Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2019-01-31, 20:36   #16
Richter
Registered User
 
Richters avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Ort: Stångby
Inlägg: 294
Citat:
Ursprungligen postat av rooz Visa inlägg
Enda jag betalat för i den nya "fitness"vågen. Behöver den bara för att bokföra pass & se progression. För detta ändamål är den perfekt.
Askul att höra. Det är ju verkligen bread’n’butter-funktionen som ska vara så bra, enkel, intuitiv och hjälpsam som möjligt. Säg gärna till om du får idéer till hur det kan förbättras. Själv gillar jag snabbstatsen för set och övning i själva loggningen väldigt mycket.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Nästadrag Visa inlägg
Han från styrkelabbet är as stark! Men stor? Nja
Skriver och pratar om styrketräning på Styrkelabbet.
Richter är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-31, 20:38   #17
rooz
Legimtimerad flaggstång
 
roozs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Hos Mor & far
Inlägg: 9 962
Citat:
Ursprungligen postat av Richter Visa inlägg
Askul att höra. Det är ju verkligen bread’n’butter-funktionen som ska vara så bra, enkel, intuitiv och hjälpsam som möjligt. Säg gärna till om du får idéer till hur det kan förbättras. Själv gillar jag snabbstatsen för set och övning i själva loggningen väldigt mycket.
Myfitnesspal har en funktion där du an se vad andra har lagt in för livsmedel. Kanske något liknade för övningar i appen?
__________________
Citat:
Man vill bli älskad, i brist därpå beundrad, i brist därpå fruktad, i brist därpå avskydd och föraktad. Man vill ingiva människorna något slags känsla
rooz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-01, 05:54   #18
VoDaresVins
Registered User
 
VoDaresVinss avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Österbotten
Inlägg: 992
Citat:
Ursprungligen postat av Richter Visa inlägg
Förstår det. Det är lite olika anledningar till det. En är att vi verkligen vill göra en premiumapp, samtidigt som vi även vill erbjuda den bästa gratisappen. Vi har nu till exempel redan en heltidsanställd utvecklare som bara arbetar med appen, vilket gör att vi kan hålla ett riktigt högt tempo med förbättringar och nya funktioner. Appen är bara 5 veckor gammal, och jag tycker den redan börjar stå sig väldigt bra mot konkurrensen i sin nisch. Innan året är slut hoppas jag dessutom vi har fler utvecklare. En annnan faktor är att du just nu kan köpa bara en månad av appen för 129 kr, och gå in och skriva av alla våra premiumprogram som vi säljer för 139 kr styck på sajten.

Den billigaste dealen, helår, kostar användaren 75 kr per månad, där vi får behålla hälften att använda till löner och omkostnader. Det är upp till kunden att avgöra om det är värt pengarna, eller om man hellre köper t ex två Nocco och en proteinbar. Personligen tycker jag (förstås!) att den är ett sjukt bra och kul hjälpmedel till träningen redan, och mycket bättre ska det bli!
Ja med en anställd finns det ju nog utgifter så det räcker. Själva appen såg nog bra ut men kommer själv köra vidare med min Excel och fortsätta stöda ert arbete genom att köpa era program från er websida istället.
En utmaning ni ju har är att marknaden är något begränsad för en svensk app, så inga planer på en engelsk version också?
Lycka till i alla fall och tack för det fina jobb ni gör för alla tränande.
__________________
Kneehabjournalen
VoDaresVins är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-01, 08:54   #19
Richter
Registered User
 
Richters avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Ort: Stångby
Inlägg: 294
Citat:
Ursprungligen postat av VoDaresVins Visa inlägg
Ja med en anställd finns det ju nog utgifter så det räcker. Själva appen såg nog bra ut men kommer själv köra vidare med min Excel och fortsätta stöda ert arbete genom att köpa era program från er websida istället.
En utmaning ni ju har är att marknaden är något begränsad för en svensk app, så inga planer på en engelsk version också?
Lycka till i alla fall och tack för det fina jobb ni gör för alla tränande.
Stort tack ska du ha!

