Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-11-16, 06:29   #16
rooz
Legimtimerad flaggstång
 
roozs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Hos Mor & far
Inlägg: 9 962
Citat:
Ursprungligen postat av ARMSTARK Visa inlägg
Jag fryser aldrig, har inte använt en jacka i år, visserligen i Stockholm men... Andas inte sådär men röker majja.
Skillnaden mellan att inte ha jacka i STHLM för att du är fet och att bestiga Kilimanjaro i shorts är obetydlig menar du?
__________________
Citat:
Man vill bli älskad, i brist därpå beundrad, i brist därpå fruktad, i brist därpå avskydd och föraktad. Man vill ingiva människorna något slags känsla
rooz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-11-16, 15:48   #17
Lucipha
Registered User
 
Luciphas avatar
 
Reg.datum: Aug 2002
Inlägg: 1 503
Wim Hof är skön som fan. Har lekt med kalla bad och andningsövningen ett tag nu när vädret börjar ordna upp sig
__________________
Sporadisk träningsdagbok 2002 - 2024

I don’t have to agree with you to like you or respect you – Anthony Bourdain
Lucipha är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-22, 21:56   #18
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Bump. Har testat på detta ett tag nu och känner helt klart att det är något som är värt att fortsätta med. Framförallt är det ju bra för egot Några andra på brädan som utövar ismannens läror?
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-22, 22:30   #19
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
Bump. Har testat på detta ett tag nu och känner helt klart att det är något som är värt att fortsätta med. Framförallt är det ju bra för egot Några andra på brädan som utövar ismannens läror?
Jag vågar inte prova, för jag är rädd att jag kommer börja gå på samma sätt som han gör

Skämt åsido, jag hade en period för typ 4 år sen när jag tyckte det var skitskönt att ta kallduschar efter träning, vilket ledde till att jag började ta kallduschar hela tiden. Men vid det laget så började jag med varmt och jobbade mig ner till kallaste.

Sen så började jag spola kallt innan jag gick in i duschen. Efter typ 2 månader började jag få konstiga hjärtklappningar någon gång under morgonen (på jobbet) helt random under 2 veckors tid och sen så slutade jag med det för att jag blev nojig
Hjärtklappningarna slutade direkt när jag slutade med kylchockerna :p
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-23, 11:57   #20
Plast
Registered User
 
Plasts avatar
 
Reg.datum: Aug 2015
Inlägg: 17
Har hört honom intervjuas på podcasts (Joe Rogan bl.a. Samt sett att det finns minst en tjej i Stockholm som lär ut hans metoder. Jag är väldigt nyfiken på detta men jag har inte riktigt orkat göra nog med research om det hela än. Jag är inte så öppen för hokus pokus/new age-påhitt i allmänhet, så jag vill försäkra mig lite mer om vad det är innan jag ger det ett försök
Plast är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-23, 12:25   #21
timoat
Registered User
 
timoats avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 147
Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
2 veckors oregelbunden övning (kanske 1-2 gånger varannan kväll), är uppe i 4:30 nu. Hade aldrig kunnat föreställa mig att jag skulle kunna göra det, ska bli spännande att se hur det är är om 2 månader om man fortsätter.
Hur länge kan du hålla andan nu?
timoat är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:52.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)