Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-03-22, 14:29   #61
skaparn
Registered User
 
skaparns avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Ort: Skellefteå
Inlägg: 10 296
Frågan som kvarstår är: För vilka är detta "en läsvärd händelse"?
__________________
Citat:
adam400m kommer aldrig bli en ny Zyzz
skaparn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-22, 14:31   #62
Stoltz
Jag ber om det.
 
Stoltzs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 3 622
Citat:
Ursprungligen postat av skaparn Visa inlägg
Frågan som kvarstår är: För vilka är detta "en läsvärd händelse"?
Hela tråden kan sumnmeras av din signatur min vän.
Stoltz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-22, 14:34   #63
Mescreant
Banned
 
Reg.datum: May 2007
Ort: Kwon-Fu Temple
Inlägg: 158
wat
Mescreant är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-22, 14:39   #64
Pudzianovski
Trankil.
 
Pudzianovskis avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Inlägg: 5 680
Tycker det var grymt läsvärt. Känner verkligen att jag har utvecklats av att läsa texten.
Pudzianovski är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-22, 14:40   #65
Mescreant
Banned
 
Reg.datum: May 2007
Ort: Kwon-Fu Temple
Inlägg: 158
Citat:
Ursprungligen postat av Clyde Visa inlägg
Det man är/blir bra på fortsätter man oftast med. Oavsett om det är något bra eller dåligt. Jag själv har gjort uppskattningsvis 100-150 inbrott och åkt fast 3 gånger. Jag ångrar allt jag har gjort emot privatpersoner, och skulle aldrig kunna göra något som drabbar privatpersoner idag. Även om det mesta har varit emot företag. Rån, narkotika och hemfridsbrott tar jag starkt avstånd till. Skulle jag ha blivit tvungen att klippa något idag så hade det blivit just emot företag med inriktning på kontanter som tidigare.

När det gäller folk som hamnat på den kriminella banan så finns det alltid hopp. Det mesta hänger på hur man är som människa. Vissa ger fan i allt och många börjar med knark. Andra inser att man faktiskt har en egen kraft att förändra sitt liv bara man vill. Det var så jag lyckades ta mig ur min inbrottsbana.
wat
Mescreant är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-22, 14:47   #66
Kwon
<Walking Apocalypse>
 
Kwons avatar
 
Reg.datum: Jun 2003
Ort: Krampusköping
Inlägg: 19 896
Låter som Clyde är, har varit, eller kommer bli kriminell och glorifierar detta.

Vad som var roligt vet jag inte, mest tragiskt.
__________________
Kwon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-22, 14:49   #67
Lelle Pelle
Registered User
 
Lelle Pelles avatar
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 197
Men satan, jag håller med dig Clyde! Det här var fan roligt, på riktigt. Jag skrattade mig genom hela din text. Du är ju retarderad på riktigt, hur fan tänker du egentligen? Har du och alla dina vänner haft en svår uppväxt? Prova läsa nyheterna någon gång.

Jag håller för övrigt med killarna på Donken, straffen borde vara hårdare i Sverige. Ett par år för våldtäkt? Kopiera staternas straffskala rakt av så börjar det lika något.
Lelle Pelle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-22, 14:52   #68
Kwon
<Walking Apocalypse>
 
Kwons avatar
 
Reg.datum: Jun 2003
Ort: Krampusköping
Inlägg: 19 896
Läste lite mer och tycker det är bra att Clyde brytit sig in (sorry for the pun) bort från inbrottsbanan.

Speciellt efter 150 inbrott.
__________________
Kwon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-22, 14:54   #69
tano
Registered User
 
tanos avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Ort: Ombytligt
Inlägg: 2 674
Citat:
Ursprungligen postat av skaparn Visa inlägg
Frågan som kvarstår är: För vilka är detta "en läsvärd händelse"?
Alltså vid närmare eftertanke så har det gett mig lite mer insikt hur en "polishatare" tänker.
Man kan ju alltid hoppas att Clydes inlägg inte alls reflekterar hans personliga tankar utan att han ville att vi skulle börja reflektera över detta synsätt.
tano är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-22, 15:05   #70
pragmatist
Registered User
 
pragmatists avatar
 
Reg.datum: Dec 2005
Inlägg: 3 024
Citat:
Ursprungligen postat av Smml Visa inlägg
Man har inte fri vilja. Dom som sitter inne gör det pga omgivning, uppväxt osv. Inte för att dom valde det.
Med andra ord har vi inget val om vi sätter kriminella i fängelse, eller kanske torterar och avrättar dem. Vi gör ju det på grund av vår "omgivning, uppväxt, o.s.v.", eller hur?
pragmatist är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-22, 15:15   #71
skaparn
Registered User
 
skaparns avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Ort: Skellefteå
Inlägg: 10 296
Citat:
Ursprungligen postat av tano Visa inlägg
Alltså vid närmare eftertanke så har det gett mig lite mer insikt hur en "polishatare" tänker.
Man kan ju alltid hoppas att Clydes inlägg inte alls reflekterar hans personliga tankar utan att han ville att vi skulle börja reflektera över detta synsätt.
Du har en poäng där. Det blir lite som när jag läste en sådan där Proana-sida. Det var otroligt mycket mer lärorikt att se deras interna diskussioner än att höra otaliga psykologer och psykiatriker försöka beskriva hur de tänker. Eller; jag fick i alla fall ett helt annat perspektiv på det hela.
__________________
Citat:
adam400m kommer aldrig bli en ny Zyzz
skaparn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-22, 15:19   #72
Thewind
Herr Kantarell
 
Thewinds avatar
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 202
Det gläder mig något oerhört att se vilken respons trådskaparens inlägg fick. Jag vill påstå att den kultur som finns runt kriminaliteten idag, med tillhörande glorifiering är mycket dyr för mänskligheten, både räknat i kronor, lidande och liv.
Thewind är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-22, 15:21   #73
Mr.Cosybear
Flintskallig hårboll
 
Mr.Cosybears avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: #winning
Inlägg: 164
Troll, trollare, trollast
Mr.Cosybear är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-22, 15:23   #74
Mescreant
Banned
 
Reg.datum: May 2007
Ort: Kwon-Fu Temple
Inlägg: 158
Tråden känns som ett långt avsnitt av Chappelle's show: "When keeping it real goes wrong"
Mescreant är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-22, 15:42   #75
MojjMojj
Registered User
 
MojjMojjs avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: Johanneshov
Inlägg: 409
Jisses. Vet inte ens vad jag ska skriva. Clyde du skämde ut dig rejält både på burgershoppen och här på forumet. Hade du seriöst förväntat dig något stöd i det du skrev eller är du för "hård" för att bry dig om vad andra tycker och tänker, eller är det bara du och dina "BENHÅRDA grabbar" som har rätt och alla andra har fel. Starta en kult och vänta på moderskeppet.

Och nej jag vill inte slåss med dig om detta och jag skulle hellre be om ursäkt och INTE mena det än att få huvudet inslaget av dig och dina "benhårda gangsters".
Om du tycker det är fegt så får du tycka det och jag tänker inte mörda dig eller våldta din syster för att Jag anser att du agerat orespektfullt mot mig genom att tycka det.

Det finns gränser för vad man slåss för, som en vuxen människa. Annars blir man bara sedd som en idiot. Ex. vem faaaan tror du det är som slåss för dina rättigheter att ha dina korkade åsikter? Är det dina grabbar, tror inte det. Det är nog en liiiiten större chans att det kommer vara den där killen som du skällde ut och agerade hotfullt mot som kommer slåss för dig. troll troll troll!
MojjMojj är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:54.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)