Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2013-06-09, 18:22   #211
eulalia
Registered User
 
eulalias avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 2 591
Lördag = 1h snabb promenad!

Morgonvikten idag: 71,4

Söndag = Rygg, mage! (Hälsogymet)

Uppvärmning för axlar
Knäböj, djupa med pinne på raka armar 3x10st
Smith-shrugs (Remmar) +30kg 12st, 50kg 12st, 70kg 12st, 90kg 12?st
Stångrodd, (90gr) brett grepp (Bälte) 50kg 6st, 60kg 6st, 70kg 6,6,4st
Stångrodd, (45gr) sup. smalt grepp (Bälte) 50kg 8st, 60kg 8st, 70kg 8,8,7st
Stående rodd med rep ned mot bröstet 5pl 10st, 7pl 10st, 9pl 10st, 11pl 10st, 13pl 10st
TRX rodd 2x12st s.set med/
TRX ryggflyes 2x8st
cc liggande ryggflyes 4 småpl 8,8,8,7,7st
Bänkpress med 2sek stopp, olika bredd på greppet 50kg 4x5st
Abd. Crunch (Sygnum) 60kg 3x9st s.set med/
Ryggresningar 10kg 3x15st
Rulldåren 3x20st
Plankan med benen på boll 2x1min
Plankan med vikt på ryggen 30kg 2x45sek

Yeay, jag är och snurrar kring PB på alla övningar trots att jag håller igen på matfronten så det måste jag ju vara nöjd med. Ungefär halvvägs genom stångroddarna när jag pustande ut och tittade ut genom fönstret sprätte det till i nacken, det gick att fortsätta med passet men jag är lite småöm och knastrig i nacken just nu. Å andra sidan tycker jag inte att nacken har varit helt 100 sedan i vintras så vem vet, det kanske var något som hoppade till sig till det bättre (en dåres försvarstal, hehe). Skippande övningar ovan axelhöjd och sidolyft för att spara på axeln vilket funkade bra.
Körde lite bänk också, tvärt emot planen för dagen. Är inte 100% säker på vart jag ska hålla där jag är som starkast, å andra sidan är det nog inte helt lätt att komma fram till rätt svar med för lätt vikt heller. Däremot så fick jag till rätt bra bryggor på alla lyft och jag tror att dom blir bättre då jag först har fötterna uppe på bänken, något att tänka på inför kommande träningar.
Jag gör definitivt framsteg just nu då det gäller bålstyrkan, jag hoppas det ger utdelning i andra övningar också.

Jag fick beröm och lyckönskningar av en för mig okänd människa på träningen idag, vad kul det är när sånt händer för det sker inte ofta.
eulalia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-10, 20:11   #212
eulalia
Registered User
 
eulalias avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 2 591
Måndag = Vecka 8, pass 1!

Goodmornings 40kg 3x10st s.set med/
Abd. Crunch 20kg 3x30st
Knäböj 62kg 4st, 72kg 3st, 82kg 3st, (Bälte på)87kg 2st, 92kg 2st, 97kg 2st
Knäböj (Bälte, dräkt, lindor) 80kg 2st, 100kg 2st, 110kg 2st, 120kg 2st, 130kg 1+Fail
Knäböj (Bälte) 72kg 5st
Raka marklyft, stående på kloss (Remmar) 80kg 5st, 85kg 4,4st, 90kg 3,3st, 92kg 3st
Bänkpress med stopp, mellangrepp 40kg 5st, 45kg 5st, 52kg 4st, 55kg 3,3,3st
Axelpress (Gymleco) per sida/10kg 6,5st, 15kg 4,3,3st
Latsdrag med v-handtag, strikta med stopp 50kg 3x8st
Lårcurl, liggande 25kg 10st, 30kg 8st, 35kg 6st

Bra pass idag med, trots att jag inte kände mig så pigg i benen. Raw-böjarna var väl ok utan större misstag, intressant däremot var att något positivt hände med tekniken då jag drog på mig dräkt och lösa lindor. Tyvärr vet jag inte vad som hände exakt men det kändes som att jag satt mig längre bak, hade en rakare hållning i ryggen och pressade med benen annorlunda. Känner redan nu en begynnande träningsvärk på ställen som annars har varit rätt förskonade men det är bra med utmaningar för kroppen.
Lätta pressar idag, tunga pressar på Onsdag och då ska jag testa lite olika bredder på greppet igen plus att F6:an ska testas kanske en sista gång. Körde strikt istället för maxtungt på latsdragen också, inget hjälpgung och med ett stopp i botten.
eulalia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-11, 22:33   #213
eulalia
Registered User
 
eulalias avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 2 591
Tisdag!

