Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-06-24, 17:47   #976
EagleEye
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2019
Inlägg: 212
Vill se anti-mobbningslagar. Det ska vara lagligt att slå en mobbare på käften. Vad jag vet förekommer inte ordet mobbning i lagboken.
EagleEye är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-24, 17:58   #977
Plasttiger
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2020
Inlägg: 120
Ny såg världsnyheterna om NASCARs rasistattack väl?

Fan att konspirationsteoretikerna ska få rätt igen!
Visade sig vara något så kontroversiellt som ett rep för att lättare kunna dra ned garageporten.
Som hade funnits i nära ett år.

Citat:
The FBI has completed its investigation at Talladega Superspeedway and determined that Bubba Wallace was not the target of a hate crime. The FBI report concludes, and photographic evidence confirms, that the garage door pull rope fashioned like a noose had been positioned there since as early as last fall. This was obviously well before the 43 team's arrival and garage assignment. We appreciate the FBI's quick and thorough investigation and are thankful to learn that this was not an intentional, racist act against Bubba. We remain steadfast in our commitment to providing a welcoming and inclusive environment for all who love racing."
https://twitter.com/jeff_gluck/statu...175872/photo/1
För att vara ett så systemiskt problem så verkar det finnas ett stort behov av hur ska vi säga uppdiktade historier?

Borde bli lite rodna kinder på de större agitatötrenra nu.

Senast redigerad av Plasttiger den 2020-06-24 klockan 18:00.
Plasttiger är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-24, 18:02   #978
Plasttiger
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2020
Inlägg: 120
Citat:
Ursprungligen postat av Vinter Visa inlägg
Det finns got om videos på nätet med personer som attackerar polis som blir skjutna med 10-15 kulor och fortsätter hugga polismannen men kniv. Jag vet inte hur benägen du är att spela rysk roulett med ditt eget liv som insatts.

Man skjuter mot det område där du är mest troligt att du träffar, vilket betyder "center mass".
Fördelen med skrivbordsriddarens gebit är ju att det är andras liv som offras, inte sitt eget.

Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Intressant det där med att det är Black or Brown som skall få grejer. Inte yellow eller red.

Vad kan det bero på? Är det nästa offer efter vita knäböjt tro?
Eller varför inte de två mest förtryckta folkgrupperna som har varit på väg att utrotas?

Citat:
Ursprungligen postat av stridis Visa inlägg
Jag tar den här BLM-grejen här i brist på bättre.
Liten krav-lista från en tung BLM:are.



Från:
https://www.leoweekly.com/2017/08/white-people/
Våldsuppmaningar, cancel-culturing, och krav på gratis utan motprestation.
Klart att det resonerar med folk.

Senast redigerad av Plasttiger den 2020-06-24 klockan 18:05.
Plasttiger är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-24, 19:46   #979
High1ander
Mycket Irriterande
 
High1anders avatar
 
Reg.datum: May 2004
Ort: Mitt privata universum, och du är inte inbjuden
Inlägg: 2 637
Citat:
Ursprungligen postat av Vinter Visa inlägg
Det handlar uteslutande om piketpolis utrustad med MP5 och bra sikte vid en statisk situation.

Jag är ganska säker på att skottet tog i femoral artären. Då är det bättre att få ett skott i magen. Myten att skott i benen är magiskt mindre farliga är något man bör påpeka.
Flesta människor som inte är efterblivna vet om att skott i benen kan vara livsfarliga, men statistiskt sett så är magen eller bröstet bra mycket farligare (och återigen, jag har inget problem med att polisen siktar på bröstet).

Det är ingen myt att benen är mycket mindre farliga att bli skjuta i, däremot så är det självklart möjligt att man dör av skotten i benen. Från denna data ifrån Boston så tolkar jag det som att 1 person av 85 som skjutits med ett skott i arm/axel/ben dog. Men vid bål/bröst/rygg så är det 28 av 69 som dött, jag tycker det iaf. är en statistiskt stor skillnad. Sub 1% mot ca 40%.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/art...ort=objectonly

Jag har inte sett någon data på uteslutande "benskott-dödlighet", och tänker inte sitta och googla mer, men läser gärna om du hittar någon bra (eller om jag nu misstolkat datan).

Återigen, jag är inte den som är emot hur svenska polisen hanterat sakerna (iaf. inte ur det jag kan läsa från media), så fattar som sagt inte varför du ens citerar mig när jag är på din sida om att polisen ska få använda de våld de vill använda. För sen kommer Plasttiger och citerar ditt inlägg mot mig och implicit menar att jag är skrivbordsriddaren som är emot svenska polisens agerande när jag fan hela tiden har varit för det.
__________________
There can be only ONE...
Citat:
Ursprungligen postat av Tricklev Visa inlägg
Söta tjejer är dom man tänker på när man är lite småkär allmänt och saknar någon. -
Snygga brudar är dom man tänker på medans man knullar sin söta tjej så aggresivt man kan, samtidigt som man hatar henne för att hon inte är snygg nog.

