Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum
Visa resultat för omröstning: Hur mycket vikt (totalt båda sidor) kan man lämna i benpressmaskinen?
Alla vikter ska av! 100 69.93%
2 x 20= 40kg 28 19.58%
4 x 20 = 80kg 5 3.50%
6 x 20 = 120kg 4 2.80%
Lassa av, varför då? Jag lämnar skiten på 2 1.40%
Ingen åsikt 4 2.80%
Antal röster: 143. Du får inte rösta i den här omröstningen


Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-10-19, 18:24   #16
baktung
cool bispes kung
 
baktungs avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 271
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Fy på dig!


Haha, men typ. Lät nästan som att jag bad om allmän förlåtelse. Synd att det inte finns ett kapell bredvid gymmet bara så man kunde bikta sig efter varje pass.
__________________
Om: Försöker styrkebygga och bli bra på knäböj. 176 cm, född 87.
Pers: Knäböj: 185 kg Hantelpreachercurl: 30 kg Benspark: hela magasinet
So Journalistic
baktung är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-19, 18:24   #17
Alexton
Registered User
 
Alextons avatar
 
Reg.datum: Oct 2006
Ort: Frankrike
Inlägg: 524
Jag hade en dam som bad mig om hjälp att plocka bort vikt från benpressen ett par år bak. Hon tränade ett ben i taget för någon slags rehab.

Allt ska av. Gör ingen skillnad om endast är flugvikter. Låt folk få välja själv.
__________________
“If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality.”

/ Desmond Tutu
Alexton är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-19, 18:28   #18
Jocke67
-[][]--------[][]-
 
Jocke67s avatar
 
Reg.datum: Jan 2016
Ort: Huddinge, Stockholm
Inlägg: 1 387
Om 19 av 20 personer kör minst 2 x 2 x 20 = 80kg eller mer så blir ju det totala sammanlagda kånkandet av vikter på gymmet lägre om man lämnar två kakor per sida. Kan man inte tänka så? 19 personer får hämta 4 st 20kg-vikter i onödan och en person måste lassa av 2 x 20kg (har aldrig någonsin sett någon köra lägre än 2x20kg).
Jocke67 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-19, 18:30   #19
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av mulliy Visa inlägg
Ja lite logik i sina metaforer hade ju inte skadat. Man lämnar väl 2x20 enbart för att så gott som alla kör på mer än så. En vagn utan vikt kan ju nästan trotsa gravitationen.
Det var ett exempel, som var kraftigt överdrivet för att poängen garanterat skulle gå hem.

Inga metaforer alls.
Ingen brist på logik heller.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-19, 18:35   #20
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Jocke67 Visa inlägg
Om 19 av 20 personer kör minst 2 x 2 x 20 = 80kg eller mer så blir ju det totala sammanlagda kånkandet av vikter på gymmet lägre om man lämnar två kakor per sida. Kan man inte tänka så? 19 personer får hämta 4 st 20kg-vikter i onödan och en person måste lassa av 2 x 20kg (har aldrig någonsin sett någon köra lägre än 2x20kg).
Om det bara handlar om nåt slags optimering i att inte bära runt viktkakor i onödan kan man tänka så. Men det är väl inte det som är det väsentliga.

Den personen som inte vill ha dessa 30-40kg på från början tycker ofta dessa vikter är för tunga och vill säkerligen inte alls kånka runt på dessa blåa kakor.

De som vill ha 40kg på som basvikt har troligen inga problem att bära dit dem själv. Det är bara lite extrajobb på 30s, samt att du får göra lite extrajobb på 30s då du plockar av dem.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-19, 18:58   #21
Old Nick
Registered User
 
Old Nicks avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 1 235
Allt skall av. Så säger vän av ordning.

Men ärligt talat så har jag aldrig brytt mig. Skivor kvar på stången gör mig förbannad. Samma med hantlar som ligger och skräpar. Men benpressen har mer eller mindre alltid fungerat som ett extra viktstativ hos oss. Den är alltid lastad. Men ingen bryr sig.
Old Nick är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-19, 19:09   #22
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Jocke67 Visa inlägg
Om 19 av 20 personer kör minst 2 x 2 x 20 = 80kg eller mer så blir ju det totala sammanlagda kånkandet av vikter på gymmet lägre om man lämnar två kakor per sida. Kan man inte tänka så? 19 personer får hämta 4 st 20kg-vikter i onödan och en person måste lassa av 2 x 20kg (har aldrig någonsin sett någon köra lägre än 2x20kg).
Nej, så kan man inte tänka. Man får anpassa sig efter den svagaste.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-19, 19:09   #23
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Det är alltför många gånger jag blivit ombedd att hjälpa till med att lasta av benpressen. Det gäller äldre tränande, folk med permanenta skador (ryggskador framför allt) och nättare tjejer. Det spelar ingen roll hur många eller få som omfattas av detta, att en medlem på mitt gym gör det räcker.

