Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-10-20, 20:16   #46
waspen123
Registered User
 
Reg.datum: May 2013
Ort: Söderhamn
Inlägg: 423
Citat:
Ursprungligen postat av frys Visa inlägg
inte tränat på 5 dagar pga sjukdom. 20% styrka borta samt att att hålla i en stång känns som första gången. svajigt o ostabilt som fan.

Kroppen ser exakt likadan ut efter 1 eller 3 veckor off. Styrkan är verkligen det som spårar ut direkt xD
Så pass? Upp till 3-4v tappar jag mest bara form och typ vanan i övningarna, mest bänken. Styrkan är oftast back and improved bara nått pass efteråt.
__________________
#Trasigmengårändå
waspen123 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-21, 00:32   #47
leo1
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 701
Utan träning korkar snoken igen vilket leder till enorma problem med bihålorna.

Löpning fungerar bäst. Tydligen pga adrenalin som kommer in i kroppen och drar ihop blodkärlen i snoken enligt överläkaren på öron-näsa-lögnhalsmottagningen.
__________________
"Grungen var den sista egentliga kraftansträngningen" Ulf Lundell
leo1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-21, 07:30   #48
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 739
Blir mer energisk och sover bättre. Eller ja, egentligen sover jag väl sämre, för jag sover bara 6-7 timmar per natt och behöver inte mer, när det vanligtvis krävs 13 timmar för att jag ska känna mig utvilad.
__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-21, 08:38   #49
frys
Registered User
 
fryss avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 1 852
Citat:
Ursprungligen postat av waspen123 Visa inlägg
Så pass? Upp till 3-4v tappar jag mest bara form och typ vanan i övningarna, mest bänken. Styrkan är oftast back and improved bara nått pass efteråt.
Kroppen är jättekänslig för att inte köra helt "perfekta"(tillräckligt med träning) pass hela tiden. En gång var jag sjuk kanske 3-4 veckor i bronkit o då hade jag tappat typ 30kg bänk, 40kg böj o 60-70kg mark. Efter 3 månader tog jag nya pbs men tog några veckor o komma tillbaks

Får återkomma hur lång tid det tar innan jag blir lika stark igen :P - blir att köra rullande 2-dagars halvkropp för att speeda upp det lite.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av HopplösDeff Visa inlägg
ska man behöva suga *** för lite vägledning här ?
frys är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-21, 09:05   #50
spoonchest
Registered User
 
spoonchests avatar
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Östeföss
Inlägg: 893
Ryggont, dålig sömn, slöhet
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Mapa Visa inlägg
Dem som som gör det där lilla extra är dem som sen får höra att dem har bra gener av dem som inte gör det
spoonchest är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-21, 12:07   #51
waspen123
Registered User
 
Reg.datum: May 2013
Ort: Söderhamn
Inlägg: 423
Citat:
Ursprungligen postat av frys Visa inlägg
Kroppen är jättekänslig för att inte köra helt "perfekta"(tillräckligt med träning) pass hela tiden. En gång var jag sjuk kanske 3-4 veckor i bronkit o då hade jag tappat typ 30kg bänk, 40kg böj o 60-70kg mark. Efter 3 månader tog jag nya pbs men tog några veckor o komma tillbaks

Får återkomma hur lång tid det tar innan jag blir lika stark igen :P - blir att köra rullande 2-dagars halvkropp för att speeda upp det lite.
Jo efter körtelfebern (fick/kunde inte träna på ca 3mån) tog det typ en månad innan man var tillbaks. Positiva med det dock var att jag samtidigt som jag kom tillbaka till gymmet bytte över till bredare grepp i bänken vilket då var mycket enklare att vänja sig vid än när man var van o träna !
__________________
#Trasigmengårändå
waspen123 är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:15.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)