Jo, vi planerar att översätta den till engelska under våren, och lite längre fram även till spanska. Men just nu ger Sverige oss beta-testning nog för att ha händerna fulla!

Kanske vill vi även färdigställa några fler features före vi släpper den internationellt, såsom tränarläge, programbyggare, intressantare statistik och smartare övningskategorisering, men å andra sidan är det rätt bra för utvecklingstakten att släppa snabba prototyper istället och en "minimum viable product" för att sedan få hjälp av användarna att utveckla den i rätt riktning.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Nästadrag Visa inlägg
Han från styrkelabbet är as stark! Men stor? Nja
Skriver och pratar om styrketräning på Styrkelabbet.
Richter är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-18, 16:34   #20
baggard
Registered User
 
baggards avatar
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 782
Sugen på Pasodoble programmet. Funderar på hur excel-filen ser ut? Matar man in 1REP MAX och så kalkylerar excel-filen ut vikter för de 6 framtida veckorna och man fyller i sina reps varje pass?
baggard är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-18, 16:49   #21
ziggekatten
Registered User
 
ziggekattens avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Ort: Höllviken
Inlägg: 101
Citat:
Ursprungligen postat av baggard Visa inlägg
Sugen på Pasodoble programmet. Funderar på hur excel-filen ser ut? Matar man in 1REP MAX och så kalkylerar excel-filen ut vikter för de 6 framtida veckorna och man fyller i sina reps varje pass?
Japp. Du fyller i 1RM för press och bänk så räknar excel ut dina vikter.
__________________
Mål innan jag fyller 50:
Bänk: 100kg, Böj: 150, Mark: 200, Press: 75
Just nu(49 år, 186cm@97kg): 107,5/152,5/202,5/60
ziggekatten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-18, 16:57   #22
baggard
Registered User
 
baggards avatar
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 782
Citat:
Ursprungligen postat av ziggekatten Visa inlägg
Japp. Du fyller i 1RM för press och bänk så räknar excel ut dina vikter.

Härligt, tack.
baggard är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-18, 19:07   #23
crilloan
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2018
Ort: Uppsala
Inlägg: 70
Bidde helårsanvändare och nöjd.

Men hoppas på funktioner framåt för att lägga in annan träning.
Vore kul att kunna bokföra de stackars karatepassen jag lyckas ta mig till.
Mål hoppas jag kommer som en funktion, se Twiik som har gjort det på ett bra sätt

C
crilloan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-18, 19:27   #24
exevision
Registered User
 
exevisions avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 6 800
Citat:
Ursprungligen postat av Richter Visa inlägg
Menar du för all din loggade data? Vi ska fixa en exportfunktion för det, och det kan du ju skriva ut i en PDF sen om du vill! Enskilda pass kan du redan exportera i fritext.
Jag skulle överväga ett köp om den kunde exportera utförda pass hit till Kolozzeum!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Wormzie Visa inlägg
det enda man kan säga säkert är att om gasp-linnet är på kör man med byggarsplit
exevision är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-18, 20:30   #25
Richter
Registered User
 
Richters avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Ort: Stångby
Inlägg: 294
Citat:
Ursprungligen postat av crilloan Visa inlägg
Bidde helårsanvändare och nöjd.

Men hoppas på funktioner framåt för att lägga in annan träning.
Vore kul att kunna bokföra de stackars karatepassen jag lyckas ta mig till.
Mål hoppas jag kommer som en funktion, se Twiik som har gjort det på ett bra sätt
För det första: Tack som fan!

För det andra: Det är en klyscha, men är du inte nöjd, så är inte jag (eller vi) nöjd. Du når oss alltid på app@sty******bet.se, och vi svarar snabbt.

Och ja, loggning av annat (som t ex karate) kommer lösas med nästa stora ändring av hur övningar/aktiviteter hanteras och kategoriseras. Alltså att de kan innehålla annan information än bara [vikt] och [reps]. Det ligger fortfarande en liten bit in i framtiden. Kanske 3-4 veckor.

