Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-01-20, 16:13   #46
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av Macroman Visa inlägg
Det är helt urvattnat redan nu och är nog ingen issue öht i valet 2018.
Om det är urvattnat redan nu, hur förklarar du då att så gott som alla partier så starkt vägrar samarbeta med SD? Hade rasistkortet varit urvattnat, hade man inte då försökt samarbeta med SD för att skapa en majoritet?

Jag tror snarare tvärtom, att grundfrågan i hela valet 2018 kommer att splittra Sverige i "rasister" och "de goda".
Edit; såg denna postades på FB igår som symbolik;


Citat:
Ursprungligen postat av shut teh face Visa inlägg
Har ni någon länk eller information kring denna pressrelease (eller vad det nu är ni diskuterar i ordalag)? Jag har missat den.
Hittar tyvärr inte klippet åt dig, jag kikade på det via Aftonbladet igår men de verkar ha tagit bort det (men behåller självklart Löfvéns sågning av AKB).
__________________

Journalen

Senast redigerad av shadowfire den 2017-01-20 klockan 16:15.
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2017-01-20, 16:19   #47
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Finns det något parti som går under radarn måtro men som närmar sig riksdagsspärren? Hade varit riktigt intressant att se om något annat parti hade vågat ta ut svängarna. F! ligger ju och lurar där i vassen. Finns piratpartiet kvar? Något annat parti som fiskar?

Hade varit riktigt kul om det hade kommit ett parti som vågat utmana de gamla blocken och även utmana SD. Något bättre än Bert och Ian
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2017-01-20, 17:22   #48
ApexProcyon
Biggus Dickus
 
ApexProcyons avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 368
Ikväll svärs Trump in i vita huset. Spännande tider väntar - om det är av godo eller ondo återstår att se.
ApexProcyon är inte uppkopplad  
Gammal 2017-01-20, 17:25   #49
Macroman
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 921
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Om det är urvattnat redan nu, hur förklarar du då att så gott som alla partier så starkt vägrar samarbeta med SD? Hade rasistkortet varit urvattnat, hade man inte då försökt samarbeta med SD för att skapa en majoritet?

Jag tror snarare tvärtom, att grundfrågan i hela valet 2018 kommer att splittra Sverige i "rasister" och "de goda".
Edit; såg denna postades på FB igår som symbolik;




Hittar tyvärr inte klippet åt dig, jag kikade på det via Aftonbladet igår men de verkar ha tagit bort det (men behåller självklart Löfvéns sågning av AKB).
M som skapade denna polarisering har ju svängt totalt och gjorde ju det här utspelet nu så det svänger runt hårt nu. Det märker man ju på alla runt omkring också.

Att vänstern brunkletar och kallar alla för rasist beror ju på att de förstår att om SD tas in i värmen så blir det antagligen decennier med borgerlig politik eftersom det är typ 65-35 nu.
Macroman är inte uppkopplad  
Gammal 2017-01-20, 17:47   #50
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Eftersom politiska inlägg är otillåtna i allmän tråd för bilder av universell natur:



Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Finns det något parti som går under radarn måtro men som närmar sig riksdagsspärren? Hade varit riktigt intressant att se om något annat parti hade vågat ta ut svängarna. F! ligger ju och lurar där i vassen. Finns piratpartiet kvar? Något annat parti som fiskar?

Hade varit riktigt kul om det hade kommit ett parti som vågat utmana de gamla blocken och även utmana SD. Något bättre än Bert och Ian
Piratpartiet har väl aldrig varit aktuella för riksdagen? EU-säten kanske de lyckas få till igen dock. Annars så ne, finns inga tecken på att något smyger sig in förutom F! såvitt jag vet.
blåvitt är inte uppkopplad  
Gammal 2017-01-20, 17:50   #51
TheBeach97
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 3
Snart är det dags för Trump, weehooo!!! Live här!

http://edition.cnn.com/
TheBeach97 är inte uppkopplad  
Gammal 2017-01-20, 18:15   #52
Riddle
Ego sum Lord Voldemort
 
Riddles avatar
 
Reg.datum: Jul 2012
Ort: Luleå
Inlägg: 3 117
har ryssarna uttalat sig än?
__________________
Journal
Riddle är inte uppkopplad  
Gammal 2017-01-20, 18:35   #53
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av Macroman Visa inlägg
M som skapade denna polarisering har ju svängt totalt och gjorde ju det här utspelet nu så det svänger runt hårt nu. Det märker man ju på alla runt omkring också.

