Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-07-19, 20:10   #21571
TheOne1994
Registered User
 
TheOne1994s avatar
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 530
Citat:
Ursprungligen postat av Peter.B Visa inlägg
Vet du var i Stockholmsområdet man kan handla lackstift och lackfärg till vettigt pris?
Har inte superkoll

Se google: bmw återförsäljare stockholm
__________________
född 1973 , fel vid registrering
TheOne1994 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-21, 22:43   #21572
R0B
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 345
https://visualizer-east.chevrolet.co...US&channel=b2c

Nya Corvette C8 har visats upp och i länken ovan kan ni bygga och titta på den.

Ser ut som en Ferrari, mittmotor, 0-100 på under 3 sek.6,2L v8 502 HK 637 nm
Startpris på under 60k dollar.
Låter jäkligt fint, ska tydligen säljas i Europa också. Har ju varit inne på 2014-2019 års modell av stringray men det kanske är värt att vänta på denna, vad tror ni bas priset blir här i Europa?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av chadd Visa inlägg
Han har vissa saker på gång i ansiktet som gör att jag inte ens hade särat efter dragit några linor från hans läckra kropp + några glas vin.
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Eks Visa inlägg
men jag har inte gjort det för king grub ville inte hjälpa mig lägga upp ett kur schema men tror du jag kan få lämna ändå?? är fet som ett svin
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Eks Visa inlägg
king grub i det här fallet har du fel det vet jag
R0B är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-22, 02:00   #21573
Starke75an
Mulkku of Sweden
 
Starke75ans avatar
 
Reg.datum: Jan 2015
Ort: I en by på landet
Inlägg: 882
Nån uppfattning om hur mycket skatt du ska betala för en ny sådan?
Starke75an är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-22, 06:12   #21574
TheOne1994
Registered User
 
TheOne1994s avatar
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 530
Citat:
Ursprungligen postat av R0B Visa inlägg
https://visualizer-east.chevrolet.co...US&channel=b2c

Nya Corvette C8 har visats upp och i länken ovan kan ni bygga och titta på den.

Ser ut som en Ferrari, mittmotor, 0-100 på under 3 sek.6,2L v8 502 HK 637 nm
Startpris på under 60k dollar.
Låter jäkligt fint, ska tydligen säljas i Europa också. Har ju varit inne på 2014-2019 års modell av stringray men det kanske är värt att vänta på denna, vad tror ni bas priset blir här i Europa?
wow den var jag inte beredd på ...den liknar en Ferrari
__________________
född 1973 , fel vid registrering
TheOne1994 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-22, 06:37   #21575
Hobbes
En Svensk Tiger.
 
Hobbess avatar
 
Reg.datum: Oct 2003
Ort: Calgary, Alberta, Canada
Inlägg: 3 197
Vilka linjer

1976 AEROVETTE


All of these prototypes paved the way for the upcoming C8

Väldigt intressant läsning.

Tyckte C8an ser underbar ut - den jag byggde såg rätt go ut (Drömma kostar ju inget).
Hobbes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-22, 06:49   #21576
R0B
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 345
https://www.youtube.com/watch?v=zKlNE6g4Bno

Lite film osv på C8an och intervjuv med den som designat den.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av chadd Visa inlägg
Han har vissa saker på gång i ansiktet som gör att jag inte ens hade särat efter dragit några linor från hans läckra kropp + några glas vin.
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Eks Visa inlägg
men jag har inte gjort det för king grub ville inte hjälpa mig lägga upp ett kur schema men tror du jag kan få lämna ändå?? är fet som ett svin
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Eks Visa inlägg
king grub i det här fallet har du fel det vet jag

Senast redigerad av R0B den 2019-07-22 klockan 06:51.
R0B är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-22, 06:57   #21577
R0B
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 345
Rolig detalj är att C8an kan komma ihåg över 1000 punkter som du passerar som har vägbulor, bilen kommer då höja sig själv för att inte förstöra fronspoiler, så du slipper göra det manuellt. quite nifty
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av chadd Visa inlägg
Han har vissa saker på gång i ansiktet som gör att jag inte ens hade särat efter dragit några linor från hans läckra kropp + några glas vin.
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Eks Visa inlägg
men jag har inte gjort det för king grub ville inte hjälpa mig lägga upp ett kur schema men tror du jag kan få lämna ändå?? är fet som ett svin
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Eks Visa inlägg
king grub i det här fallet har du fel det vet jag
R0B är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-22, 09:27   #21578
Gregow
Registered User
 
Gregows avatar
 
Reg.datum: May 2019
Ort: Bondeska palatset
Inlägg: 4
Tycker C8;an har väldigt anonym design. Finns inget som utmärker den som en Corvette utan ser mer ut som ännu en mittmotorbil.