Målfunktion ligger också med i röret, och jag ska spana in Twiik direkt! Det som vi är inne på är dels någon slags "progress bar"-funktion, för att visa hur nära man kommit att t ex bänkpressa 100 kg eller vad man nu anger för mål, men även någon slags vane-funktion, så att man kan bocka av "Träna tre pass per vecka" eller liknande.

Citat:
Ursprungligen postat av exevision Visa inlägg
Jag skulle överväga ett köp om den kunde exportera utförda pass hit till Kolozzeum!
När du utfört passet (eller om du besöker det via träningsloggen i efterhand) klicka på de tre punkterna uppe till vänster. Under "Exportera pass" klickar du på "Text". Motsvarar det vad du var ute efter?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Nästadrag Visa inlägg
Han från styrkelabbet är as stark! Men stor? Nja
Skriver och pratar om styrketräning på Styrkelabbet.
Richter är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-18, 21:54   #26
exevision
Registered User
 
exevisions avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 6 800
Citat:
Ursprungligen postat av Richter Visa inlägg
När du utfört passet (eller om du besöker det via träningsloggen i efterhand) klicka på de tre punkterna uppe till vänster. Under "Exportera pass" klickar du på "Text". Motsvarar det vad du var ute efter?
Jag vill att den ska kunna logga in och posta passet i aktuell tråd.
Men, vet inte om det är möjligt att fixa?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Wormzie Visa inlägg
det enda man kan säga säkert är att om gasp-linnet är på kör man med byggarsplit
exevision är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-18, 22:22   #27
ziggekatten
Registered User
 
ziggekattens avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Ort: Höllviken
Inlägg: 101
Citat:
Ursprungligen postat av exevision Visa inlägg
Jag vill att den ska kunna logga in och posta passet i aktuell tråd.
Men, vet inte om det är möjligt att fixa?
Det förutsätter att kolloforumets mjukvara har någon form av API som är exponerat. Och så måste apputvecklaren ha koll på alla eventuella förändringar som sker i tredjepart API’er.

Då jag jobbar med just integrationer, API’er och appar, avråder jag starkt att vandra denna väg. Tiden att underhålla externa beroenden läggs med fördel på att lägga till funktionalitet som inte är beroende/påverkad av tredje part.

Ett alternativ däremot är att SL-appen i sin backend har ett API som man kan integrera med för att konsumera sitt data. Det skulle jag gilla.
__________________
Mål innan jag fyller 50:
Bänk: 100kg, Böj: 150, Mark: 200, Press: 75
Just nu(49 år, 186cm@97kg): 107,5/152,5/202,5/60
ziggekatten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-19, 16:55   #28
de_dave
Registered User
 
de_daves avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 886
Hur gör man lättast om man vill kombinera två program samtidigt?

Det läggs som två separata pass vad jag kan se, det går inte att slå ihop ett pass med ex MM och josefs program?
__________________
"Att vara en vara, eller inte vara en vara. Det är den stora efterfrågan."

Revisorns kamp mot formen
de_dave är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-28, 12:59   #29
GladMotionär
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2018
Inlägg: 22
Med risk att det besvarats tidigare:

1. Vad skriver man för ("bästa resultat") för vikt vid kroppsövningar á chins, crunches etc?
2. Går det att skriva tid istället för vikt på en övning? Á plankan etc.
GladMotionär är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-29, 12:34   #30
hugok
Böj i curlracket
 
hugoks avatar
 
Reg.datum: Jun 2009
Ort: Lund
Inlägg: 3 020
Enda träningsloggsappen som duger utan att det är mekigt att mata in passen.
Det är förmodligen för liten andel av användarna som tränar strongman men hade varit kul med strongman som övningskategori på samma sätt som tyngdlyftning. Och att vissa övningar då har sträcka med på något sätt.
hugok är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:37.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)