Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-10-17, 04:57   #46
kaspen
Registered User
 
kaspens avatar
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 624
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Ah, så två fel gör ett rätt? Till skillnad från dig tar jag parti för rättvisa där båda sidor vägs utifrån fakta, brottsoffer ska få upprättelse och oskyldiga ska inte offras. Du, å andra sidan, orerar utifrån dina känslor.
Vilket samhällsproblem tycker du är mer angeläget år 2017? Att en sinnessjukt stor mängd kvinnor blir utsatta för sexuella övergrepp (bara gå in och kolla på "me too" taggen på Facebook/twitter/Instagram om du menar att det inte är en sinnessjukt stor mängd) eller att män blir felaktigt anklagade trots att de är oskyldiga?
kaspen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-17, 05:02   #47
Yes
Banned User
 
Yess avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 382
Citat:
Ursprungligen postat av kaspen Visa inlägg
Vilket samhällsproblem tycker du är mer angeläget år 2017? Att en sinnessjukt stor mängd kvinnor blir utsatta för sexuella övergrepp (bara gå in och kolla på "me too" taggen på Facebook/twitter/Instagram om du menar att det inte är en sinnessjukt stor mängd) eller att män blir felaktigt anklagade trots att de är oskyldiga?
Vad har det ens med saken att göra? Det är ett problem att kvinnor blir utsatta för sexuella övergrepp och det är ett problem att oskyldiga anklagas och döms för det. Till skillnad från dig är jag inte beredd att offra oskyldiga för att lösa något av problemen.
Yes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-17, 05:08   #48
kaspen
Registered User
 
kaspens avatar
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 624
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Vad har det ens med saken att göra? Det är ett problem att kvinnor blir utsatta för sexuella övergrepp och det är ett problem att oskyldiga anklagas och döms för det. Till skillnad från dig är jag inte beredd att offra oskyldiga för att lösa något av problemen.
Det är en enkel fråga. Vilket problem tycker du är mest angeläget att göra nåt åt år 2017?

PS. Det borde vara solklart. DS.
kaspen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-17, 05:10   #49
Yes
Banned User
 
Yess avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 382
Citat:
Ursprungligen postat av kaspen Visa inlägg
Det är en enkel fråga. Vilket problem tycker du är mest angeläget att göra nåt åt år 2017?

PS. Det borde vara solklart. DS.
Rättssäkerheten.
Yes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-17, 05:16   #50
kaspen
Registered User
 
kaspens avatar
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 624
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Rättssäkerheten.
Så enligt dig kan ingen kvinna berätta att de behandlats illa utan solklara bevis som håller i domstol.

Och så undrar folk varför kvinnor inte vill berätta. Man blir mörkrädd.
kaspen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-17, 05:18   #51
Vinter
Lagom
 
Vinters avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 677
Citat:
Ursprungligen postat av kaspen Visa inlägg
Det är en enkel fråga. Vilket problem tycker du är mest angeläget att göra nåt åt år 2017?

PS. Det borde vara solklart. DS.
Jag väntar tills jag sett Aftonbladet kommentera Virtanen affären, eller över huvud taget de stora spelarna i massmedia.
Om inte den största och extremt feministiska tidskriften kan hantera en sådan het potatis, vad exakt ska män i allmänhet göra?

Jag har sett dem skriva om Weinstein, så vad är problemet nu? Återstår alltså att se hur många huvuden hydran har, vi kanske måste bränna upp hela skiten.
Vinter är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-17, 05:23   #52
Yes
Banned User
 
Yess avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 382
Citat:
Ursprungligen postat av kaspen Visa inlägg
Så enligt dig kan ingen kvinna berätta att de behandlats illa utan solklara bevis som håller i domstol.

Och så undrar folk varför kvinnor inte vill berätta. Man blir mörkrädd.
Nej. Jag förstår att det är bekvämt för dig att ändra kontext efter ditt minst sagt dumma inlägg, men det här är vad frågan handlade om:

Citat:
Ursprungligen postat av kaspen
Det är exakt den här anledningen som gör att kvinnor inte vågar berätta. De stämplas som lögnare som förtalar män utan bevis för att jävlas/få pengar/hämnas och de dras i smutsen. Jag tycker oändligt mycket mer synd om dom än den promille helt oskyldiga män som blir felaktigt utpekade av en hel drös lögnaktiga kvinnor.
Alltså, du är uttalat partisk och vill offra oskyldiga.
Yes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-17, 05:24   #53
kaspen
Registered User
 
kaspens avatar
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 624
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Nej. Jag förstår att det är bekvämt för dig att ändra kontext efter ditt minst sagt dumma inlägg, men det här är vad frågan handlade om:


Alltså, du är uttalat partisk och vill offra oskyldiga.
Det. Här. Är. Inte. En. Domstol.