Idag har jag fått röra på gammkroppen, jag har nämligen spelat beachvolleyboll! Låg mest och krälade i sanden och det här med att överhuvud taget hitta av bollen var väl inte min bästa sida. Pluspoäng för att jag försökte i alla fall. Tog även en litet premiärdopp i sjön efteråt.

På kvällen sedan gick jag en låååång promenad med en kamrat, 2h och 20min var jag ute. Är lite tveksam till att det är sådär riktigt rätt att knalla omkring flera timmar med tanke på att man blir så sliten och trött i benen och dom ska jag ju använda imorgon på gymmet även om det inte är maxtungt i böj och mark, måste i alla fall orka hålla stilen på alla lyft. Körde en genomstretch för underkroppen då jag kom hem för att inte styvna till fullständigt.
eulalia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-12, 20:14   #214
eulalia
Registered User
 
eulalias avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 2 591
Onsdag = Vecka 8, pass 2!

Ryggresningar 5kg 3x12st s.set med/
Abd. Crunch 30kg 3x20st
Knäböj 55kg 6,6st, 62kg 5,5st, 72kg 3,3st
Bänkpress med stopp 42kg 5st, 52kg 5st, 62kg 3,3st, 67kg 2,2st
Bänkpress med tröja 80kg 1st, 87kg 2,2st, 90kg 2,1st
Marklyft stående på kloss 72kg 6st, 82kg 5st, 87kg 5st, 92kg 4st, 97kg 3st, (Bälte på)102kg 2,2st
Biceps kabelcurl 25kg 3x6st s.set med/
Triceps pushdowns 35kg 3x8st

Jag känner mig sinnessjukt sliten och trött just nu, men jag genomförde passet riktigt bra ändå. Jag har grubblat fram och tillbaka över Måndagens knäböjar och idag var jag tvungen att testa lite olika stilar för att få sinnesro. Körde 1:a set där jag pressade med benen som vanligt och vartannat set försökte jag att pressa lite mer som när jag gör en benspark. Mina kamrater tyckte att "bensparksstilen" såg något bättre ut och min känsla var att dom iaf inte var sämre än vanligt. Får se hur det går med tyngre vikter sedan, det blir intressant.
Jag körde även lite testing då det gäller greppbredden och även där tyckte mina kamrater att maxbredd såg något bättre ut än vanligt, själv kände jag knappt någon skillnad, jag skulle nog behöva testa riktigt tungt även där innan jag bestämmer mig vad som är bäst. Sedan blev det till att dra på bänktröjan,,, Usch vad jag ogillar den (F6:an), armarna blir lätt blåaktiga, det bryter som fan i armarna, stången träffar på fel ställe och jag får ont i handleden redan på lätt vikt. Jag tycker inte att det känns rätt men mina kamrater står på sig och tycker det ser lovande ut med den där tröjan??? Det var svårare att komma ned mot bröstet/magen i alla fall den här dagen och i sista lyftet höll jag tillbaka skuldrorna bättre, jag får väl ge den fler chanser då...
Resten var bara att kämpa sig igenom, hade velat gå extra tungt i marken men kroppen/benen ville inte så det får bli någon annan "bättre" dag.
eulalia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-13, 02:55   #215
bighulken
Live my Dream
 
bighulkens avatar
 
Reg.datum: Dec 2011
Ort: hemma
Inlägg: 3 587
nice kämpat......;-)
__________________
[ youtube kanalen

Att se stark ut, eller att (Vara stark), det är skillnad.....
bighulken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-13, 08:51   #216
Magnus Larsson
Love will tear us apart
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Götet
Inlägg: 1 049
Håller med senhor el Hulk: bra jobbat, har du egen tröja eller lånar du förresten?

Jag har en gammal titan och även böjdräkt hemma men de är 93: or hehe. Usch nä bänktröja är fan helt hemskt
Magnus Larsson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-14, 19:17   #217
eulalia
Registered User
 
eulalias avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 2 591
Gracias senhor papa et senhor el grande hulkos!