Man kan väl för tusan överkomma sin egen lathet för att underlätta livet åt någon annan? Jag ser inga egentliga argument för att en frisk individ ska 'slippa' lasta av vikterna man arbetat med.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-19, 19:50   #24
hahavaffan
tuff shit
 
hahavaffans avatar
 
Reg.datum: May 2005
Ort: Skåné
Inlägg: 2 528
Citat:
Ursprungligen postat av wipflash Visa inlägg
0 kg, bara lata räkor som lämnar kvar
+1
__________________
IN SOILWORK we trust
hahavaffan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-19, 19:52   #25
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 235
Ibland tror jag vissa snubbar inte lastar av i benpressen/eller vilken gymutrustning som helst av en anledning som varken är lathet eller okunnighet, utan som ett slags dominansbeteende. "-Städa efter mig underlägsna varelser!" och höjden av dominans är när man är så dominant och cool att andra muttrar surt men plockar av efter en, utan att bli konfronterad för beteendet. Jag tror den känslan motsvarar orgasm för en sådan.

På den kvinnliga sidan finns snygga brudar som absolut inte vill lyfta några vikter annat än med syfte att träna med vikterna. Det är mäns uppgift att städa undan, göra i ordning och curla alla aspekter av deras liv. Allt från att betala deras shopping, till att fixa deras bil, till att tapetsera om deras hem. Så givetvis även lasta viktplattor åt dem. De kanske kan benpressa 4 viktkakor djupt utan problem i femton reps, men att lasta av en i taget är alldeles för tungt. Eller det är inte för tungt, men det är karlgöra.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-19, 19:59   #26
Minikubik
Kramgo tjockis
 
Minikubiks avatar
 
Reg.datum: Sep 2015
Ort: Under din säng
Inlägg: 821
Allt ska av. Alltid.
Handtag och dylikt i trissor får dock sitta kvar även om optimalt är att läggs tillbaka även dessa
__________________
"Morituri te salutant"
Minikubik är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-19, 20:00   #27
timpaz
Registered User
 
timpazs avatar
 
Reg.datum: May 2017
Inlägg: 20
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Ibland tror jag vissa snubbar inte lastar av i benpressen/eller vilken gymutrustning som helst av en anledning som varken är lathet eller okunnighet, utan som ett slags dominansbeteende. "-Städa efter mig underlägsna varelser!" och höjden av dominans är när man är så dominant och cool att andra muttrar surt men plockar av efter en, utan att bli konfronterad för beteendet. Jag tror den känslan motsvarar orgasm för en sådan.

På den kvinnliga sidan finns snygga brudar som absolut inte vill lyfta några vikter annat än med syfte att träna med vikterna. Det är mäns uppgift att städa undan, göra i ordning och curla alla aspekter av deras liv. Allt från att betala deras shopping, till att fixa deras bil, till att tapetsera om deras hem. Så givetvis även lasta viktplattor åt dem. De kanske kan benpressa 4 viktkakor djupt utan problem i femton reps, men att lasta av en i taget är alldeles för tungt. Eller det är inte för tungt, men det är karlgöra.
timpaz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-19, 20:26   #28
VikG
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 112
Brukade alltid hänga 4x50 på benpressen på gymmet förr, men dom tog väck dom.. Men tycker nog det är ok att lämna 100kilo iaf.
VikG är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-19, 20:40   #29
mela
#curl4lajf
 
melas avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 13 880
Allt ska av. Alltid. På alla maskiner.
Inga jävla undantag.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Mela, jag gillar dig.
Citat:
Ursprungligen postat av Nattljus Visa inlägg
Jag älskar henne, så jag vinner
mela är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-19, 20:41   #30
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Citat:
Ursprungligen postat av VikG Visa inlägg
Brukade alltid hänga 4x50 på benpressen på gymmet förr, men dom tog väck dom.. Men tycker nog det är ok att lämna 100kilo iaf.
Om vi vänder på steken: skulle du tycka det vore ok om någon lämnade 250kg på benpressen, precis när du ska dit och köra? Ponera sen att det är 2x100kg + 2x25kg.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:33.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)