Senast redigerad av High1ander den 2020-06-24 klockan 19:54.
High1ander är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-24, 21:28   #980
Vinter
Lagom
 
Vinters avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 677
Min poäng är helt enkelt att det fungerar inte att träna folk att skjuta mot benen och få det att fungera praktiskt. Det är också därför man inte gör det. Av samma anledning som man inte tränar soldater att skjuta specifika områden generellt. Du är inte den första som funderat i de banorna.

Alternativet som många poliser runt jorden har är någon for av taser. Vilket av någon anledning är väldigt svårt att få in i systemet här.
Vinter är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-24, 22:04   #981
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 235
Hehe taser i Sverige Kommer ni ihåg polisen som fick en massa skit för att han vände på batongen under göteborgskravallerna tror jag det var. Försvann lite med skjutningen om jag kommer ihåg rätt.

Nåja han vände på batongen (inte en teleskopbatong) och slog med handtaget istället. Det var tjänstefel och alldeles förkastligt. En annan polis kastade tillbaks gatsten som kastats mot honom, det var också horribelt övervåld tydligen.

Så det blir nog ingen taser för dem.

Mer aktuellt fall är polisen som stoppade snö innanför jackan på en våldsam typ, även det var övervåld tydligen.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-24, 22:53   #982
High1ander
Mycket Irriterande
 
High1anders avatar
 
Reg.datum: May 2004
Ort: Mitt privata universum, och du är inte inbjuden
Inlägg: 2 637
Citat:
Ursprungligen postat av Vinter Visa inlägg
Min poäng är helt enkelt att det fungerar inte att träna folk att skjuta mot benen och få det att fungera praktiskt. Det är också därför man inte gör det. Av samma anledning som man inte tränar soldater att skjuta specifika områden generellt. Du är inte den första som funderat i de banorna.

Alternativet som många poliser runt jorden har är någon for av taser. Vilket av någon anledning är väldigt svårt att få in i systemet här.
Jag har inte sagt att de ska träna att skjuta i benen, de ska skjuta bröstet på träning. Men sen hur de agerar i verkligheten är upp till dom, så länge de inte failar och siktar på benen och blir överumplade så tycker jag inte det är fel (vilket än så länge inte skett vad jag hört). Sen angående polisers kompetens och skicklighet så har jag t.ex. en kompis som är polis, som just är sjukt duktig på nästan allt han gör, och är en expert på kampsport (så till den grad att hans instruktörer hos polisen gärna låter honom visa tekniker) och kör test-skjutningsbanor jävligt snyggt (typ det som insatsstyrkorna tränar på), så om han t.ex. hamnar i en situation så är jag 100% att han väljer rätt och skjuter rätt. Men för gemene polis så tror jag inte nödvändigtvis att de kommer skjuta rätt, osv, men jag tycker trots det att det är deras jobb och att göra lite fel är ändå OK (jag menar, om de känner sig hotade eller sin kollega är hotad så får de använda vilken mängd våld de vill, sen om det visar sig efterhand att hotet inte var så stort eller mer eller mindre skitsamma). Dvs. finns jävligt mycket grå-zon att jobba inom. Jag tycker taser vore jävligt bra just då man måste säkra en plats eller situation uppstår och man inte vill dra vapen och riskera dödligt våld för något "onödigt". Detta är ju också ett problem, min kompis är stor och vältränad, expert på MMA (ca 15 års träning), hans våldskapital är jävligt stort och han har inga problem att brotta ner någon, så en taser är kanske inte så jävla viktigt för honom, han kan i princip själv hantera 99% av alla han träffar. Sätt däremot någon liten 60kg 160cm person (man eller kvinna) i samma position så har de inte alls samma våldskapital, så när de måste säkra något snabbt så är det bara pistol som gäller, dvs. eventuellt dödligt våld. Det är just dom som skulle tjäna mest på att ha tasers, de som annars inte kan "manhandle" någon.