Nä, jag har ingen egen utrustning utan jag har bara lånat än så länge. Det har väl mest bara varit grabbar på atletklubben (där jag tränar) genom åren så jag har kört fram tills nu med en inzer-tröja i rejält tilltagen storlek. Nu har jag dock fått låna lite avlagda dräkter från tjejerna i STK så jag provar mig fram lite och det blir förmodligen att jag köper någon av dom dräkterna till att börja med. Fan, man vill ju inte gärna chansa och köpa någonting dyrt när man inte ens vet vad man har för storlek eller hur dom ska kännas när dom sitter bra. Jag är iaf tacksam att jag har fått möjligheten att prova mig fram i lugn och ro på hemmaplan. Jag har inte gett upp det här med bänktröja ännu men jag är tveksam till just den här F6:an, den är insydd i ärmarna och stasar, har problem att få av den över underarmarna också. Jag tror att den inte sitter riktigt på rätt sätt över armarna också, jag får kämpa som ett djur för att vrida armarna i rätt vinkel för att kunna pressa och handledsont får jag också, men där får man väl testa sig fram hur den ska sitta och vridas i ärmarna I guess. Jag har ändå vissa förhoppningar på det här med att bli bra med bänktröja, jag får ju hjälp med bottendelen av lyftet vilket är min svaga sida. Kort fråga får långt svar, hehe!

Senast redigerad av eulalia den 2013-06-14 klockan 19:19.
eulalia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-14, 20:06   #218
eulalia
Registered User
 
eulalias avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 2 591
Jag hade en ytterst välbehövlig vilodag igår. Idag var jag något piggare i kroppen men hade lite konstiga känningar i ryggen som oroade under passet, dessutom har jag klubbmästerskap i bänkpress imorgon så dagens träningspass blev lite anpassat efter förutsättningarna.

Fredag = Vecka 8, pass 3!

Uppvärmning/stretching i 30min
Ryggresningar 5kg 3x15st s.set med/
Abd. Crunch 25kg 3x25st
Knäböj, sumostil med stopp 60kg 5st, 67kg 5st, 72kg 4st, 75kg 4st, (Bälte på)80kg 3st, 85kg 2st, 87kg 2st
Liggande kabelrodd med stopp, brett grepp 30kg 6st, 35kg 6st, 40kg 5x6st
Kronlyft 85kg 5st, 97kg 5st, 110kg 3st, (Bälte på)117kg 3st, 122kg 2,2,2st
Ryggflyes i maskin 5pl 3x8st
Sälrodd med stopp, bänkgrepp 40kg 3x6st
Plankan 25kg 75sek, 40kg 45sek

Var jättenoga att jobba med rätt teknik, andningen och att spänna bålen. Det gick hyfsat att genomföra passet iaf men kunde inte lägga på riktigt full vikt på övningarna, man vill ju inte att något ska brista såhär några veckor innan slutmålet. Ryggraden fick sig en liten snabb uttryckning efter passet och jag hade många låsningar i bröstryggen, det är ju inte omöjligt att dom ger känningar även längre ned så jag hoppas att dom här krampliknande besvären lättar nu. Har även stretchat och manglat ryggen här hemma under kvällen så vi får hoppas att det går att brygga ordentligt på KM imorgon då det blir reps-tävling i kroppsvikts bänk... Lite grillning och festligheter blir det efteråt, riktigt sköj blir det!
eulalia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-15, 18:56   #219
eulalia
Registered User
 
eulalias avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 2 591
Lördag = KM i kroppsvikts bänkpress!

Morgonvikten var rekordlåg idag på invägningen: 70,55kg och då hade jag ätit frukost också. Nice, viktminskningen går planenligt och jag behövde inte ha mer än 42,5kg på stången. 40 reps fick jag ihop och det är jag rätt nöjd med, hade säkert klarat fler om jag inte hade glidit på bänken och tappat bryggan, men det räckte för att vinna "årets prestigetävling".
Vi käkade grillat efteråt, riktigt jävla gott var det med flankstek, pulled pork i hembakat bröd med lite vin till. Trevligt!!!
eulalia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-15, 19:01   #220
Zanndhra
Registered User
 
Zanndhras avatar
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Älvsbyn
Inlägg: 1 154
Grattis!!! Grymt bra jobbat!
__________________
TRÄNINGSJOURNALEN

INSTAGRAM @sandra_lagerskog
Zanndhra är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-17, 19:29   #221
eulalia
Registered User
 
eulalias avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 2 591
Tack så mycket Zanndhra! Kul att du kikade in i journalen.

Måndag = Vecka 9, pass 1!