Synd också att moderna bilar är så förbannat tunga. C8;an skulle behöva banta i varje fall 200-300Kg.
Gregow är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-22, 11:59   #21579
R0B
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 345
Jag kan hålla med om att designen är lite blyg, eller för snarlik ferrari m.m. Jag gillar den men jag gillade C7 mer, får vänta tills jag ser den irl för att säga definitivt dock.

Men tyngden håller jag inte med om, visst hade det varit fint om den hade varit lättare. Men med den prestandan, priset och framförallt komforten den verkar ha så är det jäkligt bra som det är.
Gott om plats även för längre förare, lastutrymmet väl tilltaget för typen av bilen. Och håller den i alla fall lika bra komfort som C7 så är den även bekväm att köra längre sträckor.

Jag har inte kollat ordentligt men jag tror inte du hittar någon bil som slår den här på fingrarna i samma prisklass.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av chadd Visa inlägg
Han har vissa saker på gång i ansiktet som gör att jag inte ens hade särat efter dragit några linor från hans läckra kropp + några glas vin.
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Eks Visa inlägg
men jag har inte gjort det för king grub ville inte hjälpa mig lägga upp ett kur schema men tror du jag kan få lämna ändå?? är fet som ett svin
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Eks Visa inlägg
king grub i det här fallet har du fel det vet jag
R0B är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-22, 14:09   #21580
Gregow
Registered User
 
Gregows avatar
 
Reg.datum: May 2019
Ort: Bondeska palatset
Inlägg: 4
Citat:
Ursprungligen postat av R0B Visa inlägg
Jag kan hålla med om att designen är lite blyg, eller för snarlik ferrari m.m. Jag gillar den men jag gillade C7 mer, får vänta tills jag ser den irl för att säga definitivt dock.

Men tyngden håller jag inte med om, visst hade det varit fint om den hade varit lättare. Men med den prestandan, priset och framförallt komforten den verkar ha så är det jäkligt bra som det är.
Gott om plats även för längre förare, lastutrymmet väl tilltaget för typen av bilen. Och håller den i alla fall lika bra komfort som C7 så är den även bekväm att köra längre sträckor.

Jag har inte kollat ordentligt men jag tror inte du hittar någon bil som slår den här på fingrarna i samma prisklass.
Jag försökte inte göra någon relativ jämförelse. Corvetterna har alltid gett bra prestanda för priset. Problemet är snarare att alla nya bilar är grisbulkade.

Nästan 1550Kg är mycket hur man än vänder och vrider på det. Tänk att det nästan är 200Kg mer än en E46 M3 CSL, och det var i stort sett en familjesedan (och ja, nyare M3;or är tyngre vilket också är lite av min poäng - nya bilar är svullon).

Annars är väl Cayman GTS närmsta konkurrenten, i både pris och prestanda. Mindre och betydligt lättare, utan att komforten lär bli lidande, men kanske inte så bra om man prioriterar lastutrymme. Sen får man förstås inte en mittmonterad V8;a heller, men verkar vara en riktigt trevlig bil om man vill byta riktning snabbt.
Gregow är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-22, 15:34   #21581
agazza
Registered User
 
agazzas avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Reser runt
Inlägg: 3 906
Beror väl på att bilarna blivit så mycket större till storleken. Är det nödvändigt för kurvprestanda eller är det pga komfort?

Skickat från min VOG-L29 via Tapatalk
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Jag ber om ursäkt å hela kvinnosläktets vägnar. Vi skäms. Vi är dåliga flickor.
20:35 2009-11-08
öh, jag har börjat träna igen.
agazza är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-22, 17:46   #21582
Gregow
Registered User
 
Gregows avatar
 
Reg.datum: May 2019
Ort: Bondeska palatset
Inlägg: 4
Citat:
Ursprungligen postat av agazza Visa inlägg
Beror väl på att bilarna blivit så mycket större till storleken. Är det nödvändigt för kurvprestanda eller är det pga komfort?

Skickat från min VOG-L29 via Tapatalk
Bilarna har haft en tendens att växa genom åren, men jag vet inte hur mycket det gäller sportbilar. Finns mycket annat som påverkar vikten också.

Elektroniken i moderna bilar väger förstås mycket mer, plus att det är poppis att göra alla system variabla. Sen byggs det förstås in allt mer komfort och jag skulle inte bli förvånad om det även finns en hel del säkerhetskrav som tynger ned bilarna.

