Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Tävlingsforum > Styrkesport

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-12-12, 15:14   #1
TheMrAnton
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 2
Vill börja tävla inom strongman - Hur går man till väga?

Tjena! Vet inte om detta är rätt del att posta i av forumet, men jag prövar ändå.

Som titeln lyder så vill jag, och har velat tävla i strongman ett bra tag. Men jag kan inte hitta så mycket om tävlingar eller så överhuvudtaget i vårat avlånga land. Någon som har lite mer kunskap om detta ämnet och kan förklara hur det ligger till? Tackar.
TheMrAnton är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-20, 10:56   #2
påven
Registered User
 
påvens avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Ort: Huskvarna
Inlägg: 1 056
Maxstyrka.se är officiell kanal för strongman iSsverige, håll koll där för info om tävlingar. Finns nog inga tävlingar spikade för 2014 än men det kommer nog datum snart för sm-kvalet. Finns -105 och +105. fritt för vem som helst att anmäla sig till kvalen. lycka till.
__________________
The right of strength is the right to take it all.
påven är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-01-03, 16:40   #3
Larsa_wee
Registered User
 
Larsa_wees avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Ort: Norrköping
Inlägg: 884
Citat:
Ursprungligen postat av TheMrAnton Visa inlägg
Tjena! Vet inte om detta är rätt del att posta i av forumet, men jag prövar ändå.

Som titeln lyder så vill jag, och har velat tävla i strongman ett bra tag. Men jag kan inte hitta så mycket om tävlingar eller så överhuvudtaget i vårat avlånga land. Någon som har lite mer kunskap om detta ämnet och kan förklara hur det ligger till? Tackar.
Hej ! Kul att du vill börja tävla. Det är precis som tidigare person skrev gällande tävlingarna.
Jag själv brukar arrangera ett kval i -105 varje år. och har bra kontakt med andra som arrangerar kvalen. Vilken viktklass tänkte du tävla i ? -105 eller +105 ? Det är fritt fram att anmäla sig så länge det finns platser lediga.

Annars finns Rune Andersson som driver kuseruds gård brukar arrangera nybörjartävlingar i samarbete med Gymkompaniet.

Vart bor du ? för det finns gott om Strongman-folk utspritt överallt i landet. Mvh / Lars
__________________
www.instagram.com/Lars_ai
Larsa_wee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-05-15, 12:22   #4
Richter
Registered User
 
Richters avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Ort: Stångby
Inlägg: 294
Ytterligare ett tips är att gilla sidan "Strongman i Sverige" på facebook. Där dyker nästan alla strongmantävlingar som arrangeras upp. Både SM-kval för tunga och -105, samt diverse folkklasstävlingar om det är din nivå. Även Maxstyrka kan vara värt att följa på facebook då de också brukar posta tävlingar.

Den 14 juni ska jag själv testa en folkklasstävling i Lund!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Nästadrag Visa inlägg
Han från styrkelabbet är as stark! Men stor? Nja
Skriver och pratar om styrketräning på Styrkelabbet.
Richter är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:15.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)