Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-08-29, 16:19   #5941
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
\o/
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-29, 16:35   #5942
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Det går fortsatt bra, inga hetsätningar och äter rätt bra. Mår något bättre också så det känns skönt. Läkartiden tyvärr avbokad då hon var sjuk.
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-30, 14:23   #5943
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Det går fortsatt rätt bra, lyckades inte ta mig till gymet idag men ska gå imorgon istället. Fortsatt något bättre psykiskt mående, dock är jag väldigt trött men det beror nog mer på kaloriunderskottet (det känns så).
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-31, 12:01   #5944
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Hade tyvärr en liten hetsåtning igår men inget dramatiskt 8000 kcal race så det gjorde inte alltför mycket skada. Kommer inte lyckas med gym idag heller, men nytt försök imorgon. Bortsett från hetsätningen går det väldigt bra med maten.
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-31, 20:03   #5945
Shqypnia
Dardania
 
Shqypnias avatar
 
Reg.datum: Nov 2013
Inlägg: 3 147
Du fixar det king! Kämpa på!
__________________
Den typen av människa
Shqypnia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-31, 20:09   #5946
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Kämpa på kompis! Apropå tröttheten så klagar typ alla på mitt jobb över den. Tror hösten, väderomslaget osv har gjort att de flesta generellt blivit lite trötta.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-03, 09:14   #5947
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Tyvärr hetsätit 2-3 gånger över helgen och därför är vikten densamma idag som för en vecka sedan. Är också förlamande ledsen igen, verkligt nedstämd.
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-03, 12:42   #5948
mini
Svensk mästarinna 2011.
 
minis avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Sundbyberg
Inlägg: 12 717
Hoppas du hittar orken att göra iaf en sak som brukar göra dig lite mindre ledsen, typ gå ut i dagsljus, kolla någon bra serie, lyssna på musik eller så. Det har vänt förut, det vänder igen.
__________________
STK
Andra bullar
mini är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-03, 17:08   #5949
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Citat:
Ursprungligen postat av Anton Fräs Visa inlägg
Tyvärr hetsätit 2-3 gånger över helgen och därför är vikten densamma idag som för en vecka sedan. Är också förlamande ledsen igen, verkligt nedstämd.
Hmm nog för att vi alla har mål i våra liv,men är det kanske så att du kanske skulle behöva ignorera vad det står på vågen en stund,liksom få en grej mindre att gräva ned dig i?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-04, 11:35   #5950
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Ja det kan du ha rätt i. Men jag kände att jag ville arbeta mot något, vikten och psyket är delar av samma ekvation och jag trodde att jag kunde åtminstonte göra något åt det förstnämnda. Psyket verkar orubbligt om jag inte får proffessionell hjälp, jag har försökt otaliga gånger med det och det har väl gått minst sagt dåligt, backlash efter backlash. Iofs samma sak med vikten men jag måste försöka med något.
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-04, 11:38   #5951
bulldozer
Registered User
 
bulldozers avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Ort: Ute i ingenstans
Inlägg: 2 097
Har inte hängt på kollo på ett par år nu men minns att jag var inne och kikade i din journal där i början och var imponerad över din utveckling. Jag hoppas du orkar ta dig tillbaka och jag menar då varken styrkemässigt eller viktmässigt utan till att må bra oavsett var du ligger för tillfället .

Jag har själv haft problem med hetsätning när jag var yngre men tack och lov så släppte det i 20 års åldern när jag började må bra. Trots att jag nu också ligger på alldeles för många kilon fördelade på 167 cm bulldozer så hetsäter jag fortfarande inte. Jag tror det i grund och botten handlar om att jag inte har nåt behov av att trösta mig själv med mat på samma sätt för att sen hetsäta som straff över att jag åt något och är en dålig människa. Visst kan jag äta nåt gott för att det lite synd om mig men behovet av att tömma skåpen efteråt och straffäta ovanpå det har tack och lov försvunnit.

Nånstans i 20+ åldern så bestämde jag mig för att hålla huvudet högt och föregå med gott exempel istället för att smyga omkring och gömma mig undan folks blickar. Jag var väldigt mobbad i skolan för min vikt och även hemma och jag tyckte att det var jobbigt att alltid vara tjockast. Som en tjänst till alla stackars unga personer (och till mig själv) som varit/är i samma sits så bestämde jag mig för att sluta skämmas och sluta straffa mig själv för den jag är. Det gick inte på en dag, inte på en vecka eller en månad heller men så småningom så hittade jag en acceptans för mig själv och t.o.m. började tycka om mig själv. Jag tror att jag var i en ond cirkel: må dåligt över att jag är tjock- försöka dieta- misslyckas = hetsätning = må ännu mer dåligt över mig själv = ännu mer hetsätande osv.. Detta ledde till att man undvek att gå ut bland folk då det kändes som om alla stirrade och dömde en.
Jag vet egentligen inte vad jag vill säga med det här mer än att jag hoppas att du hittar ljuset i tunneln och kan börja se alla fina kvalitéer hos dig själv som vi andra ser.

Hejar på dig Anton!


