Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2007-03-10, 10:49   #1501
Timme
Mr BodyPump.
 
Timmes avatar
 
Reg.datum: Mar 2005
Ort: Oskarshamn
Inlägg: 18 028
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Upp med fler filmer som den där galne norrlänningen som drog marklyft med överhandsgrepp och perfekt teknik, det var både inspirerande och brutalt att se.
Jag tänkte dra ihop ett litet kolage med underbart bra maxlyft. Dessa killar hade INTE lyft mer med ett dåligt utförnade. Det är jag övertygad om. De har tränat upp en br grundstyrka och de har kört teknikträning på tunga vikter så att de kan använda samma utförnad i maxlyften. Sheo, jag anser att du tränar teknik på upåt väggaran för lätta vikter. 120kg? Det är ingen vitk för dig. Inte konstigt att din teknik inte håller på maxlyft på 185kg.

Massor med kg (hur mycket är det bubbe?)


200Kg


200Kg


215kg


Orgasm!

"men Timme gråter du?"

"Nää, jag fick något i ögat"
__________________
Instagram
Journal
C4L
Citat:
Ursprungligen postat av Krampus Visa inlägg
High Carb, High Fat, High Five.
Timme är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-10, 10:55   #1502
Timme
Mr BodyPump.
 
Timmes avatar
 
Reg.datum: Mar 2005
Ort: Oskarshamn
Inlägg: 18 028
Citat:
Ursprungligen postat av jwzrd Visa inlägg
Det handlar om att skrika upp päronvikter med ostbåge och ursäkta sig med att det var ett maxlyft(tm). Något du känner till? Något du inte verkar känna till är: Ffs, hur förenar du din detaljonani kring vad som är en korrekt knäböj som du sen överför på alla andra med ditt sätt att tycka ostbågar är helt acceptabelt?

Är man 14 så ska man låta bli ostbågarna helt. Det är för tidigt för att kunna ta den belastningen, kroppen är för mjuk.
+1!

Jag försår inte heller hur sheo kan vara så noga med böjteknik och sedan skiter fullständigt i markteknik?

Jwzrd, jag tycker att dina marklyftsmaxningar hör hemma i min kollektion av marklyft. Skulle inte du kunna posta en maxning i mark här it tråden som är ganska recent?
__________________
Instagram
Journal
C4L
Citat:
Ursprungligen postat av Krampus Visa inlägg
High Carb, High Fat, High Five.
Timme är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-10, 10:56   #1503
jwzrd
Banned User
 
jwzrds avatar
 
Reg.datum: May 2002
Ort: Skamträsklidn
Inlägg: 22 303
Har ingen film på något tungt marklyft, dröjer ett tag tills jag drar några tunga mark också. Finns bara en äldre film där jag drar 5x200 utan bälte.
jwzrd är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-10, 10:59   #1504
Dnepr
Banned
 
Dneprs avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 829
Citat:
Ursprungligen postat av Timme Visa inlägg
Jag försår inte heller hur sheo kan vara så noga med böjteknik och sedan skiter fullständigt i markteknik?
Han silar mygg och sväljer elefanter. Han utger sin även för att vara en byggare och även seriös sådan. Som är så stolt övet att han äter sitt Lördagsgodis efter varje träningspass. Han är trevlig - men han kommer förmodligen börja jobba i detaljhandeln.
Dnepr är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-10, 11:01   #1505
Jorgen
Blibloblooobli
 
Jorgens avatar
 
Reg.datum: Apr 2002
Ort: SKÅNE
Inlägg: 27 347
Honns mark är sååå vackert.

Och jag håller med the_PL_man, jwzrd, Timme mfl. Skitenskalluppoavsettteknik är
__________________


Citat:
Ursprungligen postat av rubusvulvan Visa inlägg
alltså mannen jag svär på gud du skriver med flera ord
Jorgen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-10, 11:01   #1506
Timme
Mr BodyPump.
 
Timmes avatar
 
Reg.datum: Mar 2005
Ort: Oskarshamn
Inlägg: 18 028
Citat:
Ursprungligen postat av jwzrd Visa inlägg
Har ingen film på något tungt marklyft, dröjer ett tag tills jag drar några tunga mark också. Finns bara en äldre film där jag drar 5x200 utan bälte.
Visa den filmen

Men jag vet att du har en öldre där du drar 280kg med endast bälte så snyggt att trårarna rinner.
__________________
Instagram
Journal
C4L
Citat:
Ursprungligen postat av Krampus Visa inlägg
High Carb, High Fat, High Five.
Timme är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-10, 11:03   #1507
jwzrd
Banned User
 
jwzrds avatar
 
Reg.datum: May 2002
Ort: Skamträsklidn
Inlägg: 22 303
Citat:
Ursprungligen postat av Timme Visa inlägg
Visa den filmen

Men jag vet att du har en öldre där du drar 280kg med endast bälte så snyggt att trårarna rinner.
Då har du nog blandat ihop mig med någon annan. Det finns någonstans en film från tävling där jag drar 260 med bälte.
jwzrd är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-10, 11:05   #1508
petersson
Matematisk Styrkelyftare
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Gävle
Inlägg: 5 146
Blir lite orolig när man läser här att jag också ostbågar för mycket Det är jag på timmes sista film alltså.
petersson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-10, 11:06   #1509
Timme
Mr BodyPump.
 