Inget av det behöver förstås vara negativt, men jag tror det finns en annan aspekt också. Folk efterfrågar inte lätta bilar, om det inte är för att undvika skatt och få låg bränsleförbrukning. För en sportbil är väl prio att den ska se häftig ut, gå som ett skållat troll rakt fram och klara bra tider på nordslingan samtidigt som den har 36-vägs rumpmassage i sätet.

Gäller din fråga huruvida låg vikt är nödvändigt för komfort eller kurvprestanda? För komfort ska väl ha något i stil med Rolls Royce eller Bentley - kryssningsfartyg som sväljer alla gupp i vägen. För kurvtagning är låg vikt extremt viktigt.

Lägre vikt - lägre laterala g-krafter på däcken vid samma hastighet - högre maximal fart genom kurvor. Därutöver går det snabbare att ändra riktning på bilen eftersom det är mindre vikt som ska förflyttas.
Gregow är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-24, 09:07   #21583
Peter.B
Registered User
 
Peter.Bs avatar
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Sundbyberg
Inlägg: 1 479
För den som är intresserad kan jag uppdatera lite kring mitt BMW-köp

Fick hem locket till spolarmunstycket till strålkastarspolarna igår. Beställde dessutom och fick hem en blåtandsgrunka för att få blåtand via AUX-ingången och en ny mobilhållare. Allt passade klockrent även om locket krävde lite meck för att få på plats.

Gjorde service i förrgår och körde första gången igår. Ett tändstift satt tydligen löst och nu är alla tändstift bytta och sitter ordentligt. Bilen går ännu bättre.

Väldigt nöjd med den hittills! Ska bli spännande att köra bilsemester i sommar. Ska nog göra en liten rekond när jag kommer hem, för inte lyckats bli av med alla fläckar på sätena trots textiltvätt från TurtleVax. Inte vågat mig på att försöka reparera repor i lacken utan kanske ber dem på rekonden kika på det i samband med rekond.
__________________
Här är en signatur.

Tränar och coachar/är tränare på www.berserkmma.com
Peter.B är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-26, 06:58   #21584
TheOne1994
Registered User
 
TheOne1994s avatar
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 530
Citat:
Ursprungligen postat av Peter.B Visa inlägg
För den som är intresserad kan jag uppdatera lite kring mitt BMW-köp

Fick hem locket till spolarmunstycket till strålkastarspolarna igår. Beställde dessutom och fick hem en blåtandsgrunka för att få blåtand via AUX-ingången och en ny mobilhållare. Allt passade klockrent även om locket krävde lite meck för att få på plats.

Gjorde service i förrgår och körde första gången igår. Ett tändstift satt tydligen löst och nu är alla tändstift bytta och sitter ordentligt. Bilen går ännu bättre.

Väldigt nöjd med den hittills! Ska bli spännande att köra bilsemester i sommar. Ska nog göra en liten rekond när jag kommer hem, för inte lyckats bli av med alla fläckar på sätena trots textiltvätt från TurtleVax. Inte vågat mig på att försöka reparera repor i lacken utan kanske ber dem på rekonden kika på det i samband med rekond.
Härligt Peter !

Ja en service direkt när man köper bil är bäst, man måste veta vad man kör runt med En rekond ut och invändigt gör du rätt i, det finns så många så priserna är ganska "pressade". Vi har en lokalt som gör en bil som din för 1500:-. Han har super mycket att göra. Jag har gjort 2 bilar där och jag är lika chockad varje gång hur fina de blir. Stå och gnugga själv blir bara skit...för jobbigt och risken för att tappa muskler är för stor
__________________
född 1973 , fel vid registrering
TheOne1994 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-26, 07:30   #21585
Peter.B
Registered User
 
Peter.Bs avatar
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Sundbyberg
Inlägg: 1 479
Citat:
Ursprungligen postat av TheOne1994 Visa inlägg
Härligt Peter !

Ja en service direkt när man köper bil är bäst, man måste veta vad man kör runt med En rekond ut och invändigt gör du rätt i, det finns så många så priserna är ganska "pressade". Vi har en lokalt som gör en bil som din för 1500:-. Han har super mycket att göra. Jag har gjort 2 bilar där och jag är lika chockad varje gång hur fina de blir. Stå och gnugga själv blir bara skit...för jobbigt och risken för att tappa muskler är för stor
Eller hur! Det är samma meck som har gjort servicen som följde med mig och köpte bilen.

Det är ju ett jättebra pris. Den här rekonden finns inte i stockholm antar jag?

Haha, då måste man ju ha muskler till att börja med
__________________
Här är en signatur.

Tränar och coachar/är tränare på www.berserkmma.com
Peter.B är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:25.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)