Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2017-07-06, 13:35   #10351
TheOne1994
Registered User
 
TheOne1994s avatar
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 530
Citat:
Ursprungligen postat av Ivan Bogus Visa inlägg
Min deff går bra. 3 veckor kvar till Spanienresa och allt rullar på.

Det mest fantastiska är att mina chipstuttar som jag haft sen Jesus gick i förskolan börjar försvinna. Snart kan man fan säga att mitt bröst ser normalt ut. Eller inte så chipstuttigt kanske.

65,2 kilo för tillfället och siktar på runt 64 - 64,5 om tre veckor.

65 kg med de tuttarna hur ser då resterande ut ?

tycker det verkar lite I förhållande med din överkropp...det man ser på bilden nu.
__________________
född 1973 , fel vid registrering
TheOne1994 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-07-06, 13:52   #10352
Ivan Bogus
Registered User
 
Ivan Boguss avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Ort: Malmö
Inlägg: 653
Citat:
Ursprungligen postat av TheOne1994 Visa inlägg
65 kg med de tuttarna hur ser då resterande ut ?

tycker det verkar lite I förhållande med din överkropp...det man ser på bilden nu.
Haha...jag tar det som en komplimang.

1,72 kort och lätt benstomme?

Ska ta lite "översiktsbilder" innan jag åker på semester.
Måste ha fotografen (frugan) hemma bara.
__________________
Min träningsjournal:
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=185838

"What do we want?" "A cure for Tourette's!" "When do we want it?" "Cunt!"
Ivan Bogus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-07-06, 13:54   #10353
TheOne1994
Registered User
 
TheOne1994s avatar
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 530
Citat:
Ursprungligen postat av Ivan Bogus Visa inlägg
Haha...jag tar det som en komplimang.

1,72 kort och lätt benstomme?

Ska ta lite "översiktsbilder" innan jag åker på semester.
Måste ha fotografen (frugan) hemma bara.


Jag tyckte bara det var lite med 65 kg, det väger de flesta när de går ut 9:an , din fysik är grym !
__________________
född 1973 , fel vid registrering
TheOne1994 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-07-06, 14:00   #10354
Ivan Bogus
Registered User
 
Ivan Boguss avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Ort: Malmö
Inlägg: 653
Citat:
Ursprungligen postat av TheOne1994 Visa inlägg


Jag tyckte bara det var lite med 65 kg, det väger de flesta när de går ut 9:an , din fysik är grym !
Tack som fan!

Det värmer och sporrar en gammal gubbe enormt med sån feedback från er yngre.

Tack!
__________________
Min träningsjournal:
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=185838

"What do we want?" "A cure for Tourette's!" "When do we want it?" "Cunt!"
Ivan Bogus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-07-06, 14:27   #10355
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Det ska bli intressant att se om det blir svårare eller lättare att hålla sig i schack under semestern. Det givna svaret är svårare, samtidigt så har man en ocean av tid att sysselsätta sig fysiskt på. Tänker promenader, löpturer, mycket styrketräning, fotboll etc. Det positiva med jobbet är att man har en jäkla rutin som efter ett tag är väldigt lätt att följa. Man "omöjliggörs" även från att dricka allt för mycket alkohol under vardagarna

Jag lär dricka väldigt mycket öl samtidigt som jag kommer att fortsätta med min kostrutin samt öka träningen något. 89,4 kg i morse, vad tippar ni att jag väger första arbetsdagen efter semestern? Och hur brukar det vanligtvis gå för er? Bättre eller sämre? Har man inga som helst dekadenta vanor(käk/slapphet/alkohol) får man inte svara!
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-07-06, 14:32   #10356
spoon
Spån
 
spoons avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Nyboda
Inlägg: 14 407
Gissar att du kommer se svinbra ut uttorkad på bakfyllan. Kör du på med festandet så gissar jag att du går upp ett par kilon och ser lite slappare ut när du kommer tillbaka till jobbet. 92,1 gissar jag på.

