Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2019-12-07, 13:07   #18556
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard Jansson Visa inlägg
Från någon som aldrig har läst serierna (om de nu finns att läsa) eller såg serien från 80-talet, utan bara har sett filmen (och tyckte om den) så kan jag inte se den. Alltså inte att den egentligen är dålig eller något, får bara sån adhd-tristess att det slutar med att jag tittar på instagram istället.

Vilket förstås är ett annat sätt att säga att jag tycker den är dålig. Men kanske inte hade tyckt det om jag orkade titta på den. Vilket jag inte gör, för den är tråkig.
Inte fanns det väl en tv-serie baserad på Watchmen frå 80-talet? Eller missförstår jag vad du skriver på nåt sätt här?
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-07, 13:08   #18557
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Jag har börjat kolla säsong två av Castle Rock. Några avsnitt in så tycker jag den verkar rätt lovande.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-07, 13:09   #18558
TotteShaped4Life
Registered User
 
TotteShaped4Lifes avatar
 
Reg.datum: Jul 2016
Inlägg: 721
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Jag har börjat kolla säsong två av Castle Rock. Några avsnitt in så tycker jag den verkar rätt lovande.
Förra säsongen var skräp. Den är säsongen är riktigt bra.
__________________
I’ve been too fucking busy – or vice versa.
TotteShaped4Life är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-07, 13:12   #18559
TotteShaped4Life
Registered User
 
TotteShaped4Lifes avatar
 
Reg.datum: Jul 2016
Inlägg: 721
The Capture. Bra på riktigt.
https://www.imdb.com/title/tt8201186/?ref_=nv_sr_srsg_0
__________________
I’ve been too fucking busy – or vice versa.
TotteShaped4Life är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-07, 14:17   #18560
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av TotteShaped4Life Visa inlägg
Förra säsongen var skräp. Den är säsongen är riktigt bra.
Jag håller inte med om att första säsongen av Catle Rock var skräp.

Den var rätt rörig, och svår att hänga med i. Men det var ju ändå spännande hela vägen, och det verkade väl som att de kanske skulle lyckas knyta ihop slutet på ett lite begripligt sätt. Jag tror det som gör att man retar sig lite extra på denna är att det kändes som att den hade så mycket mer potential än vad de lyckades plack fram.

Jag har sett fan så mycket sämre serier än den. Så att kalla den för skräp tycker jag bara är att ge överbetyg åt alla de riktigt genomusla serierna och filmerna.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-07, 14:49   #18561
TotteShaped4Life
Registered User
 
TotteShaped4Lifes avatar
 
Reg.datum: Jul 2016
Inlägg: 721
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Jag håller inte med om att första säsongen av Catle Rock var skräp.

Den var rätt rörig, och svår att hänga med i. Men det var ju ändå spännande hela vägen, och det verkade väl som att de kanske skulle lyckas knyta ihop slutet på ett lite begripligt sätt. Jag tror det som gör att man retar sig lite extra på denna är att det kändes som att den hade så mycket mer potential än vad de lyckades plack fram.

Jag har sett fan så mycket sämre serier än den. Så att kalla den för skräp tycker jag bara är att ge överbetyg åt alla de riktigt genomusla serierna och filmerna.
Att jag kallar den för skräp är ju min bedömning. Visst har jag sett betydligt sämre serier, men skräp är skräp. Jag ville så gärna att den skulle vara bra och ju längre tiden gick så insåg jag att det var innehållslöst trams och bara en massa visuell fernissa utan substans. För mig blir det skräp, men det kan även finnas grader i en skräphög. Det är inte det värsta jag sett. Snygg yta och överpretentiös dynga. En jäkla skillnad på säsong 2.
__________________
I’ve been too fucking busy – or vice versa.
TotteShaped4Life är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-07, 16:02   #18562
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av TotteShaped4Life Visa inlägg
Att jag kallar den för skräp är ju min bedömning. Visst har jag sett betydligt sämre serier, men skräp är skräp. Jag ville så gärna att den skulle vara bra och ju längre tiden gick så insåg jag att det var innehållslöst trams och bara en massa visuell fernissa utan substans. För mig blir det skräp, men det kan även finnas grader i en skräphög. Det är inte det värsta jag sett. Snygg yta och överpretentiös dynga. En jäkla skillnad på säsong 2.
Hmm. Jag tyckte också säsong 1 var rätt skräpig, men på lite andra grunder tycker jag det verkar som. Hur som helst håller jag med om att säsong 2 verkar bättre.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-10, 16:51   #18563
Bärsärk
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 1 171
Gör det inga bra zombie serier längre? Eller några nya bra på gång. Black Summer var senaste jag såg.

Senast redigerad av Bärsärk den 2019-12-10 klockan 16:55.
Bärsärk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-10, 18:55   #18564
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Bärsärk Visa inlägg
Gör det inga bra zombie serier längre? Eller några nya bra på gång. Black Summer var senaste jag såg.
Tveksamt.

TWD håller ju på och harvar fortfarande, men är rätt seg. Jag har kollat två avsnitt från denna säsong och resten ligger på hårddisken och väntar på att jag ska bli såpass uttråkad att de duger.

Sen finns ju den där spinnoffserien. Fear TWD. Jag gillade den aldrig och har ingen koll på hur bra folk kan tänkas tycka den är.

Sen vet jag inte om jag inbillade mig detta. Men jag har för mig jag såg nåt dör ett tag sedan om att det skulle bli nån ytterligare spinnoff eller nåt? Kan ha varit en (mar)dröm.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-11, 18:54   #18565
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Har inte haft tid att kika på denna videon ännu. Men med tanke på att säspng 4 av The Expanse snart ska dra igång så tror jag man kan ha nytta av att kolla in den. Iaf om man har teflonhjärna, som mig.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-13, 14:20   #18566
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av TotteShaped4Life Visa inlägg
Förra säsongen var skräp. Den är säsongen är riktigt bra.
Nu har jag sett hela säsong 2 av Castle Rock, och den var riktigt bra!
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-13, 14:53   #18567
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Herrejävlar vad mycket serier och filmer som verkar vara på gång och som är baserade på Stephen Kings böcker.

https://www.imdb.com/name/nm0000175/?ref_=tt_ov_wr
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-13, 14:59   #18568
Pudzianovski
Trankil.
 
Pudzianovskis avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Inlägg: 5 680
Ser fram mot The Witcher i jul! Har inte läst/spelat nåt innan så jag har noll koll. Skönt om alla avsnitt släpps på en gång också.

Sen skulle någon ny serie med Hamilton släppas också i jul nyår eller nåt. Hoppas det blir hyfsat bra iaf
Pudzianovski är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-13, 15:08   #18569
TotteShaped4Life
Registered User
 
TotteShaped4Lifes avatar
 
Reg.datum: Jul 2016
Inlägg: 721
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Har inte haft tid att kika på denna videon ännu. Men med tanke på att säspng 4 av The Expanse snart ska dra igång så tror jag man kan ha nytta av att kolla in den. Iaf om man har teflonhjärna, som mig.
Hela säsongen The Expanse out there
__________________
I’ve been too fucking busy – or vice versa.
TotteShaped4Life är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-13, 15:15   #18570
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Är Expanse s03 och nu då s04 lika bra som första 2 säsongerna?
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:32.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)