Ryggresningar 5kg 3x12st s.set med/
Situps 3x30st
Knäböj 62kg 5st, 72kg 5st, (Bälte på)80kg 4st, 85kg 3,3st, 90kg 2st, 95kg Fail
Bänkpress FU med stopp, mellangrepp 40kg 6st, 45kg 5st, 50kg 4st, 52kg 3st, 55kg 3st, 57kg 2,2st, 52kg 3st, 40kg 8st
Liggande kabelrodd med brett grepp 40kg 3x8st
Biceps, sittande hantelcurl 12kg 3x8st

Dagens träning blev inget minnesvärt. Var på behandling för ryggen strax före passet och tänkte väl att "det går säkert bra att träna, bara man är lite eftertänksam och försiktig". Jo, jag klarade mig väl igenom passet utan nya skador men jag var absolut inte i bra form. Ryggen började småkrampa redan på böjarna och sedan förföljde det mig genom hela passet, helt slut i axeln är jag också. Har återbesök på Onsdag med inplanerad träning efter det, får se hur det går med den saken. Tunga marklyft känns som en lite onödigt tuff utmaning direkt efter ryggbehandling och jag har ju faktiskt möjlighet att förskjuta träningen fast det är röda dagar.

Nu har jag bestämt mig för att öka på matintaget lite smått igen, det kommer att göra susen för kropp och själ med lite mer energi.
eulalia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-19, 18:29   #222
eulalia
Registered User
 
eulalias avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 2 591
Tisdag = Linnex och stretching av hela kroppen, tog mellan 45min och 1h!

Onsdag = Vecka 9, pass 2!

Ryggresningar 10kg 3x10st s.set med/
Abd. Crunch 30kg 3x20st
Marklyft 75kg 4st, 87kg 3st, (Bälte på)100kg 2st, 107kg 2st, 112kg 1st, 117kg 1st, 122kg 1st, 75kg 4st
Axelpress (Gymleco) per sida/ 20kg 4st, 22kg 3,3st, 25kg 2st, 27kg 2st, 30kg 2st m.hjälp
Triceps pushdowns 35kg 3x8st
Lårcurl, liggande 30kg 8st, 35kg 6st, 40kg 4st

Jag får vara nöjd med dagens pass, är inte riktigt 100% bra i rygg/höft men ska på behandling igen imorgon. Det vart ju rätt bra vikt ändå på marklyften och att utmana ödet är bara onödigt, körde singlar med full koncentration på att hålla bål/rygg. Resten gick väl OK tycker jag.
eulalia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-20, 22:55   #223
eulalia
Registered User
 
eulalias avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 2 591
Återbesök hos sjukgymnasten på förmiddagen och mot aftonen blev det ett besök på gymmet!

Torsdag = Lätt axelträning, situps!

Uppvärmning för axlar, + rörlighet/stretchövningar
Utåt och inåtrotationer för axlar 2x15st
cc Sidolyft 1pl 12st, 2pl 10st, 3pl 8st, 2pl 10st, 1pl 12st
Liggande hantelflyes för baksida axlar 2kg 3x8st
Hantellyft framåt 2kg 10st, 3kg 10st, 4kg 10st, 5kg 10st
Sidolyft med hantlar 2kg 10st, 3kg 10st, 4kg 10st, 5kg 10st
Situps 2x50st

Blev less på att drälla omkring hela dagen men var inte heller i form för att träna, provade lite tyngre sidolyft men kände mig inte fräsch i ena axeln, så då blev det rehab/genomblödning på resten av axelövningarna. Jag tror ändå att jag är på gång igen med kroppen, är rejält behandlingsöm men det känns som att rörligheten är tillbaks, kan andas riktigt djupt och mindre av krampkänningar i ryggen. Jag har stora förhoppningar inför Lördagens träning i alla fall, men först,,,, Glad midsommar!
eulalia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-20, 23:08   #224
Zanndhra
Registered User
 
Zanndhras avatar
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Älvsbyn
Inlägg: 1 154
Trevlig Midsommar och hoppas kroppen är helt fräsch snart igen så du kan träna utan att ha ont!
__________________
TRÄNINGSJOURNALEN

INSTAGRAM @sandra_lagerskog
Zanndhra är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-20, 23:17   #225
eulalia
Registered User
 
eulalias avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 2 591
Ja men Glad midsommar på dig med och tack för pepp!!! Jag har haft liknande bekymmer tidigare och det har ju gått att fixa till så jag är positiv, en veckas strul gör ju inte att all träning går förlorad. Vem vet, man kanske tom blir i bättre form lagom till tävlingen nu när man är nymanglad än att gå omkring och vara halvstel, hehe!
eulalia är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:02.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)