Skickat från min D5803 via Tapatalk
__________________
Foxtrot Uniform Charlie Kilo
spoon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-07-06, 14:34   #10357
TheOne1994
Registered User
 
TheOne1994s avatar
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 530
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Det ska bli intressant att se om det blir svårare eller lättare att hålla sig i schack under semestern. Det givna svaret är svårare, samtidigt så har man en ocean av tid att sysselsätta sig fysiskt på. Tänker promenader, löpturer, mycket styrketräning, fotboll etc. Det positiva med jobbet är att man har en jäkla rutin som efter ett tag är väldigt lätt att följa. Man "omöjliggörs" även från att dricka allt för mycket alkohol under vardagarna

Jag lär dricka väldigt mycket öl samtidigt som jag kommer att fortsätta med min kostrutin samt öka träningen något. 89,4 kg i morse, vad tippar ni att jag väger första arbetsdagen efter semestern? Och hur brukar det vanligtvis gå för er? Bättre eller sämre? Har man inga som helst dekadenta vanor(käk/slapphet/alkohol) får man inte svara!
hade jag varit dej hade jag fortsatt promenera osv. Dra inte ner på det för du har semester. Ät och drick som du vill. Att gå in i "semester mode" och slarva kommer i nacken. En vecka all inklusive för min del blev nästan katastrof.
Det är inte värt det ens..forstätt som du gör och konstra inte till det.

Du går från 89,4 till 94,5

Trevlig semester !
__________________
född 1973 , fel vid registrering
TheOne1994 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-07-06, 14:36   #10358
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Citat:
Ursprungligen postat av spoon Visa inlägg
Gissar att du kommer se svinbra ut uttorkad på bakfyllan. Kör du på med festandet så gissar jag att du går upp ett par kilon och ser lite slappare ut när du kommer tillbaka till jobbet. 92,1 gissar jag på.

Skickat från min D5803 via Tapatalk
Citat:
Ursprungligen postat av TheOne1994 Visa inlägg
hade jag varit dej hade jag fortsatt promenera osv. Dra inte ner på det för du har semester. Ät och drick som du vill. Att gå in i "semester mode" och slarva kommer i nacken. En vecka all inklusive för min del blev nästan katastrof.
Det är inte värt det ens..forstätt som du gör och konstra inte till det.

Du går från 89,4 till 94,5

Trevlig semester !
Haha! Skulle aldrig ha frågat Men jag köper gissningarna baserat på vissa halvdana vanor.

1994: Du missförstod nog lite. Jag syftade på att jag kommer att träna och röra på mig MER under semestern, inte att jag skulle dra ned på det. Det finns liksom så mycket tid för sådant.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-07-06, 15:44   #10359
Ivan Bogus
Registered User
 
Ivan Boguss avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Ort: Malmö
Inlägg: 653
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Det ska bli intressant att se om det blir svårare eller lättare att hålla sig i schack under semestern. Det givna svaret är svårare, samtidigt så har man en ocean av tid att sysselsätta sig fysiskt på. Tänker promenader, löpturer, mycket styrketräning, fotboll etc. Det positiva med jobbet är att man har en jäkla rutin som efter ett tag är väldigt lätt att följa. Man "omöjliggörs" även från att dricka allt för mycket alkohol under vardagarna

Jag lär dricka väldigt mycket öl samtidigt som jag kommer att fortsätta med min kostrutin samt öka träningen något. 89,4 kg i morse, vad tippar ni att jag väger första arbetsdagen efter semestern? Och hur brukar det vanligtvis gå för er? Bättre eller sämre? Har man inga som helst dekadenta vanor(käk/slapphet/alkohol) får man inte svara!
Förra semestern: + 4 kilo och nån centimeter runt midjan på 14 dagars kalasande i Barcelona.
Träningen var lite simning och promenader på kvällen.
I övrigt en massa öl, vin, tapas, kebab etc.