Jag hade också gärna sett taser här i Sverige, men många saker är så snedvridet här att regeringen inte vill ha utredning på t.ex. aktiv dödshjälp, taser, narkotikalagstiftning, osv... de blundar helt enkelt för att de är blåsta och vill inte ha en utredning som säger att deras ursäkter till politik är skit.

edit: Jag såg sen också att jag tänkte fel på datan att det är inte "sub" 1% utan lite mer än 1% dödligt "benskott", däremot så står det inte om den ynka personen som dog träffades i axel, ben eller arm, så kan tekniskt sett vara 0% från deras urval.
__________________
There can be only ONE...
Citat:
Ursprungligen postat av Tricklev Visa inlägg
Söta tjejer är dom man tänker på när man är lite småkär allmänt och saknar någon. -
Snygga brudar är dom man tänker på medans man knullar sin söta tjej så aggresivt man kan, samtidigt som man hatar henne för att hon inte är snygg nog.

Senast redigerad av High1ander den 2020-06-24 klockan 22:58.
High1ander är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-24, 23:15   #983
Gregow
Registered User
 
Gregows avatar
 
Reg.datum: May 2019
Ort: Bondeska palatset
Inlägg: 4
Tasers skulle funka skitdåligt i Sverige. Det ökar bara incitamenten för poliserna att ta dumma risker och de som använder tjänstevapnet kommer bli än mer ifrågasatta.
Gregow är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-25, 08:01   #984
yia
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 66
Citat:
Ursprungligen postat av Brofessorn Visa inlägg
Oregon County Exempts Non-White People From Mandatory Face Mask Order
https://www.newsweek.com/oregon-coun...-order-1512895
Nu ägnar sig staten alltså åt direkt rasistiska poiltiska beslut. Tvingande lagstiftning för somliga medan andra slipper undan p.g.a sin etnicitet. Detta i en smittskyddsfråga som helt saknar etnisk koppling och där det är särskilt viktigt med ett konsekvent agerande.
yia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-25, 12:49   #985
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 792
Tidslänkade till 34:55

__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-25, 13:47   #986
40plus
Registered User
 
40pluss avatar
 
Reg.datum: Mar 2019
Ort: Skåne
Inlägg: 284
Citat:
Ursprungligen postat av Agitator Visa inlägg
Tidslänkade till 34:55

Han må ha ett för mig underligt val av sängkamrater men smart och vettig är han!
40plus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-25, 15:09   #987
G.W
Registered User
 
G.Ws avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 160
Citat:
Ursprungligen postat av 40plus Visa inlägg
Han må ha ett för mig underligt val av sängkamrater men smart och vettig är han!
Är det någon särskild du tänker på?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Jag minns alla storheter där på forumen, jag var med från början och jag var och är nog den störste legenden någonsin. En legend dom gjorde allt för att tysta. Jag styrde fan Kolo... Men dom fixade så jag inte kunde logga in. Men då och då nämns mitt gamla nick.
G.W är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-25, 15:15   #988
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 740
Citat:
Ursprungligen postat av G.W Visa inlägg
Är det någon särskild du tänker på?
Det är superviktigt för 40 att så ofta som möjligt nämna hur hetero han är och att han ligger med kvinnor. Undrar varför, hmmmm
__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-25, 15:20   #989
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Bard är en legend. Som ni tidigare säkert har hört stod jag bakom honom i en kaffekö en gång. Det ni.
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-25, 17:34   #990
Plasttiger
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2020
Inlägg: 120
Citat:
Ursprungligen postat av High1ander Visa inlägg
Flesta människor som inte är efterblivna vet om att skott i benen kan vara livsfarliga, men statistiskt sett så är magen eller bröstet bra mycket farligare (och återigen, jag har inget problem med att polisen siktar på bröstet).

Det är ingen myt att benen är mycket mindre farliga att bli skjuta i, däremot så är det självklart möjligt att man dör av skotten i benen. Från denna data ifrån Boston så tolkar jag det som att 1 person av 85 som skjutits med ett skott i arm/axel/ben dog. Men vid bål/bröst/rygg så är det 28 av 69 som dött, jag tycker det iaf. är en statistiskt stor skillnad. Sub 1% mot ca 40%.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/art...ort=objectonly

Jag har inte sett någon data på uteslutande "benskott-dödlighet", och tänker inte sitta och googla mer, men läser gärna om du hittar någon bra (eller om jag nu misstolkat datan).

Återigen, jag är inte den som är emot hur svenska polisen hanterat sakerna (iaf. inte ur det jag kan läsa från media), så fattar som sagt inte varför du ens citerar mig när jag är på din sida om att polisen ska få använda de våld de vill använda. För sen kommer Plasttiger och citerar ditt inlägg mot mig och implicit menar att jag är skrivbordsriddaren som är emot svenska polisens agerande när jag fan hela tiden har varit för det.
Har du skjutit med vapen?
Det är svårt. Att försöka träffa benen på någon som säkert rör sig och i en stressad situation. Nej.
Plasttiger är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:12.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)