Att vänstern brunkletar och kallar alla för rasist beror ju på att de förstår att om SD tas in i värmen så blir det antagligen decennier med borgerlig politik eftersom det är typ 65-35 nu.
Fast det är ju inte bara vänstern som brunkletar, då hade saken ju varit biff och Alliansen hade varit just en allians. Samtliga riksdagspartier brunkletar utom SD. Det som har skett sedan Alliansen förlorade valet är att KD förändrat sin politik och Ebba har ju gått ut rätt offensivt jämfört med sin föregångare. AKB har varit defensiv och rätt länge nästan osynlig i debatten, men sista månaderna har hon börjat göra som Ebba och sätter en ny agenda.

Lööfet och Björken står dock kvar med samma politik och samma ställningstagande som på Reinfeldts tid. Det som hade varit intressant hade varit ett att se vad som hade hänt om L hade bytt partiledare.

Det jag är nyfiken på är också vad som kommer att ske vänsterut. Hur kommer S att agera? MP och V är jag helt övertygad kommer stå kvar och trampa vatten precis som innan, men S - inte minst med kopplingen till LO där SD har tagit över - borde för sin egen räkning fundera över en valstrategi.
__________________

Journalen

Senast redigerad av shadowfire den 2017-01-20 klockan 18:37.
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2017-01-20, 18:36   #54
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 958
Bara tanken på alla rödingar och sjws som gråter floder nu när Trump tar makten gör denna fredagen extra speciell.

Sades att han hade flera lagförslag etc som skulle skrivas på ifrån dagen han blev president, intressant att se vilka dessa kan vara.
Riva upp obamacare borde vara given
Magnus N är uppkopplad nu  
Gammal 2017-01-20, 18:38   #55
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 958
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Fast det är ju inte bara vänstern som brunkletar, då hade saken ju varit biff och Alliansen hade varit just en allians. Samtliga riksdagspartier brunkletar utom SD. Det som har skett sedan Alliansen förlorade valet är att KD förändrat sin politik och Ebba har ju gått ut rätt offensivt jämfört med sin föregångare. AKB har varit defensiv och rätt länge nästan osynlig i debatten, men sista månaderna har hon börjat göra som Ebba och sätter en ny agenda.

Lööfet och Björken står dock kvar med samma politik och samma ställningstagande som på Reinfeldts tid. Det som hade varit intressant hade varit ett att se vad som hade hänt om L hade bytt partiledare.

Det jag är nyfiken på är också vad som kommer att ske vänsterut. Hur kommer S att agera? MP och V är jag helt övertygad kommer stå kvar och trampa vatten precis som innan, men S - inte minst med kopplingen till LO där SD har tagit över - borde för sin egen räkning fundera över en valstrategi.
Den som står på tur inom L är väl mest troligast Birgitta Ohlsson och där är vi än längre ifrån SD
Magnus N är uppkopplad nu  
Gammal 2017-01-20, 18:42   #56
TheBeach97
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 3
Holy moly är SD störst nu?! Detta är yougov, vilket institut har varit närmast det "verkliga" vid diverse val?

TheBeach97 är inte uppkopplad  
Gammal 2017-01-20, 18:46   #57
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 958
Sentio följt av yougov har jag för mig varit "säkrast" i sina undersökningar gällande SD
Magnus N är uppkopplad nu  
Gammal 2017-01-20, 19:04   #58
Starke75an
Mulkku of Sweden
 
Starke75ans avatar
 
Reg.datum: Jan 2015
Ort: I en by på landet
Inlägg: 882
Dock är det inte val än, så det är bara siffror som knappt betyder nått i dagläget. Men jag tror att sd börjar räknas som ett rumsrent parti nästan, så de ej insatta får idag höra politisk diskution där sd diskuteras öppet på arbetsplatser. Så var det inte för några år sen.
Starke75an är inte uppkopplad  
Gammal 2017-01-20, 21:21   #59
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
någon länk till trumps presskonf? våra kära stormedier raderar ju det och ersätter med klipp på sina "tolkningar av".
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2017-01-20, 21:30   #60
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 958
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
någon länk till trumps presskonf? våra kära stormedier raderar ju det och ersätter med klipp på sina "tolkningar av".
Har han hållit en presskonf idag? eller du menar hans tal?
Magnus N är uppkopplad nu  


Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:08.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)