Jag tycker helt klart det är värt det.
__________________
Min träningsjournal:
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=185838

"What do we want?" "A cure for Tourette's!" "When do we want it?" "Cunt!"
Ivan Bogus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-07-07, 07:38   #10360
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Citat:
Ursprungligen postat av Ivan Bogus Visa inlägg
Förra semestern: + 4 kilo och nån centimeter runt midjan på 14 dagars kalasande i Barcelona.
Träningen var lite simning och promenader på kvällen.
I övrigt en massa öl, vin, tapas, kebab etc.

Jag tycker helt klart det är värt det.
Låter som en härlig semester! Jag har gått ned i vikt för första gången sedan jag började träna för ca 10 år sedan, har därmed inte riktigt samma bekymmerslösa inställning till en omedelbar viktuppgång. Min fördel är att jag inte är någon stor matfantast(gillar mat men behöver inte äta gott hela tiden), nackdelen är ölen. Har en bild i huvudet av att det inte behöver bli så farligt med de förutsättningarna, speciellt om jag ligger i med träningen vilket jag planerar att göra
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-07-15, 17:40   #10361
AlexGBG
Registered User
 
AlexGBGs avatar
 
Reg.datum: Dec 2005
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 442
Glada nyheter idag vilket var välbehövligt, tränade ovanligt sent, och därmed vägde jag mig ovanligt sent också, och fastan blev längre så jag fick en invägning när jag var hyfsat tömd, och den visade på 73,9kg vilket för mig är 1,5kg lägre än tidigare lägstanotering som kom för 14 dagar sen, också då hyfsat tömd. (förutom igår då jag vägde 75,2)

Så jag går ner runt 100g per dag. Har skruvat upp kalorierna och har nu 260kcal per dag extra att unna mig, vilket redan idag känns riktigt skönt!

Dock har jag gjort lite justeringar i MyFitnessPal i förrgår då jag tyckte att jag inte gick ner något i vikt (vilket förmodligen jag gör fortfarande, men påsamlad vätska eller mat i magen visar på väldigt långsam nedgång) så jag måste fortsatt hålla koll på vikten och se hur mycket jag går ner nu dom närmsta veckorna. Har lagt in minus 0,25kg i veckan så jag får köra en till tömning om 2 veckor eller nåt sånt för att se vad jag landar på, för att kunna göra ytterligare justeringar och se var min balans egentligen ligger, men som det verkar nu så går jag ner ungefär 100g per dag på 1950 kcal per dag, vilket ger en teoretisk balans på runt 2800 kcal per dag.

Stämmer detta kommer jag ligga på ett underskott om ca 650kcal per dag, och gå ner ett halvt kg i veckan, detta kommer jag köra högst två veckor och hoppas då nå mitt mål om 73kg. Efter det kommer jag försöka stabilisera mig däromkring och väga ungefär 73kg även med mat i systemet.
AlexGBG är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-07-15, 19:03   #10362
Iliyas
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2015
Inlägg: 295
Gått ner från 105kg till 96.7kg på 3 år haha, är dock fortfarande alldeles för fet på mina 179 cm.
Iliyas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-07-16, 10:59   #10363
LunaSpice
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 3 077
Lite reflektioner sedan januari:

190 cm lång, 38 år gammal, man, startvikt i mitten av jan 94 kg. Mål 88 kg sista maj. Tränar styrketräning 4-6 ggr/vecka, tämligen inaktiv för övrigt. Beräknade behov 2700 kcal (när jag gjorde beräkningen i januari). Planen var att lägga runt 2000 kcal/dag med 2 g protein/dag kv.

Gick galet knackigt första 2-3 månaderna med sparsam viktnedgång, bristande motivation och dålig planering. Växlade mellan långa och korta fasteperioder, hade svårt att hålla disciplin under helgerna vilket gav minimal kcalminus sett över en vecka. Dock ändå en genomsnittlig nedgång på 0,3 kg/vecka. I början av maj vägde jag 89 kg och var faktiskt egentligen helt i fas med mitt mål. Jag började dock styra upp planeringen betydligt mer, gick ifrån hel fasta och tog en proteindrink på morgonen + en vid lunch och sedan stort mål efter träning (runt 18) följt av lättare kvällsmål. Ökade mängden kcal något och snittade 2500 kcal/dag. La också till HMB någon gång här, 5-6 g/dag.