Försök förstå det.
kaspen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-17, 05:26   #54
Yes
Banned User
 
Yess avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 382
Citat:
Ursprungligen postat av kaspen Visa inlägg
Det. Här. Är. Inte. En. Domstol.

Försök förstå det.
Nej, det är en fråga om rättvisa. Försök förstå det.
Yes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-17, 05:31   #55
Klein
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 696
Citat:
Ursprungligen postat av kaspen Visa inlägg
Det har varit ok i flera hundra år att offra i princip samtliga kvinnor som berättat om de övergrepp de utsatta för, det har du inga klagomål på. Att hänga ut dessa män är det enda sättet att se till att någonting görs, och om dessa kvinnor vågar berätta om det de utsatts för är det vår jävla skyldighet att lyssna. Det finns inget värre än maktmissbruk och detta kanske kan få min dotter och barnbarn att slippa gå igenom det här. Jag önskar att alla män som tycker synd om män som skuldbeläggs skulle bli lika upprörda över att kvinnor våldtas och utnyttjas sexuellt och tar deras berättelser på allvar.
Våldtäkt har alltid betraktas som ett av de värsta brotten i västvärlden. I vikingatidens Island vars lagar är väl dokumenterade så var straffet för fullbordad våldtäkt såväl som våldtäktsförsök fredlöshet vilket i praktiken var ett dödsstraff. I Anglosaxiska England så fick man betala väldigt dryga böter till offret för brott såsom ovälkommet taffsande, nedkastande på marken, och våldtäkt. Mera böter om offret var oskuld. I romersk lag så var bortrövande av kvinna belagt med dödsstraff.

Citat:
Ursprungligen postat av kaspen Visa inlägg
Att göra sig lustig över en person som tycker att der är för jävligt att det varit ok för mäktiga män att våldta och sexuellt utnyttja kvinnor gör dig till en usel person. Jag hoppas verkligen att du trollar.
Det jag gör mig lustig över är att du förminskar oskyldigt anklagade män till nån promille och förstorar upp kvinnor ingen tror på till den stora majoriteten. I det här fallen med mäktiga män som utnyttjar kvinnor så är det ju mer att kvinnan inte vågar säga något eller mutas till tystnad snarare än att ingen tror på henne. Tex kvinnorna som Bill Clinton våldfört sig på som hotades till tystnad eller alla settlements som Weinstein betalat. Sedan ska man väl inte heller glömma bort den stora majoriteten kvinnor som glatt särar på benen för kändisar och sedan antingen tanklöst går vidare eller hotar med skandal i hopp om lite pengar och/eller uppmärksamhet.

Senast redigerad av Klein den 2017-10-17 klockan 05:37.
Klein är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-17, 07:14   #56
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Klein Visa inlägg
Våldtäkt har alltid betraktas som ett av de värsta brotten i västvärlden. I vikingatidens Island vars lagar är väl dokumenterade så var straffet för fullbordad våldtäkt såväl som våldtäktsförsök fredlöshet vilket i praktiken var ett dödsstraff. I Anglosaxiska England så fick man betala väldigt dryga böter till offret för brott såsom ovälkommet taffsande, nedkastande på marken, och våldtäkt. Mera böter om offret var oskuld. I romersk lag så var bortrövande av kvinna belagt med dödsstraff.
Fast det där handlar ju mer om överfallsvåldtäkt. Inte ifall storbonden tvingat sig på pigan.

Citat:
Sedan ska man väl inte heller glömma bort den stora majoriteten kvinnor som glatt särar på benen för kändisar och sedan antingen tanklöst går vidare eller hotar med skandal i hopp om lite pengar och/eller uppmärksamhet.
Majoritet? Du menar väl rimligen inte att du tror majoriteten av alla kvinnor beter sig på det sättet?
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-17, 07:31   #57
Klein
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 696
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Majoritet? Du menar väl rimligen inte att du tror majoriteten av alla kvinnor beter sig på det sättet?
Illa formulerat. Jag menade naturligtvis majoriteten av kvinnor som har sex med kändisar.
Klein är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-17, 07:37   #58
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Klein Visa inlägg
Illa formulerat. Jag menade naturligtvis majoriteten av kvinnor som har sex med kändisar.
Jag anade att det inte riktigt var så illa som det lät.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-17, 07:38   #59
Klein
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 696
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Fast det där handlar ju mer om överfallsvåldtäkt. Inte ifall storbonden tvingat sig på pigan.
Så länge hon inte var träl så bjöd inte lagen storbonden på frikort.
Klein är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-17, 07:44   #60
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Klein Visa inlägg
Så länge hon inte var träl så bjöd inte lagen storbonden på frikort.
Men rätt troligt att pigan inte sade nåt, eftersom hon ville fortsätta jobba.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:45.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)