*subscribe*
__________________

PB's:
185kg Marklyft, 150kg Knäböj, 85kg Bänkpress
bulldozer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-04, 20:06   #5952
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Citat:
Ursprungligen postat av Anton Fräs Visa inlägg
Ja det kan du ha rätt i. Men jag kände att jag ville arbeta mot något, vikten och psyket är delar av samma ekvation och jag trodde att jag kunde åtminstonte göra något åt det förstnämnda. Psyket verkar orubbligt om jag inte får proffessionell hjälp, jag har försökt otaliga gånger med det och det har väl gått minst sagt dåligt, backlash efter backlash. Iofs samma sak med vikten men jag måste försöka med något.
Helt klart begripligt,och handfasta mål som är lätta att visualisera är inte så dumt alls,tänkte lite i banan att de kanske blir en press där det är lätt att börja motarbeta dig själv vid motgångar och de mentala motgångarna kommer väldigt lätt när man ligger på energiminus,kanske pröva att lägga ribban lägre och helt enkelt bara sätta målet X antal aktiviteter på en vecka och då får det vara vilken sorts aktiviteter som helst oavsett om det är hemma,på gymmet eller en promenad eller vad som helst önskar jag kunde hjälpa dig på något vis men är ju inget proffs..
Du fixar det här tids nog!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-05, 10:55   #5953
Shqypnia
Dardania
 
Shqypnias avatar
 
Reg.datum: Nov 2013
Inlägg: 3 147
Hitta din styrka hos nära och kära! Fortsätt få professionell hjälp - men - ha familjen som morot och som stödpelare.
__________________
Den typen av människa
Shqypnia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-13, 10:39   #5954
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Citat:
Ursprungligen postat av bulldozer Visa inlägg
Har inte hängt på kollo på ett par år nu men minns att jag var inne och kikade i din journal där i början och var imponerad över din utveckling. Jag hoppas du orkar ta dig tillbaka och jag menar då varken styrkemässigt eller viktmässigt utan till att må bra oavsett var du ligger för tillfället .

Jag har själv haft problem med hetsätning när jag var yngre men tack och lov så släppte det i 20 års åldern när jag började må bra. Trots att jag nu också ligger på alldeles för många kilon fördelade på 167 cm bulldozer så hetsäter jag fortfarande inte. Jag tror det i grund och botten handlar om att jag inte har nåt behov av att trösta mig själv med mat på samma sätt för att sen hetsäta som straff över att jag åt något och är en dålig människa. Visst kan jag äta nåt gott för att det lite synd om mig men behovet av att tömma skåpen efteråt och straffäta ovanpå det har tack och lov försvunnit.

Nånstans i 20+ åldern så bestämde jag mig för att hålla huvudet högt och föregå med gott exempel istället för att smyga omkring och gömma mig undan folks blickar. Jag var väldigt mobbad i skolan för min vikt och även hemma och jag tyckte att det var jobbigt att alltid vara tjockast. Som en tjänst till alla stackars unga personer (och till mig själv) som varit/är i samma sits så bestämde jag mig för att sluta skämmas och sluta straffa mig själv för den jag är. Det gick inte på en dag, inte på en vecka eller en månad heller men så småningom så hittade jag en acceptans för mig själv och t.o.m. började tycka om mig själv. Jag tror att jag var i en ond cirkel: må dåligt över att jag är tjock- försöka dieta- misslyckas = hetsätning = må ännu mer dåligt över mig själv = ännu mer hetsätande osv.. Detta ledde till att man undvek att gå ut bland folk då det kändes som om alla stirrade och dömde en.
Jag vet egentligen inte vad jag vill säga med det här mer än att jag hoppas att du hittar ljuset i tunneln och kan börja se alla fina kvalitéer hos dig själv som vi andra ser.

Hejar på dig Anton!


*subscribe*
Citat:
Ursprungligen postat av micke81 Visa inlägg
Helt klart begripligt,och handfasta mål som är lätta att visualisera är inte så dumt alls,tänkte lite i banan att de kanske blir en press där det är lätt att börja motarbeta dig själv vid motgångar och de mentala motgångarna kommer väldigt lätt när man ligger på energiminus,kanske pröva att lägga ribban lägre och helt enkelt bara sätta målet X antal aktiviteter på en vecka och då får det vara vilken sorts aktiviteter som helst oavsett om det är hemma,på gymmet eller en promenad eller vad som helst önskar jag kunde hjälpa dig på något vis men är ju inget proffs..
Du fixar det här tids nog!
Citat:
Ursprungligen postat av Shqypnia Visa inlägg
Hitta din styrka hos nära och kära! Fortsätt få professionell hjälp - men - ha familjen som morot och som stödpelare.
Tackar varmaste för era inlägg, ber om ursäkt för seg respons. Har varit under isen igen..

Jag har idag kontaktat min mottagning, igen. Dom har fortf inte någon ny läkartid och jag sitter nu på väntelista. Det är snart 4 månader sedan jag ens var hos dom, det är ju helt galet med tanke på hur sjuk jag är. Sitter även och skriver en egenremiss till en annan mottagning som kanske och förhoppningsvis är bättre och dessutom tar emot mig som patient.
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-13, 11:36   #5955
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Imponerande att du orkar kriga på i motvind Anton! Fortsätt kämpa och ge dig inte, du har rätten till hjälp.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:34.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)