Timmes avatar
 
Reg.datum: Mar 2005
Ort: Oskarshamn
Inlägg: 18 028
Citat:
Ursprungligen postat av Dnepr Visa inlägg
Han silar mygg och sväljer elefanter. Han utger sin även för att vara en byggare och även seriös sådan. Som är så stolt övet att han äter sitt Lördagsgodis efter varje träningspass. Han är trevlig - men han kommer förmodligen börja jobba i detaljhandeln.

Jag hoppas att det inte slutar i detaljhandeln. Men det ligger en hel del i det du säger.

Sheo: Jag vill inte stöta mig med dig men jag står lite som ett frågetecken när jag läser hur du resonerar kring utförnade. Jag förstår vad du menar och vad du vill få fram men jag tycker inte att det håller
__________________
Instagram
Journal
C4L
Citat:
Ursprungligen postat av Krampus Visa inlägg
High Carb, High Fat, High Five.
Timme är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-10, 11:08   #1510
Timme
Mr BodyPump.
 
Timmes avatar
 
Reg.datum: Mar 2005
Ort: Oskarshamn
Inlägg: 18 028
Citat:
Ursprungligen postat av jwzrd Visa inlägg
Då har du nog blandat ihop mig med någon annan. Det finns någonstans en film från tävling där jag drar 260 med bälte.
Så var det jag, först 240 kg som åkte upp som om det var tomm stång sedan vr det 260 som du lyfte näst intill lika lätt. Det var så himmla vackert! Kan du lägga upp både 5an på 200 och lyftet på 260?
__________________
Instagram
Journal
C4L
Citat:
Ursprungligen postat av Krampus Visa inlägg
High Carb, High Fat, High Five.
Timme är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-10, 11:11   #1511
Timme
Mr BodyPump.
 
Timmes avatar
 
Reg.datum: Mar 2005
Ort: Oskarshamn
Inlägg: 18 028
Citat:
Ursprungligen postat av petersson Visa inlägg
Blir lite orolig när man läser här att jag också ostbågar för mycket Det är jag på timmes sista film alltså.
Det gör du absolut inte. Din nedre rygg är rak. Övreryggen/bröstryggen ska gärna vara lite rundad! Den behöver absolut inte vara spikrak. Det ända viktiga är att nedreryggen är rak för det är där det kan smälla till om det inte hålls rakt.
__________________
Instagram
Journal
C4L
Citat:
Ursprungligen postat av Krampus Visa inlägg
High Carb, High Fat, High Five.
Timme är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-10, 11:16   #1512
Timme
Mr BodyPump.
 
Timmes avatar
 
Reg.datum: Mar 2005
Ort: Oskarshamn
Inlägg: 18 028
Jag anser att min lilebror Davids marklyft hör hemma i men marklyftssamling.

142.5kg

David lyfte 147.5kg veckan senare med lika bra utförande. Han har svenskt rekord i marklft.

Nisse: Ser du skillnaden mellan ditt och Davids marklyft? Den största skilladen mellan era lyft är era rumpor (nej, inte storleken) och hur de rörsig. När du börjar lyftet så låter du din rumpa stiga så högt att dina ben nästan är raka när du börjar lyftet. En annan stor skillnad är era ryggar. Davids rygg är nästan helt rak medans din är så böjd att det ser ut som om det kan smälla vilken sekund som helst.

Obs: Övre ryggen för gärna vara rundad, så lyfter de flesta riktigt bra marklyftare men nedersta ryggen är alltdi rak. Det är de nedersta kotorna som får den mesta belastningen.
__________________
Instagram
Journal
C4L
Citat:
Ursprungligen postat av Krampus Visa inlägg
High Carb, High Fat, High Five.
Timme är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-10, 11:33   #1513
petersson
Matematisk Styrkelyftare
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Gävle
Inlägg: 5 146
Citat:
Ursprungligen postat av Timme Visa inlägg
Det gör du absolut inte. Din nedre rygg är rak. Övreryggen/bröstryggen ska gärna vara lite rundad! Den behöver absolut inte vara spikrak. Det ända viktiga är att nedreryggen är rak för det är där det kan smälla till om det inte hålls rakt.
Jo det har du nog rätt i. Jag är säker på att Stefan skulle sagt till om han tyckte jag hade för dålig form också. Lyckades hålla samma teknik på 20kg till på tävlingen iaf så det är nog lungt!

Din brors marklyft var riktigt snyggt!
petersson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-10, 11:38   #1514
Timme
Mr BodyPump.
 
Timmes avatar
 
Reg.datum: Mar 2005
Ort: Oskarshamn
Inlägg: 18 028
Citat:
Ursprungligen postat av petersson Visa inlägg
Jo det har du nog rätt i. Jag är säker på att Stefan skulle sagt till om han tyckte jag hade för dålig form också. Lyckades hålla samma teknik på 20kg till på tävlingen iaf så det är nog lungt!

Din brors marklyft var riktigt snyggt!
Ja ditt lyft på 235 var så snyggt! Stefan Huldén kan dra mark!

David lyfter alltid vackert tycker jag Jag har kanppt sett något fult lyft av David.
__________________
Instagram
Journal
C4L
Citat:
Ursprungligen postat av Krampus Visa inlägg
High Carb, High Fat, High Five.
Timme är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-10, 11:41   #1515
bubbe
My boobs are Ok
 
bubbes avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 11 826
Timme: Det är inte jag som lyfter på din första film, men känner mig såklart hedrad.

Kan länka in en gammal film där jag gör ett klassiskt fel att hålla röven för långt ut från stången, även om ryggen är hyffsad.

http://www.fksk.org/index.php?option...=1&key=5&hit=1
bubbe är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:00.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)