visa inlägg
eller så sänker man kraven..ordentligt i detta fallet tydligen.
iofs så tycker ju alla olika och har olik smak, men söker jag på en radie utav 100km, så dyker det kanske upp 3-4 st som jag ger ett "no no" på utseendemässigt. om folk inte kan hitta någon som inte faller dem i smaken på en sådan sökradie, då kanske man bör tänka på att sänka kraven lite och lämna "porrfilmstjärna tjejen" fantasierna på hyllan ett tag
Är väl snarare precis tvärtom, att det är precis sådana bilder som tinder är fylld av och det känns som en enda stor fritidsgård fylld av putläppar och spegelselfies om man tar med tjejer under 30 år

Citat:
Ursprungligen postat av Frantic Visa inlägg
Samma här. Har dock bott här i 5 år Det tar slut tillfälligt men nästa gång jag loggar in hittar den alltid någon ny. Ibland kan det ta till dagen efter.
Det finns en Tinderbugg eller något som gör att det kan ta slut, men ändrar man bara sökradien så dyker det plötsligt upp nya människor igen - även om man krymper radien. Bara profilen blir ändrad så sker det någon slags uppdatering. Nu är även den mjölkad dock, men visst, väntar man ett par dagar så dyker det upp 1-3 nya profiler i åldern 20-40 inom 100 km radie.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2015-11-26, 17:31   #58005
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av filmjölk Visa inlägg
Är det inte lite knepigt för ett ragga på Tinder? Där vet ni ju att tjejerna bara är ute efter sex. Det blir ju(väl?) liksom ingen uppvaktning, inget "raggande", ingen känsla av att man lyckats förföra någon?
Sprungit på en enda person på Tinder som verkade vettig nog att träffa. Hon var vettig IRL också, men attraherade mig inte live. Hon var inte ute efter enbart sex dock.

Däremot så får man gå till hur Tinder fungerar i sig; man ser en bild och få personer klickar in och läser någon presentation, ännu färre har ens någon presentation. Många swipear en like, bara för att, utan att ens ha ett intresse i den personen. En del har som taktik att alltid swipea like på precis alla de ser, för att sedan se vilka som like'ar tillbaka. Då först kollar man resten av bilderna och gör en sållning.

De inledande konversationerna blir lika intelligensfyllda som en babyZebras första ord när det inte finns någon presentation eller något som helst att prata om. Den absolut vanligaste frasen är "hej" följt av "hur är läget?".

Några fraser senare framkommer det att den 27-åriga tjejen går på soc.bidrag, har fem barn och vill helst ha en sugardaddy.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  


Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:17.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)