Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-11-23, 21:08   #46
Wrenchgirl
Registered User
 
Wrenchgirls avatar
 
Reg.datum: Nov 2018
Ort: Svenstavik
Inlägg: 405
Citat:
Ursprungligen postat av tomten1 Visa inlägg
Enda invändning jag har är att muskelbyggare tillför absolut noll i samhällsnytta (om något så leder det oftast till olika misshandelsbrott pga. anabolautbrott osv.)
Borträknat någon gala och någon insamling då och då om man ska se rent krasst på enbart nyttan gör väl idrottare oavsett sport någon direkt samhällsnytta annat än att folk gillar att sitta och heja på sitt lag/sin idrottare. Men det är ju inte direkt att samhället skulle kollapsa om exempelvis UEFA och allt vad de heter skulle läggas ned mot om exempelvis polis, sjukvård och så vidare läggs ned. Samma gäller ju även skådespelare och musikartister så skulle inte samhället kollapsa om man tog bort kulturen.

Dock skulle samhället nog vara mer grått och tråkigt utan.

Sen ontopic att många skriker anabola är det väl just för att många har ju tagit lite den genvägen, men det sker ju även inom andra sporter. Tror dock ingen inom motorsport har blivit ertappad än.

Sen i viss mån att många hälsosamma gymmare överlag ses ned på av vissa är väl också lite det egna dåliga samvetet över att de själva kanske inte riktigt trivs i sin kropp. Emelie Hollsten och Helene "Ice" Ahlson diskuterade det faktiskt i en video.

https://www.youtube.com/watch?v=36rRFhmJNrE

Sen har ju media ett finger med i spelet också eftersom den vältränade ofta porträtteras som all muscles and no brain.
__________________
Lyfta skrot? Snarare tränar för att orka lyfta skrot.
Och #fuckreumatism

Senast redigerad av Wrenchgirl den 2020-11-23 klockan 21:16.
Wrenchgirl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-11-23, 21:48   #47
Ett Orm
Silver lifter
 
Ett Orms avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Ort: Mitt i Sverige, lite åt sidan..
Inlägg: 2 611
Det är ju ändå bara sådana där luftmuskler och inga riktiga arbetarmuskler som man får av att jobba på en gård.
__________________
ᕦ( ˘ᴗ˘ )ᕤ
Ett Orm är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-11-23, 21:51   #48
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 292
Citat:
Ursprungligen postat av Wrenchgirl Visa inlägg
Borträknat någon gala och någon insamling då och då om man ska se rent krasst på enbart nyttan gör väl idrottare oavsett sport någon direkt samhällsnytta annat än att folk gillar att sitta och heja på sitt lag/sin idrottare. Men det är ju inte direkt att samhället skulle kollapsa om exempelvis UEFA och allt vad de heter skulle läggas ned mot om exempelvis polis, sjukvård och så vidare läggs ned. Samma gäller ju även skådespelare och musikartister så skulle inte samhället kollapsa om man tog bort kulturen.

Dock skulle samhället nog vara mer grått och tråkigt utan.

Sen ontopic att många skriker anabola är det väl just för att många har ju tagit lite den genvägen, men det sker ju även inom andra sporter. Tror dock ingen inom motorsport har blivit ertappad än.

Sen i viss mån att många hälsosamma gymmare överlag ses ned på av vissa är väl också lite det egna dåliga samvetet över att de själva kanske inte riktigt trivs i sin kropp. Emelie Hollsten och Helene "Ice" Ahlson diskuterade det faktiskt i en video.

https://www.youtube.com/watch?v=36rRFhmJNrE

Sen har ju media ett finger med i spelet också eftersom den vältränade ofta porträtteras som all muscles and no brain.
Fast lagsport anses fostra individer in i lagarbete och och samhörighet, bodybuilding fostrar folk in i kriminalitet och utanförskap.
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-11-23, 22:07   #49
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 292
Sen kan jag ju förstå att man tycker att folk blir fjantiga när det läggs sådan ofantlig tid på det egna utseendet. För mig går gränsen vid att bygga en vältränad kropp, när det sedan ska till solariebränna, perfekt frisyr, naglar, speciella kläder osv då går det över gränsen till motbjudande - det är min gräns, alla har väl den där gränsen på olika nivåer, att folk tycker att det är hjärndött att lägga timmar varje vecka på gymmet är inte så konstigt kanske, även om hälsomedvetenheten har blivit större på senare tid och det är mer accepterat. Då återstår förstås den egna skammen över sin egen kropp och lathet.

Dock måste jag säga att jag i princip aldrig stött på någon som stört sig på att jag tränar eller att jag är muskulös, snarare tvärtom, folk är positiva och nyfikna på hur jag tränar osv. Detta kan ju bero på att jag har absolut noll byggaratribut utöver musklerna. Jag skulle tro att min kropp har gjort mitt sociala liv rätt mycket enklare än det hade varit om jag aldrig hade tränat.
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-11-23, 22:45   #50
Wrenchgirl
Registered User
 
Wrenchgirls avatar
 
Reg.datum: Nov 2018
Ort: Svenstavik
Inlägg: 405
Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
Sen kan jag ju förstå att man tycker att folk blir fjantiga när det läggs sådan ofantlig tid på det egna utseendet. För mig går gränsen vid att bygga en vältränad kropp, när det sedan ska till solariebränna, perfekt frisyr, naglar, speciella kläder osv då går det över gränsen till motbjudande - det är min gräns, alla har väl den där gränsen på olika nivåer, att folk tycker att det är hjärndött att lägga timmar varje vecka på gymmet är inte så konstigt kanske, även om hälsomedvetenheten har blivit större på senare tid och det är mer accepterat. Då återstår förstås den egna skammen över sin egen kropp och lathet.

Dock måste jag säga att jag i princip aldrig stött på någon som stört sig på att jag tränar eller att jag är muskulös, snarare tvärtom, folk är positiva och nyfikna på hur jag tränar osv. Detta kan ju bero på att jag har absolut noll byggaratribut utöver musklerna. Jag skulle tro att min kropp har gjort mitt sociala liv rätt mycket enklare än det hade varit om jag aldrig hade tränat.
Jag själv har väl någon gång funderat på att tävla, men med en lillasyster som har kämpat med anorexia så lade jag de planerna på hyllan. Då tar jag hellre hinderbana eller så.

Jag själv har inte fått något skit heller. Sen kan det ha att göra med att jag tränar ju mycket för min sjukdom.
__________________
Lyfta skrot? Snarare tränar för att orka lyfta skrot.
Och #fuckreumatism
Wrenchgirl är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:28.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)