I slutet av juni låg jag under 87 kg och i fredags vägde jag 85,7 kg. Det konstiga är att jag vägt allt jag ätit (dock uppskattat en del när jag inte haft tillgång till våg) och snittat drygt 2700 kcal/dag med samma träningsmängd (tom 2 veckor, v 26 och 27 helt utan styrketräning pga semester) och fortsätter ändå sakta att gå ner.

Jag vet inte om jag hamnat på en "optimal" fett% som gör att jag får en bättre hormonell balans. Det känns som att jag senaste 1-2 mån också faktiskt ökad i ren muskelmassa (dock lite mängd såklart men så pass påtagligt att det syns). Klart att minskad fett% också gör att musklerna träder fram , det är väl det som är poängen men jag har faktiskt också blivit större.

Era reflektioner om ni orkat läsa romanen ovan?
__________________
"If you like an exercise chances are you´re doing it wrong - Arthur Jones"

Senast redigerad av LunaSpice den 2017-07-16 klockan 11:02.
LunaSpice är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-07-17, 07:34   #10364
Bastutan
Registered User
 
Bastutans avatar
 
Reg.datum: Feb 2016
Ort: Halmstad
Inlägg: 18
Citat:
Ursprungligen postat av LunaSpice Visa inlägg
Lite reflektioner sedan januari:

190 cm lång, 38 år gammal, man, startvikt i mitten av jan 94 kg. Mål 88 kg sista maj. Tränar styrketräning 4-6 ggr/vecka, tämligen inaktiv för övrigt. Beräknade behov 2700 kcal (när jag gjorde beräkningen i januari). Planen var att lägga runt 2000 kcal/dag med 2 g protein/dag kv.

Gick galet knackigt första 2-3 månaderna med sparsam viktnedgång, bristande motivation och dålig planering. Växlade mellan långa och korta fasteperioder, hade svårt att hålla disciplin under helgerna vilket gav minimal kcalminus sett över en vecka. Dock ändå en genomsnittlig nedgång på 0,3 kg/vecka. I början av maj vägde jag 89 kg och var faktiskt egentligen helt i fas med mitt mål. Jag började dock styra upp planeringen betydligt mer, gick ifrån hel fasta och tog en proteindrink på morgonen + en vid lunch och sedan stort mål efter träning (runt 18) följt av lättare kvällsmål. Ökade mängden kcal något och snittade 2500 kcal/dag. La också till HMB någon gång här, 5-6 g/dag.

I slutet av juni låg jag under 87 kg och i fredags vägde jag 85,7 kg. Det konstiga är att jag vägt allt jag ätit (dock uppskattat en del när jag inte haft tillgång till våg) och snittat drygt 2700 kcal/dag med samma träningsmängd (tom 2 veckor, v 26 och 27 helt utan styrketräning pga semester) och fortsätter ändå sakta att gå ner.

Jag vet inte om jag hamnat på en "optimal" fett% som gör att jag får en bättre hormonell balans. Det känns som att jag senaste 1-2 mån också faktiskt ökad i ren muskelmassa (dock lite mängd såklart men så pass påtagligt att det syns). Klart att minskad fett% också gör att musklerna träder fram , det är väl det som är poängen men jag har faktiskt också blivit större.

Era reflektioner om ni orkat läsa romanen ovan?
2000kcal är lite på din vikt och längd. Är själv 195cm och väger runt 90kg, har en balans på runt 3200 så att du går ner i vikt på 2700kcal låter inte orimligt.
Bastutan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-07-17, 07:38   #10365
Shqypnia
Dardania
 
Shqypnias avatar
 
Reg.datum: Nov 2013
Inlägg: 3 147
Man kan inte säga xx kcal är lite/mkt för någon annan baserad på en själv. Det är väldigt individuellt och beror på alldeles för många faktorer runt om en.
__________________
Den typen av människa
Shqypnia är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:47.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)